Календарно-тематичне планування розроблено згідно модельної та навчальної програми «Вступ до історії України та громадянської освіти», 5 клас для ЗЗСО під редакцією авторів Бурлака О.В., Власова Н.С., Желіба О.В., Майорський В.В.,Піскарьова І.О.,Щупак І.Я. (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 №795) за підручником Віталія Власова, Ігоря Гирича, Оксани Данилевської (Київ: Генеза, 2022) 35 годин
|
№ уроку |
Дата |
Тема уроку
|
Примітка |
Вступ |
|||
1 |
|
Вступ до курсу Предмет шкільної історії
|
§1,с.6-10 |
Розділ 1. Науки, що вивчають минуле |
|||
2 |
|
Історія як наука про розвиток людства |
§2,с.11-15 |
3 |
|
Творчий проєкт «Історія моєї родини» |
|
4 |
|
Джерела історичної інформації |
§3,с.16-20 |
5 |
|
Значення археології для дослідження минулого |
§4,с.21-25 |
6 |
|
Археологічні скарби України.Трипільська культура . Скіфське золото |
§5,с.26-29 |
7 |
|
Науки-помічниці історії. Спеціальні історичні дисципліни |
§6,с.30-35 |
8 |
|
Писемні пам’ятки та їх дослідження |
§7,с.36-40 |
9 |
|
Етнографічні дослідження. Фольклор як історичне джерело |
§8,с.41-45 |
10 |
|
Узагальнення з теми «Науки, що вивчають минуле». Тематичний контроль |
Опрацювати с.46-47 |
Розділ 2. Історичний час і простір |
|||
11 |
|
Час в уявленнях людини протягом історії. Лічба часу в народів світу та на теренах України |
§9,с.48-52 |
12 |
|
Розвиток системи літочислення. Лічба часу в історії |
§10,с.53-58 |
13 |
|
Способи впорядкування історичного часу |
§11,с.58-62 |
14 |
|
Міні-дослідницький проєкт «Перші київські князі» (завдання на встановлення хронологічної послідовності) |
с.61 |
15 |
|
Історія приладів для вимірювання часу |
§12,с.63-67 |
16 |
|
Історія світу та України на лінії часу |
§13,с.68-73 |
17 |
|
Історична карта (мапа). Навчальна історична карта, атласи, контурні карти. Правила роботи з контурною картою |
§14,с.74-80 |
18 |
|
Історичний простір на картах упродовж історії. Як пов’язані історія та простір |
§15,с.81-86 |
19 |
|
Українські землі на картах упродовж історії. Території розселення українців у світі. Українська діаспора |
§16,с.86-93 |
20 |
|
Узагальнення з теми «Історичний час і простір». Тематичний контроль |
с.94-95 |
Розділ 3. Історична наука та історична пам’ять |
|||
21 |
|
Становлення історичної науки. Як народжувалась історична наука. Описи історії в донаукові часи. Хто започаткував наукові дослідження історії України |
§17,с.96-100 |
22 |
|
Видатні українські історики |
§18,с.101-106 |
23 |
|
Музеї та архіви України та світу |
§19,с.107-112 |
24 |
|
Історична пам’ять. Культура пам’яті. Формування історичної пам’яті |
§20,с.113-119 |
25 |
|
Міфи в історії. Усна історія |
§21,с.120-124 |
26 |
|
Історія України в пам’ятках і пам’ятниках. Види пам’яток і пам`ятників . |
§22,с.125-130 |
27 |
|
Творчий проєкт «Пам’ятки історії рідного краю» |
§23,с.131-134 |
28 |
|
Узагальнення з теми «Історична наука й історична пам'ять». Тематичний контроль |
с.135 |
Розділ 4. Розвиток людства впродовж історії |
|||
29 |
|
Періодизація історії людства від давнини до сучасності.Поява і розселення людини на Землі. Перші люди на українських теренах. |
§24,с.136-140 §25,с.141-145 |
30 |
|
Людина і довкілля протягом історії: господарювання, проблема ресурсів |
§26,с.146-150 |
31 |
|
Людина в суспільстві.Становище чоловіків, жінок і дітей на різних етапах історії. Родове дерево |
§27,с.151-156 |
32 |
|
Народи, які живуть на теренах України. Міфологія, релігія, освіта. Права та обов’язки людини впродовж історії. Як захистити свої права в сучасному світі |
§28-29, с.156-165 |
33 |
|
Наукове бачення світу . Наукові знання та художня культура людства впродовж історії. Міні-проєкт «Мій топ винаходів людства |
§30,с.165-171 |
34 |
|
Узагальнення з теми «Розвиток людства упродовж історії» .Тематичний контроль |
с.172-173 |
35 |
|
Узагальнення до курсу «Вступ до історії України та громадянської освіти» |
Повторити вивчений матеріал |