Календарно-тематичне планування уроків алгебри 7 клас
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804) Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Математика. 5–9 класи» (колектив авторів)
Алгебра 7 клас. О.С. Істер
Підручник: Алгебра 7 клас О.С. Істер, 2015. |
Учитель ________________ |
Усього 70 год - 2 год на тиждень: у І семестрі – 32 год, у ІІ семестрі – 38 год
№ п/п |
Назва теми |
К-ть годин за програмою |
К-ть годин фактично |
К-ть контрольних робіт |
І. |
Повторення за курс математики 6 класу |
0 |
3 (3 з резерву) |
0 |
ІІ. |
Цілі вирази |
30 |
33 (2 з резерву) |
3 |
ІІІ. |
Функції |
10 |
9 |
1 |
ІV. |
Лінійні рівняння та їх системи |
18 |
18 |
2 |
V. |
Повторення і систематизація навчального матеріалу |
0 |
7 (7 з резерву) |
1 |
|
Резерв |
12 |
|
|
Усього |
70 |
70 |
7 |
№ п/п |
Дата прове-дення |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти |
Формування ключових компетентностей |
Сторінки підручника |
|||||
Повторення 3 год |
|
|||||||||
|
|
Арифметичні дії зі звичайними дробами |
Розв'язує сюжетні задачі на: розрахунок відсоткового відношення різних величин (наприклад, працездатного населення регіону, калорій тощо); прийняття рішень у сфері фінансових операцій, розрахунок власних та родинних фінансів, комунальних платежів; вміння розпоряджатись власними коштами, в простих ситуаціях оцінювати очікувані та реальні витрати тощо |
Ініціативність і підприємливість розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння учнями практичних аспектів фінансових питань |
ст. 235-239 |
|||||
|
|
Відношення. Основна властивість пропорції. Відсоткове відношення двох чисел. Відсоткові розрахунки |
ст. 239-240 |
|||||||
|
|
Арифметичні дії з раціональними числами. Розкриття дужок. Подібні доданки та їх зведення. Рівняння |
ст. 240-241 |
|||||||
Тема 1. ЦІЛІ ВИРАЗИ 33 год
|
||||||||||
№ у/п |
Дата прове-дення |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти |
Формування ключових компетентностей |
Примітка |
|||||
|
|
Вирази зі змінними. Цілі раціональні вирази. |
Учень/учениця: наводить приклади: числових виразів; виразів зі змінними; одночленів; многочленів пояснює: · як знайти числове значення виразу зі змінними при заданих значеннях змінних; · що таке: тотожні вирази, тотожне перетворення виразу, одночлен стандартного вигляду, коефіцієнт; формулює: · означення: одночлена, степеня з натуральним показником; многочлена, подібних членів многочлена, степеня многочлена; · властивості степеня з натуральним показником; · правила: множення одночлена і многочлена, множення двох многочленів;
розв’язує вправи, що передбачають: обчислення значень виразів зі змінними; зведення одночлена до стандартного вигляду; перетворення добутку одночлена і многочлена, суми, різниці, добутку двох многочленів у многочлен; розкладання многочлена на множники способом винесення спільного множника за дужки, способом групування, за формулами скороченого множення та із застосуванням декількох способів; використання зазначених перетворень у процесі розв’язування рівнянь, доведення тверджень |
Ініціативність і підприємливість Уміння: генерувати нові ідеї, вирішувати життєві проблеми, аналізувати, прогрозувати, ухвалювати оптимальні рішення; використовувати критерії раціональності, практичності, ефективності та точності, з метою вибору найкращого рішення; аргументувати та захищати свою позицію, дискутувати; використовувати різні стратегії, шукаючи оптимальних способів розв’язання життєвого завдання. Ставлення: ініціативність, відповідальність, упевненість у собі; переконаність, що успіх команди – це й особистий успіх; позитивне оцінювання та підтримка конструктивних ідей інших. Соціальна і громадянська компетентності Уміння: висловлювати власну думку, слухати і чути інших, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів; аргументувати та відстоювати свою позицію; ухвалювати аргументовані рішення в життєвих ситуаціях; співпрацювати в команді, виділяти та виконувати власну роль в командній роботі; аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет, користуючись математичними методами; Ставлення: ощадливість і поміркованість; рівне ставлення до інших незалежно від статків, соціального походження; відповідальність за спільну справу; налаштованість на логічне обґрунтування позиції без передчасного переходу до висновків; повага до прав людини, активна позиція щодо боротьби із дискримінацією. Навчальні ресурси: задачі соціального змісту |
ст. 5-7 |
|||||
|
|
Тотожність. Тотожне перетворення виразу |
ст. 11-13 |
|||||||
|
|
Степінь з натуральним показником |
ст. 17-18 |
|||||||
|
|
Властивості степеня з натуральним показником |
ст. 23-24 |
|||||||
|
|
Піднесення степеня до степеня |
ст. 25 |
|||||||
|
|
Степінь добутку та степінь дробу |
ст. 25-26 |
|||||||
|
|
Одночлен. Стандартний вигляд одночлена |
ст. 31-32 |
|||||||
|
|
Множення одночленів |
ст. 35-36 |
|||||||
|
|
Множення одночленів. Піднесення одночленів до степеня. |
ст. 35-36 |
|||||||
|
|
Підсумковий урок |
ДСР ст. 40 |
|||||||
|
|
Контрольна робота № 1 |
|
|||||||
|
|
Корекція знань, умінь та навичок. Доведення тотожностей. |
листопад |
|||||||
|
|
Многочлен. Подібні члени многочлена та їх зведення. Степінь многочлена. |
ст. 12-13 |
|||||||
|
|
Додавання і віднімання многочленів |
ст. 46-48 |
|||||||
|
|
Множення одночлена на многочлен |
ст. 52-53 |
|||||||
|
|
Розкладання многочленів на множники способом винесення спільного множника за дужки |
ст. 58-59 |
|||||||
|
|
Множення многочлена на многочлен |
ст. 64-65 |
|||||||
|
|
Множення многочлена на многочлен |
ст. 70-71 |
|||||||
|
|
Спрощення виразів із многочленами |
|
|||||||
|
|
Розкладання многочленів на множники способом групування |
ст. 76-77 |
|||||||
|
|
Підсумковий урок |
ДСР ст. 80 |
|||||||
|
|
Контрольна робота № 2 |
|
|||||||
|
|
Корекція знань, умінь та навичок |
|
|||||||
|
|
Формули квадрата двочлена |
ст. 82-84 |
|||||||
|
|
Формули квадрата двочлена |
|
|||||||
|
|
Розкладання многочленів на множники за допомогою формул квадрата суми і квадрата різниці |
ст. 89-90 |
|||||||
|
|
Множення різниці двох виразів на їх суму |
ст. 93-94 |
|||||||
|
|
Розкладання на множники різниці квадратів двох виразів |
ст. 98-99 |
|||||||
|
|
Формули суми і різниці кубів |
ст. 102-103 |
|||||||
|
|
Застосування кількох способів розкладання многочленів на множники |
ст. 107-109 |
|||||||
|
|
Підсумковий урок |
ДСР ст. 114 |
|||||||
|
|
Контрольна робота № 3 |
|
|||||||
|
|
Корекція знань, умінь та навичок |
|
|||||||
Тема 2. ФУНКЦІЇ 9 год |
||||||||||
№ у/п |
Дата прове-дення |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти |
Формування ключових компетентностей |
Примітка |
|||||
|
|
Функціональна залежність між величинами як математична модель реальних процесів. |
Учень/учениця: наводить приклади: функціональних залежностей; лінійних функцій; пояснює, що таке: аргумент; функція; область визначення функції; область значень функції; графік функції; формулює означення понять: функція; графік функції; лінійна функція; пряма пропорційність; називає та ілюструє на прикладах способи задання функції; описує побудову графіка функції, зокрема лінійної та її окремого виду – прямої пропорційності; розв’язує вправи, що передбачають: знаходження області визначення функції; знаходження значення функції за даним значенням аргументу; побудову графіка лінійної функції; знаходження за графіком функції значення функції за даним значенням аргументу і навпаки; визначення окремих характеристик функції за її графіком (додатні значення, від’ємні значення, нулі); складає та розв'язує задачі на: пряму пропорційність; побудову графіків при моделюванні реальних процесів з використанням лінійної функції тощо |
Інформаційно-цифрова компетентність Уміння: структурувати дані; діяти за алгоритмом та складати алгоритми; визначати достатність даних для розв’язання задачі; використовувати різні знакові системи; знаходити інформацію та оцінювати її достовірність; доводити істинність тверджень. Ставлення: критичне осмислення інформації та джерел її отримання; усвідомлення важливості ІКТ для ефективного розв’язування математичних задач. Навчальні ресурси: візуалізація даних, побудова графіків та діаграм за допомогою програмних засобів |
ст. 130-131 |
|||||
|
|
Функція. Область визначення та область значень функції. Способи задання функції. |
ст. 132-134 |
|||||||
|
|
Графік функції |
ст. 140-141 |
|||||||
|
|
Графічний спосіб задання функції |
ст. 142-143 |
|||||||
|
|
Лінійна функція, її графік. |
ст. 148-150 |
|||||||
|
|
Властивості лінійної функції |
ст. 151-152 |
|||||||
|
|
Підсумковий урок |
ДСР ст. 159 |
|||||||
|
|
Контрольна робота № 4 |
|
|||||||
|
|
Корекція знань, вмінь і навичок |
|
|||||||
Тема 3. ЛІНІЙНІ РІВНЯННЯ ТА ЇХ СИСТЕМИ 18 год |
||||||||||
№ у/п |
Дата прове-дення |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти |
Формування ключових компетентностей |
Примітка |
|||||
|
|
Загальні відомості про рівняння |
Учень/учениця: наводить приклади: рівняння з однією та двома змінними; лінійних рівнянь з однією та двома змінними; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; пояснює: · що таке система двох лінійних рівнянь з двома змінними; · скільки розв’язків може мати система двох лінійних рівнянь з двома змінними; формулює означення: лінійних рівнянь з однією та двома змінними; розв’язку рівняння з двома змінними; розв’язку системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; будує графіки лінійних рівнянь із двома змінними; описує способи розв’язування системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; характеризує випадки, коли система двох лінійних рівнянь з двома змінними має один розв’язок; має безліч розв’язків; не має розв’язків; складає: рівняння та системи рівнянь за умовою текстової задачі; розв’язує: лінійні рівняння з однією змінною і рівняння, що зводяться до них; текстові задачі за допомогою лінійних рівнянь з однією змінною; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними, вказаними у змісті способами; текстові задачі за допомогою систем двох лінійних рівнянь з двома змінними |
Математична компетентність Уміння: оперувати числовою інформацією, геометричними об’єктами на площині та в просторі; встановлювати відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності (природними, культурними, технічними тощо); розв’язувати задачі, зокрема практичного змісту; будувати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об'єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати результати; прогнозувати в контексті навчальних та практичних задач; використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях. Ставлення: усвідомлення значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві, розвитку технологічного, економічного й оборонного потенціалу держави, успішного вивчення інших дисциплін. Навчальні ресурси: розв'язування математичних задач, зокрема таких, що моделюють реальні процеси. Спілкування іноземними мовами Уміння: спілкуватися іноземною мовою з використанням числівників, математичних понять і найуживаніших термінів; ставити запитання, формулювати проблему; зіставляти математичний термін чи буквене позначення з його походженням з іноземної мови, правильно використовувати математичні терміни в повсякденному житті. Ставлення: усвідомлення важливості вивчення іноземних мов для розуміння математичних термінів та позначень, пошуку інформації в іншомовних джерелах.
|
ст. 165-167 |
|||||
|
|
Лінійне рівняння з однією змінною |
ст. 169-171 |
|||||||
|
|
Розв’язування задач за допомогою лінійних рівнянь. |
ст. 176-178 |
|||||||
|
|
Рівняння як математична модель задачі |
|
|||||||
|
|
Лінійне рівняння з двома змінними |
ст. 184-185 |
|||||||
|
|
Графік лінійного рівняння з двома змінними |
ст. 188-191 |
|||||||
|
|
Система двох лінійних рівнянь з двома змінними, та її розв’язок |
ст. 193-194 |
|||||||
|
|
Розв‘язування систем двох лінійних рівнянь з двома змінними графічним способом |
ст. 195-196 |
|||||||
|
|
Контрольна робота № 5
|
|
|||||||
|
|
Розв‘язування систем двох лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки |
ст. 201-203 |
|||||||
|
|
Розв‘язування систем двох лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки |
|
|||||||
|
|
Розв‘язування систем двох лінійних рівнянь з двома змінними способом додавання |
ст. 206-208 |
|||||||
|
|
Розв‘язування систем двох лінійних рівнянь з двома змінними способом додавання |
|
|||||||
|
|
Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь. |
ст. 211-213 |
|||||||
|
|
Лінійні рівняння та їх системи як математичні моделі текстових задач |
|
|||||||
|
|
Підсумковий урок |
ДСР ст. 216 |
|||||||
|
|
Контрольна робота № 6 |
|
|||||||
|
|
Корекція знань, вмінь і навичок |
|
|||||||
Узагальнення і систематизація знань 7 год |
||||||||||
№ у/п |
Дата прове-дення |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти |
Формування ключових компетентностей |
Примітка |
|||||
|
|
Властивості степенів. Множення многочленів. |
Розв'язує сюжетні задачі: на рух з точки зору його безпеки; на розпорядження власними та родинними фінансами; фінансового змісту крізь призму історичних подій тощо |
Уміння: ставити запитання і розпізнавати проблему; міркувати, робити висновки на основі інформації, поданої в різних формах (у таблицях, діаграмах, на графіках); розуміти, пояснювати і перетворювати тексти математичних задач (усно і письмово), грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень; поповнювати свій словниковий запас. Ставлення: розуміння важливості чітких та лаконічних формулювань. |
ст. 116-120 |
|||||
|
|
Розклад многочлена на множники. Формули скороченого множення |
ст. 121-126 |
|||||||
|
|
Лінійні рівняння. Розв’язування задач за допомогою рівнянь та систем |
ст. 162-164 |
|||||||
|
|
Функція. Графік лінійної функції |
ст. 219-225 |
|||||||
|
|
Контрольна робота № 7 |
ст. 226 |
|||||||
|
|
Корекція знань, умінь та навичок |
|
|||||||
|
|
Підсумковий урок |
ст. 241-242 |
|||||||