Календарно-тематичне планування на 2022-2023 навчальний рік
Біологія. 9 клас
(до підручника К.М. Задорожний)
(70 год – 2 год на тиждень)
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Домашнє завдання |
І семестр |
|||
Вступ |
|||
1 |
|
Первинний інструктаж з Б.Ж. Біологія як наука. Рівні організації біологічних систем |
§1 скласти схему
|
Тема 1. Хімічний склад клітини (9 год) |
|||
2 |
|
Речовини живих організмів. Неорганічні сполуки. |
§2 |
3 |
|
Органічні молекули. Біополімери |
§3 |
4 |
|
Білки. Структурна організація білків |
§4 |
5 |
|
Функції білків. Ферменти Лабораторне дослідження: Властивостей ферментів |
§5 |
6 |
|
Вуглеводи |
§6 |
7 |
|
Ліпіди. |
§7 |
8 |
|
Нуклеїнові кислоти. АТФ |
§8 |
9 |
|
Практична робота №1. Розв’язання елементарних вправ зі структури білків та нуклеїнових кислот |
|
10 |
|
Контроль навчальних досягнень учнів з теми «Вступ» «Хімічний склад клітини» |
|
Тема 2. Структура клітини (6 год) |
|||
11 |
|
Цитологія. Методи дослідження клітин. |
§9 |
12 |
|
Структура клітини. Клітинні мембрани |
§10 |
13 |
|
Цитоплазма, цитоскелет та немембранні органели |
§11 |
14 |
|
Мембранні органели |
§12 § 9-12 скласти таблицю |
15 |
|
Різноманітність клітин |
§13 |
16 |
|
Лабораторні робота №1. Вивчення структурно-функціональної різноманітності клітин. Контроль навчальних досягнень учнів з теми «Структура клітини» |
|
Тема 3. Принципи функціонування клітини (7 год) |
|||
17 |
|
Обмін речовин та енергії |
§14 |
18 |
|
Основні шляхи розщеплення органічних речовин в живих організмах |
§14 |
19 |
|
Клітинне дихання. Біохімічні механізми дихання |
§15 |
20 |
|
Фотосинтез |
§16 |
21 |
|
Хемосинтез |
§17 |
22 |
|
Базові принципи синтетичних процесів у клітинах та організмах |
§18 |
23 |
|
Контроль навчальних досягнень учнів з теми «Принципи функціонування клітини» |
|
Тема 4. Збереження та реалізація спадкової інформації (9 год) |
|||
24 |
|
Гени та геноми |
§19 |
25 |
|
Будова генів про- та еукаріотів |
§20 |
26 |
|
Реалізація спадкової інформації |
§21 |
27 |
|
Реплікація, транскрипція |
§22 |
28 |
|
Трансляція |
§23 |
29 |
|
Практична робота №2. Розв’язування елементарних вправ з реплікації, транскрипції та трансляції |
§ 19-23 |
30 |
|
Репарація ДНК |
§24 |
31 |
|
Клітинний цикл. Мітоз. Лабораторне дослідження. Фази мітозу (на прикладі клітин кореня цибулі) |
§25 |
32 |
|
Мейоз. Статеві клітини та запліднення. Закономірності індивідуального розвитку. Контроль навчальних досягнень учнів з теми «Збереження та реалізація спадкової інформації» |
§26 скласти таблицю. §27 § 19-27 |
ІІ семестр |
|||
Тема 5. Закономірності успадкування ознак (11 год) |
|||
33 |
|
Класичні методи генетичних досліджень. Генотип та фенотип. Алелі. |
§28 |
34 |
|
Закони Менделя. |
§29 |
35 |
|
Практична робота №3. Складання схем схрещування |
§29, |
36 |
|
Ознака як результат взаємодії генів. Поняття про зчеплення генів і кросинговер. |
§30-31 |
37 |
|
Генетика статі й успадкування, зчеплене зі статтю. |
§32 |
38 |
|
Форми мінливості. Лабораторне дослідження: мінливості в рослин і тварин |
§33 |
39 |
|
Мутації: види мутацій, причини та наслідки мутацій. |
§34 |
40 |
|
Спадкові захворювання людини. Генетичне консультування. |
§35 |
41 |
|
Проект Складання власного родоводу та демонстрація успадкування певних ознак (за вибором учня) / родовід родини видатних людей (за вибором учня) |
Узагальнити почуту на уроці інформацію
|
42 |
|
Сучасні методи молекулярної генетики. |
§36 |
43 |
|
Підсумковий урок з теми «Закономірності успадкування ознак». |
Повторити матеріал теми |
Тема 6. Еволюція органічного світу (7 год) |
|||
44 |
|
Розвиток еволюційних поглядів. Теорія Ч. Дарвіна. Роль палеонтології, молекулярної генетики в обґрунтуванні теорії еволюції. |
§37 |
45 |
|
Популяції живих організмів та їх основні характеристики. |
§38 |
46 |
|
Еволюційні фактори. Механізми первинних еволюційних змін. |
§39 |
47 |
|
Механізми видоутворення. Адаптації |
§40-41 |
48 |
|
Еволюція людини. Етапи еволюції людини. |
§42 |
49 |
|
Світоглядні та наукові погляди на походження та історичний розвиток життя |
§43 |
50 |
|
Узагальнення знань з теми ««Еволюція органічного світу» |
|
Тема 7. Біорізноманіття (4 год) |
|||
51 |
|
Основи еволюційної філогенії та систематики. |
§44 |
52 |
|
Основні групи організмів: бактерії, археї, еукаріоти. Неклітинні форми життя: віруси. |
§45 |
53 |
|
Огляд основних еукаріотичних таксонів |
§46 |
54 |
|
Узагальнення знань з теми «Біорізноманіття» |
|
Тема 8. Надорганізмові біологічні системи (7 год) |
|||
55 |
|
Екосистема. Різноманітність екосистем. |
§47 |
56 |
|
Харчові зв’язки, потоки енергії та колообіг речовин в екосистемах. |
§48 |
57 |
|
Біотичні, абіотичні та антропічні (антропогенні, техногенні) фактори. |
§49 |
58 |
|
Стабільність екосистем та причини її порушення. |
§50 |
59 |
|
Біосфера як цілісна система. |
§51 |
60 |
|
Захист і збереження біосфери, основні заходи щодо охорони навколишнього середовища. |
§52 |
61 |
|
Проект (дослідницький) Виявлення рівня антропогенного та техногенного впливу в екосистемах своєї місцевості |
|
Тема 9. Біологія як основа біотехнології та медицини (6 год) |
|||
62 |
|
Введення в культуру рослин. Методи селекції рослин. Одомашнення тварин. Методи селекції тварин. |
§53 |
63 |
|
Поняття про селекцію. |
§54 |
64 |
|
Огляд традиційних біотехнологій. Основи генетичної та клітинної інженерії. |
§55 |
65 |
|
Генетично модифіковані організми |
§56 |
66 |
|
Роль генетичної інженерії в сучасних біотехнологіях і медицині. |
§57 |
67 |
|
Узагальнення знань з тем «Надорганізмові біологічні системи. Біологія як основа біотехнології та медицини» |
|
Узагальнення та повторення (3 год) |
|||
68 |
|
Основні загальні властивості живих систем |
|
69 |
|
Повторення вивченого матеріалу |
|
70 |
|
Повторення вивченого матеріалу |
|