Календарно-тематичне планування з історії 6 клас (до підручника Олександр Гісем,Ольга.Гісем

Про матеріал
Складено календарно-тематичне планування уроків історії 6 класу відповідно до освітньої програми 21.02.2019 №236
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування 

Всесвітня історія. Історія України

(інтегрований курс) (70 годин, 2 години на тиждень)

6 клас

 

Дата

Результати навчально-пізнавальної діяльності

Тема уроку

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

Домашнє завдання

Вступ

1.

 

Знаю:

-послідовність періодів історії людства, хронологічні межі історії стародавнього світу;

Джерела з історії стародавнього світу.

Розумію:

- завдання інтегрованого курсу історії,

- періодизацію як спосіб упорядкування історії, 

- критерії, які історики й археологи використовують для періодизації історії України та світової історії;

– поняття «ера», «цивілізація»

Умію:

–співвіднести дату події з тисячоліттям;

–розв’язати історичну задачу на обчислення часу.

 

Завдання інтегрованого курсу історії. Хронологічні межі історії стародавнього світу. Історичні джерела з історії стародавнього світу.

 

 

Лічба часу в історії стародавнього світу [завдання: встановити особливості літочислення до нашої ери (з допомогою шкали часу); збудувати та зіставити археологічну й історичну часові шкали; визначити (за датою), до якого періоду належить подія (з допомогою археологічної та історичної часових шкал

 

Розділ 1. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ

2.

 

Знаю:

-час появи первісної людини на теренах України;

Еволюція людини.

 

позначити на контурній карті стоянки первісних людей на теренах України (за переліком учителя), межі поширення і протоміста трипільської культури;

 

Опрацювати § 1

3.

 

назви і місце розташування трьох-чотирьох стоянок первісних людей на території України;

–винаходи і пам’ятки культури первісних людей.

Розселення людини.

описати спосіб життя первісних людей (мисливців і рибалок, землеробів і скотарів) на основі археологічних речових джерел

Опрацювати §2

4.

 

Розумію:

–сутність наукових та релігійних теорій

походження людини,  «неолітичної революції» ,первісних форм  релігійних вірувань: фетишизму, тотемізму, анімізму та магії; 

 

Палеоліт.

Рекомендовані для навчальної роботи стоянки первісних людей: 

Королеве (Закарпаття), Мізин (Чернігівщина), Кирилівка (м. Київ),

Межиріч (Черкащина), Киїк-Коба (Крим) та ін.

Опрацювати §3

5.

 

–поняття «кам’яний вік», «мідно-кам’яний вік»,бронзовий вік, «homo sapiens (людина розумна)», «стоянка первісних людей», «археологічна культура», «родова община (рід)», «територіальна (сусідська) община», «плем’я», «ремесло», «вождь», «рада старійшин»

 

Первісне суспільство.

Стоянки первісних людей на території рідного краю (на вибір учителя

/учительки), інші відомі стоянки

Опрацювати §.4

6

 

Умію:

–показати на карті стоянки первісних людей і територіальні межі трипільської культури;

–описувати спосіб життя первісних людей;

-схарактеризувати організацію суспільства за первісних часів;

–розпізнавати пам’ятки трипільської культури

Первісне мистецтво.

 

Опрацювати § 5 ,повторити §1-5,підготуватися до кр

7

 

 

Узагальнення знань з теми: «Палеоліт»

 

Повторити вивчений матеріал

8

 

 

Мезоліт

 

Опрацювати §6

9

 

 

Неоліт.

 

Опрацювати § 7

10

 

 

Енеоліт

 

Опрацювати § 8

11

 

 

Бронзовий вік.

 

Опрацювати § 9.

Підготувати повідомлення до практичного заняття

12

 

 

 Практична робота. Повсякденне життя в кам’яний вік.

 

Підготуватися до контрольної   роботи

13

 

 

Перевірка знань з теми: «Археологічні культури»(тести)

 

Повторити вивчений матеріал

Розділ 2. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ

14

 

Знаю:

–хронологічні й територіальні межі давньоєгипетської цивілізації,

Месопотамія

–позначити на контурній карті річки Ніл, Тигр і Євфрат, розташування Мемфісу, Шумеру, Вавилону

Опрацювати § 10

15

 

цивілізацій Дворіччя (Шумер, Вавилон), Фінікії (міст-держав) та Ізраїльсько-Юдейського царства

Міста і влада

 

Карфагену, Єрусалиму, територіальні межі давніх цивілізацій Азії та Африки;

Опрацювати § 11

16

 

-час об’єднання Єгипту, укладення кодексу законів Хаммурапі;

–роки правління царів Давида і Соломона; 

Держави бронзового віку: Шумер і Вавилон

-охарактеризувати структуру суспільств і держав (Єгипетського, Вавилонського, Ізраїльсько-Юдейського царств, міст-держав Шумеру та Фінікії);

Опрацювати § 12

17

 

–назви відомих пам’яток давньоєгипетської цивілізації (Великі піраміди, Великий сфінкс), Дворіччя (стела Хаммурапі), Фінікії (алфавіт), Ізраїльсько-Юдейського царства

Держави залізного віку:

Ассирія і Халдейське царство

–оцінити (на основі витягів із Книги мертвих, законів Хаммурапі) правове становище населення в давніх державах Північної Африки, Передньої та Центральної Азії

Опрацювати §13

18

 

(Біблійні заповіді), китайскої (Велика китайска стіна) й індійскої (ступа в м. Санчі) цивілізацій

Персія.

зіставити умови розвитку й характерні ознаки суспільств і держав Давнього Єгипту, з одного боку, і Передньої та Центральної Азії, з іншого;

 

Опрацювати § 14

19

 

Розумію:

–вплив природно-географічних умов на господарське життя, організацію влади та міфологію давніх суспільств;

Кочівники

–підготувати повідомлення про

Опрацювати §15

20

 

–причини виникнення міст, соціальних верств і держави;

Писемність і наука у Дворіччі.

повсякденне життя представників різних верств у стародавніх суспільствах.

Опрацювати §16

21

 

–поняття: «іригаційне (зрошувальне) землеробство», «колонізація», «суспільство»,

Культура Месопотамії.

 

Опрацювати § 17

Підготуватися до перевірки знань

22

 

«суспільна верства», «держава», «місто-держава», «фараон», «закон», «реформа», «релігія», «Біблія», «міфологія»,

Перевірка знань (тести)

 

Повторити вивчений матеріал

23

 

«ієрогліф», «клинопис», «варна», «імперія».;

–причини піднесення  і занепаду стародавніх держав і суспільств;

Природа та господарство Єгипту.

 

Опрацювати § 18

24

 

значення Біблії як історичного джерела.

Умію:

–позначити на карті давні цивілізації й міста;

Давньоєгипетське суспільство.

 

Опрацювати § 19

25

 

–охарактеризувати давні суспільства і держави;

Повсякденне життя в Давньому Єгипті.

 

Опрацювати § 20

26

 

–описати повсякденне життя представників різних верств давніх суспільств;

Періодизація історії Давнього Єгипту

 

Опрацювати § 21

27

 

–осмислити і передати враження, яке могли справляти на давнє населення і справляють на туристів пам’ятки

Боги і храми

 

Опрацювати § 22

28

 

мистецтва Давнього Єгипту, Дворіччя, Ізраїльсько-Іудейського царства, Давньої Індії, Давнього Китаю; 

Піраміди

 

Опрацювати §23,підготуватися до пр.заняття

29

 

–порівняти  умови розвитку та характерні ознаки суспільств і держав 

Практична робота. Мумії в Давньому Єгипті

 

Підготуватися до К.р

30

 

 

Перевірка знань.тестування.

 

Повторити вивчений матеріал

31

 

 

Фінікія та Карфаген

 

Опрацювати § 24

32

 

 

Ізраїльсько-Юдейське Царство.

 

Опрацювати § 25

33

 

 

Хараппська цивілізація.

 

Опрацювати § 26

34

 

 

Ведична цивілізація Індії.

 

Опрацювати § 27

35

 

 

Формування Китайської Цивілізації.

 

Опрацювати § 28

36

 

 

Імперія Цінь і Хань.

 

Опрацювати § 29

37

 

 

Культура Китаю.

 

Опрацювати § 30

38

 

 

Перевірка знань з теми : « Стародавні цивілізації Азії та Африки.( контрольна робота)

 

Повторити вивчений матеріал

Розділ III  АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ  ТА ЇЇ СУСІДИ

39

 

Знаю:

–часову послідовність Мінойської, Ахейської палацових, грецької та римської цивілізацій;

–хронологічні межі існування на

Мінойська цивілізація

позначити на контурній карті: а) Балканський і Апеннінський півострови, античні грецькі поселення (Мікени, Афіни, Спарта, Тіра, Ольвія, Пантікапей, Херсонес); б) кордони

Опрацювати § 31

40

 

території України античних полісів; 

–часову послідовність панування у степах Північного Причорномор’я кіммерійців, скіфів, сарматів, готів, гунів; 

Греція

Боспорського царства, Перської держави, держави Александра Македонського, Римської держави часів принципату Октавіана Августа, Афіни, Спарту, Александрію, Рим,

Опрацювати § 32

41

 

–хронологічні межі існування Римської республіки та  імперії;

Грецьке суспільство та повсякденне життя.

 

 

Константинополь (Візантій); в) напрямки Великої грецької колонізації, Східного походу Александра Македонського, Великого переселення народів; г) прабатьківщину слов’ян і напрямки їх розселення, територіальні межі союзів антів і склавинів;

Опрацювати § 33

Підготуватися до практичної діяльності

42

 

–час зародження й утвердження християнства, визнання християнства державною релігією Римської імперії,

 Афіни. Спарта. Практична робота Позначення на контурній карті Балканський і Апеннінський півострови, античні грецькі поселення(Мікени, Афіни, Спарта)

 

–охарактеризувати спосіб життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я (за доступними текстовими джерелами) і скіфських племен (за книгою «Мельпомена» з Геродотової «Історії в дев’яти книгах»);

 

43

 

поділу Римської імперії на Західну та Східну (Візантію); 

 Сім’я, освіта та виховання

–зіставити суспільний устрій Афін і Спарти, повсякденне життя населення цих міст;

Опрацювати § 34

44

 

–пам’ятки культури Давньої Греції, Скіфії й Риму;

Релігія та міфологія.

–порівняти правове становище різних груп громадян, а також громадян і негромадян у Стародавньому Римі;

Опрацювати § 35

45

 

–час формування давніх слов’ян і напрямки їх розселення з прабатьківщини;

Грецькі колонії.

–укласти програму античних Олімпійських ігор або мандрівки з оглядом пам’яток культури давніх Греції та Риму (у формі рольової гри); 

Опрацювати § 36,підготуватися до кр.

46

 

Розумію:

–близькість давньогрецької, елліністичної й давньоримської культур;

Перевірка знань ( тестування)

сформулювати життєву позицію (вибір у конкретній життєвій ситуації) історичного персонажа на основі висловів з його творів (на вибір учителя/учительки).

Повторити вивчений матеріал.

47

 

особливості античної демократії, зміст прав і обов’язків громадян Афін і Риму, безправ’я рабів; 

Персько-грецьке війни.

 

Опрацювати § 37

48

 

–причини піднесення й занепаду грецьких полісів (Афін, Спарти), Скіфії та Римської держави;

 

Спарта.

 

Опрацювати § 38

49

 

передумови Великої грецької колонізації;

 

Демократія в Афінах.

 

Опрацювати § 39

50

 

внесок античної цивілізації в історію людства, зв’язок античної цивілізації зі спільнотами на українських теренах;

–історичне значення християнства;

Мистецтво та «золотий вік» Афін.

 

Опрацювати § 40

51

 

–поняття «еллінізм», «поліс», «громадянин», «демос», «аристократія», «тиранія», «демократія», «пантеон богів»,

Імперія Александра Македонського.

 

Опрацювати § 41

52

 

«республіка», «імперія», «патриції», «плебеї», «сенат»,

 

Еллінізм.

 

Опрацювати § 42

53

 

 «диктатор», «вето», «легіон», «провінція», «гладіатор», «експансія», «курган», «прабатьківщина слов’ян», «Велике розселення слов’ян».

Перевірка знань.(контрольна робота)

 

Повторити вивчений матеріал.

54

 

Умію: 

–схарактеризувати й порівняти суспільний устрій та повсякденне життя Афін і Спарти, становище патриціїв і плебеїв;

Природа та господарства   Апеннінського півострова. Виникнення міста Рима.

 

Опрацювати § 43

55

 

–схарактеризувати суспільний устрій Римської держави часів принципату Октавіана Августа, повсякденне життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я, діяльність Перикла, Александра Македонського, Юлія Цезаря та Октавіана Августа (на вибір учителя/учительки);

Римська республіка.

 

Опрацювати § 44

56

 

–визначити причини зміни у ставленні Римської держави та суспільства до християнської церкви;

Повсякденне життя в римських містах.

 

Опрацювати §45

57

 

–пояснити, як у добу античності соціальне становище особи впливало на її повсякдення;

Релігія та звичаї.

 

Опрацювати § 46

58

 

–охарактеризувати суспільну організацію, господарські заняття, духовний світ давніх слов’ян;

Військові завоювання Риму. Пунічні війни.

 

Опрацювати § 47

59

 

–визначити причини розселення давніх слов’ян поза межі території історичної прабатьківщини;

Римська імперія.

 

Опрацювати § 48

60

 

–показати на карті історико-географічні об’єкти античної цивілізації (античні міста, держави та інш.), напрямки Великої грецької колонізації, Східного походу Александра Македонського, розселення

 слов’ян на території Сучасної України. 

 

Культура Риму.

 

Опрацювати § 49,підготувати до практичного заняття

61

 

 

Практична робота. Повсякденне життя римлян за часів Імперії.

 

 

62

 

 

Народи-сусіди Риму.

 

Опрацювати § 50

63

 

 

Кризові явища Римської імперії.

 

Опрацювати § 51

64

 

 

Падіння Західної Римської імперії.

 

Опрацювати § 52

65

 

 

Слов’яни та їхні сусіди.

 

Опрацювати § 53

66

 

 

Перевірка знань до розділу « Антична цивілізація та її сусіди»

 

Повторити вивчений матеріал

Узагальнення до курсу. Внесок давніх цивилізацій,культур,народів в історію людства

67

 

Знаю:

– пам ятки культури давньосхідних та античної цивілізацій.

Розумію:

– давню історію України як частину всесвітньої історії

- Роль давнього періоду в історії України

 

Внесок цивілізацій стародавнього світу в історії людства.

Значення давньої історії України як частини світової історії.

 

добрати інформацію про правила і переконання (звичаї, юридичні норми, фразеологізми тощо), а також елементи побутової культури (;

 

Опрацювати § 54 підготувати повідомлення про давніх слов’ян

68

 

культурні здобутки давніх держав і народів, поширення християнства, Велике переселення народів й падіння Західної Римської імперії як 

витоки й умови формування сучасних цивілізацій

Практична робота 

Добрати інформацію про правила і переконання, елементи побутової культури, запозичені українцями в давніх греків і римлян.

 

будівлі, меблі, одяг, їжа), запозичені українцями в давніх греків і римлян

Підготувати малюнки на тему античності.

69

 

Умію: 

–визначити і навести приклади внеску давніх цивілізацій в культуру сучасних народів, зокрема українців

Практична робота  Зіставити господарство, суспільне життя й культуру населення давніх Греції та Риму, з одного боку, й Індії та Китаю, з іншого

–зіставити господарство, суспільне життя й культуру населення давніх Греції та Риму, з одного боку, й Індії та Китаю, з іншого.

Підготуватися до річної контрольної роботи

70

 

-обгрунтувати значення стародавньої історії в подальшому розвитку людства

–показати на карті історико-географічні об’ єкти давньосхідних та античної цивілізацій, давніх слов’ ян.

 

Повторення за рік. Перевірка знань.

 

Повторити вивчений матеріал

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Гладка Світлана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Прус Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Козира Ольга Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 вересня 2019
Переглядів
11406
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку