Календарно-тематичне планування для 3 класу НУШ з обов’язковими і очікуваними результатами навчання на кожен урок
уроків інформатики, складені відповідно до типової освітньої програми під керівництвом
Шияна Р.Б.
для 3 класу НУШ з обов’язковими і очікуваними результатами навчання на кожен урок
Пояснювальна записка
Календарно-тематичне планування складено відповідно до Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом Шияна Р. Б. 3-4 клас, затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки від 08.10. 2019 р. №1273 . Інформатична освітня галузь.
Метою інформатичної галузі є формування в учнів здатності до вирішення проблем із використанням цифрових пристроїв, інформаційно-комунікаційних технологій та критичного мислення для розвитку, творчого самовираження, власного та суспільного добробуту; безпечна та відповідальна діяльність в інформаційному суспільстві.
Реалізація поставленої мети відбувається за змістовими лініями: “Я у світі інформації (Дані. Інформація. Моделі)”, “Моя цифрова творчість”, “Комунікація та співпраця”, “Я і цифрові пристрої”, “Відповідальність та безпека в інформаційному суспільстві”.
Календарне-тематичне планування складено підручником для 3 класу загальної середньої освіти Т.В. Воронцова, В.С. ПономаренкоЛ.В. Пономаренко, О.Л. Хомич, І.В. Лаврентьєва. – Київ: : Видавництво «Алатон», 2021. (Я досліджую світ. «Інформатична галузь») структура і зміст матеріалу інформатичної галузі забезпечують досягнення всіх обов’язкових і очікуваних результатів, передбачених освітньою програмою, які додаються до календарного планування.
Кількість годин за програмою – 35 (1 година на тиждень)
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Обов’язкові результати навчання |
Очікувані Результати навчання |
Світ інформації (6 год) Змістова лінія «Я у світі інформації» |
||||
1 |
|
Повторення правил безпечної поведінки під час роботи з комп’ютерною технікою. Що вивчає інформатика. Інформація і дані. |
Відповідально використовує технології для власної безпеки, регулює власний час роботи з цифровими пристроями, обговорює різні наслідки використання інформаційних технологій у школі, на вулиці, вдома тощо |
дотримується стратегій уникнення проблем, що випливають з необачного використання комп’ютерних пристроїв. . дотримується часових обмежень користування цифровими пристроями дотримується погоджених правил поведінки онлайн вдома та у школі звертається до дорослих, якщо відчуває занепокоєння під час використання цифрових пристроїв чи програм
|
2 |
|
Людина і комп’ютер. Цифрові пристрої. Робочий стіл комп’ютера. Інфографіка. |
Обирає цифрові пристрої, засоби для розв’язання життєвої задачі/ проблеми, пояснює свій вибір |
|
3 |
|
Інформаційні процеси. |
Пояснює основні інформаційні процеси у близькому для себе середовищі (дім, школа, вулиця) на основі власних спостережень |
|
4 |
|
Види інформаційних повідомлень. Аудіофайли. |
Порівнює різні способи представлення інформації. Розпізнає аудіофайли серед інших повідомлень |
Робить висновок щодо способу подання інформації (текстова, графічна, числова, звукова, відео тощо) - наводить приклади того, що одні і ті ж дані можна представляти більш ніж одним способом чи кодуванням
|
5 |
|
Створення текстових повідомлень. |
Створює текстові повідомлення в Microsoft Word . |
Створює текстові повідомлення в Microsoft Word , поєднуючи текст і зображення. |
6 |
|
Базові поняття. Правила нетикету. |
Добирає належні засоби для спілкування з іншими особами, зокрема з людьми з особливими потребами безпосередньо та через Інтернет, усвідомлює відповідальність за свою діяльність в Інтернеті; рекомендує цікаві та безпечні сайти своїм друзям |
-використовує відомі йому / їй технології і пристрої для оптимального спілкування з іншими людьми |
Текстовий і графічний редактори (5 год.) Змістові лінії «Моя цифрова творчість», «Я у світі інформації» |
||||
7 |
|
Текстові редактори. Поєднуємо текст і зображення. |
Створює інформаційний продукт, поєднуючи текст, зображення в текстовому редакторі Microsoft Word . |
|
8 |
|
Текстові редактори. Поєднуємо текст і зображення. |
Створює інформаційний продукт, поєднуючи текст, зображення в текстовому редакторі Microsoft Word |
|
|
|
Створення таблиць в текстовому редакторі |
Створює інформаційний продукт, поєднуючи текст і таблиці. текстовому редакторі Microsoft Word |
Заповнює, доповнює таблицю інформацією на основі спостережень чи вимірювань |
9 |
|
Графічний редактор Paint.net. Портрет у редакторі Paint.net. |
Створює інформаційний продукт у графічному редакторі Paint |
|
10 |
|
Створення творчих робіт у графічному редакторі Paint.net. |
Створює інформаційний продукт у графічному редакторі Paint за власним задумом |
Створює інформаційний продукт у графічному редакторі Paint за власним задумом, поєднуючи текст і зображення . |
Мережа Інтернет (3 год.) Змістові лінії «Відповідальність та безпека в інформаційному суспільстві», «Я у світі інформації» |
||||
11 |
|
Браузери і вебсайти. Гіперпосилання. Правила безпеки в інтернеті. |
Використовує різні браузери для знаходження інформації. |
Створює, редагує й використовує гіперпосилання в текстових документах. |
12 |
|
Пошук інформації в інтернеті. Досліджуємо вебсайти. |
Знаходить інформацію, зберігає дані на цифрових носіях, порівнює різні способи представлення інформації. |
Перетворює знайдену інформацію з однієї форми в іншу за допомогою поданих шаблонів, порівнює різні способи представлення інформації, аналізує та впорядковує послідовності |
13 |
|
Комп'ютерний вірус. Захист від комп’ютерних вірусів. |
Розуміє термін «комп’ютерний вірус», розпізнає види комп'ютерних вірусів.
|
Пояснює причини розповсюдження комп'ютерних вірусів. Вміє користуватися засобами захисту від вірусів
|
Редактор презентацій MS Power Point(3 год.) Змістові лінії «Моя цифрова творчість», «Я у світі інформації»
|
||||
14 |
|
Редактор презентацій MS Power Point. Слайди презентації. Сортування слайдів. |
Створює простий інформаційний продукт редакторі презентацій MS Power Point. |
Створює прості мультимедійні продукти вдосконалює зовнішній вигляд створених інформаційних продуктів. |
15 |
|
Редагування презентацій. Створюємо презентацію. |
Редагує створений інформаційний продукт у редакторі презентацій MS Power Point |
Редагує мультимедійні продукти , вдосконалює зовнішній вигляд створених інформаційних продуктів. |
16 |
|
Демонстрація презентацій. Узагальнення і систематизація матеріалу за І семестр. Пілдведення підсумків за І сместр. |
Демонструє створений інформаційний продукт у редакторі презентацій MS Power Point |
Обирає спосіб та представляє результати індивідуальної або групової роботи . |
ІІ СЕМЕСТР |
|
|||
Об’єкти і властивості. Моделі. ( 6 год.) Змістова лінія «Я у світі інформації» (Дані. Інформація. Моделі)
|
||||
17 |
|
Об’єкти і властивості. |
Розуміє поняття об’єкту та визначає властивості різних об'єктів. Класифікує об’єкти за їх властивостями, зіставляє ознаки моделей реального і цифрового світу, |
Аналізує вплив подій на властивості, досліджує об’єкти за допомогою створених моделей визначає об'єкти, їх властивості та значення |
18 |
|
Модель Сонячної системи у MS PowerPoint. |
Створює модель Сонячної системи у MS PowerPoint. |
Знаходить помилки у групуванні об’єктів т моделі сонячної системи. Висловлює припущення щодо події, яка може змінити значення властивості об’єкта. Називає оригінальні відповідники інформаційних та реальних моделей (глобус як модель Землі, автомобільні моделі, план приміщення тощо) .
|
19 |
|
Види моделей. |
Розрізняє види моделей |
Експериментує з доступними моделями, фіксує зміни, що відбуваються, прогнозує результат експерименту |
20 |
|
Дослідження GPS‑навігатор. |
Пояснює признаяенн GPS‑навігатор. |
Прогнозує зміни значень властивостей залежно від настання події .
|
21 |
|
3-D відео, перегляд 3-D відео |
Вміє користуватися програмами для перегляду 3-Д відео. |
Переводить3-Д відео з однієї форми представлення в іншу . |
22 |
|
Класифікації об’єктів. |
Групує об’єкти за заданими чи самостійно визначеними ознаками, знаходить помилки у групуванні об’єктів |
Називає оригінальні відповідники інформаційних та реальних моделей (глобус як модель Землі, автомобільні моделі, план приміщення тощо) |
Алгоритми і програмування(11 год.)
Змістова лінія «Моя цифрова творчість»,
|
||||
23 |
|
Алгоритми. Лінійні і розгалужені алгоритми. |
Розпізнає алгоритмічну і неалгоритмічну послідовність дій і наслідки порушення логіки
|
Ідентифікує об’єкти на основі схем за допомогою запитань із відповідями «Так / Ні»
|
24 |
|
Створюємо відео про прогноз погоди. |
Створює найпростіше відео за допомогою найпростіших відеоредакторів |
Самостійно обирає програму для створення відео. Вдосконалює та редагує відеоінформаційні продукти. |
25 |
|
Циклічні алгоритми. Блок-схема циклічного алгоритму. |
Створює напростіші циклічні алгоритми в середовищі Скретч |
Розпізнає послідовність повторюваних дій та замінює їх алгоритмічною конструкцією циклу, розрізняє цикли із повторенням заданої кількості разів та до виконання . |
26 |
|
Закономірності. Гра «Зоодоміно». |
Формулює логічні висловлювання з різними конструкціями |
Розпізнає алгоритми в різних способах подання під час розв’язання проблемних задач.
|
27 |
|
Логічні операції «АБО», «І», «НЕ». |
Формулює логічні висловлювання з конструкціями «не», «і».
|
Розпізнає та замінює послідовність повторюваних дій алгоритмічною конструкцією циклу з конструкціями «не», «і».
|
28 |
|
Середовище програмування. |
Складає найпростіші алгоритми в середовищі програмування Scratch; |
Складає алгоритми різних видів в середовищі програмування Scratch |
29 |
|
Програмування лінійних алгоритмів. |
Створює згідно з планом або алгоритмом прості програми та налагоджує їх; прогнозує і формулює очікуваний результат створеної програми
|
Розпізнає алгоритми в різних способах подання під час розв’язання задач у повсякденній діяльності складає лінійні алгоритми на основі їх словесного опису для власної чи групової діяльності |
30 |
|
Програмування циклічних алгоритмів. |
Складає найпростіші алгоритми з циклами, середовищі Scratch; |
Замінює послідовність повторюваних дій алгоритмічною конструкцією циклу Розрізняє цикли із повторенням заданої кількості разів та до виконання . Розпізнає алгоритми в різних способах подання під час розв’язання задач у повсякденній діяльності складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми на основі їх словесного опису для власної чи групової діяльності |
31 |
|
Цикли з умовами «Повторювати до...». |
Складає найпростіші алгоритми з умовами в середовищі Scratch |
Складає циклічні алгоритми на основі їх словесного опису для власної чи групової діяльності |
32 |
|
Цикли з умовами «Якщо/інакше». |
Складає найпростіші алгоритми з умовами «Якщо/інакше».в середовищі Scratch |
Складає циклічні алгоритми з умовами «Якщо/інакше» на основі їх словесного опису для власної чи групової діяльності |
Повторення (3 год.) Змістові лінії: “Я у світі інформації (Дані. Інформація. Моделі)”, “Моя цифрова творчість”, “Комунікація та співпраця”, “Я і цифрові пристрої”, “Відповідальність та безпека в інформаційному суспільстві”.
|
||||
33 |
|
Повторення. Узагальнення і систематизація матеріалу. |
Розрізняє інформацію різних видів та працює з нею за допомогою цифрових пристроїв . Визначає, знаходить та зберігає інформацію, необхідну для розв’язання життєвих проблем (навчання, гри тощо), за допомогою цифрових пристроїв, мереж та без них, самостійно та під час групової взаємодії; розрізняти правдиву і неправдиву інформацію різних видів. Налалагоджує комунікацію за допомогою цифрових пристроїв та мереж для спільної творчості, співпраці, навчання, гри; Створює електронні тексти (зображення, відео, звуки, програми тощо) за допомогою цифрових пристроїв. Безпечно та відповідально діє в інформаційному суспільстві.
|
Вирішує проблеми із використанням цифрових пристроїв та інформаційно-комунікаційних технологій для творчого самовираження, власного та суспільного добробуту. |
34 |
|
Узагальнення і систематизація матеріалу за ІІ семестр, за рік. |
||
35 |
|
Підведення підсумків за І семестр, за рік . |