Календарно-тематичне планування 8 клас хімія

Про матеріал
Календарно-тематичне планування 8 клас хімія для загальноосвітніх шкіл за підручником Ярошенко
Перегляд файлу

 

Календарне планування

8-й клас

(Усього 70 години, 2  год на тиждень, із них 10 год — резервних)

 

 

Номер уроку

Дата

Тема уроку

 

Домашнє завдання

(§)

Повторення найважливіших питань курсу хімії 7 класу (3 год)

 

  1.                

 

Найважливіші хімічні поняття. Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакція розкладу, сполучення

 

1-с.7, впр.4 с.13

  1.                

 

Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. Масова частка елемента в складній речовині

 

2-с.14, впр.9 с.20

  1.                

 

Масова частка розчиненої речовини

3-с.21,впр.10 с.25

Тема 1.Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. Будова атома

(14 год)

  1.                

 

Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів. Поняття про лужні, інертні елементи, галогени. елементи, галогени

Навчальні проекти

1. Із історії відкриття періодичної системи хімічних елементів.

2. Форми Періодичної системи хімічних елементів.

3. Хімічні елементи в літературних творах.

4. Цікаві історичні факти з відкриття і походження назв хімічних елементів.Підготувати проекти за вибором до уроку19

4-с.27,впр.17 с..31

  1.                

 

Поняття про лужні, елементи

5-с.31,впр.22 с.36

  1.                

 

Поняття про інертні елементи, галогени

6-с.36,впр.

  1.                

 

Періодичний закон Д.І. Менделєєва

 

7-с.43, пит.1-9усно с.47

  1.                

 

Структура періодичної системи хімічних елементів

Демонстрація

1. Періодична система хімічних елементів

Д.І. Менделєєва (довга і коротка форми)

Тематична 1

8-с.48,впр.26 с.54

  1.                

 

Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число. Ізотопи. Нуклід. Сучасне формулювання періодичного закону

Демонстрація.

2. Моделі атомів(віртуальні 3D).

 

 

 

9-с.55, впр.29 с.61

  1.           

 

Сучасне формулювання періодичного закону.

10-с.62, впр.33 с.67

  1.           

 

Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі. Енергетичні рівні

 

11-с.68, впр.36 с.72

  1.           

 

Електронні підрівні; їх заповнення електронами в атомах хімічних елементів № 1–20 Поняття про радіус атома

Демонстрація

3.Форми електронних орбіталей(віртуальні 3D).

 

12-с.73, пит1-9 усно с.76

  1.           

 

 Електронні формули атомів хімічних елементів № 1–20.

13-с.77, впр.40 с.81

  1.           

 

Графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1–20.

14-с.82, впр.42,с.85

  1.           

 

Періодична система хімічних елементів з позиції теорії будови атома

15-с.86, впр.45 с.92

  1.           

 

Характеристика хімічних елементів № 1–20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома

16-с.93

  1.           

 

Характеристика хімічних елементів № 1–20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома

16-с.93, впр.48 с.95

  1.           

 

Значення періодичного закону.

17-с.96, повт. 9-16

  1.           

 

Захист навчальних проектів 1-4

1. Із історії відкриття періодичної системи хімічних елементів.

2. Форми Періодичної системи хімічних елементів.

3. Хімічні елементи в літературних творах.

4. Цікаві історичні факти з відкриття і походження назв хімічних елементів.

Тематична 2

Повт. 9-17

Тема 2. Хімічнийзв’язок і будова речовини (9год)

  1.           

 

Природа хімічного зв’язку. Електронегативність елементів.

Навчальні проекти

Навчальні проекти

5. Використання кристалів у техніці.

6. Кристали: краса і користь.

Проект підготувати до 27 уроку.

18-с.101, пит.3 с.106

 

  1.           

 

 Ковалентний звязок, йогоутворення. Полярний і неполярний ковалентний зв’язок.

19-с.107, впр.58,с.111

  1.           

 

Йони. Йоннийзв’язок, його утворення

20-с.112, впр.61 с. 115

  1.           

 

Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки. Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів

 

 

21-с.115, впр.66, с.119

  1.           

 

Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йоннікристали. Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток

Лабораторний дослід №.1 Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови.

Демонстрації:

4 Моделі кристалічних ґраток різних типів.

5. Зразки речовин атомної, молекулярної та йонної будови.

 

 

 

Домашній експеримент

1. Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток: води, кухонної солі, піску

22-c.120, повт.18-21

  1.           

 

Практична робота№1

1. Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток (наприклад: цукру, кухонної солі, графіту).

23-с.125, доробити до кінця.

  1.           

 

Контрольна робота №1.

 

  1.           

 

Аналіз результатів контрольної роботи 1.

Захист навчального проекту 5-6

 5. Використання кристалів у техніці.

6. Кристали: краса і користь.

Тематична 3

 

 

 

 

 

22-с.120 повт.

Тема 3. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами (9 год)

 

  1.           

 

Кількість речовини. Моль — одиниця кількості речовини. Число Авогадро

 Демонстрації

6. Зразки речовин кількістю речовини 1 моль (або

 

24-с.128, впр. Пит1-4 усно, с.132

  1.           

 

Розв’язування розрахункових задач

Розрахункова задача

1(6). Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі

 

24-с.128повт.

  1.           

 

Молярна маса

 

25-с.133,впр.77 с.137

  1.           

 

Розв’язування розрахункових задач

Розрахункова задача

5.2(5) Обчислення молярної маси речовини.

6. 3(7). Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою.

24-с.128, 25-с.133 повт.

  1.           

 

Закон Авогадро. Молярний об’єм газів

 

26-с.138

  1.           

 

Розрахункова задача

4(8). Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов

26-с.138, впр82, с.142

  1.           

 

Відносна густина газів

 

27-с.142,впр.86, с.147

  1.           

 

Розв’язування розрахункових задач

Розрахункова задача

5(9). Обчислення з використанням відносної густини газів

1, 28-сю148,26-с.128, 27-с.142 повт.

 

  1.           

 

Узагальнення знань з теми.

Розв’язування розрахункових задач.

Взаємозв’язок між фізичними величинами

 Виконання завдань різної складності

 Тематична 4

2, 29-с.151-152, 24-27 повт., формули, розв’язання задач.

 

Тема 4.Основні класи неорганічних сполук (25 год)

  1.           

 

Оксиди. Фізичні властивості оксидів. Поширеність у природі та використання оксидів. Вплив на довкілля. Склад і номенклатура

Демонстрація

7. Зразки оксидів

 

3, 30-с.154 ,пит5 с.157

 

  1.           

 

Фізичні властивості основ. Заходи безпеки під час роботи з лугами. Використання лугів і вплив на довкілля.

Демонстрація

8. Зразки основ.

9. Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів та солей

4, 31-с.159, пит. 6, с. 162.

  1.           

 

Фізичні властивості кислот. Поширеність у природі та використання. Вплив на довкілля.  Заходи безпеки під час роботи з кислотами. Склад і номенклатура.

Демонстрація

10. Зразки кислот

 

5, 32-с.163, впр.101, с.167

  1.           

 

Ряд активності металів. Реакції заміщення та обміну

 

6, 33-с.168, впр.107, с. 172

  1.           

 

Фізичні властивості середніх солей. Поширеність у природі та використання. Вплив на довкілля. Склад і номенклатура.

Демонстрація

11. Зразки солей

7, 34-с.173, впр.116, с.178

  1.           

 

Хімічні властивості оснόвних, кислотних оксидів: взаємодія з водою

Демонстрація

12. Взаємодія кислотних і основних оксидів з водою.

8, 35-с.179, впр.121, с.185

  1.           

 

Хімічні властивості оксидів: взаємодія з кислотами, лугами, іншими оксидами

9, 36-с.186, впр125, с.192

  1.           

 

Розрахункові задачі

6(10)Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.

 

10, 37-с.193

  1.           

 

Розрахункові задачі

6(10)Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.

Тематична 5

10, 37-с.193, повт. впр132, с.198

  1.           

 

Хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Реакція нейтралізації

Демонстрація

13. Хімічні властивості лугів.

Лабораторні досліди:

2. Взаємодія лугів з кислотами в розчині

 

11,38-с.199-200, пит.1-3, с.203

  1.           

 

Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і розкладання внаслідок нагрівання. Поширеність у природі та використання. Вплив на довкілля

 Демонстрація

14. Добування і хімічні властивості нерозчинних основ

 

 

 

 

 

 

12,38-с.201-202, пит.4-7, с.203

  1.           

 

Хімічні властивості амфотерних гідроксидів (Алюмінію, Цинку): взаємодія з кислотами, лугами (у розчині, за стоплення). Поширеність амфотерних гідроксидів у природі та використання їх. Вплив на довкілля

Демонстрація

15. Доведення амфотерності цинк гідроксиду

 

13,39-с.204, впр.143, с.208

  1.           

 

Хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами, основами, солями.

Демонстрація

16. Хімічні властивості кислот

 

14, 40-с.209-211, пит1-3, с.213

  1.           

 

Хімічні властивості кислот: основними оксидами, основами, солями.

Лабораторні досліди:

3. Взаємодія хлоридної кислоти з металами

 

Домашній експеримент:

2. Дія на сік столового буряка, лимонного соку, розчину харчової соди, мильного розчину

15, 40-с.211-212, пит1-3, с.213

  1.           

 

Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями

Демонстрація

17. Хімічні властивості солей

 

16, 41-с.214, с.218,впр.155

  1.           

 

Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями

Лабораторні досліди:

4. Взаємодія металівіз солями у водном урозчині.

5. Взаємодія солей з лугами у водному розчині.

6. Реакція обміну між солями в розчині.

 

17, 41-с.214, повт.

  1.           

 

Загальні способи добування оксидів, кислот, основ і середніх солей

 

18, 42-с.219-20

  1.           

 

Загальні способи добування оксидів, кислот, основ і середніх солей

Тематична 6

19,42-с.220-221

  1.           

 

Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.

Демонстрації:

18. Взаємодія кальцій оксиду з водою, дослідження добутого розчину індикатором, пропускання вуглекислого газу крізь розчин.

 

Навчальні проекти:

7. Неорганічні речовини – представники основних класів у будівництві й побуті.

8. Хімічний склад і використання мінералів.

9. Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини.

20, 43-с.223, повторити властивості речовин

  1.           

 

Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. Розв’язування експериментальних задач

Лабораторний дослід

7. Розв’язування експериментальної задачі на прикладі реакції обміну.

21, 43-с.223, повторити властивості речовин

  1.           

 

Практична робота № 1

Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук

22, 44-с. 228, прочитати

  1.           

 

Практична робота № 2

 Розв’язання експериментальних задач

23,45-с.231, прочитати

  1.           

 

Залежність властивостей елементів і їхніх сполук від електронної будови атомів

24,46-с.235, впр.177 с.239

  1.           

 

Адміністративна контрольна робота №2

Повт. 28

  1.           

 

Аналіз результатів контрольної роботи 2

 

Повт. 29

  1.           

 

Поширеність у природі і використання оксдів, кислот, основ

25, 47-с.240, впр.179 с.245

  1.           

 

Поширеність у природі і використання основ.

25, 47-с.240 використання основ

  1.           

 

Поширеність у природі і використання кислот.

25, 47-с.240

використання кислот

  1.           

 

Поширеність у природі і використання середніх солей

26,48-с.240, пит.6 с.250 (по 2 приклади)

  1.           

 

Узагальнення знань з теми

 Виконання комбінованих задач

27, 49-с.251

  1.           

 

Розв’язування розрахункових задач

Тематична 7

Повт. 30

Резервний час

  1.           

 

Повторення Структура періодичної системи хімічних елементів

 

Повт.8

  1.           

 

Повторення

Кількість речовини. Моль — одиниця кількості речовини. Число Авогадро

 

Повт. 24

  1.           

 

Повторення

Розв’язування розрахункових задач

Взаємозв’язок між фізичними величинами

 

Повт. 28

Орієнтовні об’єкти екскурсій. Краєзнавчий і мінералогічний музеї.

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Стахурська Ніна Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Планування
Додано
12 серпня 2019
Переглядів
1840
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку