КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
6 клас НУШ (70 год., 2 год. на тиждень))
Підручник: Історія України. Всесвітня історія (інтегрований курс)
Щупак І., Бурлака О., Власова Н., Піскарьова І.- Київ: УОВЦ «Оріон»,2023
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ. ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА. 6 КЛАС (ІНТЕГРОВАНИЙ КУРС)
Складено згідно навчальної програми, яка розроблена на основі модельної навчальної програми «Історія України. Всесвітня історія. 6 клас (інтегрований курс)» зі змінами внесеними до Типової навчальної програми
для закладів загальної середньої освіти (автори: Щупак І. Я., Бурлака О. В., Майорський В. В., Мелещенко Т. В., Піскарьова І.О.), рекомендованою МОН України (наказ МОН України від 12.07.2021 №795 )
№ |
Дата |
Тема уроку |
Примітка |
|
|
Вступ до інтегрованого курсу історії |
|
1 |
|
Повторення. Вступ. Що вивчає наука історія. Історична періодизація: світ і Україна. Що вивчає історія стародавнього світу. |
§1,с.7
|
2 |
|
Історична періодизація: світ і Україна. Археологічна періодизація. Хронологічні межі історії Стародавнього світу |
§2-§3 |
3 |
|
Практична робота «Лічба часу в історії первісної доби та стародавнього світу» |
§4,с.18 |
4 |
|
Історичні джерела з історії Стародавнього світу |
§5,с.21 |
|
|
РОЗДІЛ-1. ЖИТТЯ ЛЮДЕЙ У ПЕРВІСНІ ЧАСИ |
|
5 |
|
Поява і розселення людини на планеті Земля |
§6,с.24 |
6 |
|
Кам’яний вік людства. Життя та заняття найдавніших людей. Практична робота «Стоянки первісних людей на теренах України» (опис способу життя первісних людей на основі археологічних джерел) |
§7-§8, с.30 |
7 |
|
Життя людини на теренах України в первісну добу. Перші люди на теренах України. Основні стоянки та пам’ятки первісних людей на території України |
§9,с.38
|
8 |
|
Людина та середовище її існування. Природне та суспільне середовище існування людини. Потреби людини як рушійна сила її діяльності. Групи потреб людини. Суспільне виробництво і задоволення потреб людей. Потреби людини. Матеріальне і нематеріальне виробництво. Людина і природа у процесі виробництва. |
Підручник, презентація до уроку |
9 |
|
Суспільне виробництво і задоволення потреб людей. Потреби людини. Матеріальне і нематеріальне виробництво. Людина і природа у процесі виробництва |
|
10 |
|
Виникнення землеробства та скотарства. Неолітична революція. Початок обробки металів. Виникнення ремесел. Зародження торгівлі |
§10,с.44 |
11 |
|
Історичний розвиток форм господарювання. Привласнювальне і відтворювальне господарювання. Натуральне і товарне господарство |
|
12 |
|
Етапи розвитку грошей протягом історії. Торгівля і торгівельні шляхи. Фінансова грамотність у житті сучасної людини |
|
13 |
|
Перші землероби та скотарі України. Трипільська археологічна культура. Середньостогівська археологічна культура |
§11,с.51.§12 |
14 |
|
Форми організації первісних спільнот. Упорядкування відносин у первісних спільнотах (звичаї, табу, мораль) |
§13,с.58 |
15 |
|
Первісна культура та релігійні вірування людей. Практичні знання та вірування первісних людей. Мистецтво за первісної доби |
§14,с.64 |
16 |
|
Узагальнення з розділу І «Життя людей у первісні часи» |
§1-15 |
17 |
|
Комплексне підсумкове оцінювання |
|
|
|
РОЗДІЛ-2. ЦИВІЛІЗАЦІЇ СТАРОДАВНЬОГО СХОДУ |
|
18 |
|
Цивілізаційні центри Стародавнього Сходу в часі й просторі. Наукові дослідження стародавніх цивілізацій |
§16,с.72 |
19
|
|
Землеробські цивілізації Стародавнього світу. Вплив природних умов на особливості господарювання давніх цивілізацій Сходу. |
§17,с.78 |
20 |
|
Ресурси і технології суспільного виробництва протягом історії. Матеріали і технології. Проблема вичерпності ресурсів. Знаряддя праці. Робоча сила. Роль науково-технічних винаходів. Екологічні аспекти господарської діяльності людини |
Підручник, презентація до уроку |
21 |
|
Народження цивілізації Дворіччя. Давній Єгипет. Давній Вавилон. Фінікія. Ізраїльсько-Юдейське царство. Давні Індія та Китай |
§17,с.79, §18,с.83, §19,с.87 |
22 |
|
Держава і суспільство. Види держав (на прикладі держав Стародавнього світу й Античності). Централізовані та децентралізовані держави. Унітарні та федеративні держави. Імперії та національні держави. Метрополії та колонії
|
|
23 |
|
Влада фараона в Давньому Єгипті. Міста-держави Шумеру. Ізраїльсько-Юдейське царство. Перська держава |
§20,с.92 |
24 |
|
Зародження права в Стародавньому світі. Закони Хаммурапі .Дослідницький проєкт «Закони Хаммурапі». Поняття закону. Родина, освіта і виховання дітей у суспільствах стародавнього Сходу. Становище жінок. Варни і касти в Індії |
§20-21 |
25 |
|
Проблема соціально-економічної нерівності. Соціальна стратифікація. Становлення соціальних станів |
|
26 |
|
Світогляд як форма самосвідомості людини. Складові світогляду. Розвиток уявлень про світ протягом історії людства. Багатоманіття світоглядів: міфологічний, релігійний, науковий; мистецький і філософський світогляди; побутовий світогляд. |
|
27 |
|
Міфологія. Релігійні уявлення. Види віровчень. Роль релігії, віри в історії та сьогоденні. Язичницькі вірування народів Стародавнього Сходу |
|
28 |
|
Поява монотеїстичних релігій. Юдаїзм. Буддизм. Конфуціанство.Біблія як історичне джерело |
§23,с.110 |
29 |
|
Право на свободу віросповідання. Сутність свободи віросповідання. Дискримінація за релігійною ознакою в історії людства. Віротерпимість. Атеїзм. Поліконфесійність (на прикладі сучасної України). |
|
30 |
|
Матеріальна й духовна культура людства. Духовні потреби людини. Цінності. Співвідношення науки, мистецтва, філософії та релігії в духовній культурі людства. |
|
31 |
|
Культурні надбання Стародавнього Сходу. Будівництво пірамід. Мистецтво. Писемність. Батьківщина алфавіту. Творчий проєкт - фотогалерея «Стародавні цивілізації Азії та Африки» |
§24-25 |
32 |
|
Комплексне підсумкове оцінювання |
§16-26 |
|
|
РОЗДІЛ-3. ДАВНЯ ГРЕЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ. |
|
33 |
|
Природа і населення стародавньої Греції. Наукові дослідження давньогрецької цивілізації. Природні умови та населення |
§27,с.124 |
34 |
|
Цивілізація Давньої Греції та її сусіди у просторі та часі. Мінойська цивілізація. Ахейська Греція. |
§28,с.127 |
35 |
|
Дорійці. Грецькі поліси (міста-держави).Давньогрецький поліс |
§29 |
36 |
|
Велика грецька колонізація. Еллінізм. Елліністичні держави |
§30 |
37 |
|
Афіни – батьківщина демократії: від Солона до Перикла |
§31-32 |
38 |
|
Творчий проєкт «Сторінка видатного давньогрецького діяча в соціальній мережі» |
|
39 |
|
Демократія, її переваги та ризики |
|
40 |
|
Стародавня Спарта – приклад олігархічної держави |
§33 |
41 |
|
Гідність людини. Громадянин і держава. Значення громадянства для особи і держави. Поняття прав та обов’язків людини і громадянина. Поняття дискримінації |
|
42 |
|
Греко-перські війни як приклад рівня розвитку військової справи в Давній Греції. Військова справа в Стародавній Греції. Озброєння, стратегія і тактика полководців |
§34 |
43 |
|
Патріотизм. Прояви патріотизму в історії та сьогоденні. Образ воїна-героя в історії |
|
44 |
|
Поняття конфлікту, його стадії та способи подолання. Види конфліктів в історії людства |
|
45 |
|
Александр Македонський. Держава Александра Македонського |
§35,с.159 |
46 |
|
Узагальнення з розділу ІІІ «Давня Греція та її сусіди» |
|
47 |
|
Комплексне підсумкове оцінювання |
|
48 |
|
Родина і виховання в Давній Греції. Становище жінки. Навчання дітей. Традиції повсякденного життя. Давньогрецька мода |
§36,с.163 |
49 |
|
Міфологія. Релігія. Олімпійські ігри |
§37,с.169 |
50 |
|
Культура Давньої Греції. Наукові здобутки. Пам’ятки мистецтва Мінойської цивілізації, «золотої доби» грецької культури, еллінізму. Видатні діячі давньогрецької культури |
§38,с.174 |
51 |
|
Осередки давньогрецької цивілізації та їх сусіди на теренах України: античні міста-держави |
§39,с.181 |
52 |
|
Кіммерійці на території України |
§40,с.186 |
53 |
|
Скіфи землеробське населення українських земель |
§41,с.190 |
54 |
|
Сармати на території України |
§42,с.194 |
55 |
|
Узагальнення з розділу ІІІ «Давня Греція та її сусіди» |
§36-43 |
|
|
РОЗДІЛ-IV. ДАВНІЙ РИМ І ЙОГО СУСІДИ |
|
56 |
|
Давній Рим у часі і просторі. Природа і населення Апеннінського півострова. Наукові дослідження давньоримської цивілізації. Природні умови та населення. Розвиток господарства. Виникнення міста Рим |
§44,с.199 |
57 |
|
Царський період Риму. Людина в правовій та політичній системі Давнього Риму |
§45,с.203 |
58 |
|
Організація влади в Давньому Римі: від республіки до імперії. Закони XII таблиць. Римське право. Права і обов’язки громадян в Римі. Соціальний захист. Основні форми та прояви дискримінації. Система рабства.Творчий проєкт –фотогалерея «Міста,які подарував світові Давній Рим» |
§45 |
59 |
|
Воєнна експансія Риму. Військова справа в Давньому Римі. Образ воїна-героя. Ставлення до ветеранів армії. Озброєння, стратегія і тактика полководців. Війни Риму на різних етапах історії. Видатні полководці |
§46,с.208 |
60 |
|
Поняття диктатури. Диктатура Юлія Цезаря |
§47,с.212 |
61 |
|
Римська імперія від Октавіана Августа до падіння імперії |
§48,с.217 |
62 |
|
Родина і виховання . Родина в Давньому Римі. Становище жінки. Навчання і виховання дітей. Традиції повсякденного життя. |
§49,с.222 |
63 |
|
Релігія в Стародавньому Римі: від язичництва до християнства. Пантеон римських богів. Християнське вчення. Ісус Христос. Перші християнські громади і церкви. Перетворення християнства на державну релігію |
§50,с. 227
|
64 |
|
Культура Давнього Риму. Римська культура як продовження античної традиції Давньої Греції. Розвиток наукових знань. Пам’ятки мистецтва Стародавнього Риму. Історичне значення давньоримської культури |
§51,с.230 |
65 |
|
Сусіди Стародавнього Риму. Початок Великого переселення народів. Життя варварських племен. Відносини Риму з варварами. Падіння Стародавнього Риму: причини та наслідки |
§52,с.234 |
66 |
|
Давні слов’яни на теренах України. Питання походження і прабатьківщини слов’ян. Венеди, анти і склавини в писемних джерелах |
§53,с.240 |
67 |
|
Повсякденне й господарське життя слов’ян на теренах України. Духовний світ давніх слов’ян. Практична робота «Як жили предки українського народу - слов’яни». |
§54,с.245 |
68 |
|
Узагальнення з розділу ІV «Давній Рим і його сусіди» |
§44-55 |
69 |
|
Комплексне підсумкове оцінювання |
Повторити |
|
|
УЗАГАЛЬНЕННЯ З КУРСУ |
|
70 |
|
Внесок цивілізацій Стародавнього світу в історію людства |
§56,с.251 |