Україна на шкалі історичного часу. Як Україна пов’язана зі світовою історією?

Про матеріал
Мета: хронологічна та просторова – сформувати початкові знання про історичний час, історичний простір та одиниці його вимірювання, епохи європейської історії; інформаційна- знайомити учнів у загальному вигляді з поняттями хронологія, дата, лінія часу, легенда карти; логічна та аксіологічна- формувати історичну свідомість, прищеплювати відчуття причетності до минулого України, бажання більше дізнатися про нього. Очікувані результати навчання відповідно до ДСБО • локалізує події в часі [6 ГІО 1.1.2]; • розташовує події у хронологічній послідовності, укладає хронологічну таблицю [6 ГІО 1.1.2-1]; • установлює послідовність історичних подій за допомогою лінії часу [6 ГІО 1.1.2-2]; • встановлює одночасність подій в історичному просторі, тривалість подій, явищ, процесів та їх віддаленість одних від одних (у межах теми, з допомогою вчителя) [6 ГІО 1.1.3-1]; • розрізняє природні, економічні, політичні, соціальні, технологічні та культурні зміни та наводить приклади впливу цих змін на життя людини і суспільства в минулому і теперішньому [6 ГІО 1.3.1-1]; • формулює запитання щодо можливого впливу тих чи тих подій на життя суспільства, окремих груп людей [6 ГІО 1.3.2-1]; • добирає інформацію за заданими критеріями [6 ГІО 3.1.2-1]; • формулює висновок, судження на основі наведених фактів [6 ГІО 4.1.2-2] Групи компетентностей: • Компетентність спілкування державною мовою • Соціальна та громадянська компетентності; • Математична компетентність; • Інформаційно-цифрова компетентність; • Спілкування іноземними мовами; • Компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій; • Навчання впродовж життя. Пропоновані види навчальної діяльності  Робота з лінією часу та подіями, пошук інформації з допомогою вчителя про певні події.  Групова / парна робота з хронологією Базові знання: Людина і суспільство. Людина і світ уявлень та ідей Міжпредметні лінії: «культурна самосвідомість», «інформаційне середовище»
Перегляд файлу

Дата: 06.11

Клас: 6-ті

Тема: Україна на шкалі історичного часу. Як Україна пов’язана зі світовою історією?

Мета: хронологічна та просторова – сформувати початкові знання про історичний час, історичний простір та одиниці його вимірювання, епохи європейської історії; інформаційна- знайомити учнів у загальному вигляді з поняттями хронологія, дата, лінія часу, легенда карти; логічна та аксіологічна- формувати історичну свідомість, прищеплювати відчуття причетності до минулого України, бажання більше дізнатися про нього.

Очікувані результати навчання відповідно до ДСБО

  • локалізує події в часі [6 ГІО 1.1.2];
  • розташовує події у хронологічній послідовності, укладає хронологічну таблицю [6 ГІО 1.1.2-1];
  • установлює послідовність історичних подій за допомогою лінії часу [6 ГІО 1.1.2-2];
  • встановлює одночасність подій в історичному просторі, тривалість подій, явищ, процесів та їх віддаленість одних від одних (у межах теми, з допомогою вчителя) [6 ГІО 1.1.3-1];
  • розрізняє природні, економічні, політичні, соціальні, технологічні та культурні зміни та наводить приклади впливу цих змін на життя людини і суспільства в минулому і теперішньому [6 ГІО 1.3.1-1];
  • формулює запитання щодо можливого впливу тих чи тих подій на життя суспільства, окремих груп людей [6 ГІО 1.3.2-1];
  • добирає інформацію за заданими критеріями [6 ГІО 3.1.2-1]; 
  • формулює висновок, судження на основі наведених фактів [6 ГІО 4.1.2-2]

 Групи компетентностей:

  • Компетентність спілкування державною мовою 
  • Соціальна та громадянська компетентності;
  • Математична компетентність;
  • Інформаційно-цифрова компетентність;
  • Спілкування іноземними мовами;
  • Компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій;
  • Навчання впродовж життя.

          

Пропоновані види навчальної діяльності

  •      Робота з лінією часу та подіями, пошук інформації з допомогою вчителя про певні події.
  •      Групова / парна робота з хронологією

Базові знання: Людина і суспільство. Людина і світ уявлень та ідей

Міжпредметні лінії: «культурна самосвідомість», «інформаційне середовище»

Тип  уроку: урок формування компетентностей

 

Обладнання: зошити, підручники, ілюстративний матеріал, роздатковий матеріал, мультимедійна презентація.

 

ХІД УРОКУ

План уроку:             Лінія часу для людини, родини, народу, людства.                                                         Хронологія і синхронність.                                                                                                                               Україна на шкалі історичного часу

І. Організаційний момент (1хв) Емоційне налаштування.

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Коригування опорних знань, умінь та ставлення (4 хв)

ІІІ. Формування мети й завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності (3 хв)

Перегляд мультфільму (англійською мовою) «Як розвивалися обрахунки часу й годинники» з коротким обговоренням  від TED-Ed. URL: https://www.youtube.com/watch?v=7410MORKNIE.

ІV. Вивчення нового матеріалу (27 хв)

Вправа «Збери слова» (повторення матеріалу курсу «Я досліджую світ», 4 клас) Розв’яжіть буквені вирази та поміркуйте, чи мають відгадки щось спільне.                   Сто + (лід  д + т) + (листя  лис) = ?

  • Сто + (рік  к + ч) + (час  ас + я) = ?
  • Вітер  тер + кіт  іт = ?
  • Поясніть, як ви розумієте значення цих слів. Коли ми їх використовуємо (століття, сторіччя, вік)

 

1 Лінія часу для людини, родини, народу, людства.

Робота з лінією часу. Створіть лінію часу власної сім`ї використовуючи подану інфографіку.

2.Хронологія і синхронність.

Словникова робота. Пригадайте поняття «хронологія», «синхронність».

Робота в парах. Установіть істинність або хибність тверджень

Твердження

Так/Ні

Лінія часу – графічне позначення плину часу, яке дає змогу проілюструвати послідовність і тривалість історичних подій та процесів

 

Хронологічна послідовність – послідовність історичних подій за часом

 

Синхронність – події, які не збігаються у часі.

 

Проведення руханки

3.Україна на шкалі історичного часу

Робота у групах.  Ознайомитися з лінією часу (джерело 1),  картками з вказаними подіями (один колір - події з історії України, інший — події із всесвітньої історії) розмістити на мотузці у класі. Підготувати письмову відповідь на питання  на с. 99 і визначити, до якої сфери суспільного життя можна віднести певні події.                                            Питання для фронтального обговорення:                                                                                     Навіщо створюють лінії часу? Що саме вони допомагають зрозуміти про минуле?                                                                                                                                                                                       Чому для отримання повної інформації про минуле нашої країни недостатньо лінії часу з подіями історії України, а потрібна також стрічка часу з подіями світової історії?

VІ. Узагальнення і систематизація знань, умінь та ставлення (4 хв)

Індивідуальна робота з таблицею. Визначте історичні події, які відбувалися на території сучасної  України та у світі. Цифрові дані занесіть до таблиці

Історія України

Всесвітня історія

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

 

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

1 – трипільська культура; 2 – перші олімпійські ігри; 3 - скіфи прийшли в причорноморські степи; 4 – будівництво Великої китайської стіни; 5 – заснування Києва; 6 – розквіт цивілізації мая; 7 – хрещення Русі-України; 8-відкриття Х. Колумбом Америки; 9 – визвольна війна під проводом Б. Хмельницького; 10 - французька революція. 

VІІ. Підсумки уроку. Рефлексія. Оцінювання (4 хв)

VІІІ. Домашнє завдання (2 хв)  Пояснення домашнього завдання.    Завдання на на вибір:                                                                                                                                                           1. Дати відповідь на запитання з рубрики "Домашнє завдання" (три-п’ять речень з прикладами).                                                                                                                                                                          2. З`ясуй, які події відбулися у світі в день твого народження. Сайти з потрібною інформацією можна шукати за запитом «Цей день в історії» або «This day in history»                                                                                                                                                                        Додатково для допитливих: Час можна уявити у вигляді не лише лінії, але й спіралі. Реконструкція «спірального часу» від 3-D моделі від Mozaweb. Це також гра, де потрібно вгадати, коли склалася та чи інша подія, обравши її розташування у періоді історії та на «спіралі часу». URL: https://cutt.ly/eNtbIDI

 

 

 

 

docx
Додано
25 вересня
Переглядів
118
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку