Календарно-тематичне планування

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з української мови (українська мова і читання) 3 клас І семестр (до підручника Г.Сапун) з очікуваними результатами
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

з української мови (українська мова та читання)

(До інтегрованого підручника Г.Сапун за програмою Р. Б. Шияна)

3 клас (Ісеместр)

 

Частина 1

 

№ з/п

 Дата

                                Тема уроку

Очікувані результати

Примітка

 1.

 

Звуки і букви. Алфавіт. Наголос. Повторення вивченого у 2 класі. Український алфавіт. Шкільний дзвінок нас кличе до навчання. Роман Роляник «До школи». Виразне читання вірша.

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3];

знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання [4 МОВ 2- 2.1-5];

вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5]

удосконалює свою вимову, зважаючи на фонетичні закономірності (збіг приголосних, кінцевий приголосний, наголошені та ненаголошені голосні тощо) [4 МОВ 5-4.1- 3]

 

 2.

 

Розташування слів (7–9) за алфавітом, орієнтуючись на першу і другу літери. Вимова і правопис слова бібліотека. Юлія Хандожинська «У бібліотеці». Повторення вивченого про будову тексту.

 

 3.

 

Галина Сапун «Мандрівка у Країну Словників». Дослідження будови словників. Укладання «Літературного словничка».

 

 4.

 

Використання алфавіту під час роботи з навчальними словниками. Укладання списків слів в абетковій послідовності.

 

 5.

 

Склад. Наголос. Іван Андрусяк «Про користь читання». Складання запитань за змістом вірша.

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

 розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3];

ставить запитання різної спрямованості: до змісту твору, до автора, до читача [4 МОВ 2-2.1-4];

вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5];

створює самостійне письмове висловлення (розповідь, опис, міркування) на теми, які його / її цікавлять, за прочитаним твором, про ситуацію з життя в школі, сім’ї тощо, зважаючи на мету та адресата [4 МОВ 3-3.1-2]

 

 6.

 

Нарядилась осінь в дороге намисто. Українська народна казка Наддніпров’я «Осінь». Театралізація казки.

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

 розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3];

досліджує елементи тексту (слова автора, діалог персонажів, опис, виражальні засоби мови) [4 МОВ 2-2.2- 4];

описує свої емоції, пережиті під час читання художнього твору, наводить приклади вчинків персонажів, які викликали відповідні емоції[4 МОВ 2-2.3-1];

імпровізує, використовуючи голос і мову тіла (міміку, жести, поставу, рухи) для виконання запропонованої/ обраної ролі , надає варіанти несловесних засобів (міміку, жести, поставу, рухи) і пояснює, чому обраний один із них [4 МОВ 6-2.7-2]

 

 7.

 

Перенос слів з рядка в рядок.

 

 

 8.

 

РЗМ. Робота з деформованими реченнями та текстом. Іванна Блажкевич «Осінь, осінь…».

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

 вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5];

оформлює власне висловлення зрозуміло, дотримуючись норм літературної мови, за потреби звертається до словників [4 МОВ 3- 3.1-7

 

 9.

 

Василь Сухомлинський «Що найтяжче журавлям». Читання тексту за особами. Тверді та м’які приголосні звуки. Позначення твердості та м’якості приголосних на письмі.

прогнозує орієнтовний зміст тексту на основі заголовка, ключових слів, анотації, невербальної інформації (ілюстрації, таблиці, схеми, графіки тощо) [4 МОВ 2-2.1- 1];

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

 розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3];

досліджує елементи тексту (слова автора, діалог персонажів, опис, виражальні засоби мови) [4 МОВ 2-2.2- 4]

 

 10.

 

Тверді та м’які приголосні звуки. Позначення твердості та м’якості приголосних на письмі. Вимова і правопис слова кишеня. Марія Хоросницька

«Осінь». Порівняння віршів.

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

удосконалює свою вимову, зважаючи на фонетичні закономірності (збіг приголосних, кінцевий приголосний, наголошені та ненаголошені голосні тощо) [4 МОВ 5-4.1- 3];

створює самостійне письмове висловлення (розповідь, опис, міркування) на теми, які його / її цікавлять, за прочитаним твором, про ситуацію з життя в школі, сім’ї тощо, зважаючи на мету та адресата [4 МОВ 3-3.1-2]

 

 11.

 

За Вірою Оберемок «Грибозбір». Словесне малювання. Подовжені приголосні звуки.

прогнозує орієнтовний зміст тексту на основі заголовка, ключових слів, анотації, невербальної інформації (ілюстрації, таблиці, схеми, графіки тощо) [4 МОВ 2-2.1- 1];

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3];

утворює в процесі мовлення відповідні граматичні форми слів різних частин мови [4 МОВ 5-4.1-4];

вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5]

 

 12.

 

Василь Кравчук «Журавлиний подарунок». Передбачення змісту твору за заголовком. Порівняння творів різних за жанрами, однакових за темою. Слова з апострофом.

прогнозує орієнтовний зміст тексту на основі заголовка, ключових слів, анотації, невербальної інформації (ілюстрації, таблиці, схеми, графіки тощо) [4 МОВ 2-2.1- 1];

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

 

 13.

 

За Олегом Погинайком «Осінь без смутку». Складання діалогу «Спогади про літо».

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

з увагою сприймає усні репліки діалогу, перепитує, уточнює з огляду на ситуацію спілкування [4 МОВ 1-1.1- 2]

використовує засоби художньої виразності для досягнення комунікативної мети (привітання, побажання, вияв співчуття, захоплення) [4 МОВ 1-1.7-5];

 правильно інтонує різні види речень за метою висловлювання та емоційним забарвленням [4 МОВ 1-1.7- 6]

 

 14.

 

Слова із дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу перед глухим.

удосконалює свою вимову, зважаючи на фонетичні закономірності (збіг приголосних, кінцевий приголосний, наголошені та ненаголошені голосні тощо) [4 МОВ 5-4.1- 3];

перевіряє орфограми доречним способом (за орфографічним словником; зміною форми слова або добором споріднених слів, за правилом) у процесі письма та пояснює свій вибір [4 МОВ 5-4.1-2]

 

 15.

 

РЗМ Антоніна Листопад «Посадіть калину…». Стаття «Калина звичайна» («Вікіпедія»). Складання розповіді з елементами опису «Калина».

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

створює самостійне письмове висловлення (розповідь, опис, міркування) на теми, які його / її цікавлять, за прочитаним твором, про ситуацію з життя в школі, сім’ї тощо, зважаючи на мету та адресата [4 МОВ 3-3.1-2];

оформлює власне висловлення зрозуміло, дотримуючись норм літературної мови, за потреби звертається до словників [4 МОВ 3- 3.1-7]

 

 16.

 

За Василем Скуратівським «Три осінніх місяці». Стислий переказ прочитаного. Добір прислів’їв про осінь.

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

 розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3];

розпізнає стиль тексту і пояснює, як він впливає на сприймання інформації [4 МОВ 2-2.2-9]

 

 17.

 

Діагностична робота.

 

 

 18.

 

Слово. Значення слова. Слова однозначні і багатозначні. Мовне дослідження «Значення слова».

доречно використовує у власних висловленнях слова з переносним значенням, синоніми, антоніми, багатозначні слова й пояснює таке слововживання [4 МОВ 5-4.1-7];

вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5]

 

 19.

 

Де козак, там і слава. За Миколою Коваленком «Як виникли козацькі прізвища?» Дослідження походження прізвищ.

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

ставить запитання різної спрямованості: до змісту твору, до автора, до читача [4 МОВ 2-2.1-4];

зіставляє прочитане із власним життєвим досвідом [4 МОВ 2-2.1-9];

вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5]

 

 20.

 

Олександр Олефіренко «Легенда про Кам’яного козака». Переказ легенди. Слова однозначні і багатозначні.

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

 розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3];

відтворює фактичну інформацію з тексту [4 МОВ 2-2.1- 6];

описує свої емоції, пережиті під час читання художнього твору, наводить приклади вчинків персонажів, які викликали відповідні емоції[4 МОВ 2-2.3-1];

складає план тексту [4 МОВ 2-2.6-2];

вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5];

доречно використовує у власних висловленнях слова з переносним значенням, синоніми, антоніми, багатозначні слова й пояснює таке слововживання [4 МОВ 5-4.1-7]

 

 


 21.

 

За Женею Гунчевською «Козацька чайка». Багатозначні слова.

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5];

доречно використовує у власних висловленнях слова з переносним значенням, синоніми, антоніми, багатозначні слова й пояснює таке слововживання [4 МОВ 5-4.1-7]

 

 22.

 

Пряме і переносне значення слів.

доречно використовує у власних висловленнях слова з переносним значенням, синоніми, антоніми, багатозначні слова й пояснює таке слововживання [4 МОВ 5-4.1-7];

вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5]

 

 23.

 

Степан Руданський «Чуприна», «Про козацький чуб». Порівняння творів різних за жанрами, однакових за темою.

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3];

узагальнює, систематизує, класифікує інформацію з тексту у вигляді таблиць, схем [4 МОВ 2-2.6-3]

 

 24.

 

Синоніми. Мовне дослідження «Слова, близькі за значенням». Вимова і правопис слова минулий.

доречно використовує у власних висловленнях слова з переносним значенням, синоніми, антоніми, багатозначні слова й пояснює таке слововживання [4 МОВ 5-4.1-7];

удосконалює свою вимову, зважаючи на фонетичні закономірності (збіг приголосних, кінцевий приголосний, наголошені та ненаголошені голосні тощо) [4 МОВ 5-4.1- 3];

вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5]

 

 25.

 

РЗМ Дмитро Павличко «Де найкраще місце на землі». Складання «Тематичних словничків». Розповідь про своє місто / село / селище. Вимова і правопис

слів автомобіль, велосипед.

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

висловлює припущення про наміри автора тексту, обґрунтовує свої думки [4 МОВ 2-2.2-6];

створює самостійне письмове висловлення (розповідь, опис, міркування) на теми, які його / її цікавлять, за прочитаним твором, про ситуацію з життя в школі, сім’ї тощо, зважаючи на мету та адресата [4 МОВ 3-3.1-2];

оформлює власне висловлення зрозуміло, дотримуючися норм літературної мови, за потреби звертається до словників [4 МОВ 3- 3.1-7];

удосконалює свою вимову, зважаючи на фонетичні закономірності (збіг приголосних, кінцевий приголосний, наголошені та ненаголошені голосні тощо) [4 МОВ 5-4.1- 3]

 

 26.

 

Марія Солтис-Смирнова «Як Богдан козаків врятував». Поділ тексту на частини. Складання іншої кінцівки твору.

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

 розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3];

ставить запитання різної спрямованості: до змісту твору, до автора, до читача [4 МОВ 2-2.1-4];

складає план тексту [4 МОВ 2-2.6-2];

переробляє прочитаний твір: уводить нових персонажів, змінює події або їх час, змінює оповідача тощо [4 МОВ 2- 2.7-1]

 

 27.

 

Синоніми, добір до поданого слова 1–2 найуживаніші синоніми.

вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5];

доречно використовує у власних висловленнях слова з переносним значенням, синоніми, антоніми, багатозначні слова й пояснює таке слововживання [4 МОВ 5-4.1-7]

 

 28.

 

Богдан Чепурко «Покрова — козацька мати». Мовне дослідження «Слова, протилежні за значенням». Антоніми, добір до поданого слова 1–2 найуживаніші антоніми.

зважає на ситуації спілкування: враховує умови, учасників, мету [4 МОВ 1-1.1-1];

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

добирає та створює ілюстративний матеріал до художнього тексту [4 МОВ 2-2.6-1];

доречно використовує у власних висловленнях слова з переносним значенням, синоніми, антоніми, багатозначні слова й пояснює таке слововживання [4 МОВ 5-4.1-7]

 

 29.

 

Відео «Дітям про козаків». Використання навчальних словників синонімів, антонімів. Укладання списків в абетковому порядку.

визначає мету простого медіатексту (усна реклама, аудіокнига, мультфільм, комп’ютерна гра), пояснює, кому він адресований [4 МОВ 4-1.4-1];

виокремлює цікаву для себе інформацію [4 МОВ 4-1.4-4];

описує враження від змісту і форми медіатексту [4 МОВ 4-2.4-1];

добирає необхідну інформацію з різних джерел: шукає її у словниках, довідниках, енциклопедіях, бібліотеці, інтернеті [4 МОВ 2-2.5-3];

доречно використовує у власних висловленнях слова з переносним значенням, синоніми, антоніми, багатозначні слова й пояснює таке слововживання [4 МОВ 5-4.1-7];

створює самостійне письмове висловлення (розповідь, опис, міркування) на теми, які його / її цікавлять, за прочитаним твором, про ситуацію з життя в школі, сім’ї тощо, зважаючи на мету та адресата [4 МОВ 3-3.1-2]

 

 30.

 

Легенда «Річка Золота Липа». Переказ легенди. Фразеологізми. Тлумачний і фразеологічний словники як довідкові джерела щодо лексичного значення

слів та значення фразеологізмів.

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3];

вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5]

 

 31.

 

За матеріалами сайта «Ukranian People» «Найкрутіші захисники України».

Доречне використання у власних висловленнях слів у прямому і переносному значеннях, синонімів, антонімів.

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

висловлює свій погляд на предмет обговорення (тему, головну думку, висновки тощо) [4 МОВ 2-2.4-2];

оцінює надійність джерела інформації, обґрунтованість висновків [4 МОВ 2-2.4-3];

добирає необхідну інформацію з різних джерел: шукає її у словниках, довідниках, енциклопедіях, бібліотеці, інтернеті [4 МОВ 2-2.5-3];

доречно використовує у власних висловленнях слова з переносним значенням, синоніми, антоніми, багатозначні слова й пояснює таке слововживання [4 МОВ 5-4.1-7]

 

 32.

 

РЗМ Написання привітання. Вимова і правопис слів адреса, вдячний.

створює тексти зі щоденного життя (запрошення, оголошення, афіші тощо) з дотриманням типових ознак жанру [4 МОВ 3-3.1-3];

оформлює власне висловлення зрозуміло, дотримуючись норм літературної мови, за потреби звертається до словників [4 МОВ 3- 3.1-7];

удосконалює власний письмовий текст, знаходить і виправляє помилки, редагує зміст тексту [4 МОВ 3-3.3-2];

удосконалює свою вимову, зважаючи на фонетичні закономірності (збіг приголосних, кінцевий приголосний, наголошені та ненаголошені голосні тощо) [4 МОВ 5-4.1- 3]

 

 33.

 

Діагностична робота.

 

 

 34.

 

«Які чудесні барви у нашій рідній мові…» Володимир Лучук «Клятва». Визначення головної думки вірша.

Будова слова. Закінчення слова. Вимова і правопис слів гриміти, грім.

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

висловлює свій погляд на предмет обговорення (тему, головну думку, висновки тощо) [4 МОВ 2-2.4-2];

з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1];

удосконалює свою вимову, зважаючи на фонетичні закономірності (збіг приголосних, кінцевий приголосний, наголошені та ненаголошені голосні тощо) [4 МОВ 5-4.1- 3]

 

 35.

 

За Лесею Мовчун «Як ростуть слова». Вибіркове читання.

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

 розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3];

ставить запитання різної спрямованості: до змісту твору, до автора, до читача [4 МОВ 2-2.1-4];

досліджує елементи тексту (слова автора, діалог персонажів, опис, виражальні засоби мови) [4 МОВ 2-2.2- 4]

 

 36.

 

Значущі частини основи слова: префікс, корінь, суфікс.

з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1]

 

 37.

 

З вільних інтернет-джерел «9 листопада — День української писемності та

мови». Спільнокореневі слова. Вимова і правопис слів президент, депутат.

з увагою сприймає усні репліки діалогу, перепитує, уточнює з огляду на ситуацію спілкування [4 МОВ 1-1.1- 2];

перефразовує репліки в діалозі [4 МОВ 1-1.2-1];

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1];

удосконалює свою вимову, зважаючи на фонетичні закономірності (збіг приголосних, кінцевий приголосний, наголошені та ненаголошені голосні тощо) [4 МОВ 5-4.1- 3]

 

 38.

 

За Семеном Покотилом «Як виникла слов’янська азбука?». Добір спільнокореневих слів. Алгоритм визначення кореня слова.

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1]

 

 39.

 

Спільнокореневі слова і форми того самого слова (з допомогою вчителя).

з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1]

 

 40.

 

Анатолій Григорук «Квіточка». Характеристика персонажу твору.

прогнозує орієнтовний зміст тексту на основі заголовка, ключових слів, анотації, невербальної інформації (ілюстрації, таблиці, схеми, графіки тощо) [4 МОВ 2-2.1- 1];

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

 розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3];

описує свої емоції, пережиті під час читання художнього твору, наводить приклади вчинків персонажів, які викликали відповідні емоції[4 МОВ 2-2.3-1];

аналізує емоційний стан персонажів, пояснює причини відповідних переживань персонажів [4 МОВ 2-2.3-2]

 

 41.

 

РЗМ Написання листа персонажу твору.

створює тексти зі щоденного життя (запрошення, оголошення, афіші тощо) з дотриманням типових ознак жанру [4 МОВ 3-3.1-3];

визначає, чи відповідає створений текст меті, перевіряє грамотність написаного [4 МОВ 3-3.3-1];

удосконалює власний письмовий текст, знаходить і виправляє помилки, редагує зміст тексту [4 МОВ 3-3.3-2]

 

 42.

 

Прислів’я про рідну мову. Чергування голосних звуків [о], [е] з [і] в корені слова. Вимова і написання слова внесок.

з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1];

удосконалює свою вимову, зважаючи на фонетичні закономірності (збіг приголосних, кінцевий приголосний, наголошені та ненаголошені голосні тощо) [4 МОВ 5-4.1- 3]

 

 43.

 

Поняття про акровірш. Дмитро Білоус «Світлий храм», «Слово наше рідне».

Тетяна Чорновіл «Цукерочка». Порівняння акровіршів і загадок.

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

узагальнює, систематизує, класифікує інформацію з тексту у вигляді таблиць, схем [4 МОВ 2-2.6-3]

 

 44.

 

Чергування приголосних звуків у корені слова. Мовне дослідження.

з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1];

 перевіряє орфограми доречним способом (за орфографічним словником; зміною форми слова або добором споріднених слів, за правилом) у процесі письма та пояснює свій вибір [4 МОВ 5-4.1-2]

 

 45.

 

Оповідання та авторські казки. За Наталією Клевцовою «Математика і цукерки». Вибірковий переказ твору.

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3];

зіставляє прочитане із власним життєвим досвідом [4 МОВ 2-2.1-9];

аналізує емоційний стан персонажів, пояснює причини відповідних переживань персонажів [4 МОВ 2-2.3-2]

 

 46.

 

Вимова і правопис слів з ненаголошеними [е], [и] в коренях. Слова з ненаголошеними голосними [е], [и] в корені, які перевіряються наголосом. Мовне дослідження.

з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1];

 перевіряє орфограми доречним способом (за орфографічним словником; зміною форми слова або добором споріднених слів, за правилом) у процесі письма та пояснює свій вибір [4 МОВ 5-4.1-2];

вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5]

 

 47.

 

За Оксаною Лущевською «Читання». Складання характеристики персонажів оповідання.

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

 розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3];

зіставляє прочитане із власним життєвим досвідом [4 МОВ 2-2.1-9];

установлює причиново-наслідкові зв’язки між подіями, вчинками персонажів та їхніми стосунками з іншими персонажами [4 МОВ 2- 2.2-8];

аналізує емоційний стан персонажів, пояснює причини відповідних переживань персонажів [4 МОВ 2-2.3-2]

 

 48.

 

Поняття про орфограму. Добір перевірних слів до слів з ненаголошеними

голосними [е], [и] в корені слова.

з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1];

перевіряє орфограми доречним способом (за орфографічним словником; зміною форми слова або добором споріднених слів, за правилом) у процесі письма та пояснює свій вибір [4 МОВ 5-4.1-2];

вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5]

 

 49.

 

 

 

 

Ольга Шипшина «Пісня для Грибниці». Поділ тексту на частини. Добір заголовків до частин.

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

 розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3];

 ставить запитання різної спрямованості: до змісту твору, до автора, до читача [4 МОВ 2-2.1-4];

складає план тексту [4 МОВ 2-2.6-2];

з увагою сприймає усні репліки діалогу, перепитує, уточнює з огляду на ситуацію спілкування [4 МОВ 1-1.1- 2];

дотримується правил літературної вимови у власному висловлюванні [4 МОВ 1-1.6-5];

доречно використовує у власному мовленні формули мовленнєвого етикету, зважає на різні види тональності (звичайна, фамільярна, вульгарна) [4 МОВ 1-1.8-2]

 

 50.

 

Слова з орфограмами.

з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1];

перевіряє орфограми доречним способом (за орфографічним словником; зміною форми слова або добором споріднених слів, за правилом) у процесі письма та пояснює свій вибір [4 МОВ 5-4.1-2]

 

 51.

 

За Владом Пухальським «Чому Петрик не зробив уроки». Спостереження за зміною настрою головного персонажа.

вступає і підтримує діалог на теми, пов’язані з важливими для дитини життєвими ситуаціями [4 МОВ 1- 1.6-1];

з увагою сприймає усні репліки діалогу, перепитує, уточнює з огляду на ситуацію спілкування [4 МОВ 1-1.1- 2];

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3];

зіставляє прочитане із власним життєвим досвідом [4 МОВ 2-2.1-9];

досліджує елементи тексту (слова автора, діалог персонажів, опис, виражальні засоби мови) [4 МОВ 2-2.2- 4];

аналізує емоційний стан персонажів, пояснює причини відповідних переживань персонажів [4 МОВ 2-2.3-2]

 

 52.

 

Використання орфографічного словника для перевірки написання слів з ненаголошеними [е], [и], що не перевіряються наголосом. Редагування діалогів.

вступає і підтримує діалог на теми, пов’язані з важливими для дитини життєвими ситуаціями [4 МОВ 1- 1.6-1];

перефразовує репліки в діалозі [4 МОВ 1-1.2-1];

перевіряє орфограми доречним способом (за орфографічним словником; зміною форми слова або добором споріднених слів, за правилом) у процесі письма та пояснює свій вибір [4 МОВ 5-4.1-2]

 

53.

 

Загадки. Використання орфографічного словника для перевірки написання слів з ненаголошеними [е], [и], що не перевіряються наголосом.

перевіряє орфограми доречним способом (за орфографічним словником; зміною форми слова або добором споріднених слів, за правилом) у процесі письма та пояснює свій вибір [4 МОВ 5-4.1-2];

вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5];

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]

 

 54.

 

За Софією Дяченко «Лялька». Висловлення власного ставлення до вчинків персонажа.

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3];

описує свої емоції, пережиті під час читання художнього твору, наводить приклади вчинків персонажів, які викликали відповідні емоції[4 МОВ 2-2.3-1]

 

 55.

 

Вимова і правопис слів з дзвінкими і глухими приголосними звуками. Добір перевірних слів. Вимова і написання слова вокзал.

удосконалює свою вимову, зважаючи на фонетичні закономірності (збіг приголосних, кінцевий приголосний, наголошені та ненаголошені голосні тощо) [4 МОВ 5-4.1- 3];

перевіряє орфограми доречним способом (за орфографічним словником; зміною форми слова або добором споріднених слів, за правилом) у процесі письма та пояснює свій вибір [4 МОВ 5-4.1-2]

 

 56.

 

РЗМ. Складання розповіді за малюнком та опорними словами.

створює самостійне письмове висловлення (розповідь, опис, міркування) на теми, які його / її цікавлять, за прочитаним твором, про ситуацію з життя в школі, сім’ї тощо, зважаючи на мету та адресата [4 МОВ 3-3.1-2];

оформлює власне висловлення зрозуміло, дотримуючися норм літературної мови, за потреби звертається до словників [4 МОВ 3- 3.1-7];

удосконалює власний письмовий текст, знаходить і виправляє помилки, редагує зміст тексту [4 МОВ 3-3.3-2]

 

 57.

 

За Лесею Храпливою-Щур «Мама». Читання тексту за особами. Префікс. Словотворча роль префіксів.

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

виявляє зв’язки в текстах: між окремими частинами тексту, між частинами тексту і темою або головною думкою [4 МОВ 2-2.2-3];

установлює причиново-наслідкові зв’язки між подіями, вчинками персонажів та їхніми стосунками з іншими персонажами [4 МОВ 2- 2.2-8];

 виявляє деталі тексту, важливі для розуміння ідей;

з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1]

 

 58.

 

Василь Сухомлинський «Безрідний Дятел». Стислий переказ казки. Слова з префіксами роз-, без-.

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3];

з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1];

доречно використовує у власних висловленнях слова з переносним значенням, синоніми, антоніми, багатозначні слова й пояснює таке слововживання [4 МОВ 5-4.1-7]

 

 59.

 

Борис Комар «Проханий». Добір інших заголовків до твору. Слова з префіксами з- (с-).

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

висловлює припущення про наміри автора тексту, обґрунтовує свої думки [4 МОВ 2-2.2-6];

з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1]

 

 60.

 

Анатолій Григорук «Бабусина прем’єра». Складання запитань за змістом твору.

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

 розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3];

ставить запитання різної спрямованості: до змісту твору, до автора, до читача [4 МОВ 2-2.1-4]

 

 61.

 

Апостроф після префіксів. Мовне дослідження.

з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1];

вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5]

 

 62.

 

П’єси. Поняття про п’єсу. Н. Бонь «Мандри часом Гліба з Басом». Театралізація уривків п’єси.

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3];

імпровізує, використовуючи голос і мову тіла (міміку, жести, поставу, рухи) для виконання запропонованої/ обраної ролі , надає варіанти несловесних засобів (міміку, жести, поставу, рухи) і пояснює, чому обраний один із них [4 МОВ 6-2.7-2]

 

 63.

 

Префікси і прийменники.

з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1];

вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5]

 

 64.

 

Наталя Бонь «Мандри часом Гліба з Басом». Визначення головної думки твору.

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3];

досліджує елементи тексту (слова автора, діалог персонажів, опис, виражальні засоби мови) [4 МОВ 2-2.2- 4];

висловлює припущення про наміри автора тексту, обґрунтовує свої думки [4 МОВ 2-2.2-6]

 

 65.

 

Перенос слів з префіксами.

з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1]

 

 66.

 

Галина Римар «Про бджілку Таню і її друзів». Театралізація п’єси.

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

імпровізує, використовуючи голос і мову тіла (міміку, жести, поставу, рухи) для виконання запропонованої/ обраної ролі , надає варіанти несловесних засобів (міміку, жести, поставу, рухи) і пояснює, чому обраний один із них [4 МОВ 6-2.7-2];

передає своє враження від побаченої вистави у письмових відгуках (наприклад, запис у щоденнику вражень або в класному альманасі) [4 МОВ 6 – 3.1-1]

 

 67.

 

Суфікс. Словотворча роль суфікса.

з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1]

 

 68.

 

РЗМ. Мультфільм «Історія про дівчинку, яка наступила на хліб». Складання міні-п’єси.

визначає мету простого медіатексту (усна реклама, аудіокнига, мультфільм, комп’ютерна гра), пояснює, кому він адресований [4 МОВ 4-1.4-1];

описує враження від змісту і форми медіатексту [4 МОВ 4-2.4-1];

створює, працюючи в групі, п’єсу на основі відомого твору (інсценізована казка, казка, казка на новий лад тощо) [4 МОВ 6-2.7- 1];

висловлює, за підтримки вчителя, поради щодо можливого вдосконалення тексту [4 МОВ 3-3.3-4]

 

 69.

 

Платон Воронько «Журавлики-журавлі». Розбір слів за будовою (ознайомлення з алгоритмом).

з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1]

 


 70.

 

Діагностична робота.

 

 

 71.

 

«Моя байка, добрі люди, у пригоді, може, буде». Поняття про байку. Леонід Глібов «Лебідь, Щука і Рак».

визначає мету простого медіатексту (усна реклама, аудіокнига, мультфільм, комп’ютерна гра), пояснює, кому він адресований [4 МОВ 4-1.4-1];

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

виділяє ключові слова та пояснює, як вони допомагають зрозуміти зміст тексту [4 МОВ 2-2.2-2];

установлює причиново-наслідкові зв’язки між подіями, вчинками персонажів та їхніми стосунками з іншими персонажами [4 МОВ 2- 2.2-8];

висловлює свій погляд на предмет обговорення (тему, головну думку, висновки тощо) [4 МОВ 2-2.4-2]

 

 72.

 

Частини мови. Поняття про частини мови.

утворює в процесі мовлення відповідні граматичні форми слів різних частин мови [4 МОВ 5-4.1-4]

 

 73.

 

Народна байка «Не впусти рака з рота». Розрізнення частин мови.

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

 розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3];

визначає роль елементів форми (слова автора, діалог персонажів, опис, виражальні засоби мови) для розуміння змісту [4 МОВ 2-2.4- 4];

з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1];

утворює в процесі мовлення відповідні граматичні форми слів різних частин мови [4 МОВ 5-4.1-4]

 

 74.

 

Олена Пчілка «Снігир та Щиглик». Поділ байки на частини. Добір заголовків до частин. Іменник. Розпізнавання в тексті та самостійний добір іменників.

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

виділяє ключові слова та пояснює, як вони допомагають зрозуміти зміст тексту [4 МОВ 2-2.2-2];

утворює в процесі мовлення відповідні граматичні форми слів різних частин мови [4 МОВ 5-4.1-4]

 

 75.

 

Гумористичні вірші. Павло Глазовий «Найважча роль». Іменники, які називають опредмечені дії.

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

утворює в процесі мовлення відповідні граматичні форми слів різних частин мови [4 МОВ 5-4.1-4];

з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1]

 

 76.

 

Степан Руданський «Вовки». Читання вірша за особами. Іменники, які називають ознаки.

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

зіставляє прочитане із власним життєвим досвідом [4 МОВ 2-2.1-9];

описує свої емоції, пережиті під час читання художнього твору, наводить приклади вчинків персонажів, які викликали відповідні емоції[4 МОВ 2-2.3-1];

утворює в процесі мовлення відповідні граматичні форми слів різних частин мови [4 МОВ 5-4.1-4]

 

 77.

 

Микола Томенко «І Тарасик працював». Власні і загальні іменники.

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

створює власне висловлення на основі почутого/ побаченого/прочитаного [4 МОВ 1-1.6-6]

 

 

 78.

 

Власні і загальні іменники. Робота з картою України.

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

добирає необхідну інформацію з різних джерел: шукає її у словниках, довідниках, енциклопедіях, бібліотеці, інтернеті [4 МОВ 2-2.5-3];

створює самостійне письмове висловлення (розповідь, опис, міркування) на теми, які його / її цікавлять, за прочитаним твором, про ситуацію з життя в школі, сім’ї тощо, зважаючи на мету та адресата [4 МОВ 3-3.1-2]

 

 79.

 

Шкільні веселинки. Власні і загальні іменники.

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

добирає необхідну інформацію з різних джерел: шукає її у словниках, довідниках, енциклопедіях, бібліотеці, інтернеті [4 МОВ 2-2.5-3];

з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1];

вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5]

 

 80.

 

РЗМ. За Василем Сухомлинським «Покинуте кошеня». Написання переказу за поданим планом.

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

переказує письмово текст розповідного змісту з елементами опису або міркування, висловлює своє ставлення до того, про що пише [4 МОВ 3-3.1-5];

оформлює власне висловлення зрозуміло, дотримуючись норм літературної мови, за потреби звертається до словників [4 МОВ 3- 3.1-7]

 


 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 3 клас, Планування
НУШ
Додано
25 серпня
Переглядів
1101
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку