Календарно-тематичне планування 6 клас 140 годин із компетентностями

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з української мови для 6 класу 4 години на тиждень, 140 годин, вказано ключові компетентності та наскрізні лінії.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

Українська мова

6 клас

(140год, 4години на тиждень)

 

Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів, розроблена на основі нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти і затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 зі змінами)

Автори: Г.Т. Шелехова, М.І. Пентилюк, В.І. Новосьолова, Т.Д. Гнаткович, Н.Б. Коржова, К.В. Таранік-Ткачук / К.: Видавничий дім «Освіта», 2013.

Фронтальні види контрольних робіт

Форми контролю

І семестр

ІІ семестр

Перевірка мовної теми

4

 

4

 

Письмо:

 

 

 

 

переказ

1

 

1

 

твір

-

 

1

 

Правопис:

 

 

 

 

диктант

1

 

1

 

Аудіювання

-

 

1

 

Читання мовчки

1

 

-

 

 

Усний твір,

діалог

 

 усний переказ,

читання вголос

 

 

 

 

№ з/п

 

Тема уроку

Ключові компетентності

Наскрізні змістові лінії

 

Повторення вивченого в початкових класах

1

 

Вступ.  Краса і багатство української мови.

Спілкування державною мовою

Уміння: володіти  засобами української мови — її стилями, типами, жанрами.

Ставлення: поцінування української мови як державної.

"Здоров’я і безпека”

(сприяє духовно наснаженому, емоційно багатому спілкуванню між  людьми)

"Екологічна безпека і сталий розвиток”

(сприяє збереженню й захисту довкілля,

усвідомленню  необхідності гармонійного співіснування людини й природи)

 

2

 

РМ. № 1. Повторення вивченого про мовлення.  Загальне  уявлення про ситуацію, спілкування та її складники: адресат мовлення, адресант мовлення, тема та основна думка висловлювання, мета й місце спілкування (практично). Складання діалогів відповідно до запропонованої ситуації, пов’язаної з обміном думками, життєвим досвідом учнів щодо безпеки спілкування телефоном та в мережі Інтернет.

 

Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого (6 год.)

3

 

Словосполучення і речення.

Предметні компетентності:

Знаннєва складова

знає визначення словосполучення й речення, пояснює різницю між ними;

наводить приклади словосполучень і речень; простих речень, що містять однорідні члени речення, звертання, вставні слова; складних речень;

пояснює роль звертань, вставних слів  (словосполучень) та однорідних членів речення в мовленні;

пояснює вживання розділових знаків у простих реченнях, що містять однорідні члени речення, звертання, вставні слова, та між частинами складних речень за вивченими правилами.

"Здоров’я і безпека”

(сприяє духовно наснаженому, емоційно багатому спілкуванню між  людьми)

"Екологічна безпека і сталий розвиток”

(сприяє збереженню й захисту довкілля,

усвідомленню  необхідності гармонійного співіснування людини й природи)

4

 

Головні члени речення.

5

 

Просте речення. Розділові знаки у простому реченні

6

 

РМ. № 2. Повторення вивченого про типи мовлення.  Навчальне читання текстів діалогічного й монологічного характеру.

7

 

Звертання.

8

 

Вставні слова.

9

 

РМ. № 3. Повторення відомостей про стилі мовлення. Поняття про офіційно-діловий стиль.

10

 

Однорідні члени речення.

11-12

 

Складне речення.

 Розділові знаки у складному реченні.

13-14

 

Пряма мова і діалог. Розділові знаки при прямій мові та діалозі.

15

 

РМ. № 4. Ділові папери. Оголошення для розміщення на шкільному веб-сайті

16

 

Контрольний диктант № 1.

17

 

Контрольне читання мовчки. Тренувальні вправи

 

Лексикологія

18

 

Групи слів за їх походженням: власне українські слова і запозичені. Тлумачний словник української мови. Словник іншомовних слів

Ключові компетентності:

Спілкування іноземними мовами

Уміння: виявляти в текстах запозичення з інших мов; пояснювати лексичне значення, правопис та особливості вживання слів іншомовного походження.

Ставлення: розуміння ролі іноземної мови як засобу пізнання іншого світу та збагачення власного культурного досвіду.

Спілкування державною мовою

Уміння: здійснювати адекватний змістові й умовам спілкування добір мовно-виражальних засобів.

Підприємливість

Уміння: презентувати власні ідеї та ініціативи зрозуміло, грамотно, використовуючи доцільні виражальні мовні засоби

Уміння вчитися впродовж життя

Уміння: постійно поповнювати власний словниковий запас; користуватися різними джерелами довідкової інформації (словниками, енциклопедіями, онлайн-ресурсами).

Ставлення: готовність удосконалювати знання мови і власне мовлення впродовж життя, розвивати мовне чуття.

Екологічна грамотність і здорове життя

Уміння: дотримуватися здорового способу життя; враховувати вплив слова на психічне здоров’я людини; відповідально використовувати мовні виражальні засоби.

Ставлення: сприймання здоров’я як загальнолюдської цінності.

«Підприємливість і фінансова грамотність»

(сприяє замисленню про майбутнє, прагненню успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі)

"Екологічна безпека і сталий розвиток”

(сприяє долученню до економного використання енергії, збереження її джерела для себе й наступних поколінь)

"Здоров’я і безпека”

(сприяє розумінню цінності свого здоров’я та навколишніх, орієнтує у корисних звичках)

«Громадянська відповідальність»

(орієнтує у символічній системі духовних цінностей нашої держави)

19

 

Лексична помилка (практично)

20

 

Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): букви и, і

21

 

Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): правопис знака м’якшення й апострофа

22

 

Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): подвоєння букв у загальних і власних назвах іншомовного походження.

23

 

Активна і пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми, історизми), неологізми.

24

 

РМ. № 5. Повторення вивченого про типи мовлення. Особливості побудови висловлювання-роздуму. «Ким я мрію стати» з використанням неологізмів

25

 

Групи слів за вживанням: загальновживані та стилістично забарвлені слова. Діалектні слова.

26

 

Пароніми (практично).

27

 

Професійні слова і терміни, просторічні слова.

28

 

Контрольна робота № 1. «Лексикологія» (тести і завдання)

 

Фразеологія

29

 

Поняття про фразеологізм, його лексичне значення.

Ціннісна складова

  • виявляє об’єктивність, толерантність і тактовність в оцінці вчинків  людей;
  • помічає й виправляє недоліки 
  • у своєму й чужому мовленні.

Загальнокультурна грамотність

Уміння: створювати тексти, виражаючи власні ідеї, досвід і почуття та використовуючи художні засоби;

Підприємливість

Уміння: презентувати власні ідеї та ініціативи зрозуміло, грамотно, використовуючи доцільні виражальні мовні засоби.

Соціальні та громадянські компетентності

Уміння: співпрацювати з іншими на результат, запобігати конфліктам і розв’язувати їх, досягати розумних компромісів.

Ставлення: повага до правових норм; усвідомлення необхідності конструктивної участі у громадському житті.

Математична компетентність

Уміння: оперувати абстрактними поняттями; виокремлювати головну й другорядну інформацію; установлювати причинно-наслідкові зв’язки.

«Громадянська відповідальність»

(сприяє вчиняти відповідно до принципів справедливості, порядності, сміливості, громадянської відповідальності)

30

 

Джерела фразеологізмів, їх різновиди. Ознайомлення з фразеологічним словником.

31

 

РМ. № 6. Повторення вивченого про текст, його основні ознаки, особливості будови тексту, використання мовних засобів зв’язку між його частинами. Основні джерела матеріалу для твору (практично).

32

 

Прислів’я, приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів.

33-34

 

Фразеологізми в ролі членів речень.

35

 

Доречне вживання вивчених пластів лексики у власному мовленні; визначення ролі їх у текстів різних стилів

36

 

РМ. № 7. Складний план прослуханого або прочитаного тексту; простий план власного висловлення. Будова елементарного роздуму

37

 

РМ. № 8. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму

38-39

 

РМ. № 9. Контрольний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму

 

Словотвір. Орфографія

40

 

Змінювання і творення слів. Твірне слово

Математична компетентність

Уміння: перетворювати інформацію з однієї форми в іншу (схему, таблицю, діаграму).

Ставлення: прагнення висловлюватися точно, логічно, послідовно

Соціальні та громадянські компетентності

Уміння:  аргументовано і грамотно висловлювати власну громадянську позицію в суспільно-політичних питаннях

Ставлення: сприйняття людської гідності як найвищої цінності

 

Екологічна грамотність і здорове життя

Уміння: застосовувати комунікативні стратегії для протистояння деструктивним та маніпулятивним впливам, що є загрозою здоровому способу життя

Ставлення: сприймання здоров’я як загальнолюдської цінності; бажання дотримуватися здорового способу життя

«Громадянська відповідальність»

(сприяє допомагати та підтримувати інших, оцінювати позитивно вчинки людей, які захищають свою країну)

"Здоров’я і безпека”

(сприяє розумінню, що спорт допомагає виховати волю, наполегливість, віру у власні сили)

 

41

 

Основні способи словотворення

42

 

Словотвірний ланцюжок. Словотвірний розбір слова.

43

 

Зміни приголосних при творенні слів: іменників із суфіксом –ин(а) від прикметників на -ський, -цький; буквосполученням –чн-(-шн-).

44

 

Зміни приголосних при творенні відносних прикметників із суфіксами-ськ-, -зьк-, -цьк- та іменників із суфіксами

 -ств(о), -зтв(о), -цтв(о).

45

 

Складні слова. Сполучні о,е в складних словах.

46

 

Правопис складних слів разом і через дефіс, написання слів із пів-.

47-48

 

Творення та правопис складноскорочених слів.

49

 

Контрольна робота № 2. «Фразеологія. Словотвір. Орфографія» (тести і завдання).

50

 

РМ № 10. Письмовий твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі на тему: «Який вчинок можна вважати героїчним» з використанням фразеологізмів.

 

Морфологія. Орфографія

Іменник

51

 

Загальна характеристика частин мови. Граматична помилка, умовне позначення її

Уміння вчитися впродовж життя

Уміння: визначати мету навчальної діяльності та способи її досягнення.

Ставлення: сприйняття освіти, навчальних досягнень, зокрема у вивченні мови, як цінностей, готовність удосконалювати знання мови і власне мовлення впродовж життя

Компетентності в природничих науках

і технологіях

Уміння: спостерігати, аналізувати, проводити мовні експерименти; словесно оформлювати результати досліджень.

Ставлення: сприйняття природи як цінності.

Інформаційно-цифрова компетентність

Уміння: діяти за алгоритмом, зокрема здійснювати пошукову діяльність  та аналіз мовних явищ.

Соціальні та громадянські компетентності

Уміння: аргументовано і грамотно висловлювати власну громадянську позицію в суспільно-політичних питаннях

Ставлення: повага до правових норм; усвідомлення необхідності конструктивної участі у громадському житті.

Екологічна грамотність і здорове життя

Уміння: бережливо ставитися до природи.

Ставлення:готовність зберігати природні ресурси.

«Екологічна безпека та сталий розвиток»

(сприяє усвідомленню ролі навколишнього середовища для здоров’я)

 

"Здоров’я і безпека”

(сприяє усвідомленню значення здорового способу життя для людини, режиму сну)

 

«Громадянська відповідальність»

(сприяє відчувати себе частиною свого роду, пишається цим)

52

 

Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

53

 

Іменники загальні й власні, конкретні та абстрактні (повторення й поглиблення).

54

 

Велика буква та лапки у власних назвах

55

 

Збірні іменники

56

 

Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду.

57

 

Число іменників (повторення). Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини.

58-59

 

Відмінки іменників, їх значення. Кличний відмінок. Відмінювання іменників.

60

 

Контрольна робота № 3. «Морфологія. Іменник» (тести і завдання).

61-62

 

Поділ іменників на відміни і групи

63-64

 

Відмінювання іменників І відміни.

65-66

 

Відмінювання іменників ІІ відміни.

67-68

 

Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінку. Букви –а (-я), -у (-ю) в закінченнях іменників чоловічого роду ІІ відміни.

69-70

 

Відмінювання іменників ІІІ і ІV відміни.

71-72

 

Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників. Відмінювання іменників множинної форми.

73

 

Написання  не з іменниками.

74

 

Правопис складних іменників. Особливості творення іменників.

75

 

Букви е, и, і в суфіксах –ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн(я),

 -енн(я), -н(я), -инн(я), -ив(о),- ев(о).

76-77

 

Написання та відмінювання чоловічих і жіночих імен по батькові

78-79

 

Правопис складних іменників.

80

 

Контрольна робота № 4. «Іменник» (тести і завдання).

81

 

РМ.  № 11. Будова опису приміщення

82

 

РМ.  № 12. Письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення. Визначення ролі іменників в описі приміщення

 

Морфологія. Орфографія

Прикметник

83

 

Прикметник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

Спілкування державною мовою

Ставлення: захоплення красою, естетичною довершеністю, багатством  виражальних засобів української мови.

Екологічна грамотність і здорове життя

Уміння: бережливо ставитися до природи.

Ставлення: усвідомлення значення навколишнього середовища для життя і здоров’я людини.

Інформаційно-цифрова компетентність

Уміння: діяти за алгоритмом, зокрема здійснювати пошукову діяльність  та аналіз мовних явищ.

Ставлення: задоволення пізнавального інтересу.

Підприємливість

Уміння: презентувати власні ідеї та ініціативи зрозуміло, грамотно, використовуючи доцільні виражальні мовні засоби.

Ставлення: розуміння ролі комунікативних умінь для успішної професійної кар’єри.

 

"Здоров’я і безпека”

(сприяє усвідомленню значення здорового способу життя для людини, режиму сну)

 

«Підприємливість і фінансова грамотність»

(сприяє отриманню естетичної насолоди від  пізнання української  культури, історії)

 

84-85

 

Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні.

86

 

Перехід прикметників з однієї групи в іншу.

87

 

РМ.  № 13. Особливості будови опису природи. Сполучення в одному тексті різних типів мовлення (розповіді й опису)

88

 

РМ.  № 14. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи.

89

 

РМ.  № 15. Контрольний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи.

90

 

Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення.

91

 

Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення.

92

 

Повні й короткі форми прикметників. Відмінювання прикметників.

93

 

Прикметники твердої і м’якої груп, їх відмінювання.

94

 

РМ.  № 16. Усний порівняльний опис двох рослин за ілюстрацією

95

 

Контрольна робота № 5. «Прикметник»  (тести і завдання).

96

 

Творення прикметників. Перехід прикметників у іменники.

97

 

Написання прикметників із суфіксами –еньк-, -есеньк-,         -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-

98

 

Букви е, о, и у прикметникових суфіксах –ев- (-єв-), -ов-      (-йов-, -ьов-), -ин-, -ін-, -ичн-. Зміни приголосних при творенні відносних прикметників за допомогою суфіксів -ськ-, -зьк-, -цьк-.

99

 

Написання не з прикметниками.

100

 

Написання складних прикметників разом і через дефіс.

101

 

Написання -н- і -нн- у прикметниках.

102

 

Написання прізвищ прикметникової форми. Розбір прикметника як частини мови.

103

 

РМ.  № 17. Складання характеристики знайомої або відомої людини з використанням прикметників у різних відмінкових формах

104

 

Контрольна робота № 6. «Прикметник»  (тести і завдання).

 

Морфологія. Орфографія

Числівник

105

 

Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

Математична компетентність

Уміння: перетворювати інформацію з однієї форми в іншу (схему, таблицю, діаграму); доцільно й правильно використовувати в мовленні числівники.

Ставлення: прагнення висловлюватися точно, логічно, послідовно; бережливе ставлення до часу.

Інформаційно-цифрова компетентність

Ставлення: задоволення пізнавального інтересу.

Підприємливість

Уміння: оцінювати економічні ініціативи та економічну діяльність.

Ставлення: готовність брати на себе відповідальність.

 

«Екологічна безпека та сталий розвиток»

(сприяє усвідомленню  дбайливого ставлення та збереження навколишнього середовища)

 

«Підприємливість і фінансова грамотність»

(сприяє брати посильну участь у визначенні потреб і з’ясуванні витрат родини; сприяє до ощадливості,  раціонального використання коштів)

106

 

Числівники кількісні і порядкові.

107

 

Творення числівників. Числівники прості, складні і складені. Роздільне написання складених числівників.

108

 

РМ.  № 18. Письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною

109

 

РМ.  № 19. Письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною

110-111

 

Відмінювання кількісних числівників. Буква ь в кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках.

112-113

 

Відмінювання дробових і збірних кількісних числівників.

114

 

Відмінювання порядкових числівників. Написання разом порядкових числівників з –тисячний.

115

 

Узгодження числівників з іменниками

116

 

Відмінювання порядкових числівників (система вправ)

117-118

 

Правильне вживання числівників на позначення дат і часу

119

 

Творення  числівників. Морфологічний розбір числівника як частини мови.

120

 

Контрольна робота № 7.  «Числівник» (тести і завдання).

 

Морфологія. Орфографія

Займенник

121

 

Займенник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Розряди займенників за значенням

Математична компетентність

Уміння: доцільно й правильно використовувати в мовленні числівники.

Екологічна грамотність і здорове життя

Уміння: дотримуватися здорового способу життя.

Ставлення: сприймання здоров’я як загальнолюдської цінності; бажання дотримуватися здорового способу життя

Інформаційно-цифрова компетентність

Ставлення: впевнено й водночас критично застосовувати інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією з навчальною метою та в приватному спілкуванні.

Уміння вчитися впродовж життя

Уміння: користуватися різними джерелами довідкової інформації (словниками, енциклопедіями, онлайн-ресурсами); застосовувати комунікативні стратегії відповідно до мети та ситуації спілкування.

"Здоров’я і безпека”

(сприяє прагненню дотримуватися здорового способу життя)

 

«Громадянська відповідальність»

(сприяє виявленню поваги до осіб, які гідно реалізовують громадянські права та обов’язки; виявляти почуття громадської гідності)

 

 

 

122

 

Розряди займенників за значенням

123

 

Особові займенники. Зворотній займенник себе.

124

 

РМ. № 20.  Контрольний твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі з використанням займенників на тему: «У чому полягає гідність людини»

125

 

РМ. № 21.  Контрольний твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі з використанням займенників на тему: «У чому полягає гідність людини»

126

 

Питальні та відносні займенники, їх відмінювання.

127

 

Присвійні, вказівні й означальні займенники. Приставний н у формах особових і вказівних займенників.

128

 

Перехід з однієї частини мови в іншу (займенника в іменник і частку, числівника й прикметника в займенник).

129

 

Уживання займенників для зв’язку речень у тексті.

РМ. № 22. Навчальне аудіювання тексту

130

 

Контрольний диктант № 2.

131

 

Контрольне аудіювання . Тренувальні вправи

132

 

Неозначені займенники, їх відмінювання. Написання разом і через дефіс неозначених займенників.

133

 

Заперечні займенники. Правопис заперечних займенників. Написання займенників із прийменниками окремо.

134

 

РМ. № 23. Есе «У чому полягає життєвий успіх»

135

 

Вказівні та означальні займенники. Розбір займенника як частини мови.

136

 

Контрольна робота № 8. «Займенник» (тестові завдання).

 

Повторення і кінці року

137

 

Повторення і узагальнення вивченого за рік з лексикології та фразеології.

Спілкування державною мовою

Уміння: здійснювати адекватний змістові й умовам спілкування добір мовно-виражальних засобів; володіти  засобами української мови — її стилями, типами, жанрами; правильно вимовляти й писати слова, творити їх граматичні форми; конструювати речення й тексти.

Уміння вчитися впродовж життя

Уміння: читати, використовуючи різні види читання (ознайомлювальне, вибіркове, вивчальне та ін.); постійно поповнювати власний словниковий запас; користуватися різними джерелами довідкової інформації (словниками, енциклопедіями, онлайн-ресурсами); здійснювати самооцінювання результатів власної діяльності, рефлексію.

Інформаційно-цифрова компетентність

Уміння: грамотно й безпечно комунікувати в інформаційному просторі.

Підприємливість

Уміння: презентувати власні ідеї та ініціативи зрозуміло, грамотно, використовуючи доцільні виражальні мовні засоби; використовувати ефективні комунікативні стратегії для формулювання власних пропозицій

"Здоров’я і безпека”

(сприяє розумінню здоров’я як важливої життєвої цінності)

 

“Громадянська

відповідальність”

(орієнтує у понятті моралі, її чинниках, обов’язках)

“Підприємливість і фінансова грамотність»

(орієнтує у стадіях розвитку ринку, соціальних виплатах та соціально незахищених групах населення)

 

138

 

Повторення і узагальнення вивченого за рік з словотвору й орфографії.

139

 

Повторення і узагальнення вивченого за рік з морфології й орфографії.

140

 

Підсумковий урок

 

docx
Додано
9 вересня 2022
Переглядів
903
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку