КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
з української мови для 5 класу Нової української школи
(2022-2023 навчальний рік) Складено за програмою:
Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти / Заболотний О.В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т.Д. – К., 2021. – 63 с.
Зведена таблиця розподілу навчального часу в 5 класі
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
Рік |
Перевірка мовної теми (тестові завдання, практичні завдання) |
4 |
4 |
5 |
Письмо: |
|
|
|
переказ |
1 |
1 |
2 |
твір |
- |
1 |
1 |
Правопис: |
|
|
|
контрольний текстовий диктант |
1 |
1 |
2 |
Говоріння: |
|
|
|
усний переказ |
1 |
- |
1 |
усний твір |
- |
1 |
1 |
діалог |
1 |
- |
1 |
Читання вголос |
- |
1 |
1 |
Уроки розвитку мовлення |
19 |
15 |
34 |
Кількість годин за програмою / кількість годин на тиждень |
64 |
76 |
140 |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
9 |
|
|
|
|
№ з/п |
К-сть годин |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
|
|
|
І семестр |
|
1 |
1 |
|
Вступ Мова як основний засіб спілкування. Інші функції мови: формування думки, пізнавальна, об’єднувальна. |
|
2 |
1 |
|
Значення української мови як державної в житті Української держави та її громадян. Зміст статті 10 Конституції України. |
|
3 |
1 |
|
РМ № 1. Загальне уявлення про мовлення як діяльність. Види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо), їхні особливості. . Різновиди мовленнєвого спілкування (усне й писемне, монологічне й діалогічне). Мета спілкування та адресат мовлення. |
|
4 |
1 |
|
РМ № 2.Основні правила спілкування: ввічливість, привітність, доброзичливість, уважність до співрозмовника, стриманість, тактовність |
|
|
|
|
(практично). Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування. |
|
5
|
1
|
|
РМ №3. Читання мовчки тексту, аналіз прочитаного, відповіді на запитання за змістом прочитаного, виконання тестових завдань. |
|
|
|
|
Повторення та узагальнення вивченого в початкових класах |
|
6 |
1 |
|
РМ №4. Текст. Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема, основна думка тексту, мікротема, тематичне речення. Простий план тексту. Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка). Ключові слова в тексті. Усна й письмова форми тексту (висловлення). |
|
7 |
1 |
|
Текст. Заголовок тексту. Поділ тексту на речення. Інтонація речень, різних за метою висловлювання. |
|
8 |
1 |
|
Слово як компонент речення. |
|
9 |
1 |
|
Лексичне значення слова. |
|
10 |
1 |
|
Слово як частина мови. Граматичні форми слів різних частин мови (практично). |
|
11 |
1 |
|
Діагностична контрольна робота № 1. Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова – державна мова України. Повторення та узагальнення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово (тест або інша форма обліку знань). |
|
12 |
1 |
|
РМ №5. Типи мовлення: розповідь, опис, роздум |
|
13 |
1 |
|
РМ №6 .Особливості будови опису предмета. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним простим планом. Редагування переказу |
|
|
|
|
Лексикологія |
|
14 |
1 |
|
Лексичне значення слова. |
|
15 |
1 |
|
Однозначні й багатозначні слова (повторення). |
|
16 |
|
|
РМ №7. Стилі мовлення. Особливості художнього та наукового опису предмета. |
|
17 |
1 |
|
Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення). Роль слів у переносному значенні в художньому стилі мовлення. |
|
18 |
1 |
|
Синоніми (повторення і поглиблення). Синонімічний ряд. Роль синонімів у мовленні. Використання синонімів як засобу зв’язку речень у тексті та для уникнення невиправданих повторів слів. |
|
19 |
1 |
|
Антоніми (повторення і поглиблення). Роль антонімів у мовленні. Антоніми в прислів’ях і приказках. |
|
20 |
1 |
|
РМ № 8. Особливості будови опису тварини. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно |
|
|
|
|
складеним простим планом). |
|
21 |
1 |
|
Омоніми (повторення і поглиблення). Розрізнення омонімів і багатозначних слів. |
|
22 |
1 |
|
РМ № 9. Докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису тварини, що містить синоніми й антоніми (за самостійно складеним простим планом) |
|
23 |
1 |
|
Пароніми. |
|
24 |
1 |
|
Урок культури мовлення. Вживання слів відповідно до їхнього лексичного значення, антисуржик, розрізнення паронімів, точність у використанні синонімів. Лексична помилка (практично). |
|
25 |
1 |
|
Тлумачний словник, словники антонімів, синонімів, омонімів, паронімів (практично). |
|
26 |
1 |
|
РМ № 10. Аналіз письмового переказу (робота над помилками. Складання і розігрування діалогурозпитування про корисність різних видів спорту (правила користування смартфоном та ін.) з використанням синонімів, антонімів. Складання діалогу про погоду з використанням запропонованих або дібраних самостійно антонімів. |
|
27 |
1 |
|
Навчальний диктант. |
|
28 |
1 |
|
Узагальнення вивченого з розділу «Лексикологія». |
|
29 |
1 |
|
ДКР № 2. Лексикологія (тест або інша форма обліку знань) |
|
|
|
|
Будова слова. Орфографія |
|
30 |
1 |
|
Основа слова й закінчення. |
|
31 |
1 |
|
Незмінні й змінні слова (повторення і поглиблення). |
|
32 |
1 |
|
РМ №11. Контрольна робота. Письмовий докладний переказ розповідного тексту художнього стилю. |
КП |
33 |
1 |
|
РМ № 12. Аналіз письмового переказу. |
|
34 |
1 |
|
Корінь слова. Спільнокореневі слова та форми слова (повторення і поглиблення). Спільнокореневі слова як засіб зв’язку речень у тексті. |
|
35 |
1 |
|
Урок культури мовлення. Невиправдане вживання спільнокореневих слів. |
|
36 |
1 |
|
Префікс (повторення і поглиблення). Префікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності. |
|
37 |
1 |
|
Суфікс (повторення і поглиблення). Суфікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності |
|
38 |
1 |
|
Розбір слова за будовою. |
|
39 |
1 |
|
РМ № 13. Особливості твору-опису тварини (предмета). Написання твору-опису тварини (або |
|
|
|
|
предмета) з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі). Редагування твору-опису. |
|
40 |
1 |
|
РМ № 14. Аналіз письмового твору-опису. Навчальне аудіювання й читання текстів. |
|
41 |
1 |
|
Правопис значущих частин слова (повторення). |
|
42 |
1 |
|
Написання префіксів пре-, при-, прі-. |
|
43 |
1 |
|
РМ № 15. Особливості твору-опису предмета. Письмовий твір-опис предмета з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення і виразності (у художньому стилі). |
|
44 |
1 |
|
Узагальнення вивченого з розділу «Будова слова. Орфографія». Написання слів із префіксами й суфіксами (тренувальні вправи). |
|
45 |
1 |
|
ДКР № 3. Будова слова. Орфографія (тест або інша форма обліку знань) . |
|
|
|
|
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія |
|
46 |
1 |
|
Звуки мови і звуки мовлення. Відмінність їх від інших звуків, які створює людина (кашляння, свист), звуків природи, фізичних явищ тощо. Фонетична транскрипція. |
|
47 |
1 |
|
Голосні і приголосні звуки. |
|
48 |
1 |
|
Приголосні тверді і м’які, шиплячі (повторення). Напівпом’якшені (пом’якшені) приголосні. |
|
49 |
1 |
|
Приголосні дзвінкі й глухі (повторення). |
|
50 |
1 |
|
Вимова звуків, які позначаємо буквами ґ і г. |
|
51 |
1 |
|
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука). |
|
52 |
1 |
|
Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення). |
|
53 |
1 |
|
Фонетичний розбір слова. |
|
54 |
1 |
|
РМ № 16. Особливості будови розповіді. Написання твору-розповіді на основі власного досвіду в художньому стилі (за планом). Редагування твору. |
|
55 |
1 |
|
Склад. |
|
56 |
1 |
|
Основні правила переносу. |
|
57 |
1 |
|
Контрольна робота. Диктант за І семестр. Контрольне аудіювання. |
КД.КА |
58 |
1 |
|
Аналіз контрольного диктанту (робота над помилками). Наголос. Логічний наголос для виділення слів зі смисловим навантаженням. |
|
59 |
1 |
|
Орфоепічний словник і словник наголосів. Орфоепічний словник і словник наголосів (практично) |
|
60 |
1 |
|
ДКР № 4. Звуки мови та звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос. Орфоепічна помилка (тест або інша |
|
|
|
|
форма обліку знань) . |
|
61 |
1 |
|
Урок культури мовлення. Виразне читання текстів. Вимова звуків, наголошування слів, антисуржик. Орфоепічна помилка (практично). |
|
62 |
1 |
|
РМ № 17. Аналіз твору-розповіді. |
|
63 |
1 |
|
Мовна вікторина (повторення вивченого в першому семестрі). Урок творчості. Створення малюнків, колажів, коміксів, ментальних карт про звуки і букви. |
|
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ з української мови для 5 класу Нової української школи (2022-2023 навчальний рік) Складено за програмою: Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти / Заболотний О.В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т.Д. – К., 2021. – 63 с. ІІ семестр
|
||||||
|
№ |
Кількість |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
|
|
за/п |
годин |
|
|
|
|
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без- |
||||||
64 |
1 |
10.01 |
Вимова голосних звуків. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів. Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] в коренях слів (повторення і поглиблення). |
|
||
65 |
1 |
11.01 |
Орфограма. Орфографічна помилка (практично). |
|
||
66 |
1 |
12.01 |
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом. Орфографічний словник. |
|
||
70 |
1 |
16.01 |
Вимова приголосних звуків. |
|
||
71 |
1 |
17.01 |
Уподібнення приголосних звуків |
|
||
|
|
18.01 |
Написання сумнівних приголосних |
|
||
72 |
1 |
18.01 |
Вимова голосних і приголосних звуків (орфоепічний тренінг) |
|
||
73 |
1 |
|
РМ № 13. Виразне читання текстів уголос із дотриманням правил орфоепії |
|
||
74 |
1 |
|
Вимова та правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі), без- |
|
||
75 |
1 |
23.01 |
Спрощення в групах приголосних |
|
||
76- 77 |
2 |
|
Чергування голосних звуків |
|
||
78 |
1 |
|
Чергування приголосних звуків |
|
||
79 |
1 |
|
Основні випадки чергування у-в, і-й |
|
||
80 |
1 |
|
Уживання прийменника з |
|
||
81 |
1 |
|
РМ № 14. Есе. Редагування есе |
|
||
82 |
1 |
|
Вимова й чергування голосних і приголосних звуків. Правопис префіксів (тренувальні вправи; узагальнення вивченого матеріалу) |
|
||
83 |
|
|
КР № 5. Вимова й чергування голосних і приголосних звуків. Правопис префіксів |
|
||
8485 |
2 |
|
Орфографія Позначення м’якості приголосних на письмі. Уживання м’якого знака |
|
||
86 |
1 |
|
Сполучення букв йо, ьо |
|
||
87- |
2 |
|
Апостроф |
|
88 |
|
|
|
|
89 |
1 |
|
РМ № 15. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму |
|
90 |
1 |
|
Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних |
|
91 |
1 |
|
Подвоєння букв на позначення подовжених приголосних |
|
92 |
1 |
|
РМ № 16. Твір-роздум на тему, пов’язану із життєвим досвідом, у художньому стилі (за колективно складеним планом) |
|
93 |
1 |
|
РМ № 17. Аналіз письмового твору-роздуму |
|
94 |
1 |
|
М’який знак. Апостроф. Подвоєння букв (тренувальні вправи; узагальнення вивченого матеріалу) |
|
95 |
1 |
|
КР № 6. М’який знак. Апостроф. Подвоєння букв (тест або інша форма обліку знань) |
|
96 |
1 |
|
Синтаксис і пунктуація Словосполучення й речення. Головні та другорядні члени речення Словосполучення |
|
97- 98 |
2 |
|
Речення. Граматична основа речення |
|
99 |
1 |
|
Види речень за метою висловлювання та емоційним забарвленням |
|
100 |
1 |
|
Другорядні члени речення. Додаток |
|
101 |
1 |
|
Другорядні члени речення. Обставина |
|
102 |
|
|
Другорядні члени речення. Означення |
|
103 |
1 |
|
РМ № 18. Твір-роздум у художньому стилі (за колективно складеним планом) |
|
104 |
1 |
|
РМ № 19. Аналіз письмового твору-роздуму |
|
105 |
1 |
|
Словосполучення й речення. Головні та другорядні члени речення (тренувальні вправи; узагальнення вивченого матеріалу) |
|
106 |
1 |
|
КР № 7. Словосполучення й речення. Головні та другорядні члени речення (тест або інша форма обліку знань) |
|
107 |
1 |
|
Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова Однорідні члени речення |
|
108 |
1 |
|
Кома між однорідними членами |
|
109 |
1 |
|
Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами |
|
110 |
1 |
|
Звертання |
|
111 |
1 |
|
Розділові знаки для виділення звертань |
|
112 |
1 |
|
Вставні слова |
|
113 |
1 |
|
Відокремлення вставних слів на письмі комами |
|
114 |
1 |
|
РМ № 20. Лист до рідної людини з використанням звертань і вставних слів |
|
115 |
1 |
|
РМ № 21. Коротке повідомлення (на основі кількох джерел) у публіцистичному стилі на |
|
|
|
|
морально-етичну або суспільну тему |
|
116 |
1 |
|
Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова (тренувальні вправи; узагальнення вивченого матеріалу) |
|
117 |
1 |
|
КР № 8. Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова (тест або інша форма обліку знань) |
|
118 |
1 |
|
Навчальний диктант на вивчені орфограми й пунктограми. Робота над помилками |
|
119 |
1 |
|
Складне речення. Пряма мова. Діалог Складне речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком |
|
120 |
1 |
|
Кома між частинами складного речення |
|
121 |
1 |
|
РМ № 22. Усний твір-роздум у художньому стилі |
|
122 |
1 |
|
Пряма мова й діалог |
|
123 |
1 |
|
Розділові знаки для оформлення прямої мови |
|
124 |
1 |
|
Складне речення. Пряма мова. Діалог (тренувальні вправи; узагальнення вивченого матеріалу) |
|
125 |
1 |
|
КР № 9. Складне речення. Пряма мова. Діалог (тест або інша форма обліку знань) |
|
126 |
1 |
|
РМ № 23. Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення |
|
127 |
1 |
|
РМ № 24. Аналіз письмового переказу |
|
128 |
1 |
|
Повторення та узагальнення вивченого в 5 класі Лексикологія |
|
129 |
1 |
|
Будова слова й орфографія |
|
130- 131 |
2 |
|
Фонетика й графіка. Орфоепія та орфографія |
|
132 |
1 |
|
Синтаксис і пунктуація |
|
133 |
1 |
|
Орфограми й пунктограми (правописний практикум) |
|
134 |
1 |
|
Контрольний диктант |
|
135 |
1 |
|
Аналіз контрольного диктанту (робота над помилками) |
|
136 |
1 |
|
РМ № 25. Усний твір-роздум у художньому стилі |
|
137- 138 |
2 |
|
Резервні уроки на теми, визначені вчителем |
|
139 |
1 |
|
РМ № 26. Складання оголошення для розміщення на вебсайті про очікувану подію (екскурсію, поїздку до музею, відвідання театру та ін.) |
|
140 |
1 |
|
Підсумковий урок за рік |
|