КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ 8 КЛАС
№ п/п |
Дата уроку |
Тема уроку |
Хімічний експеримент та проекти |
Домашнє завдання |
Примітки |
|
І СЕМЕСТР |
||||||
Корегуюче навчання (3 години) |
||||||
1. |
|
Вступний інструктаж з БЖД. Найважливіші хімічні поняття. Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакція розкладу, сполучення. |
|
|
|
|
2. |
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. Масова частка елемента в складній речовині. Масова частка розчиненої речовини в розчині. |
|
|
|
|
3. |
|
Діагностична контрольна робота з теми: «Складні речовини. Вода». |
|
|
|
|
Тема 1. Будова атома. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. (13 годин) |
||||||
4. |
|
Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів. Поняття про лужні, інертні елементи, галогени. |
Навчальний проект 1)З історії відкриття періодичної системи хімічних елементів |
|
|
|
5. |
|
Періодичний закон Д.І. Менделєєва (сучасне формулювання). |
|
|
|
|
6. |
|
Періодична система хімічних елементів, її структура. |
Навчальний проект 2) Форми періодичної системи хімічних елементів. |
|
|
|
7. |
|
Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). |
|
|
|
|
8. |
|
Нукліди. Ізотопи. Протонне число. Нуклон-не число. |
|
|
|
|
9. |
|
Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі. |
|
|
|
|
10. |
|
Структура електронної оболонки атома. Енергетичні рівні та підрівні. |
|
|
|
|
11. |
|
Розподіл електронів в електронній оболонці атомів. |
|
|
|
|
12. |
|
Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів № 1-20. |
|
|
|
|
13. |
|
Будова електронних оболонок і характер хімічних елементів. Поняття про радіус атома. |
|
|
|
|
14. |
|
Характеристика хімічних елементів №1-20 за їхнім місцем у періодичній системі й будовою атома. |
Навчальні проекти 4) Хімічні елементи в літературних творах. 5) Цікаві історичні факти з відкриття і походження назв хім. елементів. |
|
|
|
15. |
|
Контрольна робота з теми: «Будова атома. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів». |
|
|
|
|
16. |
|
Значення періодичного закону. Життя і діяльність Д.І. Менделєєва. Практичне заняття. Виконання вправ, розв’язання задач. |
Навчальний проект 3) Життя і діяльність Д.І.Менделєєва |
|
|
|
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини (16 годин) |
||||||
17. |
|
Природа хімічного зв’язку. Перетворення атомів на йони. |
|
|
|
|
18. |
|
Електронегативність атомів хімічних елементів. |
|
|
|
|
19. |
|
Ковалентний зв'язок, його утворення. Полярний і неполярний ковалентний зв’язок. |
|
|
|
|
20. |
|
Електронні формули молекул. Виконання вправ. |
|
|
|
|
21. |
|
Йони. Йонний зв’язок, його утворення. |
|
|
|
|
22. |
|
Електронні формули молекул. Виконання вправ. |
|
|
|
|
23. |
|
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали. |
|
|
|
|
24. |
|
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали. |
|
|
|
|
25. |
|
Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток. |
Лаб. дослід №1. . |
|
|
|
26. |
|
Практична робота 2. Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток. |
|
|
|
|
27. |
|
Будова твердих речовин та їхні властивості. |
Навчальні проекти 6) Використання кристалів у техніці. 7) Кристали: краса і користь. |
|
|
|
28. |
|
Узагальнення знань з теми: «Хімічний зв’язок і будова речовини». |
|
|
|
|
29. |
|
Самостійна робота з теми: «Хімічний зв’язок і будова речовини». |
|
|
|
|
30. |
|
Практичне заняття. Виконання вправ, розв’язання задач. |
|
|
|
|
31. |
|
Практичне заняття. Виконання вправ, розв’язання задач. |
|
|
|
|
32. |
|
Практичне заняття. Виконання вправ, розв’язання задач. |
|
|
|
|
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ 8 КЛАС
№ п/п |
Дата уроку |
Тема уроку |
Хімічний експеримент та проекти |
Домашнє завдання |
Примітки |
ІІ СЕМЕСТР |
|||||
Тема 3. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами (9 годин) |
|||||
33. |
|
Кількість речовини. Моль – одиниця кількості речовини. Стала Авогадро. |
|
|
|
34. |
|
Практичне заняття. Розв’язання задач. |
|
|
|
35. |
|
Молярна маса. |
|
|
|
36. |
|
Практичне заняття. Розв’язання задач. |
|
|
|
37. |
|
Закон Авогадро. Молярний об’єм газів. |
|
|
|
38. |
|
Практичне заняття. Розв’язання задач. |
|
|
|
39. |
|
Відносна густина газів. |
|
|
|
40. |
|
Узагальнення теми. Практичне заняття. Розрахунки за хімічними формулами. |
|
|
|
41. |
|
Самостійна робота з теми: «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами». |
|
|
|
|
|||||
42. |
|
Класифікація неорганічних сполук, їхні склад і номенклатура. |
|
|
|
43. |
|
Фізичні властивості оксидів, поширеність та застосування. |
|
|
|
44. |
|
Хімічні властивості оксидів. |
|
|
|
45. |
|
Практичне заняття. Розрахунки за рівняннями хімічних реакцій. |
|
|
|
46. |
|
Фізичні властивості кислот, поширеність та застосування. |
|
|
|
47. |
|
Хімічні властивості кислот. Реакція нейтралізації. |
|
|
|
48. |
|
Ряд активності металів. Реакції заміщення й обміну. |
Лаб. дослід №4,5. |
|
|
49. |
|
Заходи безпеки під час роботи з кислотами. Практичне заняття. Розв’язання задач. |
|
|
|
50. |
|
Самостійна робота з теми: «Основні класи неорганічних сполук». |
|
|
|
51. |
|
Фізичні властивості основ, поширеність та застосування. |
|
|
|
52. |
|
Хімічні властивості лугів. |
Лаб. дослід №2,3.
|
|
|
53. |
|
Хімічні властивості нерозчинних основ. |
|
|
|
54. |
|
Заходи безпеки під час роботи з лугами. Практичне заняття. Розв’язання задач. |
|
|
|
55. |
|
Хімічні властивості амфотерних гідрокси- дів. |
|
|
|
56. |
|
Фізичні властивості середніх солей, поширеність та застосування. |
|
|
|
57. |
|
Хімічні властивості середніх солей. |
Лаб. дослід №6-8. |
|
|
58. |
|
Генетичні зв'язки між класами неорганіч -них сполук. |
|
|
|
59. |
|
Практична робота 2. Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук. |
|
|
|
60. |
|
Узагальнення знань про найважливіші класи неорганічних сполук. |
|
|
|
61. |
|
Контрольна робота з теми: «Основні класи неорганічних сполук». |
|
|
|
62. |
|
Практична робота 3. Розв'язування експериментальних задач. |
|
|
|
63. |
|
Загальні способи добування оксидів і кислот. Практичне заняття. Розв’язання задач. |
Проект: 7) Неорганічні речовини – представники основних класів у будівництву й побуті. |
|
|
64. |
|
Загальні способи добування основ і солей. Практичне заняття. Розв’язання задач. |
|
|
|
65. |
|
Поширеність в природі та використання оксидів і кислот. |
Проект: 8) Хімічний склад і використання мінералів. |
|
|
66. |
|
Поширеність в природі та використання основ і середніх солей. |
Проект: 9) Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини. |
|
|
67. |
|
Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини. |
|
|
|