Календарно-тематичне планування
з трудового навчання 9 клас
(змішані групи)
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів 9 класу
Розділ І. Основи проектування, матеріалознавства та технології обробки |
Розділ 2. Технологія побутової діяльності та самообслуговування |
Знає властивості та сфери застосування сучасних конструкційних матеріалів. Розуміє біоніку як науку про створення механізмів, пристроїв, технічних об'єктів чи технологій, ідея яких запозичена із живої природи. |
Називає основні стилі одягу. Знає і називає види одягу.
|
Характеризує результати проектування на кожному етапі та зіставляє їх із запланованими. Застосовує елементи біоніки у процесі створення форми виробу. Оцінює об'єкт проектування з використанням аналогів.Розраховує орієнтовний бюджет проекту. Виконує технологічні операції відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення. Дотримується прийомів роботи з інструментами, пристосуваннями та обладнанням. Виготовляє виріб. Створює композицію для оздоблення виробу. Оздоблює виріб. Дотримується правил безпечної праці при виконанні технологічних операцій. Читає та виконує кресленик деталей виробу та технічний рисунок. |
Виконує проєкт зі створення власного стилю в одязі. Уміє добирати одяг відповідно до особливостей своєї фігури, поєднувати види одягу тощо. Добирає краватки та зав’язує їх різними способи.
|
Усвідомлює доцільність застосування методів проектування для вирішення завдань. Прогнозує якість виготовлення, вартість та сферу застосування виробу у залежності від вибору конструкційних матеріалів. Обґрунтовує власні судження щодо галузей застосування конструкційних матеріалів. Оцінює результати власної діяльності. Усвідомлює важливість вторинної переробки сировини. Усвідомлює значення стандартів у процесі створення графічної документації. |
Усвідомлює власний стиль в одязі |
9 клас Матриця
|
Розділ 1. Основи проєктування, матеріалознавства та технології обробки |
Розділ 2. Технологія побутової діяльності та самообслуговування |
||||
Об’єкт проектної діяльності |
Проект 1. Вироби в етнічному стилі |
Проект 2. Корисні речі для інтер’єру помешкання |
Проект 3. Вироби для власних потреб |
Проект 4. Нове життя старим речам |
Проект 5. «Мій власний стиль» |
|
Основна технологія |
Технологія виготовлення виробів з бісеру |
Технологія виготовлення вишитих виробів |
Технологія ручної обробки деревини |
Технологія виготовлення штучних квітів |
Технологія проектування власного стилю |
|
Додаткова технологія |
Технологія виготовлення виробів технікою макраме |
|
|
|
|
|
Кількість годин |
8 |
7 |
10 |
8 |
2 |
35 |
9 клас (1 год на тиждень)
Складено згідно навчальної програми «Трудове навчання 5-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів», затвердженої наказом МОН України від 07.06.2017 № 804 «Про оновлені навчальні програми для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів»
№ з/п |
Дата проведення |
Тема уроку та її зміст/розділи, теми |
К-сть год |
Приміт ка |
Основи проектування, матеріалознавства та технології обробки |
|
|
||
|
Об’єкт проектної діяльності №1: Вироби в етнічному стилі Основна технологія: Технологія виготовлення виробів з бісеру Додаткова технологія: Технологія виготовленя виробів технікою макраме |
8 |
|
|
1 |
|
Первинний інструктаж БЖД. Планування роботи з виконання проєкту. |
1 |
|
2 |
|
Банк ідей. Аналіз моделей-аналогів. Створення клаузури виробу. |
1 |
|
3 |
|
Добір матеріалів та інструментів. Підготовка шаблонів для виготовлення виробу |
1 |
|
4 |
|
Виготовлення деталей виробу в етнічному стилі. |
1 |
|
5 |
|
З’єднання деталей виробу |
|
|
6 |
|
Остаточна обробка виробу. Оздоблення виробу. |
1 |
|
7 |
|
Розрахунок орієнтовної вартості витрачених матеріалів |
|
|
8 |
|
Презентація результатів роботи з виконання проєкту. Оцінювання робіт. |
1 |
|
|
Об’єкт проєктної діяльності №2:Корисні речі для інтер’єру помешкання Основна технологія: Технологія виготовлення вишитих виробів. |
7 |
|
|
9 |
|
Визначення завдань проєкту. Робота з інформаційними джерелами |
1 |
|
10 |
|
Аналіз моделей-аналогів для компонування виробу. Виконання ескізу виробу з його описом. |
1 |
|
11 |
|
Побудова кресленика виробу та виготовлення шаблонів виробу. |
1 |
|
12 |
|
Вибір технологій обробки та оздоблення виробу. Виготовлення деталей виробу. |
1 |
|
13 |
|
Технологічна послідовність виготовлення виробу.Виготовлення виробу. |
1 |
|
14 |
|
Контроль якості виробу. Розрахунок орієнтовної вартості витрачених матеріалів |
1 |
|
15 |
|
Презентація виготовлених виробів. Оцінювання робіт. Захист проєкту. |
1 |
|
|
Об’єкт проектної діяльності №3: Вироби для власних потреб Основна технологія: технологія ручної обробки деревини |
10 |
|
|
16 |
|
Етапи проєктування. Планування роботи з виконання проєкту. |
1 |
|
17 |
|
Проектування форми виробу методом фокальних об’єктів. Створення ескізного рисунка виробу. |
1 |
|
18 |
|
Технологічна послідовність виготовлення виробу. Добір матеріалів, інструментів. |
1 |
|
19 |
|
Вибір технологій обробки та оздоблення виробу. Виготовлення деталей виробу. |
1 |
|
20 |
|
Виготовлення виробу. |
1 |
|
21 |
|
Виготовлення виробу. |
|
|
22 |
|
Оздоблення виробу. Складання та з’єднання деталей виробу. |
1 |
|
23 |
|
Остаточна обробка виробу |
|
|
24 |
|
Контроль якості виробу. Визначення собівартості виробу. |
1 |
|
25 |
|
Презентація виготовлених виробів. Оцінювання робіт. Захист проекту. |
1 |
|
|
Об’єкт проектної діяльності №4: Нове життя старим речам Основна технологія: технологія виготовлення штучних квітів |
8 |
|
|
26 |
|
Планування роботи з виконання проєкту. |
1 |
|
27 |
|
Проектування форми підставки методом фокальних об’єктів. Створення ескізного рисунка виробу. |
1 |
|
28 |
|
Технологічна послідовність виготовлення виробу. Добір матеріалів, інструментів. |
1 |
|
29 |
|
Розмічання деталей. Інструменти для розмічання. Підготовка шаблонів для виготовлення виробу. |
1 |
|
30 |
|
Виготовлення підставки для спецій, прикрас. |
1 |
|
31 |
|
Виготовлення виробу. |
1 |
|
32 |
|
Контроль якості виробу. Визначення собівартості виробу. |
1 |
|
33 |
|
Презентація виготовлених виробів. Оцінювання робіт. Захист проекту. |
1 |
|
|
Технологія побутової діяльності та самообслуговування |
|
|
|
Об’єкт проєктної діяльності №5: «Мій власний стиль» Основна технологія: технології добору одягу та взуття і догляду за ними. |
2 |
|
||
34 |
|
Основні стилі одягу. Дрес-код. Добір одягу відповідно до особливостей фігури
|
1 |
|
35 |
|
Краватки та способи їх зав’язування. Зав’язування краваток різними способами. |
1 |
|