Календарно-тематичне планування

Про матеріал

Орієнтовне календарно-тематичне планування з української літератури для 10 класу (рівень стандарту) на 2018 − 2019 н. р. КТП уклали згідно з листом МОНУ від 03.07.2018 р. № 1/9-415 «Щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти навчальних предметів у 2018/2019 навчальному році». Відповідає такій програмі:

Українська література : програма для ЗНЗ. 10 − 11 класи. Рівень стандарту / укл. : Р. В. Мовчан та ін. К., 2017. URL : https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv (див. навчальні програми 10 − 11 кл., чинні з 1 вересня 2018 р.; дата звернення: 11.07.2018)

Перегляд файлу

 

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА

Рівень стандарту

10 КЛАС

(70 год, 2 год на тиждень)

 

 

Обовязкова кількість видів контролю

 

Семестри

І

ІІ

Контрольні роботи:

  • контрольний класний твір у формі есе, міні-творів;
  • виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)

3

 

1

2

3

 

1

2

Уроки розвитку мовлення

2

(у+п)

2

(у+п)

Уроки позакласного читання

1

1

Література рідного краю

1

1

Перевірка зошитів

4

5

 

 

 

І СЕМЕСТР

Дата

Тема уроку

Д/З, повторення

1

 

 Тема №1. Вступ. РЕАЛІСТИЧНА УКРАЇНСЬКА ПРОЗА

Українська література другої половини ХІХ ст. у контексті розвитку тодішнього суспільства, культури, мистецтва. Новий етап національно-визвольного руху, культурно-просвітницька діяльність «громад». Періодичні видання. Розвиток реалізму, натуралізму, пізній романтизм. Тодішні поезія, драматургія. Особливості реалістичної прози.

С.16-23, підгот. повід. про І.Неч.-Лев., прочит. пов. «Кайд.сім᾽я»

2

 

Іван Нечуй-Левицький. Життя митця і його творчість як новий імпульс української літератури («Колосальне всеобіймаюче око України» (І. Франко).

С.24-31, дочит. пов.

3

 

«Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького – соціально-побутова повість-хроніка. Реалізм твору.

ТЛ: соціально-побутова повість, поглиблення поняття про реалізм.

Скл. анал.-цит. табл. для х-ки героїв

4

 

І. Нечуй-Левицький. «Кайдашева сім’я». Колоритні людські характери в повісті.

Підготув. до дискусії

5

 

Розвиток мовлення №1. Дискусія (усно) на тему: «Сучасна (вічна) актуальність проблеми батьків і дітей», «Сім’я Кайдашів у сучасному світі ». Або інсценізація уривків з «Кайдашевої сім’ї».

Виділити описи народного побуту

6

 

Українська ментальність, гуманістичні традиції народного побуту й моралі в повісті «Кайдашева сім’я». Утвердження цінностей національної етики засобами комічного.

ТЛ: засоби змалювання комічного.

Підг.повід.про Пан. Мирн. (с.33-40); проч. ром. «Хіба ревуть воли…»,

7

 

Панас Мирний (П. Рудченко). Основне про життєвий і творчий шлях. Загальна характеристика творчості.

 

Скласти крос- сенс «Біографія П.Мирного»

8

 

Панас Мирний «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» – перший соціально-психологічний роман в українській літературі. Співавторство з Іваном Біликом.

ТЛ: соціально-психологічний роман.

 

9

 

Панас Мирний. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Широта представлення народного життя.

С.40-43 (ОК), с.43-48, дочит. роман, дібр. цит. для х-ки обр. Чіпки

10

 

Панас Мирний. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Еволюція Ничипора Варениченка: від правдошукацтва до розбійництва.

С.48-50, виділ. цитати для х-ки жін. обр.

11

 

Панас Мирний. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Жіночі образи, утвердження народних поглядів на духовне здоровя людини.

Дібрати роб. матер. для напис. тв.

12

 

Контрольна робота №1 ( письмовий твір-роздум) Реалістична українська проза  (творчість  І. Нечуя-Левицького й Панаса Мирного).

 

13

 

Контрольна робота №1 ( письмовий твір-роздум) Реалістична українська проза  (творчість  І. Нечуя-Левицького й Панаса Мирного).

С.61-70, підгот. реф. про предст. театру «корифеїв»

14

 

Тема №2. «ТЕАТР КОРИФЕЇВ»

Розвиток драматургії: соціально-побутові та історичні драми й комедії М.Старицького, М.Кропивницького, Панаса Мирного та ін.

Від аматорських гуртків до професійного «театру корифеїв», що став «школою життя» (І.Франко). Перші театральні трупи М.Кропивницького та М.Старицького. Родина Тобілевичів та український театр. Популярність «театру корифеїв» в Україні та за її межами. Перша народна артистка України Марія Заньковецька.

С.71-77, підг. повід. про  І.Карп.-Кар.; проч. «Март. Бор.»

15

 

Іван Карпенко-Карий. Основне про життєвий і творчий шляхмитця, світогляд, багатогранність діяльності. Жанрова різноманітність творів. І. Карпенко-Карий і «театр корифеїв». Драматургічне новаторство письменника.

ТЛ: поглиблення поняття про жанри драматичного твору.

С.77-80, вивч. ТЛ, охаракт. сюжет тв.

16

 

Комедія Карпенка-Карого «Мартин Боруля», її сценічна історія. Дворянство як міф про краще життя.

Дібр.цитати до х-ки обр., тест. завд. на с.81-82

17

 

Підміна особистісних етичних цінностей (чесності, порядності, працелюбства) становою приналежністю.

 

18

 

Психологічна переконливість розкриття образу Мартина Борулі.  Значення творчості І. Карпенка-Карого

 

19

 

Розвиток мовлення №2. Письмовий твір-роздум

« Компроміс переконань – шлях до зради» ( за твором І. Карпенка-Карого «Мартин Боруля»).

С.83-90 , проч. п’єсу «Хазяїн»

20

 

Позакласне читання №1. І.Карпенко-Карий. “Хазяїн”.

 

21

 

Контрольна робота №2 (тестові завдання). Театр корифеїв (творчість І. Карпенка-Карого ).

підгот. повід. про І. Франка

22

 

Тема №3. Іван Франко. Письменник, учений, громадський діяч. Багатогранність діяльності, її вплив на культурний і політичний розвиток України. Франко-перекладач, публіцист. Значення творчості для розвитку української літератури, у пробудженні національної свідомості. Творчість І. Франка в музиці.

С.106-110, 116-119, підгот. вир. чит. й ан. поезій із зб. «З верш.і низ.»

23

 

Лірика збірки «З вершин і низин».Загальне уявлення про композицію збірки. Творчість великих майстрів Відродження; символ вічної жіночності, материнства, краси; суперечки про роль краси і користі («Сікстинська мадонна»).

ТЛ: терцини, гімн, сонет.

С.119-124, вир. чит. й ан. поез.із зб. «Зів. листя».

24

 

Франкова концепція поступу людства, вираження незламного оптимізму («Гімн» («Замість пролога»)).

 

 (1 поезія на вибір), проч. поему «Мойсей»

25

 

Місце любовної теми у творчості І.Франка. Поетична збірка «Зів’яле листя», загальне уявлення про її композицію. «Ой ти, дівчино, з горіха зерня».

С.127-128, 111-114, вир.чит.й ан. поез.

26

 

 «Чого являєшся мені...» Життєві імпульси появи творів (автобіографічність). Широка емоційна гама почуттів ліричного героя, ствердження невмирущості почуттів, ідеалу

Вивч. напам. поезії

27

 

Філософська поезія. Змістовий зв’язок «Легенди про вічне життя» з поезією збірки «Зів’яле листя». Драматизм людських стосунків, роздуми про взаємність кохання.

ТЛ: філософська поезія

Дочит. поему «Мойсей»; повід. про Мойсея*

28

 

Поема «Мойсей» – одна з вершин творчості І.Франка. Проблематика твору: історичний шлях нації, визначна особистість як її провідник, пробудження національної свідомості, історичної пам’яті.

Скл.цит.план до Прологу, дібр. цит. для х-ки Мойсея

29

 

Пролог до поеми «Мойсей» – заповіт І.Франка українському народові.

Проч. нов. «Сойч. крило»,

30

 

Проза І. Франка (ідеї, проблеми). Художні шукання прозаїка. Франко й український модернізм. Новела «Сойчине крило» – жіноча доля в новітній інтерпретації. Образ героя-адресата – уособлення боротьби між «естетикою» і «живим чоловіком». Гуманізм новели. Роль І.Франка в розвитку драматургії й театру («Украдене щастя»). Значення творчості І.Франка, її актуальність.

ТЛ: поняття про модернізм.

 

31

 

Контрольна робота №3 (тестові завдання). Титан духу і думки (творчість Івана Франка ).

С.146-153, тест. завд. на с.154-155

32

 

Література рідного краю №1.

 

ІІ СЕМЕСТР

33

 

Тема №4. МОДЕРНА УКРАЇНСЬКА ПРОЗА. Особистісні чинники у світогляді людини на рубежі віків. Посилення зв’язку з культурою Європи, активні націотворчі процеси. Основні риси українського прозового модернізму (О.Кобилянська, М.Коцюбинський, В.Стефаник, В.Винниченко). «Нова школа» у прозі.

С.174-183, підг. повід.про М.Коц.

34

 

Михайло Коцюбинський. Життя і творчість, гуманізм світогляду. Жанр новели у творчості М.Коцюбинського. Еволюція художньої свідомості: від просвітницьких орієнтацій і реалізму до модернізму. Значення стильового новаторства М. Коцюбинського для української літератури.

С.183-189, проч. «Іntermezzo»

35

 

Психологічна новела «Intermezzo» з жанровими ознаками «поезії у прозі». Автобіографічна основа. Проблеми душевної рівноваги, повноцінного життя, специфіки творчого процесу.

ТЛ:психологічна новела, «поезія в прозі», імпресіонізм.

Скл.ан.-цит. табл.для х-ки обр.

36

 

М. Коцюбинський. «Іntermezzo». Психологічно переконливе розкриття внутрішнього стану  людини. Символічні образи. Поетика імпресіонізму.

 

37

 

М. Коцюбинський. «Тіні забутих предків». Трагічна доля Івана й Марічки як наслідок суперечності між мрією і дійсністю.

Дібр. цит. для х-ки обр., скл. план х-ки Івана (Ів.), Марічки (ІІв)

38

 

М. Коцюбинський. «Тіні забутих предків». Образи Івана й Марічки як втілення романтичної ідеї незнищенності кохання.

 

39

 

М. Коцюбинський. «Тіні забутих предків». Світ людини у зв’язку зі світом природи. Образи та символи в повісті.

 

40

 

Розвиток мовлення №3. Створення літературно-дослідницького проекту «Фольклорно-міфологічні джерела образності (на матеріалі повісті М. Коцюбинського «Тіні забутих предків»).

Вик.тест.завд. на с.199-201, с.202-211 .

41

 

Ольга Кобилянська. Життя і творчість. Формування світогляду письменниці (вплив європейської культури, українського феміністичного руху). Її проза – зразок раннього українського модернізму. Жанрові особливості, провідні теми та ідеї. Краса вільної душі, аристократизм духу як провідні мотиви новел «Іmpromtuphantasie», «Valsemelancolique». Автобіографізм

 

42

 

«Іmpromtuphantasie» («Фантазія-експромт»). Становлення особистості, цілеспрямованої  й цілісної натури. Образ ліричної героїні новели-роздуму.

 

43

 

Образи нових жінок-інтелектуалок: талановитої піаністки Софії, аристократичної Марти, пристрасної і вольової художниці Ганнусі у «Valsemelancolique» («Меланхолійний вальс»).

 

44

 

«Valsemelancolique» («Меланхолійний вальс»).  Роль образу мелодії вальсу у відтворенні внутрішнього світу героїнь. Глибокий психологізм твору як новаторство
О. Кобилянської.

 

45

 

Василь Стефаник. Життя і творчість. Новаторство письменника.

ТЛ: експресіонізм.

С.234-240, повід. про іст.осн. тв.

46

 

Василь Стефаник. Новела «Камінний хрест» – психологічне розкриття теми еміграції. Історична основа твору. Сюжетно-композиційні особливості. Драматизм конфлікту, емоційна загостреність зображуваного.

Дібр.цит. для х-ки образів, тест. завд.на с.241-242

47

 

В. Стефаник «Камінний хрест». Ідея нерозривної єдності Івана Дідуха з полем, рідною землею. Останній танець головного героя як символ трагізму й розпачу від прощання з рідним краєм.

.243-253 (ОК), повід.; прочит. «Лісову пісню» Лесі Укр.

48

 

Володимир Винниченко. Життя і творчість, громадянська й політична діяльність. Прозові і драматичні твори. Перший український науково-фантастичний роман «Сонячна машина». Життя і творчість, громадська і політична діяльність. Винниченко-художник.

 

49

 

Поєднання в новелі  «Момент» реалістичного змалювання дійсності та філософського підтексту (плинність життя, щастя людини, мить – частинка вічності тощо). Імпресіонізм новели.

С.324-334, проч. нов. «Момент»,

50

 

Образ панни (Мусі) – утілення ідеї вічної жіночності, краси. Значення літературно-художньої спадщини В.Винниченка.

Хар-ка обр. Панни

51

 

Контрольна робота №4 (тестові завдання). МОДЕРНА УКРАЇНСЬКА ПРОЗА. (творчість М. Коцюбинського, О. Кобилянської, В.Стефаника, В.Винниченка).

Повт. , підгот.до КР, тест. завд.на с.335-336

52

 

Тема №5. ОБРАЗНЕ СЛОВО ПОЕТИЧНОГО МОДЕРНІЗМУ

Альманах «З-над хмар і з долин», угруповання «Молода муза» – зв’язок із зарубіжною літературою, «нова» драма на межі століть.

 

53

 

Леся Українка (Лариса Косач). Життєвий і творчий шлях. Драматична спадщина. Роль родини, культурного оточення й самоосвіти у формуванні світобачення письменниці.

С.253-256, вир. чит. поезій, підгот. повід. про неоромант.

54

 

Збірка поезій «На крилах пісень», її висока оцінка І.Франком. Основні цикли поезій. Неоромантизм як основа естетичної позиції Лесі Українки. «Contra spem spero!» як світоглядна декларація сильної, вольової особистості. Символічність, романтичні образи, образотворчий прийом контрасту.

ТЛ: неоромантизм.

С.256-261, вивч. напам. «Contra spem spero!»

55

 

Призначення поета й поезії, мужність ліричної героїні, автобіографічні мотиви («Слово, чому ти не твердая криця…»). Відданість своїм мріям, наполегливе прагнення до мети («Мріє, не зрадь»). Зображення повені людських почуттів у вірші «Стояла я і слухала весну…»

вир. чит.й ан. поезій,

56

 

Леся Українка. Драма-феєрія “Лісова пісня”. Фольклорно-міфологічна основа сюжету. ТЛ: драма-феєрія.

Дочит. тв., визнач. й проан. конфлікт тв.

57

 

Леся Українка “Лісова пісня”.Неоромантичне утвердження духовно-естетичної сутності людини, її творчих можливостей. Конфлікт між буденним життям і високими пориваннями душі особистості, дійсністю і мрією.

Скл. ан.-цит. табл.для х-ки обр., вик.тест. завд. на с.274-276

58

 

Леся Українка «Лісова пісня». Символічність образів Мавки і дядька Лева – уособлення духовності і краси. Мати Лукаша й Килина – антиподи головній героїні Мавці. Симбіоз високої духовності і буденного прагматизму в образі Лукаша. Природа і людина в творі.

Підгот. роб. матер. для контр. тв. за творч. Л.У.

59

 

Контрольна робота №5  ( письмовий твір у формі есе).  ОБРАЗНЕ СЛОВО ПОЕТИЧНОГО МОДЕРНІЗМУ (творчість Лесі Українки).

С.277-281, повід.

60

 

Контрольна робота №5  ( письмовий твір у формі есе).  ОБРАЗНЕ СЛОВО ПОЕТИЧНОГО МОДЕРНІЗМУ (творчість Лесі Українки).

(«Уславлення мужності й сили людського духу в поезії Лесі Українки»;  «Мої роздуми над останнім монологом Мавки»;

«Ні, я жива! Я буду вічно жити!

Я в серці маю те, що не вмирає» (Леся Українка))

 

61

 

Тема №6. Микола Вороний.  Коротко про життя і творчість, багатогранну діяльність митця. М. Вороний – ідеолог модернізації української літератури. Естетична програма митця, націленість на модерністські течії в новій літературі. Його творчість – перша декларація ідей і форм символізму.

 

С.281-286, вир. чит. й ан. поезій, вик. тест. завд. на с.287-288

62

 

Єдність краси природи і мистецтва, образотворчі засоби в поезії («Блакитна Панна»). Узагальнено-ідеалізований жіночий образ як сюжетний центр символістського твору. Мотив самотності людини. Згадка про революцію як данина естетиці доби соціальних перетворень («Інфанта»).

ТЛ: символізм.

С.289-297, 299-305, ан.поезій, вивч. нап. «Блакитна панна»

63

 

Олександр Олесь. Коротко про життя і творчість, світоглядні переконання митця. Неоромантичні, символістські тенденції у творчості («З журбою радість обнялась...»).

С.297-299, вир. чит.й ан. поезій

64

 

«Чари ночі»– перлина інтимної лірикиукраїнської поезії. Мотив краси кохання й молодості, філософські роздуми про гармоніюлюдини і природи. Музичність, звукова виразність поезій. Майстерність у відтворенні настрою, емоцій.

С.305-314, проч. «По дорозі в казку», вивч. напам. «Чари ночі»

65

 

Експресивне висловлювання патріотичних почуттів («О слово рідне! Орле скутий!..»).

Драматичний етюд *«По дорозі в казку». Дорога в казку – символ духовних поривань до кращого життя. Маса, гурт людей і їх провідник. Лідер – сильна особистість. Трагічна суперечність між мрією, духовністю й жорстокістю.

ТЛ: *драматичний етюд.

Підгт. роб. матер. для письм. роб.

66

 

Розвиток мовлення №4. Письмова робота за творчістю М.Вороного та О.Олеся. (Написання асоціативного етюду).

С.316-322, підг. повід. про ром. «Сон. маш.»

67

 

Контрольна робота №6 (тестові завдання). ОБРАЗНЕ СЛОВО ПОЕТИЧНОГО МОДЕРНІЗМУ (творчість М.Вороного, О.Олеся).

 

68

 

Позакласне читання №2. Матіяш Дзвінка «День Сніговика».

 

 

69

 

Література рідного краю №2. Літературні персоналії територіальної громади (поезія).

 

С.337-343, скл. тест. завд.

70

 

Урок-підсумок. Бесіда про вивчені твори української літератури.

Чит.худ.літ.за курс 11 кл.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДЛЯ ВИВЧЕННЯ НАПАМ’ЯТЬ

 

  1. І.Франко. “Чого являєшся мені...”.
  2. Леся Українка. “Contra spem spero!”.
  3. Микола Вороний. “Блакитна Панна”.
  4. Олександр Олесь. “Чари ночі”.

1

 

 

docx
Додано
21 липня 2018
Переглядів
2444
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку