Календарно-тематичне планування, 5 клас, ЗБД

Про матеріал

Календарно-тематичне планування, 5 клас НУШ, по курсу "Здоров'я, безпека, добробут", за Модельною навчальною програмою Шиян О.І. та інш.

Перегляд файлу

    Календарно-тематичне планування

 Здоров’я, безпека і добробут

5 клас

35 годин (1 година на тиждень).

 

 

 

Дата

Зміст навчального матеріалу

Матеріал

Модуль1. Добробут   ( 4 год)   

                                                                                                                   § 1-2

  1.                 

 

Добробут. Особистий і суспільний добробут.

Навчальна діяльність: Створення мапи думок. « Що таке добробут? ».

1

  1.                 

 

Складники особистого добробуту: прагнення задоволення життям, турбота про фізичне, психічне та соціальне здоров’я та прийняття стійкого способу життя.

Навчальна діяльність: Обговорення в загальному колі проблемного запитання «Від чого залежить добробут людини?»

 

1

  1.                 

 

Добробут у школі.

Навчальна діяльність: Моделювання життєвих ситуацій. «Добробут у школі».

2

  1.                 

 

Узагальнення: «Створення та обговорення дерева асоціацій « Що приносить мені радість?»

1,2.

                                       Модуль2. Добробут і уміння вчитися  ( 7 год)

 

                                                                                                                                                 § 3 - 8 

  1.                 

 

Уміння вчитися. Зміни, які відбуваються під час переходу в основну школу.

Навчальна діяльність: Обговорення змін, які відбуваються під час переходу в основну школу.

3

  1.                 

 

Менеджмент навчання (планування і організація). Зміна форм діяльності. Втома і відпочинок.

Навчальна діяльність: Обговорення очікувань учнів від навчання. Створення власного портфоліо.

4

  1.                 

 

Власний освітній простір. Мої слабкі і сильні сторони.

Навчальна діяльність: Самооцінювання сильних сторін та здібностей.

5

  1.                 

 

Власний освітній простір. Мої інтереси та захоплення.

Навчальна діяльність: Створення мапи думок.

6

  1.                 

 

Власний освітній простір. Цілі та їх досягнення.

Навчальна діяльність: Розроблення дерева цілей до своєї навчальної діяльності.

7

  1.             

 

Раціональний розподіл часу . Способи засвоєння навчальної інформації (активне слухання і читання з розумінням). Використання цифрових пристроїв у навчанні

Навчальна діяльність: Відпрацювання навичок планування часу з урахуванням правил здорового життя. Складання розкладу на день, тиждень.

8

  1.             

 

Узагальнення і систематизація знань.

Мозковий штурм в командах та презентація ідей “Як сучасні технології можуть допомогти мені у навчанні“.

3-8

                   Модуль 3 . Добробут і особиста безпека                                                              

                                                   (  7 год +   год резервні)                       §   9 - 14

  1.             

 

Цінність життя. Безпека і небезпека. Безпека особистості.

Навчальна діяльність: Обстеження безпеки класу, дороги до школи, своєї оселі.

9

  1.             

 

Безпечний простір (екологічний, фізичний, психологічний та інформаційний). Загрози для безпеки. Безпека життєдіяльності.

Навчальна діяльність: Моделювання поведінки самодопомоги у разі небезпечних побутових ситуацій.

10

  1.             

 

Безпека пішохода. Безпека пасажира. Безпека користування громадським транспортом. Етика пасажира. Поведінка пасажира при ДТП.

Навчальна діяльність:

  • Відпрацювання вмінь аналізу дорожньої ситуації, в т. ч. в умовах обмеженої оглядовості; переходу дороги.
  • Укладання правил поведінки у транспорті “Я - пасажир”.

11

  1.             

 

Безпека в побуті. Ризики побутового травмування, проникнення в оселю зловмисників тощо.

Пожежна безпека. Причини виникнення та способи гасіння невеликих пожеж. Особливості гасіння електроприладів. Захист органів дихання під час пожежі.

Навчальна діяльність: Командне розроблення візуальних алгоритмів - до кого та як звертатися в небезпечних ситуаціях (плакат, презентація тощо).

12

  1.             

 

Безпека відпочинку на природі. Алгоритми дій у небезпечних ситуаціях різного походження.

Навчальна діяльність:

  • Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні до екстремальної ситуації на природі.
  • Мапа думок “Як бути дружнім до природи?”
  • Складання пам’ятки «Мій безпечний відпочинок на природі”.

13

  1.             

 

Безпека надворі. Місця підвищеної небезпеки. Екстремальні ситуації. Допомога в разі небезпеки. Домедична допомога.

Навчальна діяльність:

  • Моделювання безпечної поведінки з тваринами.

 

14

  1.             

 

Узагальнення і систематизація знань.

Навчальна діяльність: Командне розроблення візуальних алгоритмів - до кого та як звертатися в небезпечних ситуаціях (плакат, презентація тощо).

9-14

                          Модуль 4. Добробут і особисте здоров’я                                               

                                        (  год +  год резервні)                                    §  15  

 

 

4.І. Фізичне здоров’я і фізичний розвиток

                                        (  7 год )                                   

15-22

  1.             

 

Здоров’я  людини та його складники. Чинники впливу на стан здоров’я.

Навчальна діяльність: Мапа думок «Ознаки здоров'я, та ознаки хвороби?»

15

  1.             

 

Зв’язок між способом життя та добробутом тепер і у майбутньому. Здоровий спосіб життя

Навчальна діяльність:

16

  1.             

 

Особисте здоров’я; фізичне здоров’я і фізичний розвиток. Особиста гігієна. Складові особистої гігієни підлітка. Особливості гігієни тіла відповідно до стану хвороби і епідеміологічної ситуації тощо.

Навчальна діяльність:

  • Виконання руханок /вправ для формування правильної постави, гімнастики для очей, дихальних вправ тощо.
  • Складання комплексу вправ ранкової гімнастики.

17

  1.             

 

Харчування. Значення води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків. Особливість харчування у підлітковому віці.

Навчальна діяльність:

  • Вибір продуктів харчування з максимальною користю для себе та родини.

18

  1.             

 

Правила купівлі, обробки і зберігання харчових продуктів. Перша допомога при харчових отруєннях. Смачна та корисна їжа.

Навчальна діяльність:

  • Відпрацювання вмінь вибору товару (харчових продуктів) серед багатьох запропонованих у найближчій крамниці.
  • Укладання ланчбоксу з огляду на корисність продуктів харчування та їх вартості

19,20

  1.             

 

Самопочуття.

Навчальна діяльність: Моделювання поведінки в разі погіршення самопочуття.

21

  1.             

 

Захворювання. Інфекційні та неінфекційні хвороби; їх поширення. Захист здоров’я (профілактика, вакцинація, карантин тощо). Допомога в разі погіршення стану здоров’я; до медична допомога.

Навчальна діяльність:

  • Обговорення « Як найменші зусилля допомагають нам залишатись здоровими?»
  • Складання пам’ятки «Моя безпечна поведінка в умовах карантину?»

22

  1.             

 

Узагальнення .

Створення есе «Рух – це життя»

 

 

 

 

4.ІІ. Емоційне здоров’я та етична поведінка

                                        (  год +  год резервні)                                   

23-26

  1.             

 

Психічне та емоційне здоров’я. Розвиток особистості, її психічних процесів.

Навчальна діяльність: Моделювання запобігання конфліктним ситуаціям (“дерево рішень” конфліктних ситуацій).

23

  1.             

 

Спілкування з дорослими. Повага до батьків та вчителів. Взаємодопомога членів родини. Спілкування з однолітками. Стосунки між хлопцями і дівчатами. Безпека спілкування в Інтернеті.

Навчальна діяльність: Виконання вправ на згуртування колективу.

24

  1.             

 

Гуманність; чуйність; толерантне ставлення до інтересів та потреб інших осіб. Допомога іншим особам

Навчальна діяльність:

Виконання вправ для розвитку самоповаги і поваги до інших людей.

25

  1.             

 

Етична поведінка.

Навчальна діяльність:

Відпрацювання вміння висловлювання почуттів та взаєморозуміння.

26

  1.             

 

Узагальнення і систематизація знань.

Аналіз соціальної і комерційної реклами.

 

 

                  Модуль 5. Добробут і підприємливість       

                                  ( год + 2 год резервні)                                  § 27-31

  1.             

 

Підприємливість.

Навчальна діяльність:

27

  1.             

 

Створення цінності для інших осіб. Можливості та ідеї; ресурси; діяльність.

Навчальна діяльність:

28

  1.             

 

Підприємливість і власний розвиток. Власна діяльність для успішного майбутнього; зв’язок між навчанням, інтересами та професійним майбутнім

Навчальна діяльність:

29

  1.             

 

Фінансова грамотність: потреби і можливості; доходи і витрати; бюджет.

Навчальна діяльність:

30

  1.             

 

Планування власного майбутнього як вид особистої безпеки.

 

31

 

doc
Додано
27 серпня 2023
Переглядів
372
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку