з української мови (українська мова та читання)
(До інтегрованого підручника Г.Сапун за програмою Р. Б. Шияна)
Частина 1 |
|
|||
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Очікувані результати |
Примітка |
1. |
|
Звуки і букви. Алфавіт. Наголос. Повторення вивченого у 2 класі. Український алфавіт. Шкільний дзвінок нас кличе до навчання. Роман Роляник «До школи». Виразне читання вірша. |
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3]; знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання [4 МОВ 2- 2.1-5]; вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5] удосконалює свою вимову, зважаючи на фонетичні закономірності (збіг приголосних, кінцевий приголосний, наголошені та ненаголошені голосні тощо) [4 МОВ 5-4.1- 3] |
|
2. |
|
Розташування слів (7–9) за алфавітом, орієнтуючись на першу і другу літери. Вимова і правопис слова бібліотека. Юлія Хандожинська «У бібліотеці». Повторення вивченого про будову тексту. |
|
|
3. |
|
Галина Сапун «Мандрівка у Країну Словників». Дослідження будови словників. Укладання «Літературного словничка». |
|
|
4. |
|
Використання алфавіту під час роботи з навчальними словниками. Укладання списків слів в абетковій послідовності. |
|
|
5. |
|
Склад. Наголос. Іван Андрусяк «Про користь читання». Складання запитань за змістом вірша. |
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3]; ставить запитання різної спрямованості: до змісту твору, до автора, до читача [4 МОВ 2-2.1-4]; вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5]; створює самостійне письмове висловлення (розповідь, опис, міркування) на теми, які його / її цікавлять, за прочитаним твором, про ситуацію з життя в школі, сім’ї тощо, зважаючи на мету та адресата [4 МОВ 3-3.1-2] |
|
6. |
|
Нарядилась осінь в дороге намисто. Українська народна казка Наддніпров’я «Осінь». Театралізація казки. |
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3]; досліджує елементи тексту (слова автора, діалог персонажів, опис, виражальні засоби мови) [4 МОВ 2-2.2- 4]; описує свої емоції, пережиті під час читання художнього твору, наводить приклади вчинків персонажів, які викликали відповідні емоції[4 МОВ 2-2.3-1]; імпровізує, використовуючи голос і мову тіла (міміку, жести, поставу, рухи) для виконання запропонованої/ обраної ролі , надає варіанти несловесних засобів (міміку, жести, поставу, рухи) і пояснює, чому обраний один із них [4 МОВ 6-2.7-2] |
|
7. |
|
Перенос слів з рядка в рядок. |
|
|
8. |
|
РЗМ. Робота з деформованими реченнями та текстом. Іванна Блажкевич «Осінь, осінь…». |
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5]; оформлює власне висловлення зрозуміло, дотримуючись норм літературної мови, за потреби звертається до словників [4 МОВ 3- 3.1-7 |
|
9. |
|
Василь Сухомлинський «Що найтяжче журавлям». Читання тексту за особами. Тверді та м’які приголосні звуки. Позначення твердості та м’якості приголосних на письмі. |
прогнозує орієнтовний зміст тексту на основі заголовка, ключових слів, анотації, невербальної інформації (ілюстрації, таблиці, схеми, графіки тощо) [4 МОВ 2-2.1- 1]; читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3]; досліджує елементи тексту (слова автора, діалог персонажів, опис, виражальні засоби мови) [4 МОВ 2-2.2- 4] |
|
10. |
|
Тверді та м’які приголосні звуки. Позначення твердості та м’якості приголосних на письмі. Вимова і правопис слова кишеня. Марія Хоросницька «Осінь». Порівняння віршів. |
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; удосконалює свою вимову, зважаючи на фонетичні закономірності (збіг приголосних, кінцевий приголосний, наголошені та ненаголошені голосні тощо) [4 МОВ 5-4.1- 3]; створює самостійне письмове висловлення (розповідь, опис, міркування) на теми, які його / її цікавлять, за прочитаним твором, про ситуацію з життя в школі, сім’ї тощо, зважаючи на мету та адресата [4 МОВ 3-3.1-2] |
|
11. |
|
За Вірою Оберемок «Грибозбір». Словесне малювання. Подовжені приголосні звуки. |
прогнозує орієнтовний зміст тексту на основі заголовка, ключових слів, анотації, невербальної інформації (ілюстрації, таблиці, схеми, графіки тощо) [4 МОВ 2-2.1- 1]; читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3]; утворює в процесі мовлення відповідні граматичні форми слів різних частин мови [4 МОВ 5-4.1-4]; вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5] |
|
12. |
|
Василь Кравчук «Журавлиний подарунок». Передбачення змісту твору за заголовком. Порівняння творів різних за жанрами, однакових за темою. Слова з апострофом. |
прогнозує орієнтовний зміст тексту на основі заголовка, ключових слів, анотації, невербальної інформації (ілюстрації, таблиці, схеми, графіки тощо) [4 МОВ 2-2.1- 1]; читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; |
|
13. |
|
За Олегом Погинайком «Осінь без смутку». Складання діалогу «Спогади про літо». |
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; з увагою сприймає усні репліки діалогу, перепитує, уточнює з огляду на ситуацію спілкування [4 МОВ 1-1.1- 2] використовує засоби художньої виразності для досягнення комунікативної мети (привітання, побажання, вияв співчуття, захоплення) [4 МОВ 1-1.7-5]; правильно інтонує різні види речень за метою висловлювання та емоційним забарвленням [4 МОВ 1-1.7- 6] |
|
14. |
|
Слова із дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу перед глухим. |
удосконалює свою вимову, зважаючи на фонетичні закономірності (збіг приголосних, кінцевий приголосний, наголошені та ненаголошені голосні тощо) [4 МОВ 5-4.1- 3]; перевіряє орфограми доречним способом (за орфографічним словником; зміною форми слова або добором споріднених слів, за правилом) у процесі письма та пояснює свій вибір [4 МОВ 5-4.1-2] |
|
15. |
|
РЗМ Антоніна Листопад «Посадіть калину…». Стаття «Калина звичайна» («Вікіпедія»). Складання розповіді з елементами опису «Калина». |
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; створює самостійне письмове висловлення (розповідь, опис, міркування) на теми, які його / її цікавлять, за прочитаним твором, про ситуацію з життя в школі, сім’ї тощо, зважаючи на мету та адресата [4 МОВ 3-3.1-2]; оформлює власне висловлення зрозуміло, дотримуючись норм літературної мови, за потреби звертається до словників [4 МОВ 3- 3.1-7] |
|
16. |
|
За Василем Скуратівським «Три осінніх місяці». Стислий переказ прочитаного. Добір прислів’їв про осінь. |
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3]; розпізнає стиль тексту і пояснює, як він впливає на сприймання інформації [4 МОВ 2-2.2-9] |
|
17. |
|
Діагностична робота. |
|
|
18. |
|
Слово. Значення слова. Слова однозначні і багатозначні. Мовне дослідження «Значення слова». |
доречно використовує у власних висловленнях слова з переносним значенням, синоніми, антоніми, багатозначні слова й пояснює таке слововживання [4 МОВ 5-4.1-7]; вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5] |
|
19. |
|
Де козак, там і слава. За Миколою Коваленком «Як виникли козацькі прізвища?» Дослідження походження прізвищ. |
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; ставить запитання різної спрямованості: до змісту твору, до автора, до читача [4 МОВ 2-2.1-4]; зіставляє прочитане із власним життєвим досвідом [4 МОВ 2-2.1-9]; вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5] |
|
20. |
|
Олександр Олефіренко «Легенда про Кам’яного козака». Переказ легенди. Слова однозначні і багатозначні. |
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3]; відтворює фактичну інформацію з тексту [4 МОВ 2-2.1- 6]; описує свої емоції, пережиті під час читання художнього твору, наводить приклади вчинків персонажів, які викликали відповідні емоції[4 МОВ 2-2.3-1]; складає план тексту [4 МОВ 2-2.6-2]; вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5]; доречно використовує у власних висловленнях слова з переносним значенням, синоніми, антоніми, багатозначні слова й пояснює таке слововживання [4 МОВ 5-4.1-7] |
|
21. |
|
За Женею Гунчевською «Козацька чайка». Багатозначні слова. |
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5]; доречно використовує у власних висловленнях слова з переносним значенням, синоніми, антоніми, багатозначні слова й пояснює таке слововживання [4 МОВ 5-4.1-7] |
|
22. |
|
Пряме і переносне значення слів. |
доречно використовує у власних висловленнях слова з переносним значенням, синоніми, антоніми, багатозначні слова й пояснює таке слововживання [4 МОВ 5-4.1-7]; вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5] |
|
23. |
|
Степан Руданський «Чуприна», «Про козацький чуб». Порівняння творів різних за жанрами, однакових за темою. |
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3]; узагальнює, систематизує, класифікує інформацію з тексту у вигляді таблиць, схем [4 МОВ 2-2.6-3] |
|
24. |
|
Синоніми. Мовне дослідження «Слова, близькі за значенням». Вимова і правопис слова минулий. |
доречно використовує у власних висловленнях слова з переносним значенням, синоніми, антоніми, багатозначні слова й пояснює таке слововживання [4 МОВ 5-4.1-7]; удосконалює свою вимову, зважаючи на фонетичні закономірності (збіг приголосних, кінцевий приголосний, наголошені та ненаголошені голосні тощо) [4 МОВ 5-4.1- 3]; вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5] |
|
25. |
|
РЗМ Дмитро Павличко «Де найкраще місце на землі». Складання «Тематичних словничків». Розповідь про своє місто / село / селище. Вимова і правопис слів автомобіль, велосипед. |
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; висловлює припущення про наміри автора тексту, обґрунтовує свої думки [4 МОВ 2-2.2-6]; створює самостійне письмове висловлення (розповідь, опис, міркування) на теми, які його / її цікавлять, за прочитаним твором, про ситуацію з життя в школі, сім’ї тощо, зважаючи на мету та адресата [4 МОВ 3-3.1-2]; оформлює власне висловлення зрозуміло, дотримуючися норм літературної мови, за потреби звертається до словників [4 МОВ 3- 3.1-7]; удосконалює свою вимову, зважаючи на фонетичні закономірності (збіг приголосних, кінцевий приголосний, наголошені та ненаголошені голосні тощо) [4 МОВ 5-4.1- 3] |
|
26. |
|
Марія Солтис-Смирнова «Як Богдан козаків врятував». Поділ тексту на частини. Складання іншої кінцівки твору. |
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3]; ставить запитання різної спрямованості: до змісту твору, до автора, до читача [4 МОВ 2-2.1-4]; складає план тексту [4 МОВ 2-2.6-2]; переробляє прочитаний твір: уводить нових персонажів, змінює події або їх час, змінює оповідача тощо [4 МОВ 2- 2.7-1] |
|
27. |
|
Синоніми, добір до поданого слова 1–2 найуживаніші синоніми. |
вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5]; доречно використовує у власних висловленнях слова з переносним значенням, синоніми, антоніми, багатозначні слова й пояснює таке слововживання [4 МОВ 5-4.1-7] |
|
28. |
|
Богдан Чепурко «Покрова — козацька мати». Мовне дослідження «Слова, протилежні за значенням». Антоніми, добір до поданого слова 1–2 найуживаніші антоніми. |
зважає на ситуації спілкування: враховує умови, учасників, мету [4 МОВ 1-1.1-1]; читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; добирає та створює ілюстративний матеріал до художнього тексту [4 МОВ 2-2.6-1]; доречно використовує у власних висловленнях слова з переносним значенням, синоніми, антоніми, багатозначні слова й пояснює таке слововживання [4 МОВ 5-4.1-7] |
|
29. |
|
Відео «Дітям про козаків». Використання навчальних словників синонімів, антонімів. Укладання списків в абетковому порядку. |
визначає мету простого медіатексту (усна реклама, аудіокнига, мультфільм, комп’ютерна гра), пояснює, кому він адресований [4 МОВ 4-1.4-1]; виокремлює цікаву для себе інформацію [4 МОВ 4-1.4-4]; описує враження від змісту і форми медіатексту [4 МОВ 4-2.4-1]; добирає необхідну інформацію з різних джерел: шукає її у словниках, довідниках, енциклопедіях, бібліотеці, інтернеті [4 МОВ 2-2.5-3]; доречно використовує у власних висловленнях слова з переносним значенням, синоніми, антоніми, багатозначні слова й пояснює таке слововживання [4 МОВ 5-4.1-7]; створює самостійне письмове висловлення (розповідь, опис, міркування) на теми, які його / її цікавлять, за прочитаним твором, про ситуацію з життя в школі, сім’ї тощо, зважаючи на мету та адресата [4 МОВ 3-3.1-2] |
|
30. |
|
Легенда «Річка Золота Липа». Переказ легенди. Фразеологізми. Тлумачний і фразеологічний словники як довідкові джерела щодо лексичного значення слів та значення фразеологізмів. |
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3]; вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5] |
|
31. |
|
За матеріалами сайта «Ukranian People» «Найкрутіші захисники України». Доречне використання у власних висловленнях слів у прямому і переносному значеннях, синонімів, антонімів. |
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; висловлює свій погляд на предмет обговорення (тему, головну думку, висновки тощо) [4 МОВ 2-2.4-2]; оцінює надійність джерела інформації, обґрунтованість висновків [4 МОВ 2-2.4-3]; добирає необхідну інформацію з різних джерел: шукає її у словниках, довідниках, енциклопедіях, бібліотеці, інтернеті [4 МОВ 2-2.5-3]; доречно використовує у власних висловленнях слова з переносним значенням, синоніми, антоніми, багатозначні слова й пояснює таке слововживання [4 МОВ 5-4.1-7] |
|
32. |
|
РЗМ Написання привітання. Вимова і правопис слів адреса, вдячний. |
створює тексти зі щоденного життя (запрошення, оголошення, афіші тощо) з дотриманням типових ознак жанру [4 МОВ 3-3.1-3]; оформлює власне висловлення зрозуміло, дотримуючись норм літературної мови, за потреби звертається до словників [4 МОВ 3- 3.1-7]; удосконалює власний письмовий текст, знаходить і виправляє помилки, редагує зміст тексту [4 МОВ 3-3.3-2]; удосконалює свою вимову, зважаючи на фонетичні закономірності (збіг приголосних, кінцевий приголосний, наголошені та ненаголошені голосні тощо) [4 МОВ 5-4.1- 3] |
|
33. |
|
Діагностична робота. |
|
|
34. |
|
«Які чудесні барви у нашій рідній мові…» Володимир Лучук «Клятва». Визначення головної думки вірша. Будова слова. Закінчення слова. Вимова і правопис слів гриміти, грім. |
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; висловлює свій погляд на предмет обговорення (тему, головну думку, висновки тощо) [4 МОВ 2-2.4-2]; з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1]; удосконалює свою вимову, зважаючи на фонетичні закономірності (збіг приголосних, кінцевий приголосний, наголошені та ненаголошені голосні тощо) [4 МОВ 5-4.1- 3] |
|
35. |
|
За Лесею Мовчун «Як ростуть слова». Вибіркове читання. |
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3]; ставить запитання різної спрямованості: до змісту твору, до автора, до читача [4 МОВ 2-2.1-4]; досліджує елементи тексту (слова автора, діалог персонажів, опис, виражальні засоби мови) [4 МОВ 2-2.2- 4] |
|
36. |
|
Значущі частини основи слова: префікс, корінь, суфікс. |
з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1] |
|
37. |
|
З вільних інтернет-джерел «9 листопада — День української писемності та мови». Спільнокореневі слова. Вимова і правопис слів президент, депутат. |
з увагою сприймає усні репліки діалогу, перепитує, уточнює з огляду на ситуацію спілкування [4 МОВ 1-1.1- 2]; перефразовує репліки в діалозі [4 МОВ 1-1.2-1]; читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1]; удосконалює свою вимову, зважаючи на фонетичні закономірності (збіг приголосних, кінцевий приголосний, наголошені та ненаголошені голосні тощо) [4 МОВ 5-4.1- 3] |
|
38. |
|
За Семеном Покотилом «Як виникла слов’янська азбука?». Добір спільнокореневих слів. Алгоритм визначення кореня слова. |
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1] |
|
39. |
|
Спільнокореневі слова і форми того самого слова (з допомогою вчителя). |
з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1] |
|
40. |
|
Анатолій Григорук «Квіточка». Характеристика персонажу твору. |
прогнозує орієнтовний зміст тексту на основі заголовка, ключових слів, анотації, невербальної інформації (ілюстрації, таблиці, схеми, графіки тощо) [4 МОВ 2-2.1- 1]; читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3]; описує свої емоції, пережиті під час читання художнього твору, наводить приклади вчинків персонажів, які викликали відповідні емоції[4 МОВ 2-2.3-1]; аналізує емоційний стан персонажів, пояснює причини відповідних переживань персонажів [4 МОВ 2-2.3-2] |
|
41. |
|
РЗМ Написання листа персонажу твору. |
створює тексти зі щоденного життя (запрошення, оголошення, афіші тощо) з дотриманням типових ознак жанру [4 МОВ 3-3.1-3]; визначає, чи відповідає створений текст меті, перевіряє грамотність написаного [4 МОВ 3-3.3-1]; удосконалює власний письмовий текст, знаходить і виправляє помилки, редагує зміст тексту [4 МОВ 3-3.3-2] |
|
42. |
|
Прислів’я про рідну мову. Чергування голосних звуків [о], [е] з [і] в корені слова. Вимова і написання слова внесок. |
з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1]; удосконалює свою вимову, зважаючи на фонетичні закономірності (збіг приголосних, кінцевий приголосний, наголошені та ненаголошені голосні тощо) [4 МОВ 5-4.1- 3] |
|
43. |
|
Поняття про акровірш. Дмитро Білоус «Світлий храм», «Слово наше рідне». Тетяна Чорновіл «Цукерочка». Порівняння акровіршів і загадок. |
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; узагальнює, систематизує, класифікує інформацію з тексту у вигляді таблиць, схем [4 МОВ 2-2.6-3] |
|
44. |
|
Чергування приголосних звуків у корені слова. Мовне дослідження. |
з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1]; перевіряє орфограми доречним способом (за орфографічним словником; зміною форми слова або добором споріднених слів, за правилом) у процесі письма та пояснює свій вибір [4 МОВ 5-4.1-2] |
|
45. |
|
Оповідання та авторські казки. За Наталією Клевцовою «Математика і цукерки». Вибірковий переказ твору. |
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3]; зіставляє прочитане із власним життєвим досвідом [4 МОВ 2-2.1-9]; аналізує емоційний стан персонажів, пояснює причини відповідних переживань персонажів [4 МОВ 2-2.3-2] |
|
46. |
|
Вимова і правопис слів з ненаголошеними [е], [и] в коренях. Слова з ненаголошеними голосними [е], [и] в корені, які перевіряються наголосом. Мовне дослідження. |
з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1]; перевіряє орфограми доречним способом (за орфографічним словником; зміною форми слова або добором споріднених слів, за правилом) у процесі письма та пояснює свій вибір [4 МОВ 5-4.1-2]; вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5] |
|
47. |
|
За Оксаною Лущевською «Читання». Складання характеристики персонажів оповідання. |
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3]; зіставляє прочитане із власним життєвим досвідом [4 МОВ 2-2.1-9]; установлює причиново-наслідкові зв’язки між подіями, вчинками персонажів та їхніми стосунками з іншими персонажами [4 МОВ 2- 2.2-8]; аналізує емоційний стан персонажів, пояснює причини відповідних переживань персонажів [4 МОВ 2-2.3-2] |
|
48. |
|
Поняття про орфограму. Добір перевірних слів до слів з ненаголошеними голосними [е], [и] в корені слова. |
з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1]; перевіряє орфограми доречним способом (за орфографічним словником; зміною форми слова або добором споріднених слів, за правилом) у процесі письма та пояснює свій вибір [4 МОВ 5-4.1-2]; вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5] |
|
49.
|
|
Ольга Шипшина «Пісня для Грибниці». Поділ тексту на частини. Добір заголовків до частин. |
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3]; ставить запитання різної спрямованості: до змісту твору, до автора, до читача [4 МОВ 2-2.1-4]; складає план тексту [4 МОВ 2-2.6-2]; з увагою сприймає усні репліки діалогу, перепитує, уточнює з огляду на ситуацію спілкування [4 МОВ 1-1.1- 2]; дотримується правил літературної вимови у власному висловлюванні [4 МОВ 1-1.6-5]; доречно використовує у власному мовленні формули мовленнєвого етикету, зважає на різні види тональності (звичайна, фамільярна, вульгарна) [4 МОВ 1-1.8-2] |
|
50. |
|
Слова з орфограмами. |
з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1]; перевіряє орфограми доречним способом (за орфографічним словником; зміною форми слова або добором споріднених слів, за правилом) у процесі письма та пояснює свій вибір [4 МОВ 5-4.1-2] |
|
51. |
|
За Владом Пухальським «Чому Петрик не зробив уроки». Спостереження за зміною настрою головного персонажа. |
вступає і підтримує діалог на теми, пов’язані з важливими для дитини життєвими ситуаціями [4 МОВ 1- 1.6-1]; з увагою сприймає усні репліки діалогу, перепитує, уточнює з огляду на ситуацію спілкування [4 МОВ 1-1.1- 2]; читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3]; зіставляє прочитане із власним життєвим досвідом [4 МОВ 2-2.1-9]; досліджує елементи тексту (слова автора, діалог персонажів, опис, виражальні засоби мови) [4 МОВ 2-2.2- 4]; аналізує емоційний стан персонажів, пояснює причини відповідних переживань персонажів [4 МОВ 2-2.3-2] |
|
52. |
|
Використання орфографічного словника для перевірки написання слів з ненаголошеними [е], [и], що не перевіряються наголосом. Редагування діалогів. |
вступає і підтримує діалог на теми, пов’язані з важливими для дитини життєвими ситуаціями [4 МОВ 1- 1.6-1]; перефразовує репліки в діалозі [4 МОВ 1-1.2-1]; перевіряє орфограми доречним способом (за орфографічним словником; зміною форми слова або добором споріднених слів, за правилом) у процесі письма та пояснює свій вибір [4 МОВ 5-4.1-2] |
|
53. |
|
Загадки. Використання орфографічного словника для перевірки написання слів з ненаголошеними [е], [и], що не перевіряються наголосом. |
перевіряє орфограми доречним способом (за орфографічним словником; зміною форми слова або добором споріднених слів, за правилом) у процесі письма та пояснює свій вибір [4 МОВ 5-4.1-2]; вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5]; читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2] |
|
54. |
|
За Софією Дяченко «Лялька». Висловлення власного ставлення до вчинків персонажа. |
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3]; описує свої емоції, пережиті під час читання художнього твору, наводить приклади вчинків персонажів, які викликали відповідні емоції[4 МОВ 2-2.3-1] |
|
55. |
|
Вимова і правопис слів з дзвінкими і глухими приголосними звуками. Добір перевірних слів. Вимова і написання слова вокзал. |
удосконалює свою вимову, зважаючи на фонетичні закономірності (збіг приголосних, кінцевий приголосний, наголошені та ненаголошені голосні тощо) [4 МОВ 5-4.1- 3]; перевіряє орфограми доречним способом (за орфографічним словником; зміною форми слова або добором споріднених слів, за правилом) у процесі письма та пояснює свій вибір [4 МОВ 5-4.1-2] |
|
56. |
|
РЗМ. Складання розповіді за малюнком та опорними словами. |
створює самостійне письмове висловлення (розповідь, опис, міркування) на теми, які його / її цікавлять, за прочитаним твором, про ситуацію з життя в школі, сім’ї тощо, зважаючи на мету та адресата [4 МОВ 3-3.1-2]; оформлює власне висловлення зрозуміло, дотримуючися норм літературної мови, за потреби звертається до словників [4 МОВ 3- 3.1-7]; удосконалює власний письмовий текст, знаходить і виправляє помилки, редагує зміст тексту [4 МОВ 3-3.3-2] |
|
57. |
|
За Лесею Храпливою-Щур «Мама». Читання тексту за особами. Префікс. Словотворча роль префіксів. |
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; виявляє зв’язки в текстах: між окремими частинами тексту, між частинами тексту і темою або головною думкою [4 МОВ 2-2.2-3]; установлює причиново-наслідкові зв’язки між подіями, вчинками персонажів та їхніми стосунками з іншими персонажами [4 МОВ 2- 2.2-8]; виявляє деталі тексту, важливі для розуміння ідей; з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1] |
|
58. |
|
Василь Сухомлинський «Безрідний Дятел». Стислий переказ казки. Слова з префіксами роз-, без-. |
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3]; з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1]; доречно використовує у власних висловленнях слова з переносним значенням, синоніми, антоніми, багатозначні слова й пояснює таке слововживання [4 МОВ 5-4.1-7] |
|
59. |
|
Борис Комар «Проханий». Добір інших заголовків до твору. Слова з префіксами з- (с-). |
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; висловлює припущення про наміри автора тексту, обґрунтовує свої думки [4 МОВ 2-2.2-6]; з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1] |
|
60. |
|
Анатолій Григорук «Бабусина прем’єра». Складання запитань за змістом твору. |
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3]; ставить запитання різної спрямованості: до змісту твору, до автора, до читача [4 МОВ 2-2.1-4] |
|
61. |
|
Апостроф після префіксів. Мовне дослідження. |
з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1]; вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5] |
|
62. |
|
П’єси. Поняття про п’єсу. Н. Бонь «Мандри часом Гліба з Басом». Театралізація уривків п’єси. |
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3]; імпровізує, використовуючи голос і мову тіла (міміку, жести, поставу, рухи) для виконання запропонованої/ обраної ролі , надає варіанти несловесних засобів (міміку, жести, поставу, рухи) і пояснює, чому обраний один із них [4 МОВ 6-2.7-2] |
|
63. |
|
Префікси і прийменники. |
з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1]; вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5] |
|
64. |
|
Наталя Бонь «Мандри часом Гліба з Басом». Визначення головної думки твору. |
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3]; досліджує елементи тексту (слова автора, діалог персонажів, опис, виражальні засоби мови) [4 МОВ 2-2.2- 4]; висловлює припущення про наміри автора тексту, обґрунтовує свої думки [4 МОВ 2-2.2-6] |
|
65. |
|
Перенос слів з префіксами. |
з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1] |
|
66. |
|
Галина Римар «Про бджілку Таню і її друзів». Театралізація п’єси. |
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; імпровізує, використовуючи голос і мову тіла (міміку, жести, поставу, рухи) для виконання запропонованої/ обраної ролі , надає варіанти несловесних засобів (міміку, жести, поставу, рухи) і пояснює, чому обраний один із них [4 МОВ 6-2.7-2]; передає своє враження від побаченої вистави у письмових відгуках (наприклад, запис у щоденнику вражень або в класному альманасі) [4 МОВ 6 – 3.1-1] |
|
67. |
|
Суфікс. Словотворча роль суфікса. |
з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1] |
|
68. |
|
РЗМ. Мультфільм «Історія про дівчинку, яка наступила на хліб». Складання міні-п’єси. |
визначає мету простого медіатексту (усна реклама, аудіокнига, мультфільм, комп’ютерна гра), пояснює, кому він адресований [4 МОВ 4-1.4-1]; описує враження від змісту і форми медіатексту [4 МОВ 4-2.4-1]; створює, працюючи в групі, п’єсу на основі відомого твору (інсценізована казка, казка, казка на новий лад тощо) [4 МОВ 6-2.7- 1]; висловлює, за підтримки вчителя, поради щодо можливого вдосконалення тексту [4 МОВ 3-3.3-4] |
|
69. |
|
Платон Воронько «Журавлики-журавлі». Розбір слів за будовою (ознайомлення з алгоритмом). |
з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1] |
|
70. |
|
Діагностична робота. |
|
|
71. |
|
«Моя байка, добрі люди, у пригоді, може, буде». Поняття про байку. Леонід Глібов «Лебідь, Щука і Рак». |
визначає мету простого медіатексту (усна реклама, аудіокнига, мультфільм, комп’ютерна гра), пояснює, кому він адресований [4 МОВ 4-1.4-1]; читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; виділяє ключові слова та пояснює, як вони допомагають зрозуміти зміст тексту [4 МОВ 2-2.2-2]; установлює причиново-наслідкові зв’язки між подіями, вчинками персонажів та їхніми стосунками з іншими персонажами [4 МОВ 2- 2.2-8]; висловлює свій погляд на предмет обговорення (тему, головну думку, висновки тощо) [4 МОВ 2-2.4-2] |
|
72. |
|
Частини мови. Поняття про частини мови. |
утворює в процесі мовлення відповідні граматичні форми слів різних частин мови [4 МОВ 5-4.1-4] |
|
73. |
|
Народна байка «Не впусти рака з рота». Розрізнення частин мови. |
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3]; визначає роль елементів форми (слова автора, діалог персонажів, опис, виражальні засоби мови) для розуміння змісту [4 МОВ 2-2.4- 4]; з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1]; утворює в процесі мовлення відповідні граматичні форми слів різних частин мови [4 МОВ 5-4.1-4] |
|
74. |
|
Олена Пчілка «Снігир та Щиглик». Поділ байки на частини. Добір заголовків до частин. Іменник. Розпізнавання в тексті та самостійний добір іменників. |
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; виділяє ключові слова та пояснює, як вони допомагають зрозуміти зміст тексту [4 МОВ 2-2.2-2]; утворює в процесі мовлення відповідні граматичні форми слів різних частин мови [4 МОВ 5-4.1-4] |
|
75. |
|
Гумористичні вірші. Павло Глазовий «Найважча роль». Іменники, які називають опредмечені дії. |
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; утворює в процесі мовлення відповідні граматичні форми слів різних частин мови [4 МОВ 5-4.1-4]; з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1] |
|
76. |
|
Степан Руданський «Вовки». Читання вірша за особами. Іменники, які називають ознаки. |
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; зіставляє прочитане із власним життєвим досвідом [4 МОВ 2-2.1-9]; описує свої емоції, пережиті під час читання художнього твору, наводить приклади вчинків персонажів, які викликали відповідні емоції[4 МОВ 2-2.3-1]; утворює в процесі мовлення відповідні граматичні форми слів різних частин мови [4 МОВ 5-4.1-4] |
|
77. |
|
Микола Томенко «І Тарасик працював». Власні і загальні іменники. |
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; створює власне висловлення на основі почутого/ побаченого/прочитаного [4 МОВ 1-1.6-6]
|
|
78. |
|
Власні і загальні іменники. Робота з картою України. |
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; добирає необхідну інформацію з різних джерел: шукає її у словниках, довідниках, енциклопедіях, бібліотеці, інтернеті [4 МОВ 2-2.5-3]; створює самостійне письмове висловлення (розповідь, опис, міркування) на теми, які його / її цікавлять, за прочитаним твором, про ситуацію з життя в школі, сім’ї тощо, зважаючи на мету та адресата [4 МОВ 3-3.1-2] |
|
79. |
|
Шкільні веселинки. Власні і загальні іменники. |
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; добирає необхідну інформацію з різних джерел: шукає її у словниках, довідниках, енциклопедіях, бібліотеці, інтернеті [4 МОВ 2-2.5-3]; з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1]; вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5] |
|
80. |
|
РЗМ. За Василем Сухомлинським «Покинуте кошеня». Написання переказу за поданим планом. |
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; переказує письмово текст розповідного змісту з елементами опису або міркування, висловлює своє ставлення до того, про що пише [4 МОВ 3-3.1-5]; оформлює власне висловлення зрозуміло, дотримуючись норм літературної мови, за потреби звертається до словників [4 МОВ 3- 3.1-7] |
|