Презентація "Просте речення. Головні і другорядні члени. Повторення. 6 клас"

Про матеріал
Презентація містить структуровані схеми для повторення теоретичного матеріалу, тренувальні завдання конструктивного та творчого рівня з можливістю самоперевірки.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Речення. Просте речення. Головні і другорядні члени речення

Номер слайду 2

Мета уроку Поглибити знання з теми «Просте речення. Головні і другорядні члени речення»; удосконалювати вміння визначати граматичну основу речень; розвивати зв′язне мовлення, мислення, пам'ять; виховувати високу культуру мовлення

Номер слайду 3

СИНТАКСИС – РОЗДІЛ НАУКИ ПРО МОВУ, ЩО ВИВЧАЄ БУДОВУ СЛОВОСПОЛУЧЕНЬ ТА РЕЧЕНЬ Пригадаймо Синтаксис – це …???

Номер слайду 4

Основною синтаксичною одиницею є речення. Лише воно здатне повною мірою задовольнити різноманітні потреби людського спілкування. За допомогою речення формуємо, виражаємо, й повідомляємо думку.

Номер слайду 5

Речення — це слово, або кілька слів, поєднаних між собою так, що виражають закінчену думку. Дружба з книгою – це свято.

Номер слайду 6

Слова в реченні пов'язуємо за змістом і граматично. Граматичний зв’язок здійснюємо за допомогою закінчень і службових слів. В усному мовленні на початок і кінець речення вказує відповідна інтонація. На письмі в кінці речення ставимо крапку, знак питання, знак оклику або три крапки.

Номер слайду 7

Творча робота з поданих слів скласти речення Тоненька, вкриває, річку й озера, вранці, крига. Лісові, з радістю,шати,різнобарвні, святкові, дерева, одягли. Осінь, навкруги, візерунки, пензлем,все, розмальовує, чарівним. Вітрець, журливу, легенький, пісеньку, нашіптує.

Номер слайду 8

Перевір себе Тоненька крига вкриває вранці річку й озера. Лісові дерева з радістю одягли різнобарвні святкові шати. Осінь розмальовує все навкруги, чарівним пензлем. Легенький вітрець нашіптує журливу пісеньку.

Номер слайду 9

Граматичну основу речення складають головні члени речення (підмет і присудок) або один головний член речення. Другорядні члени речення (означення, обставина, додаток) утворюють групу підмета і групу присудка. Знайди члени речення: У сонливій ранковій імлі озветься відлуння тривожне. Пригадаймо

Номер слайду 10

ДРУГОРЯДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ ГОЛОВНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ (ГРАМАТИЧНА ОСНОВА - ГО) ПІДМЕТ ПРИСУДОК ДОДАТОК ОЗНАЧЕННЯ ОБСТАВИНА

Номер слайду 11

Підмет і присудок Підмет – головний член речення, що означає предмет, про який розповідається, і відповідає на питання хто? або що? Присудок –головний член речення, який характеризує підмет, означає його дію, і відповідає на питання що робить?

Номер слайду 12

Записати речення, визначити підмет і присудок Осінь – сезон дощів і опадання листя на деревах.  Цей період року часто називають нудним, сумним часом.  Я не можу погодитися з цією думкою.  Мені подобається осінь.  Я не сумую і не журюся.

Номер слайду 13

ВИДИ РЕЧЕНЬ ЗА МЕТОЮ ВИСЛОВЛЮВАННЯ РОЗПОВІДНЕ ПИТАЛЬНЕ СПОНУКАЛЬНЕ ЗА ЕМОЦІЙНИМ ЗАБАРВЛЕННЯМ ОКЛИЧНЕ НЕОКЛИЧНЕ

Номер слайду 14

ЗА БУДОВОЮ ЗА СКЛАДОМ ГРАМАТИЧНОЇ ОСНОВИ ПРОСТІ СКЛАДНІ ОДНОСКЛАДНІ ДВОСКЛАДНІ ГРАМАТИЧНА ОСНОВА (ГО) = ПІДМЕТ+ПРИСУДОК ВИДИ РЕЧЕНЬ

Номер слайду 15

ЗА НАЯВНІСТЮ ЧИ ВІДСУТНІСТЮ ДРУГОРЯДНИХ ЧЛЕНІВ РЕЧЕННЯ ЗА НАЯВНІСТЮ ЧИ ВІДСУТНІСТЮ ПРОПУЩЕНИХ ЧЛЕНІВ РЕЧЕННЯ ПОШИРЕНЕ НЕПОШИРЕНЕ ПОВНЕ НЕПОВНЕ ВИДИ РЕЧЕНЬ

Номер слайду 16

ЗА НАЯВНІСТЮ ЧИ ВІДСУТНІСТЮ УСКЛАДНЮЮЧИХ КОНСТРУКЦІЙ УСКЛАДНЕНІ НЕУСКЛАДНЕНІ ВИДИ РЕЧЕНЬ

Номер слайду 17

ПОСЛІДОВНІСТЬ СИНТАКСИЧНОГО РОЗБОРУ РЕЧЕННЯ 1. Визначте вид речення за метою висловлювання (розповідне, питальне, спонукальне) та за інтонацією (окличне чи неокличне). 2. Виділіть граматичну основу речення. 3. Визначте, просте чи складне речення. 4. Вкажіть вид речення за наявністю другорядних членів (поширене чи непоширене). 5. Визначте другорядні члени речення (якщо вони є).

Номер слайду 18

Зразок усного розбору Жовтень легко торкнувся старих дубів. Речення розповідне, неокличне. Граматична основа — жовтень (підмет), торкнувся (присудок). Речення просте, бо в ньому є тільки одна граматична основа. У реченні е другорядні члени, тому воно поширене. Торкнувся (я к?) легко — обставина; торкнувся (ч о г о?) дубів — додаток; дубів (я к и х?) старих — означення. (Розпов., неокл., просте, пошир.). Зразок письмового розбору

Номер слайду 19

Попрацюйте самостійно. Зробіть повний синтаксичний розбір речень. В далекім полі тануть журавлі. 2. Червоно-вишневі зорі віщують погожий схід. Будуть зорі так само горіти на обрії. Молоденькі сади ми посадили на кручі. Червлені трави бродять буйним соком (Із тв. А. Малишка).

Номер слайду 20

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Вивчити правила с. 10 (таблички). Виконати вправу 17 (І завдання письмово, ІІ завдання усно) АБО 18 за власним вибором.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гуськова Вікторія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
9 вересня 2022
Переглядів
15027
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку