Календарно-тематичне планування з української літератури для 5 класу на 2018-2019 навчальний рік, розроблене відповідно до методичних рекомендацій МОНУ
Українська література
5 клас
70 год.
(2 год. на тиждень)
Програма:
Українська література. 5 − 9 класи : програма для ЗНЗ (зі змінами, затвердженими наказом МОНУ № 804 від 07.06.2017 р.) / укл. : Р. В. Мовчан та ін. К. : Освіта, 2013. 31 с. URL : https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9-klas (дата звернення: 14.07.2018)
Основний підручник.
Авраменко О. М. Українська література : підруч. для 5 кл. закл. загальної середньої освіти. К. : Грамота, 2018. 256 с.
Додаткові підручники та навчальні посібники (Лист МОН від 20.08.2018 № 1/9-503 “Про переліки навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах загальної середньої освіти”):
Паращич В.В. Українська література. 5 клас: універсальний комплект: контроль навчальних досягнень. – Х.: Вид-во «Ранок», 2014р. – 48с.
Авраменко О.М.Українська література. 5 клас. Зошит для контрольних робіт. – Х: Вид-во «Ранок», 2018р.
Авраменко О. М. Українська література. Робочий зошит. 5 клас. – Х: Вид-во «Ранок», 2018р.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
КТП укладено відповідно до листа МОНУ від 03.07.2018 р. № 1/9-415 «Щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти навчальних предметів у 2018/2019 навчальному році».
Обов’язкова кількість видів контролю з української літератури у 5 класі
|
Усього годин |
КР (тести, відп. на пит.) |
Класн. твір (есе, міні-твір) |
РМ |
ПЧ |
ЛРК |
Виразн. чит. |
Напам. |
Зош. |
ТО |
|
усн. |
письм. |
||||||||||
Рік |
70 |
4 |
1 |
2 |
2 |
4 |
4 |
2 |
4 |
9 |
5 |
І сем. |
32 |
2 |
0 |
1 |
1 |
2 |
2 |
1 |
0 |
4 |
2 |
ІІ сем. |
38 |
2 |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
1 |
4 |
5 |
3 |
Календарно-тематичне планування на 2018 − 2019 н. р.
І семестр
№ з / п |
Тема, зміст навчального матеріалу |
Дата |
Примітка |
Корекція |
І семестр |
|
|||
Вступ |
|
|||
1 |
Вступ. Слово в житті людини. Образне слово − першоелемент літератури. Художня література як мистецтво слова. Види мистецтва. |
|
|
|
Світ фантазії та мудрості |
|
|||
2 |
Початок словесного мистецтва.Міфи як первісні уявлення про всесвіт і людину, реальні та фантастичні елементи людської поведінки. Міфи «Про Зоряний Віз», «Чому пес живе коло людини?» (за С. Плачиндою) |
|
ТЛ: фольклор, легенда (повторення), міф, переказ. Інтегрований урок |
|
3 |
Міфи і легенди давніх українців:. «Берегиня» (за С. Плачиндою), «Неопалима купина» (за Є. Шморгуном). |
|
|
|
4 |
Міфи і легенди давніх українців: «Як виникли Карпати». |
|
|
|
5 |
Народні перекази: «Прийом у запорожці». Звичаї та традиції запорозьких козаків. |
|
|
|
6 ПЧ1 |
ПЧ № 1. «Казка житиме, поки є діти» Казки Василя Сухомлинського |
|
|
|
7 |
Народні казки. Тематика народних казок, їхні різновиди (про звірів, побутові, чарівні (героїко-фантастичні)). Побудова казки, її яскравий національний колорит. |
|
ТЛ: народна казка, тема, гіпербола. |
|
8 |
Казка «Яйце-райце». Світогляд народу, його морально-етичні принципи в казці; зв’язок із міфами. |
|
|
|
9 |
Казка «Мудра дівчина». Народне уявлення про добро і зло в казці. |
|
|
|
10 |
Казка «Летючий корабель». Фантастичне і реальне, смішне і страшне, красиве і потворне в казках. |
|
|
|
11 РМ1 (усн.) ЛРК1 |
РМ № 1. Презентація улюбленої народної казки (усн.). ЛРК № 1. Казки моєї бабусі. |
|
|
|
12 КР1
|
КР № 1. «Міфи і легенди давніх українців. Народні казки» |
|
тести, відповіді на запитання. |
|
|
ТЕМАТИЧНА |
|
|
|
13 |
Літературні казки. Особливості літературної казки, її відмінність од народної. Іван Франко − казкар (зб. «Коли ще звірі говорили»). Дитинство письменника. |
|
ТЛ: літературна казка, мова автора і мова персонажів, прозова мова. Інтегрований урок-дослідження |
|
14 |
«Фарбований Лис» І. Франка. Зміст казки, головні і другорядні персонажі. |
|
Мультфільм |
|
15 |
Образ Лиса, риси його характеру.
|
|
|
|
16 |
Василь Королів-Старий. Короткі відомості про письменника і його фантастичні казки. Казка «Хуха-Моховинка». Образи фантастичних істот, створені уявою автора |
|
Урок-подорож |
|
17 |
«Хуха-Моховинка» В. Короліва-Старого. Добро і зло в казці. Світлий, життєствердний погляд на світ. Наскрізний гуманізм казки. |
|
ТЛ: портрет. |
|
18 ПЧ2 |
ПЧ № 2. В. Королів-Старий «Потерчата». |
|
|
|
19 |
Василь Симоненко. Цікаві сторінки з дитинства митця. Казка «Цар Плаксій та Лоскотон». |
|
Урок-подорож ТЛ: віршована мова (рима, строфа, ритм), |
|
20 |
В. Симоненко «Цар Плаксій та Лоскотон». Різні життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона (песимістична та оптимістична). |
|
Урок-КВК |
|
21
|
В. Симоненко «Цар Плаксій та Лоскотон». Казкова історія і сучасне життя. |
|
|
|
22 |
Галина Малик. Повість-казка сучасної дитячої письменниці «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». |
|
ТЛ: повість-казка (повторення). |
|
23 |
Морально-етичні проблеми в казці: добро і зло, відповідальність за свої вчинки, вміння долати перешкоди на шляху до мети. |
|
Урок-подорож |
|
24 |
Елементи незвичайного в повісті. Символіка країни Недоладії та її мешканців. |
|
Інтерактивна розмальовка |
|
25 ВЧ1 |
ВЧ №1. Читання уривків твору за ролями. Усний переказ твору. |
|
|
|
26 РМ2 (письм.) |
РМ № 2. Створення коміксів про подальші пригоди Алі та її нових друзів |
|
|
|
27 ЛРК2 |
ЛРК № 2. Поезія рідного краю. Поети Херсонщини пишуть для дітей. |
|
|
|
28 |
Із народної мудрості. Загадка як вид усної народної творчості. Розгляд змісту і форми загадок. Види загадок (про людей, їхнє життя, про природу та її явища, про рослини, тварин). |
|
ТЛ: загадка, метафора. |
|
29 |
Прислів’я та приказки. Народне уявлення про довколишній світ та оцінка його в прислів’ях і приказках. Краса і мудрість цього жанру усної народної творчості. |
|
ТЛ: прислів’я, приказка. |
|
30 |
Леонід Глібов − відомий український поет і байкар. Фольклорна основа його віршованих загадок. «Химерний, маленький...», «Хто розмовляє?». |
|
ТЛ: акровірш (повторення). |
|
31 |
«Що за птиця?», «Хто сестра і брат?», «Хто вона?» Л. Глібова. |
|
|
|
32 КР2 |
КР № 2. «Літературні казки» |
|
тести, відповіді на запитання. |
|
|
ТЕМАТИЧНА |
|
|
|
ІІ семестр
№ з / п |
Тема, зміст навчального матеріалу |
Дата |
Примітка |
Корекція |
ІІ семестр |
|
|||
Історичне минуле нашого народу |
|
|||
33 |
«Повість минулих літ» − найдавніший літопис нашого народу. Значення літописання для нащадків. Казкові та історичні мотиви літописних сюжетів. Літописна оповідь «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь» (у переказі В. Близнеця). |
|
ТЛ: літопис. Бінарний урок-екскурс |
|
34 |
Любов руських (українських) князів до своєї землі, їхня сила духу, воля, благородство, сміливість, рішучість, вірність тощо. Літописна оповідь «Святослав укладає мир з греками та повертається до Києва. Смерть Святослава» (у переказі В. Близнеця). |
|
|
|
35 |
Літописна оповідь «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам» (у переказі В. Близнеця). |
|
|
|
36 |
Олександр Олесь. Поезії з книги «Княжа Україна», їх зв’язок із літописами. Поетична оповідь про минуле нашого народу: «Заспів». |
|
Урок-мандрівка |
|
37 |
Поетична оповідь про князів Русі-України, їхню мудрість, благородство, хоробрість, любов до рідної землі: «Ярослав Мудрий». |
|
Інтерактивний тест |
|
38 |
«Микита Кожум’яка» − драматичний твір на тему народної казки. |
|
Трилер ТЛ: драматичний твір і його побудова. |
|
39 ВЧ2 |
ВЧ № 2. Виразне читання драми-казки «Микита Кожум’яка» в особах. |
|
, мультфільм |
|
40 РМ3 (письм.) |
РМ № 3. Написання власної драми-казки на І дію про Микиту та його нові пригоди. |
|
|
|
41 |
Зірка Мензатюк. Пригодницька повість про мандрівку історичними місцями сучасної України «Таємниця козацької шаблі». |
|
ТЛ: епічний твір. |
|
42 |
Історичне минуле нашого народу в житті сучасної людини. Екзотика старовинних українських замків. |
|
Пошукова робота «Місця подорожі головних героїв». |
|
43 |
Фантастичне і реальне в повісті. |
|
|
|
44 |
Образи козаків та символіка козацької шаблі у творі. |
|
Урок-квест |
|
45 КР3 |
КР № 3. «Історичне минуле нашого народу»
|
|
тести, відповіді на запитання. |
|
|
ТЕМАТИЧНА |
|
|
|
Рідна Україна. Світ природи |
|
|||
46 |
Повість С. Васильченка «В бур’янах». Україна часів Т. Шевченка. |
|
|
|
47 |
Розповідь про Т. Шевченка, його дитинство (на основі повісті С. Васильченка). |
|
Напам’ять «За сонцем хмаронька пливе». ТЛ: персоніфікація, ліричний твір. |
|
48 |
Картини довколишнього світу, природи в поезіях Т. Шевченка − художня реальність, створена уявою митця за допомогою засобів образної мови. «За сонцем хмаронька пливе...». |
|
Напам’ять «Садок вишневий коло хати». |
|
49 |
Картини довколишнього світу, природи в поезіях Т. Шевченка. «Садок вишневий коло хати...». |
|
, мультфільм |
|
50 |
Павло Тичина. Коротко про поета і край, де він народився. Майстерне відтворення краси природи, яка надихає ліричного героя й зміцнює його патріотичні почуття. «Не бував ти у наших краях!». |
|
Напам’ять 1 вірш на вибір. ТЛ: ліричний герой. Інтегрований урок |
|
51 |
Мелодійність віршів П. Тичини. «Гаї шумлять...», «Блакить мою душу обвіяла...». |
|
|
|
52 ПЧ3 |
ПЧ № 3. «Панна квітів» Валерія Шевчука. |
|
|
|
53 |
Євген Гуцало. Основні відомості про письменника. Вічне протистояння добра і зла − наскрізна тема світового мистецтва. Порушення цієї теми в оповіданні «Лось». |
|
ТЛ: оповідання. |
|
54 |
Оповідання «Лось» Є. Гуцала. Співчуття, милосердя − шлях до перемоги добра. Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань. |
|
|
|
55 РМ4 (усн.) |
РМ № 4. Дискусія про екологічні проблеми на основі твору «Бережливе ставлення до природи». |
|
|
|
56 |
Максим Рильський. Основні відомості про поета. Краса рідної природи й відтворення її поетом засобами поетичної мови. «Дощ» («Благодатний, довгожданий…»). |
|
Напам’ять 1 вірш на вибір. |
|
57 |
Єдність людини і природи, зв’язок між станом людської душі та довкіллям. «Осінь-маляр із палітрою пишною…». |
|
|
|
58 |
Григір Тютюнник. Коротко про письменника. Оповідання «Дивак». Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини. |
|
|
|
59 |
Паралельність і єдність двох світів − природи і людини, зображених в оповіданні. Точність і лаконізм описів природи. |
|
|
|
60 |
Допитливий, чуйний, добрий хлопчик Олесь, його жага пізнати загадковий світ природи, уміння фантазувати, уявляти. Гідна поведінка Олеся як позиція особистості. Складання плану до характеристики образу Олеся. |
|
|
|
61 КТ1 |
КТ № 1 (міні-твір). «"Білі ворони" в нашому суспільстві» (на основі оповідання «Дивак»). |
|
|
|
|
ТЕМАТИЧНА |
|
|
|
62 |
Микола Вінграновський. Повість «Сіроманець». |
|
|
|
63 |
Захоплююча і драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи. Переказ найцікавіших епізодів твору. |
|
|
|
64 |
Доброта, вигадливість, рішучість Сашка, його здатність на самостійні вчинки, особливо у відстоюванні своєї позиції. Характеризування головного героя за планом. |
|
|
|
65 |
Гуманізм повісті «Сіроманець». Презентація власного закінчення твору. |
|
|
|
66 ПЧ2 |
ПЧ № 2. М. Вінграновський «Первінка». |
|
|
|
67 КР4 |
КР № 4. «Рідна Україна. Світ природи» |
|
тести, відповіді на запитання. |
|
68 ЛРК3 |
ЛРК № 3. Ознайомлення з творчістю поетів-земляків |
|
|
|
69 ЛРК4 |
ЛРК № 4. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків |
|
|
|
70
|
Підсумковий урок. Бесіда про твори, що вивчались упродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення. |
|
|
|
|
ТЕМАТИЧНА |
|
|
|