Календарно-тематичне планування 7 література 2020-21 н.р

Про матеріал
за підручником. Українська література: підруч. для 7 кл. закл. загальн. серед. освіти : 2-ге видання, перероблене / Олександр Авраменко. - Київ: Грамота, 2020. - 224 с. : іл.
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ ДЛЯ 7 КЛАСУ

 

(Відповідно до  навчальної  програми: 

Українська література. 5-9 класи. Програма для закладів загальної середньої освіти. –  К.: Освіта,  2013 зі  змінами,   

затвердженими  наказом  МОН  України від  07.06.2017  №804

 

(70 год, 2 год на тиждень)

Обов’язкова кількість видів контролю з української літератури

Семестри

І

ІІ

Контрольні роботи у формі:

контрольного класного твору

виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)

3

1 (18)

2 (7, 30)

3

1(46)

2 (58, 68)

Уроки розвитку мовлення (у+п) (РМ)

2 (13, 23)

2 (36, 54)

Уроки позакласного читання (ПЧ)

2 (8, 17)

2 (45, 55)

Перевірка зошитів

4

5

Література рідного краю (ЛРК)

2 (6, 24)

2 (50, 69)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

п/п

Дата

Зміст навчального матеріалу

Прим.

К-сть год.

І семестр

Тема Вступ

1

 

Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва.

С. 3-5

 

Тема Із пісенних скарбів

2

 

Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство. Жанрово-тематичне розмаїття пісень.

 

 

3

 

Суспільно-побутові пісні. «Ой на горі та женці жнуть» .

ТЛ: суспільно-побутові пісні.

С. 6-7

 

4

 

Трагізм і героїзм у козацьких і чумацьких піснях. «Ой у степу криниченька».

Вивчити напам’ять: 1 пісню (на вибір)

 

5

 

Коломийки «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» - «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Гумор і любов до життя.

ТЛ: коломийки.

С. 13-18

 

6

 

ЛРК №1 Пісенне багатство рідного краю

 

 

7

 

Контрольна робота №1

 

 

8

 

ПЧ №1 С. Васильченко. «Приблуда».

 

 

Тема Про минулі часи

9

 

Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. «Захар Беркут». Патріотична ідея у творі.

ТЛ: історична повість.

С. 49

С. 19-20

 

10

 

Змалювання героїчної боротьби русичів - українців проти монголо-татарських нападників.

С. 21-30

 

11

 

Образ тухольської громади : роль і місце кожного в суспільному житті.

С. 31-35

 

12

 

Лідерські якості головного героя твору.

С. 36-39

 

13

 

РМ №1 Написання порівняльної характеристики образів Максима, Мирослави, Тугара Вовка. (п)

С. 41-47

 

14

 

Тарас Шевченко.  Життєпис поета. «Мені тринадцятий минало....» Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі.

С. 51-53

 

15

 

Тарас Шевченко. «Тополя». Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності.

ТЛ: балада, метаморфози.

С. 54-58

 

16

 

Тарас Шевченко. «Як умру, то поховайте ...» - твір, що єднає минуле. Теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього.

ТЛ: ідея

С. 59-61

Вивчити напам’ять: «Як умру, то поховайте ...»  

 

17

 

ПЧ №2 М. Трублаїні «Лахтак». Повість про пригоди відважної команди загубленого в північних морях корабля

 

 

18

 

Контрольна робота №2 (твір)

 

 

Тема Про минулі часи (продовження)

19

 

Андрій Чайковський. «За сестрою». Коротко про митця. Відтворення історичних подій із позицій гуманізму.

 

С. 62-69

 

20

 

Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті.

ТЛ: героїко-романтична повість, композиція.

с. 88-89

С. 69-72

 

 

21

 

Андрій Чайковський . «За сестрою». Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків. Використання фольклорних мотивів (зокрема прийому гіперболізації).

С. 73-77

 

 

22

 

Образ Павлуся як утілення благородства і лицарства, сміливості й винахідливості. Родинні цінності і патріотизм у творі

С. 77-87

 

23

 

РМ №2 Усна дискусія «Що для мене лицарські чесноти, почуття патріотизму, відданості». (у)

 

 

24

 

ЛРК №2 Утвердження спадкоємності поколінь у вірші О. Олійникова «Повертайтеся, хлопці».

 

 

25

 

Михайло Стельмах. Коротко про митця. Його поетичне сприйняття світу.

С. 91-96

 

26

 

Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять …». Автобіографічна повість про дитинство.

ТЛ: автобіографічний твір.

С. 116-117

С. 97-104

 

27

 

Єдність світу природи і світу дитячої душі ( у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях).

С. 105-109

 

28

 

Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять …». Звичаї, традиції українців. Образ гусей-лебедів.

С. 110-115

 

29

 

Образ чутливого до краси Михайлика.

 

 

30

 

Контрольна робота №3

 

 

31

 

Урок-підсумок. Бесіда про твори, які вивчалися упродовж  І семестру й викликали найбільшу зацікавленість.

 

 

ІІ семестр

Тема Про минулі часи (продовження)

32

 

Григір Тютюнник. «Климко». Коротко про дитинство письменника. Автобіографічна основа твору.

С. 118-124

 

33

 

Доля дитини в часи воєнного лихоліття. Ідея самопожертви.

С. 125-138

 

34

 

Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних.

С. 140-146

 

35

 

Художні особливості твору (мова персонажів, художня деталь).

ТЛ: художня деталь.

С.147-148

 

36

 

РМ №3. Значення доброти й чуйності в людському житті. Важливість поцінування людської гідності (п)

 

 

Тема «Ти знаєш, що ти – людина ...»

37

 

Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. «Скарб». Морально-етичні проблеми в оповіданні.

С. 149-153

 

38

 

Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання.

С. 154-156

 

39

 

Богдан Лепкий. «Мишка (Казка для дітей, для малих і великих)». Актуальні морально-етичні проблеми в ньому. Збереження загальнолюдських цінностей – необхідна умова життя в суспільстві.

С. 157-159

 

40

 

Трагічна й комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі.

С. 160

 

41

 

Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях «Дощ полив ...»,

С. 161

 

 

42

 

Ліна Костенко.  Ідея зіткнення неповторності й буденності -  в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація.

С. 162-163

 

43

 

Ліна Костенко.  «Кольорові миші». Образ особливої дівчинки Анни. Ідея глибокого духовного наповнення людини – її «крилатості», що проявляється індивідуально.

Вивчити напам’ять 1 вірш (на вибір)

 

44

 

Ліна Костенко.  «Чайка на крижині», «Крила». Духовне багатство – найбільший скарб у житті.

С. 164-167

 

45

 

ПЧ №3 Лепкий Б. Казка мойого життя

 

 

46

 

Контрольна робота №4 (твір)

 

 

Тема «Ти знаєш, що ти – людина ...» (продовження)

47

 

В.Симоненко. Коротко про митця. «Лебеді материнства».

С. 168-170

 

48

 

В.Симоненко. «Ти знаєш, що ти – людина ...», «Гей, нові Колумби й Магелани».   Громадянські, патріотичні мотиви його лірики. Загальнолюдські цінності та ідеї.

С.171-172

Вивчити напам’ять 1 вірш (на вибір)

 

49

 

Виразне і вдумливе читання поезій.

 

 

50

 

ЛРК №3 Б.Антоненко – Давидович. Оповідання «Не святі горшки ліплять» про наполегливість та бажання вчитися.

 

 

51

 

Степан Процюк. Коротко про письменника та його твори для дітей

«Аргонавти» - третя історія Марійки та Костика. Античний міф про аргонавтів - композиційний центр твору.

С. 173

 

52

 

Роздуми про перше кохання, про суперництво і справжню дружбу.

С. 174-179

 

53

 

Докори сумління – найстрашніше покарання. Мрія в житті людини, пошуки істини, людина і гроші, доля заробітчан – проблема сучасного життя.

С. 180-183

 

54

 

РМ №4 Людина повинна навчитись любити- ідея твору. Переказ сюжету твору. (у)

 

 

55

 

ПЧ №4 Марина Павленко  «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських».

 

 

56

 

Любов Пономаренко. «Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності.

С. 184-185

 

57

 

Особливості художніх засобів новели (роль деталей, поєднання різних часових площин тощо).

ТЛ: новела.

С. 186-187

 

58

 

Контрольна робота №5

 

 

Тема Ми – українці

59

 

Олег Ольжич. «Господь багатий нас благословив», «Захочеш – і будеш» (із циклу «Незнаному воякові»). Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом.

С. 188-190

 

60

 

Олена Теліга. «Сучасникам», «Радість». Ідея оптимізму і життєлюбства у творах. Моральний заповіт нащадкам.

С. 191-193

 

61

 

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача, який став чемпіоном та Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши безліч перемог.

С. 194-200

 

62

 

Іван Сила (Іван Фірцак) – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості.

С. 201-205

 

63

 

Морально-етична проблематика твору : добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.

С. 207-212

 

64

 

Переказ найцікавіших епізодів твору О. Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили»

С. 213

 

65

 

Володимир Івасюк. Відомий український поет і композитор «Червона рута», «Водограй».

С. 214-216

Вивчити напам’ять 1 вірш (на вибір)

 

66

 

Пісні митця, що сприяли відродженню національної самосвідомості, патріотичних почуттів.

«Я піду в далекі гори», «Балада про мальви»

С. 216-219

 

67

 

Виразне читання поезій напам’ять

 

 

68

 

Контрольна робота №6

 

 

69

 

ЛРК №4 Громадянські, патріотичні мотиви у творчості письменників Харківщини. Важкий шлях народу до волі й незалежності.

 

 

70

 

Урок-підсумок. Бесіда про твори, які вивчалися упродовж року й викликали найбільшу зацікавленість.

 

 

 

 

docx
Додано
29 серпня 2020
Переглядів
11459
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку