Документ містить розроблене календарно-тематичне планування уроків основ здоров'я для 9 класу за новими вимогами навчальних програм 2022 року.
Календарно- тематичне планування уроків «Основи здоров’я» розроблено на основі навчальної програми для закладів загальної середньої освіти , яку затверджено та надано гриф
«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»
(наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)»
Для 9 класу
(1 година на тиждень, 35 годин на рік)
№ |
Тема |
Дата |
|
І семестр Розділ 1. Безпека і здоров’я людини Тема 1. Захист життя і здоров’я у воєнний час |
|||
1 |
Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів. Види й ознаки вибухонебезпечних предметів. Ідентифікація загроз: міни(протипіхотні, протитранспортні), боєприпаси( що не вибухнули), детонатори/підривники, саморобні вибухові пристрої, міни – пастки та набої. Ознаки небезпечних територій. Позначення/маркування небезпечної території(« Небезпечно міни») Правила поведінки під час: виявлення вибухонебезпечних предметів, якщо опинилися на замінованій території або стали свідком інциденту на мінному полі |
|
|
2. |
Види техногенних аварій, які виникли в наслідок воєнних дій. Дії під час хімічної та радіаційної небезпеки. Контакти з озброєними людьми на окупованих територіях.Захист життя і здоров’я у воєнний час. Захист життя під час обстрілів, бомбардувань. Шляхи і правила евакуації. Вибір надійного укриття. Як діяти під завалами. |
|
|
3. |
Невідкладна домедична допомога. Визначення стану потерпілого . Перша допомога у надзвичайних ситуаціях. Види і наслідки кровотеч. Невідкладна допомога при кровотечах. Серцево- легенева реанімація. |
|
|
4. |
Алгоритм рятування людей під час пожежі, з-під завалів. Невідкладна медична допомога при опіках, отруєнні чадним газом. |
|
|
5 |
Психологічна самодопомога. Дозрівання мозку та емоції. Емоційні реакції в гострих стресових ситуаціях. Травматичний стрес та ПТСР. |
|
|
6. |
Керування емоціями. Техніки самодопомоги. Дихальна гімнастика. Нервово- м’язова релаксація. Медитація. Автотренінг. Робота з страхами і тривожними думками.
|
|
|
7 |
Збереження і зміцнення фізичної складової здоров’я. Взаємозв’язок складових фізичного здоров’я. |
|
|
8. |
Узагальнення з теми «Захист життя і здоров’я у воєнний час.» |
|
|
9 |
Дотримання здорового способу життя. Сучасне уявлення про здоров’я . Взаємозв’язок фізичної, психічної соціальної і духовної складових здоров’я. Чинники , що впливають на показники здоров’я населення. Сфери життя людини. |
|
|
Тема 2. Сучасний комплекс проблем безпеки |
|||
10 |
Сучасний комплекс проблем безпеки. Безпека як потреба людини. Види , рівні і заходи безпеки. |
|
|
11 |
. Взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки. Концепція національної безпеки України. Сфери національної безпеки. |
|
|
12 |
Глобальні загрози, породжені діяльністю людини та їх вплив на здоров’я. |
|
|
13 |
Міжнародне екологічне право. Екологічне законодавство України. Поняття інформаційного суспільства та сталого розвитку. |
|
|
14 |
Узагальнення з теми» Сучасний комплекс проблем безпеки» |
|
|
Розділ 2. Фізична складова здоров’я |
|||
15 |
Оцінка рівня фізичного здоровя |
|
|
16 |
Види рухової активності. Вплив рухової активності на фізичне, психологічне і соціальне благополуччя людини.
|
|
|
17 |
Біологічні ритми і здоров'я. Значення сну у юнацькому віці. |
|
|
18 |
Складові особистої гігієни. Гігієнічні процедури.
|
|
|
19 |
Принципи здорового харчування Харчування при різному фізичному навантаженні. Контроль за масою тіла. |
|
|
20 |
Моніторинг здоров’я . Види моніторингу фізичної складової здоров’я. Показники фізичного здоров’я |
|
|
21 |
Узагальнення з теми «Фізична складова здоров’я» |
|
|
Розділ 3. Психічна й духовна складові здоров’я |
|||
22 |
Самореалізація особистості. Самореалізація у підлітковому та юнацькому віці. Складові самореалізації. Самопізнання і формування особистості. |
|
|
23 |
Формування самооцінки. Поняття життєвого самовизначення. Критерії для вибору майбутньої професії. |
|
|
24 |
Емоційне благополуччя. Природа і види емоцій. Поняття емоційної зрілості. Саморегуляція. Методи самоконтролю. |
|
|
25 |
Уміння вчитися. Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання. Індивідуальні особливості сприйняття і навчання. Підготовка до ДПА. |
|
|
26 |
Способи ефективного навчання й підготовки до іспитів. Планування часу. |
|
|
27 |
Характер і цінності. Самооцінка характеру |
|
|
28 |
Самовиховання характеру. Риси характеру. Чинники, від яких залежить характер людини. |
|
|
29 |
Узагальнення з теми «Психічна й духовна складові здоров’я» |
|
|
Розділ 4. Соціальна складова здоров’я Тема 1. Соціальний благополуччя |
|||
30 |
Соціальна компетентність. Стосунки і рівні спілкування. Принципи формування міжособистісних стосунків. Стосунки з дорослими і однолітками. |
|
|
31 |
Цінність родини. Чинники міцної родини. Готовність до сімейного життя. |
|
|
32 |
Репродуктивне здоров’я молоді. Стан репродуктивного здоров’я молоді в Україні. Негативні наслідки ранніх статевих стосунків. Запобігання захворювань, що передаються статевим шляхом. Засоби контрацепції. |
|
|
33 |
Школа майбутніх батьків. |
|
|
34 |
ВІЛ/СНІД: проблема людини і проблема людства. Тестування на ВІЛ- інфекцію, гепатити В, С. Протидія дискримінації ВІЛ- позитивних людей. |
|
|
35 |
Узагальнення з розділу «Соціальна складова здоров’я» |
|
|