Календарно-тематичне планування 9 література 2020-21н.р.

Про матеріал
2 год на тиждень за підручником Авраменко О. Українська література: підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Олександр Авраменко. - К. :Грамота, 2017. - 336 с. : іл.
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ ДЛЯ 9 КЛАСУ

 

(Відповідно до  навчальної  програми: 

Українська література. 5-9 класи. Програма для закладів загальної середньої освіти. –  К.: Освіта,  2013 зі  змінами,   

затвердженими  наказом  МОН  України від  07.06.2017  №804

 

(70 год, 2 год на тиждень)

 

Обов’язкова кількість видів контролю з української літератури

Семестри

І

ІІ

Контрольні роботи у формі:

контрольного класного твору

виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитанння тощо)

3

1

2

3

1

2

Уроки розвитку мовлення (у+п)

2

2

Уроки позакласного читання

2

2

Перевірка зошитів

4

5

 

 

п/п

Дата

Зміст навчального матеріалу

Прим.

К-сть год.

І семестр

Тема Вступ

1

 

Вступ. Роль і місце літератури в житті нації. Розвиток літератури. Творча індивідуальність митця.

С. 3-4

1

Тема Усна народна творчість.

2

 

 Процес виникнення фольклору. Багатство і розмаїття українського фольклору. Культ романтизованих почуттів у родинно-побутових піснях «Місяць на небі, зіроньки сяють», «Цвіте терен, цвіте терен»

С. 5-7

С. 8-9

 

3

 

Види родинно-побутових пісень. Художньо-поетичні засоби та традиційна символіка в родинно-побутових піснях

«Сонце низенько, вечір близенько»,

ТЛ: народна пісня (поглиблено)

С.7

С. 10-13

 

4

 

Українські народні балади «Ой летіла стріла», «Ой на горі вогонь горить».  Тематичні та стильові особливості, сюжет, герої. Класифікація балад

ТЛ: балада

С. 14-19

 

5

 

Значення давньої культурної спадщини свого народу для майбутніх поколінь. Особливості декламування народних балад та пісень

Вивчити напам’ять: 1 баладу або пісню (на вибір)

 

6

 

ЛРК 1 Родинно-побутові пісні та балади Слобожанщини

 

 

7

 

Узагальнення і систематизація знань.

Самостійна  робота

 

 

8

 

Аналіз самостійної роботи.
Давня література

Українська середньовічна література ХІ - ХV . Розвиток писемності після хрещення Русі-України (988р.). Найдавніші рукописні книги.(«Остромирове Євангеліє», Ізборник Святослава) (оглядово)

С. 20-22

 

9

 

Перекладна література. Біблія  як святе письмо й художній текст. Українські переклади Біблії. Використання біблійних мотивів у заруб. та укр. літ.
Легенди: про Вавилонську вежу, про Мойсея.

С. 22-31

 

10

 

Християнська мораль у Притчі про блудного сина

ТЛ: притча

РМ (п) Написання роздуму на тему «Чому саме Біблія є однією з найвідоміших у світі книг ?»

С.  32-36

 

11

 

Контрольна робота (тест)

 

 

 

Тема. Пам’ятки оригінальної літератури княжої Русі-України.

 Література доби Ренесансу і Бароко

12

 

Аналіз контрольної роботи.

Пам'ятки оригінальної літератури княжої Русі-України. Літописи як історико-художні твори. «Повість минулих літ», «Поученіє Володимира Мономаха», Києво-Печерський патерик як пам’ятка житійної літератури.

ТЛ: літописи

С. 37-48

 

13

 

«Слово о полку Ігоревім» -давньоруська пам'ятка, перлина українського ліро-епосу. Історична основа твору. Переклади й переспіви. Авторство

ТЛ: ліро-епіка

С. 48-52

 

14

 

Символічно-міфологічні образи та їх значення у «Слові…». Фольклорні мотиви, пейзаж у розгортанні сюжету. Поетичність образу Ярославни

С. 52-53

 

15

 

Українська література доби Ренесансу й доби Бароко. Розвиток книгодрукування. Перші друковані книги в Україні.

І. Вишенський,  І. Величковський,
С. Климовський- видатні діячі української культури

ТЛ: Ренесанс, Бароко

С. 54-58

 

16

 

Історико-мемуарна проза. Загальні відомості про козацькі літописи

(Самовидця, Граб’янки, Величка). «Історія русів». Вертеп як вид лялькового театрального дійства.

С. 59-63

 

17

 

ПЧ 1 Вертеп як вид лялькового театрального дійства

С. 62-64

 

18

 

Григорій Сковорода. Життя і творчість філософа, просвітителя, поета. Його християнські морально-етичні ідеали. «Всякому місту звичай і права» «De libertate» (зі збірки «Сад Божественних пісень»).

С. 65-66

С.69-74

Вивчити напам’ять: «Всякому місту звичай і права»

 

19

 

Біблійна основа творчості Г. Сковороди та його вчення про самопізнання і «сродну (споріднену) працю».

«Бджола та шершень». Повчальний характер і художні особливості збірки «Байки харківські».

С. 67-69

С. 74-75

 

 

20

 

Контрольна робота (твір)

 

 

 

Тема. Нова українська література. І Котляревський

21

 

Аналіз контрольної роботи

Суспільно-історичні, культурні обставини. Літературний  процес наприкінці ХVIII ст. – першої половини ХІХ ст. Основні художні напрями(бароко, класицизм, романтизм, реаліз тощо). Бурлескна стильова течія.

С. 76-78

 

22

 

Творчість Івана Котляревського – новий етап у розвитку національного самоусвідомлення. Драматург і театральний діяч.

С. 79-80

 

23

 

Іван Котляревський «Енеїда». Історія появи твору. Національний колорит. Зображення життя всіх верств суспільства, алюзії на українську історію в ній.

С. 80-91

 

24

 

Герої поеми «Енеїда». Бурлескний гумор, народна українська мова. Утвердження народної моралі.

ТЛ: алюзія, травестія, бурлеск, пародія

С. 92-96

 

25

 

РМ (у) Усний твір на тему  «Енеїда»- енциклопедія народознавства

 

 

26

 

Іван Котляревський. Соціально-побутова драма «Наталка Полтавка» - перший  твір нової української драматургії. Довготривале сценічне життя твору.

С. 96-113

 

27

 

Колоритні образи твору  «Наталка Полтавка» .

С. 113-117

 

28

 

Наталка як уособлення кращих рис української жінки, що відстоює людську гідність, бореться за своє щастя

 

 

29

 

Самостійна робота з інтелект- картами

 

 

30

 

Контрольна робота ( тест)

 

 

31

 

ПЧ 2

 

 

32

 

Повторення та узагальнення  вивченого.

 

 

ІІ семестр

Тема. Нова українська література. Г. Квітка-Основ'яненко.

Поети - романтики

33

 

Григорій Квітка-Основ’яненко - батько української прози, один із перших у Європі «творців людової повісті». «Маруся» – перша україномовна повість нової української літератури, взірець сентименталізму.

С. 118-121

 

34

 

Художнє розкриття традиційних народних моральних уявлень у повісті «Маруся». Гуманізм та християнські ідеали, етнографічне тло твору.

С. 122-138

 

35

 

Г. Квітка-Основ’яненко «Маруся». Головні персонажі твору – уособлення високих морально-етичних якостей простої людини. Ідейно-художні особливості романтизму.  Розбіжностей між ідеалом і дійсністю.

С. 138-141

 

36

 

Література українського романтизму. Ідейно-художні особливості романтизму. Зв’язок з ідеями Просвітництва, з національним рухом. Осередки романтичного руху на Слобожанщині, Чернігівщині й Полтавщині, у Західній Україні («Руська трійця»). Поети-романтики. Значення романтизму для нового етапу розвитку слов’янських літератур. Самостійна робота

С. 142-145

 

37

 

Творчість Миколи Гоголя, уродженця України, місце його творчості на порубіжжі культур двох народів. Вираження глибини національного духу у творах прозаїка та драматурга, українська історія та фольклор як їх джерело

С. 153-156

 

38

 

Микола Гоголь. Повість «Тарас Бульба» (переклад М. Садовського і М. Рильського, за ред. І. Малковича). Сюжет твору. Внутрішній епічний розмах твору. Піднесено-героїчний образ головного героя – Тараса Бульби

С. 156-173

 

39

 

РМ (у) Чи можна виправдати вбивство ? Микола Гоголь. Повість «Тарас Бульба».

С. 173-188

 

40

 

Микола Гоголь. Повість «Тарас Бульба». Колізія морального й національно-культурного вибору в образах синів Тараса Бульби. Вплив творчості М. Гоголя на розвиток українського письменства

С. 188-191

 

41

 

Контрольна робота (тест)

 

 

Тема. Нова українська література. Творчість Т. Г. Шевченка

 

42

 

Аналіз контрольної роботи.

Тарас Шевченко. Геніальний поет, мислитель, пророк національного відродження в Україні. Перші поетичні твори баладного та елегійного жанрів («Причинна», «Думи мої …»)

С. 192-198

 

43

 

Тарас Шевченко. Оглядове вивчення історичної теми у творчості Кобзаря («Іван Підкова», «Тарасова ніч», «Гайдамаки»).
Вісь неперервності історичного часу («До Основ’яненка»)
ТЛ: послання

С. 198-203

 

44

 

Тарас Шевченко. Національна проблематика періоду «Трьох літ». Поема («комедія») «Сон» і тогочасна суспільно-політична дійсність. Композиційний прийом «сну», його роль для розширення можливостей поетичного зображення.

С. 203-205

 

45

 

Тарас Шевченко. «Сон». Протистояння імперського режиму і вільнодумної, національно свідомої особистості. Сатиричний характер поеми.
ТЛ: гротеск, умовність, контраст

С. 206-209

Вивчити напамять: фрагмент (на вибір)

 

46

 

Тарас Шевченко. «Кавказ» – пристрасний відгук на тогочасну загарбницьку імперську політику. Продовження теми національно- визвольної боротьби. Узагальнена ідея поеми – неприйняття насильства, поневолення людей, осуд загарбницьких воєн

 

С. 209-214

 

47

 

Тарас Шевченко. «Кавказ». Проблематика поеми. Художні особливості твору. Самостійна робота

С. 214-217

 

48

 

Тарас Шевченко. «І мертвим, і живим, і ненарожденним…». Продовження теми «землячків» у посланні. Викриття конформізму значної частини української еліти. Засудження комплексу меншовартості, національного безпам’ятства та байдужості до рідної мови. Проблематика твору

С. 218-228

Вивчити напамять: фрагмент (на вибір)

 

49

 

Критичний перегляд національної історії задля перспективи її кращого майбутнього.
Декламація фрагментів.

 

 

50

 

Тарас Шевченко. «У нашім раї на землі…». Вічна» тема матері й сина. Трагедія жінки-матері, боротьба за своє материнство, жорстокість народної моралі.

С. 228-233

 

51

 

Тарас Шевченко. Еволюція жіночого образу. Різні типи втілення теми жіночої долі: романтичний («Катерина»), реалістично-побутовий («Наймичка») Наскрізний ліризм творів Т. Шевченка про жіночу долю

С. 234-238

 

52

 

Лірика Т. Шевченка періоду арешту й заслання і після повернення з нього. Риси автобіографізму в образі ліричного героя («Доля»). Ностальгія за ідилією родинного життя, висока філософія життя людини на землі («Росли укупочці, зросли…»)

ТЛ: ліричний герой, лірична медитація

С. 239-243

 

Вивчити напамять: «Доля»

 

53

 

Тарас Шевченко. Біблія в його житті. Світле пророцтво поета («Ісаїя. Глава 35»). Художня інтерпретація творів із Книги Псалмів, риси її національної своєрідності у Т. Шевченка. Глибока смута пророка занепадом моральності, неправедними діяннями «сильних світу», пригнічення люду новими, внутрішніми «ворогами». Біблійні реалії в текстах творів

ТЛ: псалом

С. 243-248

 

54

 

Світова велич українського поета. Визначні діячі світової культури про Шевченка. Його вплив на літератури інших народів. Шевченко та історико-культурний поступ України. Ушанування пам’яті поета в Україні й за кордоном

С. 249

 

55

 

ПЧ 3. Тарас Шевченко. «Щоденник»

 

 

56

 

Контрольна робота (твір)

 

 

Тема. Нова українська література.

Творчість П. Куліша,  М. Вовчка

57

 

Пантелеймон Куліш – відомий письменник, перший український професійний літературний критик, перекладач, автор підручників для школи, українського правопису. Вплив на П. Куліша ідей європейського просвітництва. Романтична основа світогляду. Ентузіазм і жертовність П. Куліша

ТЛ: роман, роман-хроніка, історичний роман

С. 250-254

 

58

 

П. Куліш. «Чорна рада» – перший україномовний історичний роман-хроніка. Походження його назви. Історична основа й авторська уява, романтичність стилю. Динамічний інтригуючий сюжет

С. 288-290

С.254-265

 

59

 

П. Куліш. «Чорна рада». Непросте життя та романтичні пригоди головних героїв. Загальнолюдські риси ініціативності, працьовитості, лицарства, благородства, вірності почуттю та обов’язку. Символи роману

С. 266-276

 

60

 

П. Куліш. «Чорна рада». Порівняльна характеристика образів Якима Сомка та Іванця Брюховецького. Фольклорно-етнографічний матеріал у творі. Оцінка роману Т. Шевченком

С. 276-288

 

61

 

РМ  (п) «Ідея соборності та незалежності України (за романом П. Куліша “Чорна рада”)»

С. 291-292

 

62

 

Марко Вовчок. Життя і творча діяльність. Марко Вовчок як перекладач (Ж.Верна, Г.К.Андерсена, А.Е.Брема). «Народні оповідання»; продовження теми народного життя в повісті «Інститутка»

С. 293-295

 

63

 

Марко Вовчок. «Інститутка». Антилюдяна суть кріпосництва та солдатчини. Образи персонажів – людей із народу та панночки. Авторська позиція у творі

ТЛ: реалізм

С. 295-308

 

64

 

ПЧ 4 Марко Вовчок. Оповідання «Козачка» зі збірки «Народні оповідання»

С. 308-314

 

65

 

Контрольна робота (тест)

 

 

66

 

Аналіз контрольної роботи.  Робота з інтелект-картами

 

 

67

 

ЛРК 2 Літературні персоналії Харківщини  (поезія)

 

 

68

 

Повторення вивченого матеріалу з теорії літератури

С. 330-333

 

69

 

Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу

С. 315-325

 

70

 

Підсумковий урок за рік.

С. 326-329

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Подольська Тамара Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Терещенко Лілія Василівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
31 липня 2020
Переглядів
11414
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку