Урок "Якісні реакції на деякі йони"

Про матеріал
Урок "Якісні реакції на деякі йони", містить віртуальну хімічну лабораторію з використанням QR-кодів, та різні інтерактивні вправи
Перегляд файлу

11 клас

Тема: Якісні реакції на деякі йони

  • Знаннєвий компонент: учень/учениця називає представників класів неорганічних сполук за систематичною номенклатурою; наводить приклади взаємозв’язків між речовинами
  • Діяльнісний компонент: учень/учениця складає рівняння що підтверджують якісні реакції;  складає план дослідження; аналізує і тлумачить результати досліджень; проводить якісні реакції й визначає в розчинах йони: Феруму(2+), Феруму(3+), осаджуючи їх лугами, Барію, амонію, силікат- і ортофосфат-іони; досліджує якісний склад солей; дотримується правил безпеки під час виконання хімічних дослідів;
  • Ціннісний компонент: учень/учениця робить висновки на основі спостережень; оцінює біологічне значення металічних (Кальцію, Калію, Натрію, Магнію, Феруму) і неметалічних (Оксигену, Нітрогену, Карбону, Фосфору, галогенів) елементів; найважливіших представників основних класів неорганічних сполук;

Тип уроку: комбінований.

Методи: інтерактивні методи навчання: робота в групах, вправи «Детектив», «Лови помилку», «Мікрофон», уявний експеримент

Ключові компетентності: спілкування державною мовою; математична компетентність; основні компетентності у природничих науках і технологіях; уміння вчитися впродовж життя; ініціативність і підприємливість; екологічна грамотність і здорове життя.

Наскрізні змістові лінії: здоров’я та безпека; екологічна безпека і сталий розвиток; підприємливість і фінансова грамотність.

Обладнання та матеріали: таблиця розчинності, роздаткові матеріали

 

ХІД УРОКУ

I.Організаційний момент

ІI. Актуалізація опорних знань

 Напишіть  назви солей за їх формулами:

a)MgCO3____________________________________

б)ВаCl2_____________________________________

в) Mg(HCO3)2________________________________

г) К2HPO4__________________________________

д) Ba(NO3)2__________________________________

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вправа «Детектив»

Прийом «Відтягнута відгадка»

…=Сu(OH)2↓+ Na2SO4

D:\Школа\хімія\11 клас консп\image232.jpg

…= AgCl↓+ HNO3

D:\Школа\хімія\11 клас консп\AgBr.gif

… = AgBr↓+H2O

D:\Школа\хімія\11 клас консп\images (1).jpg

У таблиці ви бачите продукти хімічної реакції та зображення утворених осадів. На сьогоднішньому уроці ми з вами будемо вчитися досліджувати, складати та відрізняти деякі якісні реакції на йони. Та вкінці уроку спробуємо дізнатися який продукт реакції відповідає кольору отриманого осаду.

ІV. Вивчення нового матеріалу

-Пригадаємо з вами, що таке якісні реакції

Реакції за участю певних йонів, які відбуваються з характерними зовнішніми ознаками, називають якісними

  • Назвіть зовнішні ознаки хімічної реакції

Проведемо роботу в групах. На роздаткових матеріалах зображені QR-коди лабораторних дослідів, вам необхідно подивитись відео за посиланням та заповнити таблицю

Йон

Посилання на перегляд відео

Реактив

Приклад реакції

Зовнішні ознаки

SіО42-

C:\Users\Оля\Downloads\qrcode_www.youtube.com (7).png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ва2+

C:\Users\Оля\Downloads\qrcode_www.youtube.com (8).png

 

 

 

Fe2+ та Fe3+

C:\Users\Оля\Downloads\qrcode_www.youtube.com (3).png

 

 

 

4+

C:\Users\Оля\Downloads\qrcode_www.youtube.com (6).png

 

 

 

РО43-

C:\Users\Оля\Downloads\qrcode_www.youtube.com (10).png

 

 

 

 

 

V. Закріплення нових знань

Уявний експеримент

У двох пронумерованих пробірках містяться розчини КСl і К3РО4. Як експериментально розрізнити вміст пробірок?

Вправа «Лови помилку»

Учні проводили досліди на виявлення якісних реакцій .У трьох пронумерованих  пробірках були  розчини таких сполук Fe(NO3)3, NH4NO3 і Ba(NO3)2  Дані дослідження вони занесли в таблицю, але перепутали рядки. Знайдіть помилки та виправте їх

Розчин у пробірках

Реактив

Ознаки якісної реакції

Продукти реакції

№1

Fe(NO3)3

24

Утворення газу

ВаSО4↓+ NаNO3

№2

NH4NO3

КОН

Червоно-бурий осад

КNO3+ NН3↑+Н2О

№3

Ba(NO3)2

КОН

Білий осад

Fe(ОН)3↓+НNO3

 

Вправа «Детектив»

Прийом «Відтягнута відгадка»

Отже, ми з вами вивчили якісні реакції на деякі йони, давайте співставимо  який продукт реакції відповідає кольору отриманого осаду

VІ. Підбиття підсумків уроку

Вправа «Мікрофон»   Закінчити   речення:

  • Сьогодні на уроці я дізнався …
  • Мені найбільше сподобалось …
  • Я ще ю попрацював(ла) над ….

VІІ. Домашнє завдання

Опрацювати §32 підручника

Напишіть повне йонно-молекулярні та скорочені рівняння, до реакцій які ви записали в таблицю при виконанні віртуальних дослідів

docx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
18 лютого
Переглядів
1293
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку