Дата: 06.11
Клас: 6-ті
Тема: Україна на шкалі історичного часу. Як Україна пов’язана зі світовою історією?
Мета: хронологічна та просторова – сформувати початкові знання про історичний час, історичний простір та одиниці його вимірювання, епохи європейської історії; інформаційна- знайомити учнів у загальному вигляді з поняттями хронологія, дата, лінія часу, легенда карти; логічна та аксіологічна- формувати історичну свідомість, прищеплювати відчуття причетності до минулого України, бажання більше дізнатися про нього.
Очікувані результати навчання відповідно до ДСБО
Групи компетентностей:
Пропоновані види навчальної діяльності
Базові знання: Людина і суспільство. Людина і світ уявлень та ідей
Міжпредметні лінії: «культурна самосвідомість», «інформаційне середовище»
Тип уроку: урок формування компетентностей
Обладнання: зошити, підручники, ілюстративний матеріал, роздатковий матеріал, мультимедійна презентація.
ХІД УРОКУ
План уроку: Лінія часу для людини, родини, народу, людства. Хронологія і синхронність. Україна на шкалі історичного часу
І. Організаційний момент (1хв) Емоційне налаштування.
ІІ. Перевірка домашнього завдання. Коригування опорних знань, умінь та ставлення (4 хв)
ІІІ. Формування мети й завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності (3 хв)
Перегляд мультфільму (англійською мовою) «Як розвивалися обрахунки часу й годинники» з коротким обговоренням від TED-Ed. URL: https://www.youtube.com/watch?v=7410MORKNIE.
ІV. Вивчення нового матеріалу (27 хв)
Вправа «Збери слова» (повторення матеріалу курсу «Я досліджую світ», 4 клас) Розв’яжіть буквені вирази та поміркуйте, чи мають відгадки щось спільне. Сто + (лід – д + т) + (листя – лис) = ?
1 Лінія часу для людини, родини, народу, людства.
Робота з лінією часу. Створіть лінію часу власної сім`ї використовуючи подану інфографіку.
2.Хронологія і синхронність.
Словникова робота. Пригадайте поняття «хронологія», «синхронність».
Робота в парах. Установіть істинність або хибність тверджень
Твердження |
Так/Ні |
Лінія часу – графічне позначення плину часу, яке дає змогу проілюструвати послідовність і тривалість історичних подій та процесів |
|
Хронологічна послідовність – послідовність історичних подій за часом |
|
Синхронність – події, які не збігаються у часі. |
|
Проведення руханки
3.Україна на шкалі історичного часу
Робота у групах. Ознайомитися з лінією часу (джерело 1), картками з вказаними подіями (один колір - події з історії України, інший — події із всесвітньої історії) розмістити на мотузці у класі. Підготувати письмову відповідь на питання на с. 99 і визначити, до якої сфери суспільного життя можна віднести певні події. Питання для фронтального обговорення: Навіщо створюють лінії часу? Що саме вони допомагають зрозуміти про минуле? Чому для отримання повної інформації про минуле нашої країни недостатньо лінії часу з подіями історії України, а потрібна також стрічка часу з подіями світової історії?
VІ. Узагальнення і систематизація знань, умінь та ставлення (4 хв)
Індивідуальна робота з таблицею. Визначте історичні події, які відбувалися на території сучасної України та у світі. Цифрові дані занесіть до таблиці
Історія України |
Всесвітня історія |
|
|
1 – трипільська культура; 2 – перші олімпійські ігри; 3 - скіфи прийшли в причорноморські степи; 4 – будівництво Великої китайської стіни; 5 – заснування Києва; 6 – розквіт цивілізації мая; 7 – хрещення Русі-України; 8-відкриття Х. Колумбом Америки; 9 – визвольна війна під проводом Б. Хмельницького; 10 - французька революція.
VІІ. Підсумки уроку. Рефлексія. Оцінювання (4 хв)
VІІІ. Домашнє завдання (2 хв) Пояснення домашнього завдання. Завдання на на вибір: 1. Дати відповідь на запитання з рубрики "Домашнє завдання" (три-п’ять речень з прикладами). 2. З`ясуй, які події відбулися у світі в день твого народження. Сайти з потрібною інформацією можна шукати за запитом «Цей день в історії» або «This day in history» Додатково для допитливих: Час можна уявити у вигляді не лише лінії, але й спіралі. Реконструкція «спірального часу» від 3-D моделі від Mozaweb. Це також гра, де потрібно вгадати, коли склалася та чи інша подія, обравши її розташування у періоді історії та на «спіралі часу». URL: https://cutt.ly/eNtbIDI