Календарно-тематичне планування, 5 клас НУШ, по курсу "Здоров'я, безпека, добробут", за Модельною навчальною програмою Шиян О.І. та інш.
Календарно-тематичне планування
Здоров’я, безпека і добробут
5 клас
35 годин (1 година на тиждень).
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Матеріал |
Модуль1. Добробут ( 4 год) § 1-2 |
|||
|
|
Добробут. Особистий і суспільний добробут. Навчальна діяльність: Створення мапи думок. « Що таке добробут? ». |
1 |
|
|
Складники особистого добробуту: прагнення задоволення життям, турбота про фізичне, психічне та соціальне здоров’я та прийняття стійкого способу життя. Навчальна діяльність: Обговорення в загальному колі проблемного запитання «Від чого залежить добробут людини?»
|
1 |
|
|
Добробут у школі. Навчальна діяльність: Моделювання життєвих ситуацій. «Добробут у школі». |
2 |
|
|
Узагальнення: «Створення та обговорення дерева асоціацій « Що приносить мені радість?» |
1,2. |
Модуль2. Добробут і уміння вчитися ( 7 год)
§ 3 - 8 |
|||
|
|
Уміння вчитися. Зміни, які відбуваються під час переходу в основну школу. Навчальна діяльність: Обговорення змін, які відбуваються під час переходу в основну школу. |
3 |
|
|
Менеджмент навчання (планування і організація). Зміна форм діяльності. Втома і відпочинок. Навчальна діяльність: Обговорення очікувань учнів від навчання. Створення власного портфоліо. |
4 |
|
|
Власний освітній простір. Мої слабкі і сильні сторони. Навчальна діяльність: Самооцінювання сильних сторін та здібностей. |
5 |
|
|
Власний освітній простір. Мої інтереси та захоплення. Навчальна діяльність: Створення мапи думок. |
6 |
|
|
Власний освітній простір. Цілі та їх досягнення. Навчальна діяльність: Розроблення дерева цілей до своєї навчальної діяльності. |
7 |
|
|
Раціональний розподіл часу . Способи засвоєння навчальної інформації (активне слухання і читання з розумінням). Використання цифрових пристроїв у навчанні Навчальна діяльність: Відпрацювання навичок планування часу з урахуванням правил здорового життя. Складання розкладу на день, тиждень. |
8 |
|
|
Узагальнення і систематизація знань. Мозковий штурм в командах та презентація ідей “Як сучасні технології можуть допомогти мені у навчанні“. |
3-8 |
Модуль 3 . Добробут і особиста безпека ( 7 год + год резервні) § 9 - 14 |
|||
|
|
Цінність життя. Безпека і небезпека. Безпека особистості. Навчальна діяльність: Обстеження безпеки класу, дороги до школи, своєї оселі. |
9 |
|
|
Безпечний простір (екологічний, фізичний, психологічний та інформаційний). Загрози для безпеки. Безпека життєдіяльності. Навчальна діяльність: Моделювання поведінки самодопомоги у разі небезпечних побутових ситуацій. |
10 |
|
|
Безпека пішохода. Безпека пасажира. Безпека користування громадським транспортом. Етика пасажира. Поведінка пасажира при ДТП. Навчальна діяльність:
|
11 |
|
|
Безпека в побуті. Ризики побутового травмування, проникнення в оселю зловмисників тощо. Пожежна безпека. Причини виникнення та способи гасіння невеликих пожеж. Особливості гасіння електроприладів. Захист органів дихання під час пожежі. Навчальна діяльність: Командне розроблення візуальних алгоритмів - до кого та як звертатися в небезпечних ситуаціях (плакат, презентація тощо). |
12 |
|
|
Безпека відпочинку на природі. Алгоритми дій у небезпечних ситуаціях різного походження. Навчальна діяльність:
|
13 |
|
|
Безпека надворі. Місця підвищеної небезпеки. Екстремальні ситуації. Допомога в разі небезпеки. Домедична допомога. Навчальна діяльність:
|
14 |
|
|
Узагальнення і систематизація знань. Навчальна діяльність: Командне розроблення візуальних алгоритмів - до кого та як звертатися в небезпечних ситуаціях (плакат, презентація тощо). |
9-14 |
Модуль 4. Добробут і особисте здоров’я ( год + год резервні) § 15 |
|||
|
|
4.І. Фізичне здоров’я і фізичний розвиток ( 7 год ) |
15-22 |
|
|
Здоров’я людини та його складники. Чинники впливу на стан здоров’я. Навчальна діяльність: Мапа думок «Ознаки здоров'я, та ознаки хвороби?» |
15 |
|
|
Зв’язок між способом життя та добробутом тепер і у майбутньому. Здоровий спосіб життя Навчальна діяльність: |
16 |
|
|
Особисте здоров’я; фізичне здоров’я і фізичний розвиток. Особиста гігієна. Складові особистої гігієни підлітка. Особливості гігієни тіла відповідно до стану хвороби і епідеміологічної ситуації тощо. Навчальна діяльність:
|
17 |
|
|
Харчування. Значення води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків. Особливість харчування у підлітковому віці. Навчальна діяльність:
|
18 |
|
|
Правила купівлі, обробки і зберігання харчових продуктів. Перша допомога при харчових отруєннях. Смачна та корисна їжа. Навчальна діяльність:
|
19,20 |
|
|
Самопочуття. Навчальна діяльність: Моделювання поведінки в разі погіршення самопочуття. |
21 |
|
|
Захворювання. Інфекційні та неінфекційні хвороби; їх поширення. Захист здоров’я (профілактика, вакцинація, карантин тощо). Допомога в разі погіршення стану здоров’я; до медична допомога. Навчальна діяльність:
|
22 |
|
|
Узагальнення . Створення есе «Рух – це життя»
|
|
|
|
4.ІІ. Емоційне здоров’я та етична поведінка ( год + год резервні) |
23-26 |
|
|
Психічне та емоційне здоров’я. Розвиток особистості, її психічних процесів. Навчальна діяльність: Моделювання запобігання конфліктним ситуаціям (“дерево рішень” конфліктних ситуацій). |
23 |
|
|
Спілкування з дорослими. Повага до батьків та вчителів. Взаємодопомога членів родини. Спілкування з однолітками. Стосунки між хлопцями і дівчатами. Безпека спілкування в Інтернеті. Навчальна діяльність: Виконання вправ на згуртування колективу. |
24 |
|
|
Гуманність; чуйність; толерантне ставлення до інтересів та потреб інших осіб. Допомога іншим особам Навчальна діяльність: Виконання вправ для розвитку самоповаги і поваги до інших людей. |
25 |
|
|
Етична поведінка. Навчальна діяльність: Відпрацювання вміння висловлювання почуттів та взаєморозуміння. |
26 |
|
|
Узагальнення і систематизація знань. Аналіз соціальної і комерційної реклами.
|
|
Модуль 5. Добробут і підприємливість ( год + 2 год резервні) § 27-31 |
|||
|
|
Підприємливість. Навчальна діяльність: |
27 |
|
|
Створення цінності для інших осіб. Можливості та ідеї; ресурси; діяльність. Навчальна діяльність: |
28 |
|
|
Підприємливість і власний розвиток. Власна діяльність для успішного майбутнього; зв’язок між навчанням, інтересами та професійним майбутнім Навчальна діяльність: |
29 |
|
|
Фінансова грамотність: потреби і можливості; доходи і витрати; бюджет. Навчальна діяльність: |
30 |
|
|
Планування власного майбутнього як вид особистої безпеки.
|
31 |