КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ ДЛЯ 7 КЛАСУ
(Відповідно до навчальної програми:
Українська література. 5-9 класи. Програма для закладів загальної середньої освіти. – К.: Освіта, 2013 зі змінами,
затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804
(70 год, 2 год на тиждень)
Обов’язкова кількість видів контролю з української літератури
Семестри |
І |
ІІ |
Контрольні роботи у формі: контрольного класного твору виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо) |
3 1 (18) 2 (7, 30) |
3 1(46) 2 (58, 68) |
Уроки розвитку мовлення (у+п) (РМ) |
2 (13, 23) |
2 (36, 54) |
Уроки позакласного читання (ПЧ) |
2 (8, 17) |
2 (45, 55) |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
Література рідного краю (ЛРК) |
2 (6, 24) |
2 (50, 69) |
№ п/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Прим. |
К-сть год. |
|
І семестр |
|||||
Тема Вступ |
|||||
1 |
|
Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва. |
С. 3-5 |
|
|
Тема Із пісенних скарбів |
|||||
2 |
|
Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство. Жанрово-тематичне розмаїття пісень. |
|
|
|
3 |
|
Суспільно-побутові пісні. «Ой на горі та женці жнуть» . ТЛ: суспільно-побутові пісні. |
С. 6-7 |
|
|
4 |
|
Трагізм і героїзм у козацьких і чумацьких піснях. «Ой у степу криниченька». |
Вивчити напам’ять: 1 пісню (на вибір) |
|
|
5 |
|
Коломийки «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» - «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Гумор і любов до життя. ТЛ: коломийки. |
С. 13-18 |
|
|
6 |
|
ЛРК №1 Пісенне багатство рідного краю |
|
|
|
7 |
|
Контрольна робота №1 |
|
|
|
8 |
|
ПЧ №1 С. Васильченко. «Приблуда». |
|
|
|
Тема Про минулі часи |
|||||
9 |
|
Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. «Захар Беркут». Патріотична ідея у творі. ТЛ: історична повість. |
С. 49 С. 19-20 |
|
|
10 |
|
Змалювання героїчної боротьби русичів - українців проти монголо-татарських нападників. |
С. 21-30 |
|
|
11 |
|
Образ тухольської громади : роль і місце кожного в суспільному житті. |
С. 31-35 |
|
|
12 |
|
Лідерські якості головного героя твору. |
С. 36-39 |
|
|
13 |
|
РМ №1 Написання порівняльної характеристики образів Максима, Мирослави, Тугара Вовка. (п) |
С. 41-47 |
|
|
14 |
|
Тарас Шевченко. Життєпис поета. «Мені тринадцятий минало....» Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі. |
С. 51-53 |
|
|
15 |
|
Тарас Шевченко. «Тополя». Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності. ТЛ: балада, метаморфози. |
С. 54-58 |
|
|
16 |
|
Тарас Шевченко. «Як умру, то поховайте ...» - твір, що єднає минуле. Теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього. ТЛ: ідея |
С. 59-61 Вивчити напам’ять: «Як умру, то поховайте ...» |
|
|
17 |
|
ПЧ №2 М. Трублаїні «Лахтак». Повість про пригоди відважної команди загубленого в північних морях корабля |
|
|
|
18 |
|
Контрольна робота №2 (твір) |
|
|
|
Тема Про минулі часи (продовження) |
|||||
19 |
|
Андрій Чайковський. «За сестрою». Коротко про митця. Відтворення історичних подій із позицій гуманізму.
|
С. 62-69 |
|
|
20 |
|
Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті. ТЛ: героїко-романтична повість, композиція. |
с. 88-89 С. 69-72
|
|
|
21 |
|
Андрій Чайковський . «За сестрою». Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків. Використання фольклорних мотивів (зокрема прийому гіперболізації). |
С. 73-77
|
|
|
22 |
|
Образ Павлуся як утілення благородства і лицарства, сміливості й винахідливості. Родинні цінності і патріотизм у творі |
С. 77-87 |
|
|
23 |
|
РМ №2 Усна дискусія «Що для мене лицарські чесноти, почуття патріотизму, відданості». (у) |
|
|
|
24 |
|
ЛРК №2 Утвердження спадкоємності поколінь у вірші О. Олійникова «Повертайтеся, хлопці». |
|
|
|
25 |
|
Михайло Стельмах. Коротко про митця. Його поетичне сприйняття світу. |
С. 91-96 |
|
|
26 |
|
Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять …». Автобіографічна повість про дитинство. ТЛ: автобіографічний твір. |
С. 116-117 С. 97-104 |
|
|
27 |
|
Єдність світу природи і світу дитячої душі ( у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях). |
С. 105-109 |
|
|
28 |
|
Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять …». Звичаї, традиції українців. Образ гусей-лебедів. |
С. 110-115 |
|
|
29 |
|
Образ чутливого до краси Михайлика. |
|
|
|
30 |
|
Контрольна робота №3 |
|
|
|
31 |
|
Урок-підсумок. Бесіда про твори, які вивчалися упродовж І семестру й викликали найбільшу зацікавленість. |
|
|
|
ІІ семестр |
|||||
Тема Про минулі часи (продовження) |
|||||
32 |
|
Григір Тютюнник. «Климко». Коротко про дитинство письменника. Автобіографічна основа твору. |
С. 118-124 |
|
|
33 |
|
Доля дитини в часи воєнного лихоліття. Ідея самопожертви. |
С. 125-138 |
|
|
34 |
|
Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних. |
С. 140-146 |
|
|
35 |
|
Художні особливості твору (мова персонажів, художня деталь). ТЛ: художня деталь. |
С.147-148 |
|
|
36 |
|
РМ №3. Значення доброти й чуйності в людському житті. Важливість поцінування людської гідності (п) |
|
|
|
Тема «Ти знаєш, що ти – людина ...» |
|||||
37 |
|
Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. «Скарб». Морально-етичні проблеми в оповіданні. |
С. 149-153 |
|
|
38 |
|
Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання. |
С. 154-156 |
|
|
39 |
|
Богдан Лепкий. «Мишка (Казка для дітей, для малих і великих)». Актуальні морально-етичні проблеми в ньому. Збереження загальнолюдських цінностей – необхідна умова життя в суспільстві. |
С. 157-159 |
|
|
40 |
|
Трагічна й комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі. |
С. 160 |
|
|
41 |
|
Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях «Дощ полив ...», |
С. 161
|
|
|
42 |
|
Ліна Костенко. Ідея зіткнення неповторності й буденності - в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація. |
С. 162-163 |
|
|
43 |
|
Ліна Костенко. «Кольорові миші». Образ особливої дівчинки Анни. Ідея глибокого духовного наповнення людини – її «крилатості», що проявляється індивідуально. |
Вивчити напам’ять 1 вірш (на вибір) |
|
|
44 |
|
Ліна Костенко. «Чайка на крижині», «Крила». Духовне багатство – найбільший скарб у житті. |
С. 164-167 |
|
|
45 |
|
ПЧ №3 Лепкий Б. Казка мойого життя |
|
|
|
46 |
|
Контрольна робота №4 (твір) |
|
|
|
Тема «Ти знаєш, що ти – людина ...» (продовження) |
|||||
47 |
|
В.Симоненко. Коротко про митця. «Лебеді материнства». |
С. 168-170 |
|
|
48 |
|
В.Симоненко. «Ти знаєш, що ти – людина ...», «Гей, нові Колумби й Магелани». Громадянські, патріотичні мотиви його лірики. Загальнолюдські цінності та ідеї. |
С.171-172 Вивчити напам’ять 1 вірш (на вибір) |
|
|
49 |
|
Виразне і вдумливе читання поезій. |
|
|
|
50 |
|
ЛРК №3 Б.Антоненко – Давидович. Оповідання «Не святі горшки ліплять» про наполегливість та бажання вчитися. |
|
|
|
51 |
|
Степан Процюк. Коротко про письменника та його твори для дітей «Аргонавти» - третя історія Марійки та Костика. Античний міф про аргонавтів - композиційний центр твору. |
С. 173 |
|
|
52 |
|
Роздуми про перше кохання, про суперництво і справжню дружбу. |
С. 174-179 |
|
|
53 |
|
Докори сумління – найстрашніше покарання. Мрія в житті людини, пошуки істини, людина і гроші, доля заробітчан – проблема сучасного життя. |
С. 180-183 |
|
|
54 |
|
РМ №4 Людина повинна навчитись любити- ідея твору. Переказ сюжету твору. (у) |
|
|
|
55 |
|
ПЧ №4 Марина Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». |
|
|
|
56 |
|
Любов Пономаренко. «Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності. |
С. 184-185 |
|
|
57 |
|
Особливості художніх засобів новели (роль деталей, поєднання різних часових площин тощо). ТЛ: новела. |
С. 186-187 |
|
|
58 |
|
Контрольна робота №5 |
|
|
|
Тема Ми – українці |
|||||
59 |
|
Олег Ольжич. «Господь багатий нас благословив», «Захочеш – і будеш» (із циклу «Незнаному воякові»). Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом. |
С. 188-190 |
|
|
60 |
|
Олена Теліга. «Сучасникам», «Радість». Ідея оптимізму і життєлюбства у творах. Моральний заповіт нащадкам. |
С. 191-193 |
|
|
61 |
|
Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача, який став чемпіоном та Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши безліч перемог. |
С. 194-200 |
|
|
62 |
|
Іван Сила (Іван Фірцак) – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості. |
С. 201-205 |
|
|
63 |
|
Морально-етична проблематика твору : добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність. |
С. 207-212 |
|
|
64 |
|
Переказ найцікавіших епізодів твору О. Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили» |
С. 213 |
|
|
65 |
|
Володимир Івасюк. Відомий український поет і композитор «Червона рута», «Водограй». |
С. 214-216 Вивчити напам’ять 1 вірш (на вибір) |
|
|
66 |
|
Пісні митця, що сприяли відродженню національної самосвідомості, патріотичних почуттів. «Я піду в далекі гори», «Балада про мальви» |
С. 216-219 |
|
|
67 |
|
Виразне читання поезій напам’ять |
|
|
|
68 |
|
Контрольна робота №6 |
|
|
|
69 |
|
ЛРК №4 Громадянські, патріотичні мотиви у творчості письменників Харківщини. Важкий шлях народу до волі й незалежності. |
|
|
|
70 |
|
Урок-підсумок. Бесіда про твори, які вивчалися упродовж року й викликали найбільшу зацікавленість. |
|
|
|