Календарно-тематичне планування 5 клас українська мова НУШ

Про матеріал
Календарно-тематичне плпнування уроків української мови 5 клас І семестр (за підручником О.Глазової)
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

з української мови для 5 класу Нової української школи

(2022-2023 навчальний рік) Складено за програмою:

Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти / Заболотний О.В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т.Д. – К., 2021. – 63 с.

                         Зведена таблиця розподілу навчального часу в 5 класі

Форми контролю

І семестр 

ІІ семестр

Рік

Перевірка мовної теми (тестові завдання, практичні завдання)

4

4

5

Письмо:  

 

 

 

переказ

1

1

2

твір 

-

1

1

Правопис:  

 

 

 

 контрольний текстовий диктант 

1

1

2

Говоріння:

 

 

 

 усний переказ 

1

-

1

 усний твір

-

1

1

 діалог 

1

-

1

Читання вголос

-

1

1

Уроки розвитку мовлення 

19

15

34

Кількість годин за програмою / кількість годин на тиждень

64

76

140

Перевірка зошитів

4

5

9

 

 

 

 

 

з/п

К-сть годин

Дата

Тема уроку

Примітки

 

 

 

І семестр

 

1

 

1

 

Вступ

Мова як основний засіб спілкування. Інші функції мови: формування   думки,            пізнавальна, об’єднувальна.

 

2

1

 

 Значення української мови як державної в житті Української держави та її громадян. 

 Зміст статті 10 Конституції України.

 

3

1

 

РМ № 1. Загальне уявлення про мовлення як діяльність. 

 Види мовленнєвої діяльності (аудіювання,  читання, говоріння, письмо), їхні особливості. . Різновиди мовленнєвого спілкування (усне й писемне, монологічне й діалогічне). Мета спілкування та адресат мовлення.

 

4

1

 

РМ № 2.Основні правила спілкування: ввічливість,  привітність, доброзичливість, уважність до співрозмовника, стриманість, тактовність 

 

 

 

 

 

(практично). Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування.   

 

5

 

 

1

 

 

 

РМ №3. Читання мовчки тексту, аналіз прочитаного, відповіді на запитання за змістом прочитаного, виконання тестових завдань.

 

 

 

 

Повторення та узагальнення вивченого  в початкових класах

 

6

1

 

РМ №4. Текст. Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема, основна думка тексту, мікротема, тематичне речення. Простий план тексту. Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка). Ключові слова в тексті. Усна й письмова форми тексту (висловлення).

 

7

1

 

Текст. Заголовок тексту.  Поділ тексту на речення.   Інтонація речень, різних за метою висловлювання.

 

8

1

 

Слово як компонент речення.

 

9

1

 

Лексичне значення слова.

 

10

1

 

Слово як частина мови. Граматичні форми слів різних частин мови (практично).

 

11

1

 

Діагностична контрольна робота № 1. 

Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова – державна мова України. Повторення та узагальнення вивченого в початкових класах.  Текст. Речення. Слово (тест або інша форма обліку знань).

 

12

1

 

РМ №5. Типи мовлення: розповідь, опис, роздум

 

13

1

 

РМ №6 .Особливості будови опису предмета. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним простим планом. Редагування переказу

 

 

 

 

 

 

Лексикологія

 

14

1

 

Лексичне значення слова.

 

15

1

 

Однозначні й багатозначні слова (повторення). 

 

16

 

 

РМ №7. Стилі мовлення. Особливості художнього та наукового опису предмета.

 

17

1

 

Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення). Роль слів у переносному значенні в художньому стилі мовлення.

 

18

1

 

Синоніми (повторення і поглиблення).

Синонімічний ряд. Роль синонімів у мовленні. Використання синонімів як засобу зв’язку речень у тексті та для уникнення невиправданих повторів слів. 

 

19

1

 

Антоніми (повторення і поглиблення). Роль антонімів у мовленні. Антоніми в прислів’ях і приказках.

 

20

1

 

РМ № 8. Особливості будови опису тварини. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно

 

 

 

 

 

складеним простим планом). 

 

21

1

 

Омоніми (повторення і поглиблення). Розрізнення омонімів і багатозначних слів.

 

 

22

1

 

РМ № 9. Докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису тварини, що містить синоніми й антоніми (за самостійно складеним простим планом)

 

23

1

 

Пароніми. 

 

24

1

 

Урок культури мовлення. Вживання слів відповідно до їхнього лексичного значення, антисуржик, розрізнення паронімів, точність у використанні синонімів.

Лексична помилка (практично).

 

25

1

 

Тлумачний словник, словники антонімів, синонімів, омонімів, паронімів (практично). 

 

26

1

 

 РМ № 10. Аналіз письмового переказу (робота над помилками. Складання і розігрування діалогурозпитування про корисність різних видів спорту (правила користування смартфоном та ін.) з використанням синонімів, антонімів.

Складання діалогу про погоду з використанням запропонованих або дібраних самостійно антонімів. 

 

27

1

 

Навчальний диктант

 

28

1

 

Узагальнення вивченого з розділу «Лексикологія».

 

29

1

 

ДКР № 2. Лексикологія (тест або інша форма обліку знань)  

 

 

 

 

 

 

Будова слова. Орфографія

 

30

1

 

Основа слова й закінчення. 

 

31

1

 

Незмінні й змінні слова (повторення і поглиблення).

 

32

1

 

РМ №11. Контрольна робота. Письмовий докладний переказ розповідного тексту художнього стилю.  

КП

33

1

 

РМ № 12. Аналіз письмового переказу. 

 

34

1

 

 Корінь слова. Спільнокореневі слова та форми слова (повторення і поглиблення).

Спільнокореневі слова як засіб зв’язку речень у тексті. 

 

35

1

 

Урок культури мовлення. Невиправдане вживання спільнокореневих слів.

 

36

1

 

Префікс (повторення і поглиблення). Префікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності.

 

37

1

 

Суфікс (повторення і поглиблення). Суфікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності

 

38

1

 

Розбір слова за будовою.

 

39

1

 

РМ № 13. Особливості твору-опису тварини

(предмета). Написання твору-опису тварини (або

 

 

 

 

 

предмета) з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі).

Редагування твору-опису. 

 

40

1

 

РМ № 14. Аналіз письмового твору-опису.

Навчальне аудіювання й читання текстів

 

41

1

 

Правопис значущих частин слова (повторення).

 

42

1

 

Написання префіксів пре-, при-,  прі-.

 

43

1

 

РМ № 15. Особливості твору-опису предмета. Письмовий твір-опис предмета з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення і виразності (у художньому стилі). 

 

44

1

 

Узагальнення вивченого з розділу «Будова слова. Орфографія». Написання слів із префіксами й суфіксами (тренувальні вправи).

 

45

1

 

ДКР № 3. Будова слова. Орфографія (тест або інша форма обліку знань) .

 

 

 

 

 

 

Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія

 

46

1

 

Звуки мови і звуки мовлення. Відмінність їх від інших звуків, які створює людина (кашляння, свист), звуків природи, фізичних явищ тощо.

Фонетична транскрипція.

 

47

1

 

Голосні і приголосні звуки. 

 

48

1

 

Приголосні тверді і м’які, шиплячі (повторення). Напівпом’якшені (пом’якшені) приголосні. 

 

49

1

 

Приголосні дзвінкі й глухі (повторення).

 

50

1

 

Вимова звуків, які позначаємо буквами ґ і г.

 

51

1

 

Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука). 

 

52

1

 

Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення).

 

53

1

 

Фонетичний розбір слова. 

 

54

1

 

РМ № 16. Особливості будови розповіді. Написання твору-розповіді на основі власного досвіду в художньому стилі (за планом).

Редагування твору.

 

55

1

 

Склад. 

 

56

1

 

Основні правила переносу.

 

57

1

 

Контрольна робота. Диктант за І семестр. Контрольне аудіювання.

КД.КА

58

1

 

Аналіз контрольного диктанту (робота над помилками). Наголос. Логічний наголос для виділення слів зі смисловим навантаженням.

 

59

1

 

Орфоепічний словник і словник наголосів.

Орфоепічний словник і словник наголосів (практично)

 

60

1

 

ДКР № 4. Звуки мови та звуки мовлення.

Позначення звуків мовлення на письмі. Склад.

Наголос. Орфоепічна помилка (тест або інша

 

 

 

 

форма обліку знань) .

 

61

1

 

Урок культури мовлення. Виразне читання текстів. Вимова звуків, наголошування слів, антисуржик. Орфоепічна помилка (практично).

 

62

1

 

РМ № 17. Аналіз твору-розповіді.

 

63

1

 

Мовна вікторина (повторення вивченого в першому семестрі).

 Урок творчості. Створення малюнків, колажів, коміксів, ментальних карт про звуки і букви.

 

             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

image

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

image

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

з української мови

для 5 класу Нової української школи

(2022-2023 навчальний рік) Складено за програмою:

Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти / Заболотний О.В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т.Д. – К., 2021. – 63 с.

ІІ семестр

 

 

 

 

Кількість

 

Дата

 

Тема уроку

 

Примітки

 

 

за/п

годин

 

 

 

 

Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія

Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів з- (зі-,

с-), роз- (розі-), без-

64

1

10.01

Вимова голосних звуків. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів. Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] в коренях слів (повторення і поглиблення).

 

65

1

11.01

Орфограма. Орфографічна помилка (практично).

 

66

1

12.01

Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом. Орфографічний словник.

 

70

1

16.01

Вимова приголосних звуків. 

 

71

1

17.01

Уподібнення приголосних звуків 

 

 

 

18.01

Написання сумнівних приголосних

 

72

1

18.01

Вимова      голосних       і       приголосних      звуків

(орфоепічний тренінг)

 

73

1

 

РМ № 13. Виразне читання текстів уголос із дотриманням правил орфоепії

 

74

1

 

Вимова та правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі), без-

 

75

1

23.01

Спрощення в групах приголосних

 

76-

77

2

 

Чергування голосних звуків

 

78

1

 

Чергування приголосних звуків

 

79

1

 

Основні випадки чергування у-в, і-й

 

80

1

 

Уживання прийменника з

 

81

1

 

РМ № 14. Есе. Редагування есе

 

82

1

 

Вимова й чергування голосних і приголосних звуків. Правопис префіксів (тренувальні вправи; узагальнення вивченого матеріалу)

 

83

 

 

КР № 5. Вимова й чергування голосних і

приголосних звуків. Правопис префіксів

 

 

8485

 

2

 

Орфографія

Позначення м’якості приголосних на письмі.

Уживання м’якого знака

 

86

1

 

Сполучення букв йо, ьо

 

87-

2

 

Апостроф

 


 

 

88

 

 

 

 

89

1

 

РМ № 15. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму

 

90

1

 

Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних

 

91

1

 

Подвоєння     букв    на        позначення             подовжених приголосних

 

92

1

 

РМ № 16. Твір-роздум на тему, пов’язану із життєвим досвідом, у художньому стилі (за колективно складеним планом)

 

93

1

 

РМ № 17. Аналіз письмового твору-роздуму

 

94

1

 

М’який знак. Апостроф. Подвоєння букв (тренувальні вправи; узагальнення вивченого матеріалу)

 

95

1

 

КР № 6. М’який знак. Апостроф. Подвоєння букв (тест або інша форма обліку знань)

 

 

 

 

96

 

 

 

1

 

Синтаксис і пунктуація

Словосполучення й речення. Головні та другорядні члени речення Словосполучення

 

97-

98

2

 

Речення. Граматична основа речення

 

99

1

 

Види     речень     за     метою     висловлювання     та

емоційним забарвленням

 

100

1

 

Другорядні члени речення. Додаток

 

101

1

 

Другорядні члени речення. Обставина

 

102

 

 

Другорядні члени речення. Означення

 

103

1

 

РМ № 18. Твір-роздум у художньому стилі (за колективно складеним планом)

 

104

1

 

РМ № 19. Аналіз письмового твору-роздуму

 

105

1

 

Словосполучення й речення. Головні та другорядні члени речення (тренувальні вправи; узагальнення вивченого матеріалу)

 

106

1

 

КР № 7. Словосполучення й речення. Головні та другорядні члени речення (тест або інша форма обліку знань)

 

 

 

107

 

 

1

 

Речення з однорідними членами. Звертання. 

Вставні слова Однорідні члени речення

 

108

1

 

Кома між однорідними членами

 

109

1

 

Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами

 

110

1

 

Звертання

 

111

1

 

Розділові знаки для виділення звертань

 

112

1

 

Вставні слова

 

113

1

 

Відокремлення вставних слів на письмі комами

 

114

1

 

РМ № 20. Лист до рідної людини з використанням звертань і вставних слів

 

115

1

 

РМ № 21. Коротке повідомлення (на основі кількох джерел) у публіцистичному стилі на

 

 

 

 

морально-етичну або суспільну тему

 

116

1

 

Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова (тренувальні вправи; узагальнення вивченого матеріалу)

 

117

1

 

КР № 8. Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова (тест або інша форма обліку знань)

 

118

1

 

Навчальний диктант на вивчені орфограми й пунктограми. Робота над помилками

 

 

119

 

1

 

Складне речення. Пряма мова. Діалог

Складне       речення      з      безсполучниковим        і

сполучниковим зв’язком

 

120

1

 

Кома між частинами складного речення

 

121

1

 

РМ № 22. Усний твір-роздум у художньому стилі

 

122

1

 

Пряма мова й діалог

 

123

1

 

Розділові знаки для оформлення прямої мови

 

124

1

 

Складне речення. Пряма мова. Діалог (тренувальні вправи; узагальнення вивченого матеріалу)

 

125

1

 

КР № 9. Складне речення. Пряма мова. Діалог (тест або інша форма обліку знань)

 

126

1

 

РМ № 23. Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення

 

127

1

 

РМ № 24. Аналіз письмового переказу

 

 

128

 

1

 

Повторення та узагальнення вивченого в 5 класі Лексикологія

 

129

1

 

Будова слова й орфографія

 

130-

131

2

 

Фонетика й графіка. Орфоепія та орфографія

 

132

1

 

Синтаксис і пунктуація

 

133

1

 

Орфограми     й          пунктограми (правописний практикум)

 

134

1

 

Контрольний диктант

 

135

1

 

Аналіз             контрольного             диктанту             (робота          над помилками)

 

136

1

 

РМ № 25. Усний твір-роздум у художньому стилі

 

137-

138

2

 

Резервні уроки на теми, визначені вчителем

 

139

1

 

РМ № 26. Складання оголошення для розміщення на вебсайті про очікувану подію (екскурсію,

поїздку до музею, відвідання театру та ін.)

 

140

1

 

Підсумковий урок за рік

 

 

 

pdf
Пов’язані теми
Українська мова, Планування
Додано
2 квітня 2023
Переглядів
788
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку