КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ 7 КЛАС
(50 год, 1,5 год на тиждень)
№ п/п |
Дата уроку |
Тема уроку |
Хімічний експеримент та проекти |
Домашнє завдання |
Примітки |
|
І СЕМЕСТР |
||||||
Вступ (4 години) |
||||||
1. |
|
Вступний інструктаж з БЖД. Хімія – природнича наука. Речовини та їх перетворення в навколишньому світі. |
Проект:
|
|
|
|
2. |
|
Короткі відомості з історії хімії. |
Проект:
|
|
|
|
3. |
|
Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії, маркування небезпечних речовин. |
Лаб. досліди 1. Дослідження будови полум’я. 2. Ознайомлення з маркованням небезпечних речовин (побутових хімікатів). |
|
|
|
4. |
|
Правила безпеки під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії. Інструктаж з БЖД. Практична робота 1. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівальними приладами. Виконання найпростіших лабораторних операцій. |
|
|
|
|
|
||||||
5. |
|
Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Молекули. Атоми. Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії. |
|
|
|
|
6. |
|
Фізичні властивості речовин. |
Лаб. дослід №3 Ознайомлення з фіз. властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків. |
|
|
|
7. |
|
Чисті речовини та суміші (однорідні, неоднорідні). Способи розділення сумішей. |
|
|
|
|
8. |
|
Практична робота 2. Розділення неоднорідної суміші. |
|
|
|
|
9. |
|
Хімічні елементи, їхні назви та символи. Поширеність хімічних елементів у природі. Ознайомлення з Періодичною системою хімічних елементів Д.І. Менделєєва. |
|
|
|
|
10. |
|
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів. |
|
|
|
|
11. |
|
Хімічні формули речовин. |
|
|
|
|
12. |
|
Прості та складні речовини. Багатоманітність речовин. Метали та неметали. Металічні та неметалічні елементи. |
Лаб. дослід №4 Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин. Зразки металів і неметалів |
|
|
|
13. |
|
Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів. |
|
|
|
|
14. |
|
Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів. Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук |
|
|
|
|
15. |
|
Самостійна робота з теми: «Початкові хімічні поняття». |
|
|
|
|
16. |
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. Розв’язання розрахункових задач на обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою. |
|
|
|
|
17. |
|
Масова частка елемента в складній речовині. Розв’язання розрахункових задач на обчислення масової частки елемента в складній речовині. |
|
|
|
|
18. |
|
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння. |
|
|
|
|
19. |
|
Складання рівнянь хімічних реакцій. |
|
|
|
|
20. |
|
Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. |
Лаб. дослід №5-9 Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом
|
|
Домашній експеримент 1.Взаємодія харчової соди із соком квашеної капусти, лимонною кислотою, кефіром |
|
21. |
|
Контрольна робота з теми: «Початкові хімічні поняття». |
|
|
|
|
22. |
|
Хімічні явища і властивості речовин. Практична робота 3. Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів. |
Проекти: 3) Хімічні явища у природі, 4) Хімічні явища в побуті. 5) Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах. 6) Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості. |
|
|
|
23. |
|
Узагальнення й систематизація знань з теми: «Початкові хімічні поняття» |
|
|
|
|
24. |
|
Аналіз контрольної роботи. Складання рівнянь хімічних реакцій. Тренувальні вправи. |
|
|
|
|
|
||||||
|
||||||
25. |
|
Повітря, його склад. |
|
|
|
|
26. |
|
Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. |
|
|
|
|
27. |
|
Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню. |
|
|
|
|
28. |
|
Добування кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. |
|
|
|
|
29. |
|
Практична робота 4. Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності. |
|
|
|
|
30. |
|
Хімічні властивості кисню. Реакція сполучення. Взаємодія з простими речовинами. |
|
|
|
|
31. |
|
Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання). |
|
|
|
|
32. |
|
Взаємодія кисню зі складними речо- винами. Умови виникнення та припи- нення горіння. |
|
|
|
|
33. |
|
Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню. |
Проекти: 7) Проблема забруднена повітря та способи її розв’язування. 8) Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять. |
|
|
|
34. |
|
Узагальнення знань про Оксиген і кисень. |
|
|
|
|
35. |
|
Самостійна робота з теми: «Прості речовини. Кисень». |
|
|
|
|
|
||||||
36. |
|
Вода, склад молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода – розчинник. |
|
|
|
|
37. |
|
Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина. |
|
|
|
|
38. |
|
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Виготовлення розчину. |
|
|
|
|
39. |
|
Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси й об’єму води в розчині. |
|
|
|
|
40. |
|
Практична робота 5. Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин. |
|
|
|
|
41. |
|
Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. |
|
|
|
|
42. |
|
Поняття про індикатори. Кислотні та основні оксиди. Дія кислот і лугів на індикатори. |
Лаб. дослід №10 |
|
|
|
43. |
|
Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. |
|
|
|
|
44. |
|
Узагальнення знань з теми: «Складні речовини. Вода». |
|
|
|
|
45. |
|
Контрольна робота з теми: «Складні речовини. Вода». |
|
|
|
|
46. |
|
Кислотні дощі. Проблема чистої води. |
Проекти: 9) Дослідження якості води з різних джерел. 10) Дослідження фізичних і хімічних властивостей води. |
|
|
|
47. |
|
Охорона водойм від забруднення. |
Проекти: 12) Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості. 13) «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет». |
|
|
|
48. |
|
Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах. |
Проект: 11) Способи очищення води в побуті.
|
|
Домашній експеримент 2. Очищення якості води за допомогою власноруч виготовленого фільтру. |
|
49. |
|
Рівняння хімічних реакцій. Розв’язування задач. |
|
|
|
|
50. |
|
Урок-екскурсія (до водоочисних споруд або до краєзнавчого музею). |
|
|
|
|