розкрити зміст повісті, систему образів,
проблематику;
розвивати навики аналізу літературного
твору, усне мовлення учнів, вміння давати чіткі,
конкретні відповіді;
виховувати повагу до старшого покоління,
показати огидність сімейних конфліктів.
Тема: ”Кайдашева сім'я ”. Зміст, образи твору. Гумор та сатира. Мета: розкрити зміст повісті, систему образів, проблематику; розвивати навики аналізу літературного твору, усне мовлення учнів, вміння давати чіткі, конкретні відповіді; виховувати повагу до старшого покоління, показати огидність сімейних конфліктів. Тип уроку: вивчення нового матеріалу Форма уроку: кіноурок Обладнання: повість “Кайдашева сім'я”, ілюстрації до повісті, фільм “Кайдашева сім'я”, вставлений у презентацію.
Основні положення Гумор – м'яка форма комічного; сміх, який не ставить за мету викриття явища; добродушне підсміювання Сатира – вид комічного, який нещадно висміює людську недосконалість. Сатира виражає різко негативне ставлення автора до зображуваного, висміювання людини чи явища Іронія – іносказання, яке виражає насмішку або лукавство; подвійний смисл, коли сказане набуває у контексті мови протилежного значення; висміювання, яке містить в собі критичну оцінку того, що висміюється. Іронічне ставлення передбачає насмішку, дещо сховану, але таку, що легко виявляється в інтонаціях автора-оповідача; іноді іронія маскується удаваною похвалою. Сарказм – зла, уїдлива насмішка, вищий ступінь іронії.