Календарно-тематичне планування 9 клас хімія

Про матеріал

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ 9 КЛАС

Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

(68 год, 2 год на тиждень)


Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ          9 КЛАС

Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

 (68 год, 2 год на тиждень)

№ п/п

Дата уроку

Тема уроку

Хімічний експеримент

та проекти

Примітки

Повторення основних питань курсу 8 класу (3 години)

1.

 

Вступний інструктаж з БЖД.

Склад і властивості основних класів неорганічних сполук.

 

 

2.

 

Хімічний зв'язок і будова речовини.

 

 

3.

 

Розв’язування задач.

 

 

Тема 1. Розчини (20 годин)

4.

 

Поняття про дисперсні системи, колоїдні та істинні розчини. Суспензії, емульсії, аерозолі.

Домашній експеримент

Виготовлення колоїдних розчинів (желе, кисіль тощо).

 

5.

 

Будова молекули води, поняття про водневий зв’язок.

 

 

6.

 

Насичені й ненасичені, концентровані й розведені розчини. Кристалогідрати.

Навчальний проект:

1) Електроліти в сучасних акумуляторах

 

7.

 

Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Розчинення як фізико-хімічний процес.

Навчальний проект:

2) Вирощування кристалів солей.

 

8.

 

Розчинність речовин, її залежність від різних чинників

 

 

9.

 

Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини.

 

 

10.

 

Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини (розчини кристалогідратів).

 

 

11.

 

Самостійна робота з теми: «Розчини».

 

 

12.

 

Електролітична дисоціація. Електроліти та неелектроліти.

 

 

13.

 

Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах.

 

 

14.

 

Ступінь дисоціації. Сильні та слабкі електроліти.

Навчальний проект:

3) Виготовлення розчинів для надання домедичної допомоги.

 

 

15.

 

Поняття про рН розчину (без матем-х розрахунків).

Л. д. №1 Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-іонів у розчинах.

Л. д. №2  Установлення приблизного значення рН води, лужних і кислих розчинів (натрій гідроксиду, хлоридної кислоти) за допомогою універсального індикатора.

Л. д. №3 Дослідження рН харчової і косметичної продукції.

 

16.

 

Значення рН для характеристики кислотного чи лужного середовища.

Навчальні  проекти:

4) Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості.

5) Дослідження впливу кислотності й лужності ґрунтів на розвиток рослин.

6) Дослідження рН атмосферних опадів та їхнього впливу на різні матеріали в довкіллі.

7) Дослідження природних об’єктів в якості кислотно-основних індикаторів.

8) Дослідження рН середовища мінеральних вод України.           

 

17.

 

Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій.

 

 

18.

 

Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій.

Л. д. №  4. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються випаданням осаду.

Л. д.№ 5. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються  виділенням газу.

Л. д.№ 6. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються утворенням води.

 

19.

 

Практична  робота №1. Реакції йонного обміну між електролітами у водних розчинах.

 

 

20.

 

Виявлення в розчині гідроксид-іонів та йонів Гідрогену. Якісні реакції на деякі йони. Застосування якісних реакцій.

Л. д. №7  Виявлення хлорид-іонів у розчині.

Л. д. №8 Виявлення сульфат-іонів у розчині.

Л. д. №9 Виявлення карбонат-іонів у розчині.

 

21.

 

Практична  робота №2. Розв’язування експериментальних задач.

 

 

22.

 

Узагальнення та систематизація знань з теми: «Розчини. Електролітична дисоціація».

 

 

23.

 

Узагальнення з теми: «Розчини. Електролітична  дисоціація».

 

 

Тема 2. Хімічні реакції (9 годин)

24.

 

Класифікація хімічних реакцій за різними ознаками. Реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну.

 

 

25.

 

Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки. Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів.

 

 

26.

 

Окисно-відновні реакції. Процеси окиснення, відновлення, окисники, відновники.

 

 

27.

 

Складання рівнянь окисно-відновних реакцій.

 

 

28.

 

Екзотермічні та ендотермічні реакції.

Навчальні проекти:

9) Ендотермічні реакції на службі людині.

10) Екзотермічні реакції в життєдіяльності живих організмів.

 

29.

 

 Термохімічне рівняння. Оборотні й необоротні реакції.

 

 

30.

 

Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних чинників.

Л. д. №10.

Вплив концентрації і температури на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою.

 

31.

 

Практична робота №3. Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій.

 

 

32.

 

Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці.

Узагальнення знань з теми: «Хімічні  реакції».

 

 

Тема 3. Початкові поняття про органічні сполуки (29 годин)

33.

 

Особливості органічних і неорганічних сполук. Елементи-органогени.

 

 

34.

 

Вуглеводні. Метан як представник насичених вуглеводнів.

 

 

35.

 

Гомологія. Гомологи метану, їхні молекулярні та структурні формули й назви.

 

 

36.

 

Фізичні властивості. Реакція заміщення для метану.

 

 

37.

 

Етен (етилен) і етин (ацетилен) як представники ненасичених вуглеводнів. Молекулярні та структурні формули.

 

 

38.

 

Фізичні  властивості. Реакція приєднання для етену й етину (галогенування, гідрування). Горіння вуглеводів.

 

 

39.

 

Розв’язання задач. Обчислення об’ємних відношень газів за хімічними рівняннями.

 

 

40.

 

Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену.

Навчальний проект:

11)Використання полімерів: еколого-економічний аспект.

 

41.

 

Поширення вуглеводів у природі. Природний газ, нафта, кам’яне вугілля – природні джерела вуглеводнів.

Навчальний проект:

12) Альтернативні джерела енергії.

 

42.

 

Перегонка нафти. Вуглеводнева сировина й охорона довкілля. Застосування вуглеводнів.

 

 

43.

 

Самостійна робота з теми: «Органічні речовини. Вуглеводні».

 

 

44.

 

Оксигеновмісні органічні речовини. Поняття про спирти, карбонові кислоти, жири, вуглеводи.

 

 

45.

 

Метанол, етанол, гліцерол: молекулярні та структурні формули, фізичні властивості.

 

 

46.

 

Горіння етанолу. Якісна реакція на гліцерол. Отруйність метанолу й етанолу. Згубна дія алкоголю на організм людини.

Л.д.№11.Взаємодія гліцеролу з купрум(ІІ) гідроксидом.

 

47.

 

Етанова (оцтова) кислота, її молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. Застосування етанової кислоти.

 

 

48.

 

Хімічні властивості етанової кислоти.

 

 

49.

 

Практична  робота №4. Властивості етанової кислоти.

 

 

50.

 

Вищі карбонові кислоти: стеаринова, пальмітинова, олеїнова.

 

 

51.

 

Мило, його склад, мийна дія.

Навчальний проект:

14) Виготовлення мила з мильної основи.

 

52.

 

Жири. Склад жирів, фізичні властивості.  Природні й гідрогенізовані жири. Біологічна роль жирів.

 

 

53.

 

Вуглеводи: глюкоза, сахароза, крохмаль, целюлоза. Молекулярні формули, фізичні властивості, поширення й утворення в природі.

Л.д. № 12. Взаємодія глюкози з купрум(ІІ) гідроксидом.

 

 

54.

 

Крохмаль і целюлоза – природні полімери. Якісні реакції на глюкозу і крохмаль.

Л.д.№13Відношення крохмалю до води (розчинність, утворення клейстеру).

Л. д. № 14. Взаємодія крохмалю з йодом.

 

55.

 

Практична  робота №5. Виявлення органічних сполук у харчових продуктах.

 

 

56.

 

Застосування вуглеводів, їхня біологічна роль.

Навчальні проекти:

13) Екотрофологія – наука про екологічно безпечне харчування.

15) Дослідження хімічного складу їжі.

16) Хімічний склад жувальних гумок.

17) Хімічний склад засобів догляду за ротовою порожниною.

 

57.

 

Нітрогеновмісні органічні речовини. Поняття про амінокислоти. Білки як біологічні полімери.

 

 

58.

 

Денатурація білків. Біологічна роль амінокислот і білків. Значення природних і синтетичних органічних сполук.

 

 

59.

 

Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів.

Навчальні проекти:

18) Друге життя паперу.

19)Джерела органічного забруднення мікрорайону.

 

60.

 

Узагальнення знань про оксигеновмісні    і нітрогеновмісні органічні речовини.

 

 

61.

 

Узагальнення  з теми: «Оксигено- вмісні і нітрогеновмісні органічні  речовини».

 

 

Тема 4. Роль хімії в житті суспільства (8 годин)

62.

 

Багатоманітність речовин і хімічних реакцій.

 

 

63.

 

Взаємозв’язки між речовинами та їхні взаємоперетворення.

 

 

64.

 

Місце хімії серед наук про природу, її значення для розуміння наукової картини світу.

 

 

65.

 

Роль хімічної науки для забезпечення сталого розвитку людства.

Навчальні проекти:

21) Екологічна ситуація в моїй місцевості: відчуваю, думаю, дію.

22) Анкетування учнів навчального закладу щодо їхньої участі у розв’язуванні екологічних проблем місцевості.

23) Дослідження достовірності реклами з погляду хімії.

 

66.

 

Видатні вітчизняні вчені – творці хімічної науки.

Навчальний проект:

20) Видатні вітчизняні хіміки як учені й особистості.

 

67.

 

Видатні вітчизняні вчені – творці хімічної науки.

Навчальний проект:

20) Видатні вітчизняні хіміки як учені й особистості.

 

68.

 

Хімічна наука і виробництво в Україні.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Планування
Додано
28 серпня 2020
Переглядів
2627
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку