Календарне планування
8-й клас
(Усього 70 години, 2 год на тиждень, із них 10 год — резервних)
Номер уроку |
Дата |
Тема уроку
|
Домашнє завдання (§) |
||||
Повторення найважливіших питань курсу хімії 7 класу (3 год)
|
|||||||
|
|
Найважливіші хімічні поняття. Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакція розкладу, сполучення
|
1-с.7, впр.4 с.13 |
||||
|
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. Масова частка елемента в складній речовині
|
2-с.14, впр.9 с.20 |
||||
|
|
Масова частка розчиненої речовини |
3-с.21,впр.10 с.25 |
||||
Тема 1.Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. Будова атома (14 год) |
|||||||
|
|
Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів. Поняття про лужні, інертні елементи, галогени. елементи, галогени |
Навчальні проекти 1. Із історії відкриття періодичної системи хімічних елементів. 2. Форми Періодичної системи хімічних елементів. 3. Хімічні елементи в літературних творах. 4. Цікаві історичні факти з відкриття і походження назв хімічних елементів.Підготувати проекти за вибором до уроку19 4-с.27,впр.17 с..31 |
||||
|
|
Поняття про лужні, елементи |
5-с.31,впр.22 с.36 |
||||
|
|
Поняття про інертні елементи, галогени |
6-с.36,впр. |
||||
|
|
Періодичний закон Д.І. Менделєєва
|
7-с.43, пит.1-9усно с.47 |
||||
|
|
Структура періодичної системи хімічних елементів Демонстрація 1. Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва (довга і коротка форми) Тематична 1 |
8-с.48,впр.26 с.54 |
||||
|
|
Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число. Ізотопи. Нуклід. Сучасне формулювання періодичного закону Демонстрація. 2. Моделі атомів(віртуальні 3D).
|
9-с.55, впр.29 с.61 |
||||
|
|
Сучасне формулювання періодичного закону. |
10-с.62, впр.33 с.67 |
||||
|
|
Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі. Енергетичні рівні
|
11-с.68, впр.36 с.72 |
||||
|
|
Електронні підрівні; їх заповнення електронами в атомах хімічних елементів № 1–20 Поняття про радіус атома Демонстрація 3.Форми електронних орбіталей(віртуальні 3D).
|
12-с.73, пит1-9 усно с.76 |
||||
|
|
Електронні формули атомів хімічних елементів № 1–20. |
13-с.77, впр.40 с.81 |
||||
|
|
Графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1–20. |
14-с.82, впр.42,с.85 |
||||
|
|
Періодична система хімічних елементів з позиції теорії будови атома |
15-с.86, впр.45 с.92 |
||||
|
|
Характеристика хімічних елементів № 1–20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома |
16-с.93 |
||||
|
|
Характеристика хімічних елементів № 1–20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома |
16-с.93, впр.48 с.95 |
||||
|
|
Значення періодичного закону. |
17-с.96, повт. 9-16 |
||||
|
|
Захист навчальних проектів 1-4 1. Із історії відкриття періодичної системи хімічних елементів. 2. Форми Періодичної системи хімічних елементів. 3. Хімічні елементи в літературних творах. 4. Цікаві історичні факти з відкриття і походження назв хімічних елементів. Тематична 2 |
Повт. 9-17 |
||||
Тема 2. Хімічнийзв’язок і будова речовини (9год) |
|||||||
|
|
Природа хімічного зв’язку. Електронегативність елементів. |
Навчальні проекти Навчальні проекти 5. Використання кристалів у техніці. 6. Кристали: краса і користь. Проект підготувати до 27 уроку. 18-с.101, пит.3 с.106
|
||||
|
|
Ковалентний зв’язок, йогоутворення. Полярний і неполярний ковалентний зв’язок. |
19-с.107, впр.58,с.111 |
||||
|
|
Йони. Йоннийзв’язок, його утворення |
20-с.112, впр.61 с. 115 |
||||
|
|
Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки. Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів
|
21-с.115, впр.66, с.119 |
||||
|
|
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йоннікристали. Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток Лабораторний дослід №.1 Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови. Демонстрації: 4 Моделі кристалічних ґраток різних типів. 5. Зразки речовин атомної, молекулярної та йонної будови.
|
Домашній експеримент 1. Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток: води, кухонної солі, піску 22-c.120, повт.18-21 |
||||
|
|
Практична робота№1 1. Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток (наприклад: цукру, кухонної солі, графіту). |
23-с.125, доробити до кінця. |
||||
|
|
Контрольна робота №1. |
|
||||
|
|
Аналіз результатів контрольної роботи 1. Захист навчального проекту 5-6 5. Використання кристалів у техніці. 6. Кристали: краса і користь. Тематична 3
|
22-с.120 повт. |
||||
Тема 3. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами (9 год)
|
|||||||
|
|
Кількість речовини. Моль — одиниця кількості речовини. Число Авогадро Демонстрації 6. Зразки речовин кількістю речовини 1 моль (або
|
24-с.128, впр. Пит1-4 усно, с.132 |
||||
|
|
Розв’язування розрахункових задач Розрахункова задача 1(6). Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі
|
24-с.128повт. |
||||
|
|
Молярна маса
|
25-с.133,впр.77 с.137 |
||||
|
|
Розв’язування розрахункових задач Розрахункова задача 5.2(5) Обчислення молярної маси речовини. 6. 3(7). Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою. |
24-с.128, 25-с.133 повт. |
||||
|
|
Закон Авогадро. Молярний об’єм газів
|
26-с.138 |
||||
|
|
Розрахункова задача 4(8). Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов |
26-с.138, впр82, с.142 |
||||
|
|
Відносна густина газів
|
27-с.142,впр.86, с.147 |
||||
|
|
Розв’язування розрахункових задач Розрахункова задача 5(9). Обчислення з використанням відносної густини газів |
1, 28-сю148,26-с.128, 27-с.142 повт.
|
||||
|
|
Узагальнення знань з теми. Розв’язування розрахункових задач. Взаємозв’язок між фізичними величинами Виконання завдань різної складності Тематична 4 |
2, 29-с.151-152, 24-27 повт., формули, розв’язання задач.
|
||||
Тема 4.Основні класи неорганічних сполук (25 год) |
|||||||
|
|
Оксиди. Фізичні властивості оксидів. Поширеність у природі та використання оксидів. Вплив на довкілля. Склад і номенклатура Демонстрація 7. Зразки оксидів
|
3, 30-с.154 ,пит5 с.157
|
||||
|
|
Фізичні властивості основ. Заходи безпеки під час роботи з лугами. Використання лугів і вплив на довкілля. Демонстрація 8. Зразки основ. 9. Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів та солей |
4, 31-с.159, пит. 6, с. 162. |
||||
|
|
Фізичні властивості кислот. Поширеність у природі та використання. Вплив на довкілля. Заходи безпеки під час роботи з кислотами. Склад і номенклатура. Демонстрація 10. Зразки кислот
|
5, 32-с.163, впр.101, с.167 |
||||
|
|
Ряд активності металів. Реакції заміщення та обміну
|
6, 33-с.168, впр.107, с. 172 |
||||
|
|
Фізичні властивості середніх солей. Поширеність у природі та використання. Вплив на довкілля. Склад і номенклатура. Демонстрація 11. Зразки солей |
7, 34-с.173, впр.116, с.178 |
||||
|
|
Хімічні властивості оснόвних, кислотних оксидів: взаємодія з водою Демонстрація 12. Взаємодія кислотних і основних оксидів з водою. |
8, 35-с.179, впр.121, с.185 |
||||
|
|
Хімічні властивості оксидів: взаємодія з кислотами, лугами, іншими оксидами |
9, 36-с.186, впр125, с.192 |
||||
|
|
Розрахункові задачі 6(10)Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.
|
10, 37-с.193 |
||||
|
|
Розрахункові задачі 6(10)Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій. Тематична 5 |
10, 37-с.193, повт. впр132, с.198 |
||||
|
|
Хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Реакція нейтралізації Демонстрація 13. Хімічні властивості лугів. Лабораторні досліди: 2. Взаємодія лугів з кислотами в розчині
|
11,38-с.199-200, пит.1-3, с.203 |
||||
|
|
Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і розкладання внаслідок нагрівання. Поширеність у природі та використання. Вплив на довкілля Демонстрація 14. Добування і хімічні властивості нерозчинних основ
|
12,38-с.201-202, пит.4-7, с.203 |
||||
|
|
Хімічні властивості амфотерних гідроксидів (Алюмінію, Цинку): взаємодія з кислотами, лугами (у розчині, за стоплення). Поширеність амфотерних гідроксидів у природі та використання їх. Вплив на довкілля Демонстрація 15. Доведення амфотерності цинк гідроксиду
|
13,39-с.204, впр.143, с.208 |
||||
|
|
Хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами, основами, солями. Демонстрація 16. Хімічні властивості кислот
|
14, 40-с.209-211, пит1-3, с.213 |
||||
|
|
Хімічні властивості кислот: основними оксидами, основами, солями. Лабораторні досліди: 3. Взаємодія хлоридної кислоти з металами
|
Домашній експеримент: 2. Дія на сік столового буряка, лимонного соку, розчину харчової соди, мильного розчину 15, 40-с.211-212, пит1-3, с.213 |
||||
|
|
Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями Демонстрація 17. Хімічні властивості солей
|
16, 41-с.214, с.218,впр.155 |
||||
|
|
Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями Лабораторні досліди: 4. Взаємодія металівіз солями у водном урозчині. 5. Взаємодія солей з лугами у водному розчині. 6. Реакція обміну між солями в розчині.
|
17, 41-с.214, повт. |
||||
|
|
Загальні способи добування оксидів, кислот, основ і середніх солей
|
18, 42-с.219-20 |
||||
|
|
Загальні способи добування оксидів, кислот, основ і середніх солей Тематична 6 |
19,42-с.220-221 |
||||
|
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. Демонстрації: 18. Взаємодія кальцій оксиду з водою, дослідження добутого розчину індикатором, пропускання вуглекислого газу крізь розчин.
|
Навчальні проекти: 7. Неорганічні речовини – представники основних класів у будівництві й побуті. 8. Хімічний склад і використання мінералів. 9. Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини. 20, 43-с.223, повторити властивості речовин |
||||
|
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. Розв’язування експериментальних задач Лабораторний дослід 7. Розв’язування експериментальної задачі на прикладі реакції обміну. |
21, 43-с.223, повторити властивості речовин |
||||
|
|
Практична робота № 1 Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук |
22, 44-с. 228, прочитати |
||||
|
|
Практична робота № 2 Розв’язання експериментальних задач |
23,45-с.231, прочитати |
||||
|
|
Залежність властивостей елементів і їхніх сполук від електронної будови атомів |
24,46-с.235, впр.177 с.239 |
||||
|
|
Адміністративна контрольна робота №2 |
Повт. 28 |
||||
|
|
Аналіз результатів контрольної роботи 2
|
Повт. 29 |
||||
|
|
Поширеність у природі і використання оксдів, кислот, основ |
25, 47-с.240, впр.179 с.245 |
||||
|
|
Поширеність у природі і використання основ. |
25, 47-с.240 використання основ |
||||
|
|
Поширеність у природі і використання кислот. |
25, 47-с.240 використання кислот |
||||
|
|
Поширеність у природі і використання середніх солей |
26,48-с.240, пит.6 с.250 (по 2 приклади) |
||||
|
|
Узагальнення знань з теми Виконання комбінованих задач |
27, 49-с.251 |
||||
|
|
Розв’язування розрахункових задач Тематична 7 |
Повт. 30 |
||||
Резервний час |
|||||||
|
|
Повторення Структура періодичної системи хімічних елементів
|
Повт.8 |
||||
|
|
Повторення Кількість речовини. Моль — одиниця кількості речовини. Число Авогадро
|
Повт. 24 |
||||
|
|
Повторення Розв’язування розрахункових задач Взаємозв’язок між фізичними величинами
|
Повт. 28 |
||||
Орієнтовні об’єкти екскурсій. Краєзнавчий і мінералогічний музеї.
1