№ |
Тема уроку |
Д/з |
Дата |
РОЗДІЛ 1. ПІЗНАЄМО СВІТ НАУКИ Тема 1. Перший крок у науку |
|||
1 |
Інструктаж з БЖД. Об’єкт і предмет природничих наук. Взаємозв’язок природничих наук. |
|
|
2 |
Природничі науки, STEM і професії майбутнього. |
|
|
3 |
Причинно-наслідкові зв’язки у природі. |
|
|
|
|||
РОЗДІЛ 2. ПІЗНАЄМО ЯВИЩА ПРИРОДИ Тема 1. Пізнаємо фізичні явища |
|||
4 |
Інструктаж з БЖД. Механічний рух тіл. Відносність руху і спокою. |
|
|
5 |
Траєкторія. Прямолінійний і криволінійний рух. Величини, що описують рух. Швидкість. |
|
|
6 |
Теплове розширення твердих тіл, рідин і газів. Негативні впливи теплового розширення. |
|
|
7 |
Використання ефектів теплового розширення. Теплопередача. |
|
|
8 |
Поняття про передачу тепла у твердих тілах, рідинах і газах. Пароутворення. |
|
|
9 |
Електризація тіл. Взаємодія наелектризованих тіл. Поняття про електричні заряди. |
|
|
10 |
Електричний розряд. Провідники та ізолятори. |
|
|
11 |
Блискавка. Правила безпечної поведінки під час грози. |
|
|
12 |
Електричне коло. Елементи електричних кіл. Складання електричних кіл. |
|
|
13 |
Дії електричного струму. Електроприлади. Правила безпечної поведінки з електроприладами. |
|
|
14 |
Електромобілі. Поняття про перетворення та передачу електроенергії.
|
|
|
15 |
Світло і тінь. Природні та штучні джерела світла. |
|
|
16 |
Прямолінійне поширення світла. Утворення тіні. Прозорі, непрозорі та напівпрозорі предмети. |
|
|
17 |
Поняття про закони поширення світла. Як діє лінза? Як виникає зображення в оці? |
|
|
18 |
Джерела та характеристики звуку. Як поширюється звук? Швидкість звуку. Як ми чуємо? Вплив звуків на організм людини. |
|
|
19 |
Узагальнення з теми «Пізнаємо фізичні явища». |
|
|
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
енергії?»;
--------------------------------------------------------------------------------------------------дослідження швидкості поширення звуку в різних середовищах;
|
|||
Тема 2. Пізнаємо речовини та їхні зміни |
|||
20 |
Інструктаж з БЖД. Речовини навколо тебе. Основні речовини, що входять до складу атмосфери (кисень, азот, вуглекислий газ), гідросфери (вода) та літосфери (пісок, вапняк, вугілля). |
|
|
21 |
Чисті речовини та суміші. Однорідні та неоднорідні суміші. |
|
|
22 |
Способи розділення сумішей. Повітря та морська вода – природні суміші.
|
|
|
23 |
Інструктаж з БЖД. Практична робота №1 «Приготування та розділення сумішей». |
|
|
24 |
Зворотні та незворотні зміни речовин. |
|
|
|
|||
Тема 3. Пізнаємо астрономічні явища. |
|||
25 |
Інструктаж з БЖД. Земля і Місяць. Зміна дня і ночі; зміна пір року. Добовий та орбітальний рухи Землі. |
|
|
26 |
Фази Місяця. Сонячні та місячні затемнення. |
|
|
27 |
Поняття про припливи та відпливи. |
|
|
28 |
Контрольна робота №1 за розділами: «Пізнаємо світ науки», «Пізнаємо явища природи» |
|
|
|
|||
Тема 4. Пізнаємо біологічні явища |
|||
29 |
Інструктаж з БЖД. Живлення організмів. Фотосинтез. |
|
|
30 |
Мінеральне живлення рослин. Рослини, які поєднують фотосинтез з іншими способами живлення. |
|
|
31 |
Різноманітність їжі, способів живлення і систем травлення тварин. |
|
|
32 |
Поняття про перетворення речовин в організмі людини (від травної системи до клітини). |
|
|
33 |
Дихання організмів. Як дихають рослини. |
|
|
34 |
Різноманітність органів і способів дихання тварин. |
|
|
35 |
Різноманітність рухів рослин. Види руху тварин. |
|
|
36 |
Подразливість рослин і тварин. |
|
|
37 |
Порівняння типів розмноження рослин: нестатеве (спороутворення у папоротеподібних), статеве (утворення насіння у покритонасінних) і вегетативне (на прикладі папоротеподібних і покритонасінних рослин). |
|
|
38 |
Інструктаж з БЖД. Практична робота №2 «Розмноження рослин».
|
|
|
39 |
Форми розмноження тварин. |
|
|
40 |
Як ростуть рослини, тварини, людина. Таємниці індивідуального розвитку різних організмів. |
|
|
41 |
Узагальнення з розділу 2: «Пізнаємо явища природи». |
|
|
інформаційний пошук «Що таке дихальна недостатність», «Що показує пульсоксиметр»;
спостереження за реакцією тварин на подразники;
|
|||
РОЗДІЛ 3. ПІЗНАЄМО СОНЯЧНУ СИСТЕМУ Тема 1. Астрономічні інструменти та спостереження |
|||
42 |
Інструктаж з БЖД. Оптичні телескопи та радіотелескопи. Твої власні астрономічні спостереження. |
|
|
43 |
Бінокль. Небесна сфера. Зоряне небо. Сузір’я. |
|
|
|
|||
Тема 2. Сонячна система |
|||
44 |
Інструктаж з БЖД. Склад Сонячної системи. Сонце. |
|
|
45 |
Планети та карликові планети. Малі тіла. Метеороїди. |
|
|
46 |
Загальна характеристика планет земної групи та планет-гігантів. |
|
|
47 |
Кратери й астроблеми. Супутники та кільця планет. |
|
|
48 |
Пошуки життя в Сонячній системі. Проєкти освоєння та колонізації Сонячної системи. |
|
|
|
|||
Тема 3. Всесвіт |
|||
49 |
Інструктаж з БЖД. Геоцентрична та геліоцентрична моделі Всесвіту. Сучасні уявлення про Всесвіт. Наше місце у Всесвіті. |
|
|
|
|||
РОЗДІЛ 4. ПІЗНАЄМО ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКИ У ПРИРОДІ Тема 1. Взаємозв’язки організмів з неживою природою |
|||
50 |
Інструктаж з БЖД. Середовище життя, чинники неживої природи. Водне середовище і пристосування до його умов рослин і тварин. |
|
|
51 |
Наземно-повітряне середовище і пристосування до життя в ньому рослин і тварин. |
|
|
52 |
Умови ґрунту як середовища життя і пристосування його жителів. Організми як середовище життя. |
|
|
|
|||
Тема 2. Взаємозв’язки між живими організмами |
|||
53 |
Інструктаж з БЖД. Паразити і хижаки. Нахлібники і квартиранти. Партнери. |
|
|
54 |
Ланцюги живлення. |
|
|
55 |
Інструктаж з БЖД. Практична робота №3 «Складання ланцюгів живлення водойми, парку, лісу, поля, грядки (на вибір)». |
|
|
56 |
Пристосування рослин і тварин, щоб не бути з’їденими чи знайденими. |
|
|
складання екологічної казки; |
|||
Тема 3. Взаємозв’язки організмів між собою та неживою природою в різних угрупованнях |
|||
57 |
Інструктаж з БЖД. Угруповання організмів, природні і створені людиною. Взаємозв’язки в прісній водоймі, морі чи океані. |
|
|
58 |
Взаємозв’язки в лісі й парку. Організми луки й городу, взаємозв’язки між ними та довкіллям. |
|
|
59 |
Взаємозв’язки організмів у ґрунті. Виживання в пустелях. Життя рослин і тварин серед людей. |
|
|
|
|||
Тема 4. Біологічні ритми організмів |
|||
60 |
Інструктаж з БЖД. Періодичні зміни середовища життя і пристосування до них організмів. |
|
|
61 |
Інструктаж з БЖД. Практична робота №4 «Квітковий годинник на подвір’ї».
|
|
|
62 |
Контрольна робота №2 за розділами: «Пізнаємо сонячну систему», «Пізнаємо взаємозв’язки у природі» |
|
|
|
|||
РОЗДІЛ 5. ПІЗНАЄМО СЕБЕ І СВІТ Тема 1. Пізнай свої здібності |
|||
63 |
Інструктаж з БЖД. Здібності та можливості людини. Як зрозуміти та розвинути свої здібності. |
|
|
64 |
Пам’ять і увага. Мозок – орган, який керує діяльністю організму. Вплив циклічних процесів у природі на організм людини. |
|
|
інформаційний проєкт «Винаходи Леонардо да Вінчі»; |
|||
Тема 2. Мистецтво виживання |
|||
65 |
Інструктаж з БЖД. Підкорення полюсів Землі. Робота полярників на станції Вернадського. |
|
|
66 |
Дослідження океанів і атмосфери. Підкорення найвищих вершин світу. |
|
|
67 |
Дослідження джунглів Амазонки. Сучасні екстремальні подорожі.
|
|
|
інформаційний мініпроєкт «Дари лісу»; |
|||
Тема 3. Як змінити світ на краще |
|||
68 |
Інструктаж з БЖД. Вплив діяльності людини на взаємозв’язки в природі. Парниковий ефект. |
|
|
69 |
Участь України в міжнародному співробітництві з охорони навколишнього середовища. Життя в екостилі та позитивні емоції |
|
|
70 |
Узагальнення за розділом «Пізнаємо себе і світ» |
|
|
практичні завдання на формування екологічного стилю |