ПОГОДЖУЮ
заступник директора
з навчальної роботи
Кульчиковська Н. С. ______________2019 р.
Календарно-тематичне планування
6 клас
Всесвітня історія. Історія України (Інтегрований курс)
(2 години на тиждень, 70 – на рік)
Підручник: Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс): підруч. для 6 класу загальнооствіт. навч. закладів / І. Я. Щупак, І. О. Піскарьова, О. В. Бурлака – К.: УОВЦ «Оріон», 2019. – 224 с. іл.
Складено за «Програмою для загальноосвітніх навчальних закладів Історія України». - Наказ Міністерства освіти і науки України від 21.02.2019 № 236
Учитель: Кравець Б. Л.
№ |
Тема |
Дата |
Примітка |
І семестр Вступ. Коли і як розпочалася історія людства |
|||
|
Вступ: історія як наука та шкільний предмет. |
|
|
|
Практичне заняття. Лічба часу в історії стародавнього світу. |
|
|
Розділ 1. Первісні спільноти. Археологічні культури |
|||
|
Життя людей у первісні часи. |
|
|
|
Основні стоянки та пам’ятки первісних людей на території України |
|
|
|
Практичне заняття. Позначити на контурній карті основні стоянки та пам’ятки первісних людей на території України. |
|
|
|
Виникнення землеробства та скотарства |
|
|
|
Трипільська археологічна культура |
|
|
|
Первісна культура та вірування людей |
|
|
|
Узагальнення з розділу «Первісні спільноти. Археологічні культури». |
|
|
|
Урок узагальнення і тематичного контролю з теми: «Первісні спільноти. Археологічні культури». |
|
|
Розділ 2. Стародавні цивілізації Азії та Африки Тема 1. Стародавні цивілізації Азії та Африки (Давній Єгипет. Дворіччя) |
|||
|
Єгипет – дарунок Нілу. Природа долини Нілу. Як жили давні єгиптяни. |
|
|
|
Виникнення держави в Єгипті. Влада фараона. Єгипетське суспільство. |
|
|
|
Культурні надбання Давнього Єгипту. Релігія та міфологія. Будівництво пірамід і мистецтво. Писемність давнього Єгипту. |
|
|
|
Практичне заняття. Життя у Давньому Єгипті. |
|
|
|
Народження цивілізації Дворіччя. Природа та населення Дворіччя. Міста держави Шумеру. |
|
|
|
Піднесення Вавилону. Закони Хаммурапі. Ассирія та нове піднесення Вавилона. |
|
|
|
Релігійні уявлення та міфологія жителів Дворіччя. Розвиток писемності та наукових знань. Пам’ятки мистецтва цивілізації Дворіччя. |
|
|
|
Практичне заняття. Оцінити (на основі витягів із законів Хаммурапі) правове становище населення Дворіччя. |
|
|
|
Практичне заняття. Позначити на контурній карті річки Ніл, Тигр і Євфрат, розташування Мемфісу, Шумеру, Вавилону, територіальні межі давніх цивілізацій Африки та Азії. |
|
|
|
Урок узагальнення і тематичного контролю з теми: «Стародавні цивілізації Азії та Африки (Давній Єгипет. Дворіччя)». |
|
|
Тема 2. Стародавні цивілізації Азії та Африки (Фінікія. Ізраїльсько-Юдейське царство. Персія. Індія. Китай)». |
|||
|
Повсякденне й господарське життя фінікійців. Фінікійська колонізація. Карфаген. Батьківщина алфавіту. |
|
|
|
Виникнення Ізраїлю. Ізраїльсько-Юдейське царство за Давида і Соломона. |
|
|
|
Біблія як історичне джерело. |
|
|
|
Де і коли виникла Перська держава. Розквіт Персії за Дарія І. Завойовницькі походи персів. |
|
|
|
Давня Індія. Природа Давньої Індії. Виникнення держави в Давній Індії. Суспільство Давньої Індії. Пам’ятки культури Давньої Індії. |
|
|
|
Давній Китай. Де формувалась цивілізація Давнього Китаю. Перші держави в Китаї. Ранги в китайському суспільстві. Культурна спадщина Китаю. |
|
|
|
Практичне заняття. Позначити на контурні карті головні географічні об’єкти Давніх Індії та Китаю; центри формування цивілізацій в Індії та Китаї. |
|
|
|
Практичне заняття. Порівняння умов виникнення та розвитку стародавніх цивілізацій. |
|
|
|
Урок узагальнення і тематичного контролю з теми: «Стародавні цивілізації Азії та Африки (Фінікія. Ізраїльсько-Юдейське царство. Персія. Індія. Китай)». |
|
|
Розділ 3. Антична цивілізація та її сусіди Тема 1. Становлення Античної грецької цивілізації |
|||
|
Природа та населення Балканського півострова в давнину. Мінойська цивілізація. Ахейська Греція. |
|
|
|
Давньогрецьке суспільство за поемами Гомера «Іліада» та «Одіссея» |
|
|
|
Виникнення полісів у Греції. Піднесення Афін. Формування афінської демократії. |
|
|
|
Стародавня Спарта. Устрій спартанської держави. |
|
|
|
Навчання та виховання дітей в Афінах і Спарті. Виховання дівчаток. |
|
|
|
Велика грецька колонізація. Античні міста-держави в Північному Причорномор’ї. |
|
|
|
Практичне заняття. Кіммерійці на території України. |
|
|
|
Практичне заняття. Скіфи на території України. |
|
|
|
Узагальнення з розділу 3 «Антична цивілізація та її сусіди» (частина 1) |
|
|
|
Урок узагальнення і тематичного контролю з теми «Становлення Античної грецької цивілізації». |
|
|
Тема 2. Антична грецька цивілізація класичної доби. Доба еллінізму. |
|||
|
Персько-грецькі війни (500–449 рр. до н. е.) |
|
|
|
Піднесення афінської демократії за Перикла. |
|
|
|
Господарювання та повсякденне життя в Давній Греції. |
|
|
|
Грецька релігія та міфологія. Олімпійські ігри. |
|
|
|
Практичне заняття. Мистецтво Давньої Греції. |
|
|
|
Внесок греків у пізнання світу. Література і театр. Класичне грецьке мистецтво. |
|
|
|
Філіп ІІ та підкорення Греції Македонією. |
|
|
|
Утворення імперії Александра Македонського. |
|
|
|
Елліністичні держави в IV–II ст. до н. е. Культура еллінізму. |
|
|
|
Практичне заняття. Позначити на контурній карті: держави Александра Македонського, Александрію, Константинополь (Візантій); напрямки Східного походу Александра Македонського. |
|
|
|
Сармати на території України |
|
|
|
Узагальнення з розділу 3 «Антична цивілізація та її сусіди» (частина 2) |
|
|
|
Урок узагальнення і тематичного контролю з теми: «Антична грецька цивілізація класичної доби. Доба еллінізму». |
|
|
Тема 3. Давній Рим за царської та республіканської доби |
|||
|
Природні умови Італії та виникнення міста Рим. |
|
|
|
Римська республіка V – середини III ст. до н. е. |
|
|
|
Завоювання Римом Італії. Завойовницькі війни Риму. |
|
|
|
Диктатура Гая Юлія Цезаря. |
|
|
|
Практичне заняття. Історичний портрет Цезаря |
|
|
|
Урок узагальнення і тематичного контролю із теми: «Давній Рим за царської та республіканської доби». |
|
|
Тема 4. Римська імперія |
|||
|
Створення Римської імперії. Правління Октавіана Августа. |
|
|
|
Практичне заняття. Римське право. |
|
|
|
Культура Давнього Риму |
|
|
|
Виникнення християнства. |
|
|
|
Кризові явища в Римській імперії та її поділ |
|
|
|
Початок Великого переселення народів та падіння Західної Римської імперії. |
|
|
|
Як починалася історія слов’ян |
|
|
|
Склавини й анти на теренах України |
|
|
|
Практичне заняття. Як жили предки українського народу — слов’яни. |
|
|
|
Узагальнення з розділу 3 «Антична цивілізація та її сусіди» (частина 3) |
|
|
|
Урок узагальнення і тематичного контролю із теми: «Римська імперія». |
|
|
|
Узагальнення до курсу. Внесок давніх цивілізацій, культур, народів в історію людства. |
|
|