Календарно-тематичне планування 6 клас
Всесвітня історія. Історія України (2 год. на тиждень, 70 год. на рік)
(Інтегрований курс)
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
При-ка |
||
Вступ. КОЛИ І ЯК РОЗПОЧАЛАСЯ ІСТОРІЯ ЛЮДСТВА |
|||||
1 |
|
Предмет і завдання історії.Як працювати з підручником інтегрованого курсу історії |
|
||
2 |
|
Періодизації історії людства (антропологічна, археологічна, історична). |
|
||
3 |
|
Що в історії називають цивілізацією. |
|
||
4 |
|
Практичне заняття: Лічба часу в історії стародавнього світу[завдання: встановити особливості літочислення до нашої ери (з допомогою шкали часу); збудувати та зіставити археологічну й історичну часові шкали; визначити (за датою), до якого періоду належить подія (з допомогою археологічної та історичної часових шкал)]. |
|
||
Розділ 1. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ |
|||||
5 |
|
Теорії походження людини |
|
||
6 |
|
Природні умови та спосіб життя первісних людей Суспільна організація, світорозуміння і мораль первісних людей. |
|
||
7 |
|
Як працюють археологи. Основні стоянки і пам’ятки первісних людей на території України. Практична робота: позначити на контурній карті стоянки первісних людей на теренах України(Королеве (Закарпаття), Мізин (Чернігівщина), Кирилівка (м. Київ), Межиріч (Черкащина), Киїк-Коба (Крим) та ін |
|
||
8 |
|
Трипільська археологічна культура. Практична робота:позначити на контурній карті межі поширення і протоміста трипільської культури |
|
||
9 |
|
Практичне заняття:Способи життя первісних людей.Описати спосіб життя первісних людей (мисливців і рибалок, землеробів і скотарів) на основі археологічних речових джерел. |
|
||
10 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
||
|
|
Розділ 2. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ |
|
||
Єгипет |
|||||
11 |
|
Цивілізація долини Нілу. Природно-географічні умови розвитку давньоєгипетської цивілізації. Практична робота: позначення на контурній картірічку Ніл, розташування Мемфісу, |
|
||
12 |
|
Повсякдення й господарське життя. Організація суспільства і влади в Давньому Єгипті. |
|
||
13 |
|
Писемність і мистецтво. Будівництво пірамід. |
|
||
14 |
|
Міфологія та релігія Давнього Єгипту. |
|
||
15 |
|
Практичне заняття: повідомлення про повсякденне життя представників різних верств у стародавньому суспільстві |
|
||
16 |
|
Узагальнення до теми Єгипет |
|
||
Передня Азія |
|||||
17 |
|
Цивілізації Дворіччя. Природно-географічні умови розвитку Шумеру та Вавилону. Повсякдення і господарське життя. Практична робота: позначити на контурній карті річки Тигр і Євфрат, розташування Шумеру, Вавилону, Карфагену, Єрусалиму, територіальні межі давніх цивілізацій Азії та Африки; |
|
||
18 |
|
Організація суспільства і влади у містах-державах і царствах Дворіччя. |
|
||
19 |
|
Закони Хаммурапі. Практична робота:оцінити (на основі витягів із Книги мертвих, законів Хаммурапі) правове становище населення в давніх державах Північної Африки, Передньої та Центральної Азії; |
|
||
20 |
|
Міфологія, писемність і мистецтва. Епос про Гільгамеша. |
|
||
21 |
|
Фінікія. Природно-географічні умови розвитку. Повсякдення й господарське життя. Фінікійська колонізація. Карфаген. Алфавіт. |
|
||
22 |
|
Ізраїльсько-Юдейське царство: організація влади й суспільства. Єрусалим.Біблія як історичне джерело. |
|
||
23 |
|
Практична робота: зіставлення умов розвитку й характерні ознаки суспільств і держав Давнього Єгипту, з одного боку, і Передньої та Центральної Азії, з іншого |
|
||
|
|
Індія та Китай |
|
||
25-26 |
|
Китайська цивілізація |
|
||
27-28 |
|
Індійська цивілізація |
|
||
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
||
Розділ 3. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ |
|||||
Греція. Північне Причорномор’я |
|||||
29 |
|
Природно-географічні умови Балканського півострова. Практична робота:позначення на контурній картіБалканський і Апеннінський півострови, античні грецькі поселення (Мікени, Афіни, Спарта) |
|
||
30 |
|
Археологічне відкриття Мінойської й Ахейської палацових цивілізацій. |
|
||
31 |
|
Давньогрецьке суспільство за поемами Гомера. |
|
||
32 |
|
Давньогрецьке суспільство. Афіни. Практична робота:позначення на контурній карті кордони Афін |
|
||
33 |
|
Давньогрецьке суспільство. Спарта. Практична робота:позначення на контурній карті кордони Спарти |
|
||
34 |
|
Сім’я, освіта та виховання афінян і спартанців |
|
||
35 |
|
Практичне заняття:: зіставлення суспільний устрій Афін і Спарти, повсякденне життя населення цих міст |
|
||
36 |
|
Греко-перські війни.Практична робота:позначення на контурній карті кордони Боспорського царства, Перської державиСпарту |
|
||
37 |
|
Утвердження демократії в Афінах за Перикла. |
|
||
38 |
|
Господарювання і повсякденне життя в Давній Греції. |
|
||
39 |
|
Грецька релігія та міфологія. Античні олімпійські ігри. Практична робота:укласти програму античних Олімпійських ігор або мандрівки з оглядом пам’яток культури давніх Греції та Риму |
|
||
40 |
|
Велика грецька колонізація. Античні поліси на території України. |
|
||
41 |
|
Заснування античних грецьких поселень на території України (у Північному Причорномор’ї). Практична робота: позначення на контурній карті Тіра, Ольвія, Пантікапей, Херсонес |
|
||
42 |
|
Суспільне, господарське життя і побут в античних полісах на території України. |
|
||
43 |
|
Взаємини греків і місцевого населення.. Практична робота:позначення на контурній картіВеликого переселення народів |
|
||
44 |
|
Практичне заняття. Практична робота: характеристика способу життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я (за доступними текстовими джерелами) і скіфських племен (за книгою «Мельпомена» з Геродотової «Історії в дев’яти книгах») |
|
||
45 |
|
Підкорення Греції Філіпом II. |
|
||
46 |
|
Александр Македонський.Практична робота:позначення на контурній картіСхідний похід Александра Македонського |
|
||
47 |
|
Елліністичні держави. Практична робота:позначення на контурній карті кордони держави Александра Македонського, Римської держави часів принципату Октавіана Августа, Александрію, Рим, Константинополь (Візантій) |
|
||
48 |
|
Культура елліністичної доби. |
|
||
49 |
|
Кіммерійці, скіфи, сармати на території України |
|
||
50 |
|
Узагальнення до теми Греція. Північне Причорномор’я |
|
||
Рим |
|||||
51 |
|
Природно-географічні умови Апеннінського півострова. Виникнення міста Рима. Практична робота:позначення на контурній картіРим |
|
||
52 |
|
Римська республіка в V–І ст. до н.е.: соціальний устрій та організація влади. Практична робота: порівняти правове становище різних груп громадян, а також громадян і негромадян у Стародавньому Римі |
|
||
53 |
|
Військова експансія Риму |
|
||
54 |
|
Диктатура Цезаря. |
|
||
55 |
|
Римська імперія. Октавіан Август Практична робота: позначення на контурній картікордони Римської держави часів принципату Октавіана Августа |
|
||
56 |
|
Практичне заняття: формулювання життєвої позиції історичного персонажа на основі висловів з його творів (на вибір учителя). |
|
||
57 |
|
Пантеон римських богів. Римське право. Мистецтво Давнього Риму. |
|
||
|
|
Узагальнення до теми Рим |
|
||
Розпад римської імперії. Слов’яни |
|||||
58 |
|
Кризові явища в Римській імперії. |
|
||
59 |
|
Виникнення і поширення християнства. Перетворення християнства на офіційну релігію Римської імперії. |
|
||
60 |
|
Поділ та розпад Римської імперії.. Падіння Західної Римської імперії. |
|
||
61 |
|
Велике переселення народів Готи та гуни на території України |
|
||
62 |
|
Походження (витоки) слов’янських народів.Природно-географічні умови історичної прабатьківщини слов’ян. |
|
||
63 |
|
Суспільне та господарське життя і духовний світ. |
|
||
64 |
|
Передумови розселення слов’ян. Розвиток слов’янських племен у процесі розселення.Анти і склавини на теренах України Практична робота: позначення на контурній карті прабатьківщину слов’ян і напрямки їх розселення, територіальні межі союзів антів і склавинів |
|
||
65 |
|
Склавини та анти на теренах України |
|
||
66 |
|
Походження українського народу. |
|
||
67 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
||
. Узагальнення до курсу. Внесок давніх цивілізацій, культур, народів в історію людства |
|||||
68 |
|
Внесок цивілізацій стародавнього світу в історії людства.
|
|
||
69 |
|
Значення давньої історії України як частини світової історії |
|
||
70 |
|
Узагальнення до курсу |
|
||
71 |
|
Підсумковий урок за рік |
|
||
Календарно-тематичний план : 70 годин на рік (2 години на тиждень),
6 клас
Календарно-тематичний план : 70 годин на рік (2 години на тиждень),
6 клас
№ з/п |
Тема уроку |
К-ть годин |
Дата проведення |
Домашнє завдання |
Повто рення |
||
6а |
6б |
6в |
|||||
І семестр |
|||||||
35 36 |
Афіни і Спарта. |
1 1 |
|
|
|
§30 |
§28 |
37
|
Практична робота: зіставити суспільний устрій Афін і Спарти, повсякденне життя населення цих міст. |
1 |
|
|
|
§31 |
§29 |
38 |
Греко-перські війни. |
1 1 |
|
|
|
§32 |
§30 |
39 |
Утвердження демократії в Афінах за Перикла. |
1 |
|
|
|
§33 |
§31 |
40 |
Господарювання і повсякденне життя в Давній Греції. |
1 |
|
|
|
§34 |
§32 |
41 |
Практична робота: Грецька релігія та міфологія. Античні олімпійські ігри. Сім’я, освіта та виховання афінян і спартанців. |
1 |
|
|
|
§35,36 |
§33 |
42 |
Узагальнення за темою « АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ: Греція» |
1 |
|
|
|
Терміни, хронологія |
§34 |
Тематична |
|||||||
43 |
Підкорення Греції Філіпом II. |
1 |
|
|
|
§37 |
§35 |
44 45 |
Александр Македонський. Елліністичні держави. |
1 1 |
|
|
|
§38,39 |
§36 |
46 47 |
Культура елліністичної доби. |
1 1 |
|
|
|
§40 |
§37 |
48 |
Природно-географічні умови Апеннінського півострова. Виникнення міста Рима. |
1 |
|
|
|
§42 |
§38 |
49 |
Практична робота: Місто Рим та повсякденне життя його мешканців |
1 |
|
|
|
§50 |
§39 |
50 |
Проміжне узагальнення за темою « Рим» |
1 |
|
|
|
Терміни, хронологія |
§40 |
Тематична |
|||||||
51 52 |
Римська республіка в V–І ст. до н.е.: соціальний устрій та організація влади. Військова експансія Риму. |
|
|
|
|
§43,44 |
§41 |
53 54 |
Диктатура Цезаря. Практичне завдання : історичний портрет діяча. |
|
|
|
|
§46,47 |
§42 |
55 56 |
Пантеон римських богів. Римське право. Мистецтво Давнього Риму. |
|
|
|
|
§45 |
§43 |
57 |
Римська імперія. Октавіан Август. |
|
|
|
|
§48 |
§44 |
58 |
Кризові явища в Римській імперії. |
|
|
|
|
§49 |
§45 |
59 |
Виникнення і поширення християнства. Перетворення християнства на офіційну релігію Римської імперії. |
|
|
|
|
§51,52 |
§46 |
60 61 |
Розпад Римської імперії. Велике переселення народів. Падіння Західної Римської імперії. Походження (витоки) слов’янських народів. Природно-географічні умови історичної прабатьківщини слов’ян. |
|
|
|
|
§54 |
§47 |
62 |
Передумови розселення слов’ян. Розвиток слов’янських племен у процесі розселення. Анти і склавини на теренах України. |
|
|
|
|
§55 |
§48 |
63 |
Практична робота: Суспільне та господарське життя і духовний світ слов’ян. |
|
|
|
|
§41,55 |
§49 |
64 |
Узагальнення за темою « АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ.Рим» |
1 |
|
|
|
Терміни, хронологія |
§50 |
Тематична |
|||||||
Розділ 4. ВИТОКИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ТА ІНШИХ СУЧАСНИХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ |
|||||||
65 |
Причини зникнення стародавніх цивілізацій. Сучасні цивілізації на мапі світу. Головні ознаки європейської цивілізації та її історичне підґрунтя. |
|
|
|
|
§1 |
§1 |
66 |
Давня Індія |
|
|
|
|
§1 |
§1 |
67 |
Практична робота на основі між предметних зв’язків: 6 клас. Зарубіжна література. Розділ: Міфи народів світу. Тема: Індійські міфи |
|
|
|
|
§1 |
§1 |
68 |
Стародавній Китай |
|
|
|
|
§1 |
§1 |
69 |
Практична робота: Писемність та наукові знання Китаю |
|
|
|
|
§1 |
§1 |
70 |
Узагальнення за темою «ВИТОКИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ТА ІНШИХ СУЧАСНИХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ» |
1 |
|
|
|
Терміни, хронологія |
§1 |
Тематична |