КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ 9 КЛАС
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
(68 год, 2 год на тиждень)
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ 9 КЛАС
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
(68 год, 2 год на тиждень)
№ п/п |
Дата уроку |
Тема уроку |
Хімічний експеримент та проекти |
Примітки |
Повторення основних питань курсу 8 класу (3 години) |
||||
1. |
|
Вступний інструктаж з БЖД. Склад і властивості основних класів неорганічних сполук. |
|
|
2. |
|
Хімічний зв'язок і будова речовини. |
|
|
3. |
|
Розв’язування задач. |
|
|
Тема 1. Розчини (20 годин) |
||||
4. |
|
Поняття про дисперсні системи, колоїдні та істинні розчини. Суспензії, емульсії, аерозолі. |
Домашній експеримент Виготовлення колоїдних розчинів (желе, кисіль тощо). |
|
5. |
|
Будова молекули води, поняття про водневий зв’язок. |
|
|
6. |
|
Насичені й ненасичені, концентровані й розведені розчини. Кристалогідрати. |
Навчальний проект: 1) Електроліти в сучасних акумуляторах |
|
7. |
|
Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Розчинення як фізико-хімічний процес. |
Навчальний проект: 2) Вирощування кристалів солей. |
|
8. |
|
Розчинність речовин, її залежність від різних чинників |
|
|
9. |
|
Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини. |
|
|
10. |
|
Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини (розчини кристалогідратів). |
|
|
11. |
|
Самостійна робота з теми: «Розчини». |
|
|
12. |
|
Електролітична дисоціація. Електроліти та неелектроліти. |
|
|
13. |
|
Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах. |
|
|
14. |
|
Ступінь дисоціації. Сильні та слабкі електроліти. |
Навчальний проект: 3) Виготовлення розчинів для надання домедичної допомоги.
|
|
15. |
|
Поняття про рН розчину (без матем-х розрахунків). |
Л. д. №1 Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-іонів у розчинах. Л. д. №2 Установлення приблизного значення рН води, лужних і кислих розчинів (натрій гідроксиду, хлоридної кислоти) за допомогою універсального індикатора. Л. д. №3 Дослідження рН харчової і косметичної продукції. |
|
16. |
|
Значення рН для характеристики кислотного чи лужного середовища. |
Навчальні проекти: 4) Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості. 5) Дослідження впливу кислотності й лужності ґрунтів на розвиток рослин. 6) Дослідження рН атмосферних опадів та їхнього впливу на різні матеріали в довкіллі. 7) Дослідження природних об’єктів в якості кислотно-основних індикаторів. 8) Дослідження рН середовища мінеральних вод України. |
|
17. |
|
Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій. |
|
|
18. |
|
Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій. |
Л. д. № 4. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються випаданням осаду. Л. д.№ 5. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються виділенням газу. Л. д.№ 6. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються утворенням води. |
|
19. |
|
Практична робота №1. Реакції йонного обміну між електролітами у водних розчинах. |
|
|
20. |
|
Виявлення в розчині гідроксид-іонів та йонів Гідрогену. Якісні реакції на деякі йони. Застосування якісних реакцій. |
Л. д. №7 Виявлення хлорид-іонів у розчині. Л. д. №8 Виявлення сульфат-іонів у розчині. Л. д. №9 Виявлення карбонат-іонів у розчині. |
|
21. |
|
Практична робота №2. Розв’язування експериментальних задач. |
|
|
22. |
|
Узагальнення та систематизація знань з теми: «Розчини. Електролітична дисоціація». |
|
|
23. |
|
Узагальнення з теми: «Розчини. Електролітична дисоціація». |
|
|
Тема 2. Хімічні реакції (9 годин) |
||||
24. |
|
Класифікація хімічних реакцій за різними ознаками. Реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну. |
|
|
25. |
|
Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки. Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів. |
|
|
26. |
|
Окисно-відновні реакції. Процеси окиснення, відновлення, окисники, відновники. |
|
|
27. |
|
Складання рівнянь окисно-відновних реакцій. |
|
|
28. |
|
Екзотермічні та ендотермічні реакції. |
Навчальні проекти: 9) Ендотермічні реакції на службі людині. 10) Екзотермічні реакції в життєдіяльності живих організмів. |
|
29. |
|
Термохімічне рівняння. Оборотні й необоротні реакції. |
|
|
30. |
|
Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних чинників. |
Л. д. №10. Вплив концентрації і температури на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою. |
|
31. |
|
Практична робота №3. Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій. |
|
|
32. |
|
Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці. Узагальнення знань з теми: «Хімічні реакції». |
|
|
Тема 3. Початкові поняття про органічні сполуки (29 годин) |
||||
33. |
|
Особливості органічних і неорганічних сполук. Елементи-органогени. |
|
|
34. |
|
Вуглеводні. Метан як представник насичених вуглеводнів. |
|
|
35. |
|
Гомологія. Гомологи метану, їхні молекулярні та структурні формули й назви. |
|
|
36. |
|
Фізичні властивості. Реакція заміщення для метану. |
|
|
37. |
|
Етен (етилен) і етин (ацетилен) як представники ненасичених вуглеводнів. Молекулярні та структурні формули. |
|
|
38. |
|
Фізичні властивості. Реакція приєднання для етену й етину (галогенування, гідрування). Горіння вуглеводів. |
|
|
39. |
|
Розв’язання задач. Обчислення об’ємних відношень газів за хімічними рівняннями. |
|
|
40. |
|
Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену. |
Навчальний проект: 11)Використання полімерів: еколого-економічний аспект. |
|
41. |
|
Поширення вуглеводів у природі. Природний газ, нафта, кам’яне вугілля – природні джерела вуглеводнів. |
Навчальний проект: 12) Альтернативні джерела енергії. |
|
42. |
|
Перегонка нафти. Вуглеводнева сировина й охорона довкілля. Застосування вуглеводнів. |
|
|
43. |
|
Самостійна робота з теми: «Органічні речовини. Вуглеводні». |
|
|
44. |
|
Оксигеновмісні органічні речовини. Поняття про спирти, карбонові кислоти, жири, вуглеводи. |
|
|
45. |
|
Метанол, етанол, гліцерол: молекулярні та структурні формули, фізичні властивості. |
|
|
46. |
|
Горіння етанолу. Якісна реакція на гліцерол. Отруйність метанолу й етанолу. Згубна дія алкоголю на організм людини. |
Л.д.№11.Взаємодія гліцеролу з купрум(ІІ) гідроксидом. |
|
47. |
|
Етанова (оцтова) кислота, її молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. Застосування етанової кислоти. |
|
|
48. |
|
Хімічні властивості етанової кислоти. |
|
|
49. |
|
Практична робота №4. Властивості етанової кислоти. |
|
|
50. |
|
Вищі карбонові кислоти: стеаринова, пальмітинова, олеїнова. |
|
|
51. |
|
Мило, його склад, мийна дія. |
Навчальний проект: 14) Виготовлення мила з мильної основи. |
|
52. |
|
Жири. Склад жирів, фізичні властивості. Природні й гідрогенізовані жири. Біологічна роль жирів. |
|
|
53. |
|
Вуглеводи: глюкоза, сахароза, крохмаль, целюлоза. Молекулярні формули, фізичні властивості, поширення й утворення в природі. |
Л.д. № 12. Взаємодія глюкози з купрум(ІІ) гідроксидом.
|
|
54. |
|
Крохмаль і целюлоза – природні полімери. Якісні реакції на глюкозу і крохмаль. |
Л.д.№13Відношення крохмалю до води (розчинність, утворення клейстеру). Л. д. № 14. Взаємодія крохмалю з йодом. |
|
55. |
|
Практична робота №5. Виявлення органічних сполук у харчових продуктах. |
|
|
56. |
|
Застосування вуглеводів, їхня біологічна роль. |
Навчальні проекти: 13) Екотрофологія – наука про екологічно безпечне харчування. 15) Дослідження хімічного складу їжі. 16) Хімічний склад жувальних гумок. 17) Хімічний склад засобів догляду за ротовою порожниною. |
|
57. |
|
Нітрогеновмісні органічні речовини. Поняття про амінокислоти. Білки як біологічні полімери. |
|
|
58. |
|
Денатурація білків. Біологічна роль амінокислот і білків. Значення природних і синтетичних органічних сполук. |
|
|
59. |
|
Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів. |
Навчальні проекти: 18) Друге життя паперу. 19)Джерела органічного забруднення мікрорайону. |
|
60. |
|
Узагальнення знань про оксигеновмісні і нітрогеновмісні органічні речовини. |
|
|
61. |
|
Узагальнення з теми: «Оксигено- вмісні і нітрогеновмісні органічні речовини». |
|
|
Тема 4. Роль хімії в житті суспільства (8 годин) |
||||
62. |
|
Багатоманітність речовин і хімічних реакцій. |
|
|
63. |
|
Взаємозв’язки між речовинами та їхні взаємоперетворення. |
|
|
64. |
|
Місце хімії серед наук про природу, її значення для розуміння наукової картини світу. |
|
|
65. |
|
Роль хімічної науки для забезпечення сталого розвитку людства. |
Навчальні проекти: 21) Екологічна ситуація в моїй місцевості: відчуваю, думаю, дію. 22) Анкетування учнів навчального закладу щодо їхньої участі у розв’язуванні екологічних проблем місцевості. 23) Дослідження достовірності реклами з погляду хімії. |
|
66. |
|
Видатні вітчизняні вчені – творці хімічної науки. |
Навчальний проект: 20) Видатні вітчизняні хіміки як учені й особистості. |
|
67. |
|
Видатні вітчизняні вчені – творці хімічної науки. |
Навчальний проект: 20) Видатні вітчизняні хіміки як учені й особистості. |
|
68. |
|
Хімічна наука і виробництво в Україні. |
|
|