Календарно-тематичне планування. 6 клас. Історія України.Всесвітня історія. Громадянська освіта. 70 годин

Про матеріал
Календарно тематичне планування. 6 клас НУШ (70 год.). За підручником І.Щупака та ін.
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

6 клас НУШ (70 год., 2 год. на тиждень))

Підручник: Історія України. Всесвітня історія (інтегрований курс)

Щупак І., Бурлака О., Власова Н., Піскарьова І.- Київ: УОВЦ «Оріон»,2023

ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ. ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА. 6 КЛАС (ІНТЕГРОВАНИЙ КУРС)

Складено згідно  навчальної програми, яка розроблена на основі модельної навчальної програми «Історія України. Всесвітня історія. 6 клас (інтегрований курс)» зі змінами внесеними до Типової навчальної програми

для закладів загальної середньої освіти (автори:   Щупак І. Я.,  Бурлака О. В., Майорський В. В., Мелещенко Т. В., Піскарьова І.О.), рекомендованою МОН України (наказ МОН України від 12.07.2021 №795 )

Дата

Тема уроку

       Примітка

 

 

Вступ до інтегрованого курсу історії

 

1

 

Повторення. Вступ. Що вивчає наука історія. Історична періодизація: світ і Україна. Що вивчає історія стародавнього світу.

§1,с.7

 

 

2

 

Історична періодизація: світ і Україна.

Археологічна періодизація. Хронологічні межі історії Стародавнього світу

§2-§3

3

 

Практична робота «Лічба часу в історії первісної доби та стародавнього світу»

§4,с.18

4

 

Історичні джерела з історії Стародавнього світу

§5,с.21

 

 

РОЗДІЛ-1. ЖИТТЯ ЛЮДЕЙ У ПЕРВІСНІ ЧАСИ

 

5

 

Поява і розселення людини на планеті Земля

§6,с.24

6

 

Кам’яний вік людства. Життя та заняття найдавніших людей. Практична робота «Стоянки первісних людей на теренах України» (опис способу життя первісних людей на основі археологічних джерел)

§7-§8, с.30

7

 

Життя людини на теренах України в первісну добу.

Перші люди на теренах України. Основні стоянки та пам’ятки первісних людей на території України

§9,с.38

 

8

 

Людина та середовище її існування.

Природне та суспільне середовище існування людини. Потреби людини як рушійна сила її діяльності. Групи потреб людини.

Суспільне виробництво і задоволення потреб людей. Потреби людини.

Матеріальне і нематеріальне виробництво. Людина і природа у процесі виробництва.

Підручник, презентація до уроку

9

 

Суспільне виробництво і задоволення потреб людей. Потреби людини.

Матеріальне і нематеріальне виробництво. Людина і природа у процесі виробництва

 

10

 

Виникнення землеробства та скотарства. Неолітична революція. Початок обробки металів. Виникнення ремесел.  Зародження торгівлі

§10,с.44

11

 

Історичний розвиток форм господарювання.

Привласнювальне і відтворювальне господарювання.

Натуральне і товарне господарство

 

12

 

Етапи розвитку грошей протягом історії.  Торгівля і торгівельні шляхи. Фінансова грамотність у житті сучасної людини

 

13

 

Перші землероби та скотарі України. Трипільська археологічна культура. Середньостогівська  археологічна культура

§11,с.51.§12

14

 

Форми організації первісних спільнот.

Упорядкування відносин у первісних спільнотах (звичаї, табу, мораль)

§13,с.58

15

 

Первісна культура та релігійні вірування людей. Практичні знання та вірування первісних людей. Мистецтво за первісної доби

§14,с.64

16

 

Узагальнення з розділу І «Життя людей у первісні часи»

§1-15

17

 

Комплексне підсумкове оцінювання

 

 

 

РОЗДІЛ-2. ЦИВІЛІЗАЦІЇ СТАРОДАВНЬОГО СХОДУ

 

18

 

Цивілізаційні центри Стародавнього Сходу в часі й просторі. Наукові дослідження стародавніх цивілізацій

§16,с.72

19

 

 

Землеробські цивілізації Стародавнього світу. Вплив природних умов на особливості господарювання давніх цивілізацій Сходу.

§17,с.78

20

 

Ресурси і технології суспільного виробництва протягом історії. Матеріали і технології.  Проблема вичерпності ресурсів. Знаряддя праці. Робоча сила. Роль науково-технічних винаходів. Екологічні аспекти господарської діяльності людини

Підручник, презентація до уроку

21

 

Народження цивілізації Дворіччя. Давній Єгипет. Давній Вавилон. Фінікія. Ізраїльсько-Юдейське царство. Давні Індія та Китай

§17,с.79, §18,с.83, §19,с.87

22

 

Держава і суспільство.

Види держав (на прикладі держав Стародавнього світу й Античності). Централізовані та децентралізовані держави. Унітарні та федеративні держави. Імперії та національні держави. Метрополії та колонії

 

 

23

 

Влада фараона в Давньому Єгипті. Міста-держави Шумеру. Ізраїльсько-Юдейське царство. Перська держава

§20,с.92

24

 

Зародження права в Стародавньому світі. Закони Хаммурапі .Дослідницький проєкт «Закони Хаммурапі». Поняття закону. Родина, освіта і виховання дітей у суспільствах стародавнього  Сходу. Становище жінок. Варни і касти в Індії

§20-21

25

 

Проблема соціально-економічної нерівності.

Соціальна стратифікація. Становлення соціальних станів

 

26

 

Світогляд як форма самосвідомості людини.

Складові світогляду. Розвиток уявлень про світ протягом історії людства. Багатоманіття світоглядів: міфологічний, релігійний, науковий; мистецький і філософський світогляди; побутовий світогляд.

 

27

 

Міфологія. Релігійні уявлення.

Види віровчень. Роль релігії, віри в історії та сьогоденні. Язичницькі вірування народів Стародавнього Сходу

 

28

 

Поява монотеїстичних релігій. Юдаїзм. Буддизм. Конфуціанство.Біблія як історичне джерело

§23,с.110

29

 

Право на свободу віросповідання. Сутність свободи віросповідання. Дискримінація за релігійною ознакою в історії людства. Віротерпимість.

Атеїзм. Поліконфесійність (на прикладі сучасної України).

 

30

 

Матеріальна й духовна культура людства. Духовні потреби людини. Цінності.

Співвідношення науки, мистецтва, філософії та релігії в духовній культурі людства.

 

31

 

Культурні надбання Стародавнього Сходу. Будівництво пірамід. Мистецтво. Писемність. Батьківщина алфавіту. Творчий проєкт - фотогалерея «Стародавні цивілізації Азії та Африки»

§24-25

32

 

Комплексне підсумкове оцінювання

§16-26

 

 

РОЗДІЛ-3. ДАВНЯ ГРЕЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ.

 

33

 

Природа і населення стародавньої  Греції. Наукові дослідження давньогрецької цивілізації. Природні умови та населення

§27,с.124

34

 

Цивілізація Давньої Греції  та її сусіди у просторі та часі. Мінойська цивілізація. Ахейська Греція.

§28,с.127

35

 

Дорійці. Грецькі поліси (міста-держави).Давньогрецький поліс

§29

36

 

Велика грецька колонізація. Еллінізм.  Елліністичні держави

§30

37

 

 Афіни – батьківщина демократії: від Солона до Перикла

§31-32

38

 

Творчий проєкт «Сторінка видатного давньогрецького діяча в соціальній мережі»

 

39

 

Демократія, її переваги та ризики

 

40

 

Стародавня Спарта – приклад олігархічної держави

§33

41

 

Гідність людини. Громадянин і держава. Значення громадянства для особи і держави. Поняття прав та обов’язків людини і громадянина. Поняття дискримінації

 

42

 

Греко-перські війни як приклад рівня розвитку військової справи в Давній Греції. Військова справа в Стародавній Греції. Озброєння, стратегія і тактика полководців

§34

43

 

Патріотизм. Прояви патріотизму в історії та сьогоденні. Образ воїна-героя в історії

 

44

 

Поняття конфлікту, його стадії та способи подолання.

 Види конфліктів в історії людства

 

45

 

Александр Македонський. Держава Александра Македонського

§35,с.159

46

 

Узагальнення з розділу ІІІ «Давня Греція та її сусіди»

 

47

 

Комплексне підсумкове оцінювання

 

48

 

Родина і виховання в Давній Греції. Становище жінки. Навчання дітей. Традиції повсякденного життя. Давньогрецька мода

§36,с.163

49

 

Міфологія. Релігія. Олімпійські ігри

§37,с.169

50

 

Культура Давньої Греції. Наукові здобутки. Пам’ятки мистецтва Мінойської цивілізації, «золотої доби» грецької культури, еллінізму. Видатні діячі давньогрецької культури

§38,с.174

51

 

Осередки давньогрецької цивілізації та їх сусіди на теренах України: античні міста-держави

§39,с.181

52

 

Кіммерійці на території України

§40,с.186

53

 

Скіфи землеробське населення українських земель

§41,с.190

54

 

Сармати на території України

§42,с.194

55

 

Узагальнення з розділу ІІІ «Давня Греція та її сусіди»

§36-43

 

 

РОЗДІЛ-IV. ДАВНІЙ РИМ І ЙОГО СУСІДИ

 

56

 

Давній Рим у часі і просторі. Природа і населення Апеннінського півострова. Наукові дослідження давньоримської цивілізації. Природні умови та населення. Розвиток господарства. Виникнення міста Рим

§44,с.199

57

 

Царський період Риму. Людина в правовій та політичній системі

Давнього Риму

§45,с.203

58

 

Організація влади в Давньому

Римі: від республіки до імперії. Закони XII таблиць. Римське право. Права і обов’язки громадян в Римі. Соціальний  захист. Основні форми та прояви дискримінації. Система рабства.Творчий  проєкт –фотогалерея  «Міста,які подарував світові Давній Рим»

§45

59

 

Воєнна експансія Риму. Військова справа в Давньому Римі. Образ воїна-героя. Ставлення до ветеранів армії. Озброєння, стратегія і тактика полководців. Війни Риму на різних етапах історії. Видатні полководці

§46,с.208

60

 

Поняття диктатури.  Диктатура Юлія Цезаря

§47,с.212

61

 

Римська імперія від Октавіана Августа до падіння імперії

§48,с.217

62

 

Родина і виховання . Родина в Давньому Римі. Становище жінки. Навчання і виховання дітей. Традиції  повсякденного життя.

§49,с.222

63

 

Релігія в Стародавньому Римі:

від язичництва до християнства. Пантеон римських богів. Християнське вчення. Ісус

Христос. Перші християнські громади і церкви. Перетворення християнства на державну релігію

§50,с. 227

 

64

 

Культура Давнього Риму.  Римська культура як продовження античної традиції Давньої Греції.   Розвиток наукових знань. Пам’ятки мистецтва Стародавнього Риму.

Історичне значення давньоримської культури

§51,с.230

65

 

Сусіди Стародавнього Риму. Початок Великого переселення народів. Життя варварських племен. Відносини Риму з варварами. Падіння Стародавнього Риму: причини та наслідки

§52,с.234

66

 

Давні слов’яни на теренах України. Питання походження і прабатьківщини слов’ян.

Венеди, анти і склавини в писемних джерелах

§53,с.240

67

 

Повсякденне й господарське життя слов’ян на теренах України. Духовний світ давніх слов’ян. Практична робота «Як жили предки українського народу - слов’яни».

§54,с.245

68

 

Узагальнення з розділу ІV  «Давній Рим і його сусіди»

§44-55

69

 

Комплексне підсумкове оцінювання

Повторити

 

 

УЗАГАЛЬНЕННЯ З КУРСУ

 

70

 

Внесок цивілізацій Стародавнього світу в історію людства

§56,с.251

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 вересня
Переглядів
757
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку