Урок "Взаємодія кисню з простими речовинами. Реакція сполучення"

Про матеріал
Тема: Взаємодія кисню з простими речовинами. Реакція сполучення Мета: формування ключових компетентностей: ознайомити учнів із хімічними властивостями кисню, почати формувати поняття про оксиди, закріпити навички складання рівнянь реакцій на прикладі реакцій горіння простих речовин; ознайомити учнів з хімічними властивостями кисню – взаємодією з простими речовинами; розширити знання про хімічні реакції, сформувати уявлення про реакції сполучення; розвивати вміння спостерігати й робити висновки; формувати вміння вчитися – добирати відповідні знання й способи діяльності для виконання завдання, вміння вільно висловлюватися; розвивати в учнів уміння самостійно вивчати та аналізувати фактичний матеріал з теми; розвивати процеси спостереження, мовлення, увагу, виховувати культуру спілкування; наочно показати необхідність хімічних знань для збереження життя та здоров’я людини; виховувати культуру спілкування, вміння висловлювати свої думки; формувати відчуття особистої відповідальності за власну безпеку та безпеку оточуючих. Очікувані результати: учні називають склад молекули кисню і оксидів; наводять приклади оксидів, реакцій розкладу і сполучення; пояснюють суть реакцій сполучення; розрізняють реакції розкладу і сполучення; характеризують хімічні властивості кисню на прикладі взаємодії з простими речовинами; складають рівняння реакцій взаємодії кисню з воднем, вуглецем, сіркою, магнієм, залізом, міддю; обґрунтовують значення кисню для підтримання процесу горіння; оцінює значення кисню в життєдіяльності організмів; усвідомлює наслідки небезпечного поводження з вогнем. Реалізація НЛ: громадянська відповідальність, екологічна безпека і сталий розвиток, підприємливість і фінансова грамотність, здоров'я і безпека. Обладнання : ПСХЕ, проектор, презентація, відео-дослід «Горіння простих речовин в кисні», фішки для оцінювання. Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Епіграф: «Кисень – це речовина, навколо якої обертається земна хімія». (Я.Берцеліус)
Перегляд файлу

Тема: Взаємодія кисню з простими речовинами. Реакція сполучення

Мета: формування ключових компетентностей: ознайомити учнів із хімічними властивостями кисню, почати формувати поняття про оксиди, закріпити навички складання рівнянь реакцій на прикладі реакцій горіння простих речовин; ознайомити учнів з хімічними властивостями кисню – взаємодією з простими речовинами; розширити знання про хімічні реакції, сформувати уявлення про реакції сполучення; розвивати вміння спостерігати й робити висновки; формувати вміння вчитися – добирати відповідні знання й способи діяльності для виконання завдання, вміння вільно висловлюватися; розвивати в учнів уміння самостійно вивчати та аналізувати фактичний матеріал з теми; розвивати  процеси спостереження, мовлення, увагу, виховувати культуру спілкування; наочно показати необхідність хімічних знань для збереження життя та здоров’я людини; виховувати культуру спілкування, вміння висловлювати свої думки; формувати відчуття особистої відповідальності за власну безпеку та безпеку оточуючих.

Очікувані результати: учні називають склад молекули кисню і оксидів; наводять приклади оксидів, реакцій розкладу і сполучення; пояснюють суть реакцій сполучення; розрізняють реакції розкладу і сполучення; характеризують хімічні властивості кисню на прикладі взаємодії з простими речовинами; складають рівняння реакцій взаємодії кисню з воднем, вуглецем, сіркою, магнієм, залізом, міддю; обґрунтовують значення кисню для підтримання процесу горіння; оцінює значення кисню в життєдіяльності організмів; усвідомлює наслідки небезпечного поводження з вогнем.

Реалізація НЛ: громадянська відповідальність, екологічна безпека і сталий розвиток, підприємливість і фінансова грамотність, здоров'я і безпека.

Обладнання : ПСХЕ, проектор, презентація, відео-дослід «Горіння простих речовин в кисні», фішки для оцінювання.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Епіграф:  «Кисень – це речовина,

навколо  якої обертається земна хімія».                                                                                                                      
                                                                      (Я.Берцеліус)

 

Хід уроку

1. Організаційний етап

Привітання учнів, визначення готовності до уроку. Налаштування на співпрацю під час уроку.

2. Актуалізація  опорних знань і умінь учнів, мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя: Ми з вами розпочали вивчати одну з найважливіших речовин на планеті Земля, тож давайте пригадаємо, що ми знаємо про неї.

Бесіда за питаннями: (за активність діти отримують фішки)

  1. На яку просту  речовину припадає 21% в повітрі? (кисень)
  2. З якого хімічного елемента складається кисень? (Оксиген)
  3. Назвіть положення Кисню в ПСХЕ. (один з учнів працює біль ПСХЕ)
  4. Під час я кого біологічного процесу утворюється кисень в природі? (Фотосинтез)
  5. Яким чином ми можемо добути кисень в промисловості та лабораторії? (зрідження повітря, електроліз води, з оксигеновмісних речовин (калій перманганат, бертолетова сіль, гедроген пероксид і ін.)
  6. Запишіть рівняння реакції добування кисню з однієї із речовин(Наведено на слайді 2)
  7. В яких посудинах зберігають кисень добутий в промисловості? (посудини Дьюара, сині балони)
  8. Яким чином збирають кисень в лабораторних умовах? (витисненням води, витисненням повітря).

Слово вчителя: ми не даремно з вами вивчаємо кисень, його значення важко переоцінити.

Першою хімічною реакцією, проведеною людьми, була реакція горіння. Вогнище первісних людей принесло велику користь людям як джерело тепла та світла, але не стало способом добування нових речовин. Лише з часом людство навчилось використовувати кисень для добування нових речовин. У кисні добре горять як прості ,так і складні речовини, за його участі протікає низка біохімічних процесів. Тож, я не даремно обрала епіграфом нашого урока слова Якоба Берцеліуса. (слайд 3)

Ми сьогодні розпочинаємо вивчення хімічних властивостей кисню, познайомимось з новим типом реакцій та особливими речовинами – оксидами. (Діти записують тему уроку) (слайд 4)

3. Вивчення нового матеріалу

Слово вчителя: кисень є однією з найактивніших речовин. У більшості випадків унаслідок взаємодії речовин із киснем утворюються сполуки - оксиди.

Що є спільним для оксидів? (слайд 5)

Учні записують визначення термінів  та приклади оксидів.

  1. Взаємодія кисню з простими речовинами

 Слово вчителя: як я вже зазначила, кисень –дуже активний. Взаємодіє з 86 елементами, не реагує з золотом, платиною, гелієм, аргоном. Ще з уроків природознавства вам відомо, що кисень підтримує дихання і горіння.

Зараз ми розглянемо горіння простих речовин. *Які речовини ми називаємо простими?

Відео-демонстрація «Горіння простих речовин в кисні». (Звернути увагу на ознаки реакцій)

1)Горіння сірки в атмосфері кисню

Щоб записати рівняння реакції горіння сірки, формули речовин записуємо ліворуч, між ними ставимо знак «+», а формулу нової складної речовини , складеної з  урахуванням валентностей, - справа. Щоби схема реакції перетворилась на рівняння, треба підібрати коефіцієнти (у разі необхідності) і поставити знак = між реагентами та продуктами реакції

S + O2 = SO2

2) Горіння фосфору в атмосфері кисню

 Р + O2 = Р2O5

3) Горіння вуглецю  в атмосфері кисню

C  +  O2  =  CO2

4) Горіння магнію в атмосфері кисню

2Mg  +  O2  =  2MgO

5) Горіння заліза в атмосфері кисню

Fe + O2 = FeO*Fe2O3  (Fe3O4)

6) Горіння міді

*Існує ще один відомий вам метал – мідь. Опрацювавши ст.133 вашого підручника, назвіть особливість взаємодії міді з киснем, запишіть рівняння реакції міді з киснем.

2Cu + O2 = 2 CuO

2) Реакції сполучення

Слово вчителя: що є спільним для всіх вивченим реакцій?

Реакції сполучення - це реакції, в результаті яких із двох речовин утворюється одна складна.

Висновок: кисень взаємодіє з металами й неметалами.

Кисень унаслідок нагрівання енергійно взаємодіє з деякими речовинами, при цьому виділяється тепло і світло.

Такі реакції називаються реакціями окиснення.

Фізкультхвилинка для очей (відео)

4. Закріплення вивченого матеріалу

1.Завдання для роботи в парах «Розв’яжи схему».

 - Взаємодія кисню с простими речовинами

Напишіть рівняння взаємодії кисню з простими речовинами за схемою. Укажіть типи реакцій. Як назива­ються речовини, що утворюються в результаті реакцій?

C:\Users\Таня\Desktop\Без імені.png

2. Командна гра на платформі «Кластайм»

Запропонований тест містить 7 питань різного формату (питання з однією і кількома правильними відповідями, завдання на відповідність та з відкритою відповіддю).

5. Підсумок уроку. Рефлексія

Чи сподобалось вам сьогоднішнє заняття?

Що для вас було найскладнішим?

6. Домашнє завдання

Опрацювати §18 до ст.134, вивчити терміни.

Індивідуальне завдання : підготувати доповідь «Види окиснення».

docx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
17 лютого 2021
Переглядів
935
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку