Тренінг для учнів 3-4 класів до дня Безпечного Інтернету

Про матеріал
Тренінг дня учнів 3- 4 класів до дня Безпечного Інтернету. для уроків інформатики. з розробкою цікавих вправ для заохочення дітей.
Перегляд файлу

 

 

Сценарій тренінгу для учнів

 3-4 класів

на тему:

«Будь зі мною:

об’єднаймося для кращого

 Інтернету»

 

 

 

 

 

 


Мета: ознайомити дітей з правилами спілкування в Інтернеті, з небезпечними кібертехнологіями, з якими можуть зустрітися діти, працюючи в Інтернеті. Розвивати вміння спілкуватись в соціальних мережах та чатах. Провести психологічний тренінг «Інтернет-дерево», «Хто більше», «Моделюємо мережу» з метою виховання культури спілкування. Визначити правила безпечного використання Інтернету, провести анкетування та визначити залежність учнів від Інтернету. Перевірити якість засвоєння отриманих знань.

Обладнання: презентація, відеоролик про безпеку в Інтернеті, ПК, проектор, стікери, фломастери, скринька для листів.

Хід тренінгу

Вступне слово вчителя: ознайомлення з темою заходу, метою:

Сьогодні ми поговоримо про світ, з яким ви стикаєтесь кожного дня – про світ Інтернету. Інтернет – це цікавий та захоплюючий світ, який дозволяє вам дізнаватись про світ цікавого, спілкуватись з людьми в різних кінцях світу, грати в цікаві ігри та ділитись з іншими своїми думками та захопленнями. Але як і в любому іншому світі в Інтернеті є свої правила, яких треба суворо дотримуватись, для того, щоб уникнути неприємних та небезпечних ситуацій. За ініціативою компанії «Microsoft Україна» 11 лютого 2020 року відзначається День безпечного Інтернету.

На сьогодні в Україні проблема безпеки дітей в Інтернеті постала особливо гостро. Аудиторія користувачів всесвітньої мережі дедалі розширюється, і її переважну частину становлять діти та підлітки, які не усвідомлюють повністю загроз, що можуть чекати у віртуальному просторі.

Саме тому сьогоднішнє наше заняття ми присвятимо темі «Безпечний Інтернет». Спробуємо дослідити  позитивні і негативні наслідки Інтернету, сформулювати та засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті.

Давайте познайомимося із правилами проведення тренінгу. 

  1.               Цінувати час 
  2.               Говорити по черзі
  3.               Говорити коротко і не часто, по темі
  4.               Говорити тільки від свого імені 
  5.               Бути позитивними до себе та до інших (Бути  +) 
  6.               Правило додавання (Я + Ти + Ми)   
  7.               Правило поваги до своєї і протилежної статі (♀ + ♂)
  8.               Правило добровільної активності
  9.               Правило конфіденційності  

Вправа 1: гра «Інтернет - дерево»

На дошці малюється дерево. Учасникам тренінгу  пропонується придумати собі «нікнейм» та написати його на отриманих стікерах. Після чого кожен з учасників виходить і наклеює свій стікер з «нікнеймом» на дерево та розповідає про себе: своє реальне ім’я, рід заняття, хобі, та чому він придумав такий «нікнейм».

Після виконання вправи порівняти отримане дерево з мережею інтернет: так само як багато гілочок на дереві, так багато і користувачів у мережі інтернет.

Вправа 2: «Хто надіслав листа?» 

Написати позитивне побажання і приклеїти стікер до інтернет-дерева, поруч із їхніми нікнеймами. Власники нікнеймів відгадують, хто їм надіслав листа. В інтернет просторі важко зрозуміти, хто знаходиться по той бік комп’ютера. 

Висновок учителя: так само відбувається зі спілкуванням в Інтернет просторі. Дуже складно перевірити, хто саме пише вам листи, побажання, спілкується з вами. В Інтернет просторі не існує почерків, тому ніколи не здогадаєтесь, хто знаходиться по той бік комп’ютера або мобільного телефону. То ж будьте завжди обережними під час користуванням Інтернетом.

 

Вправа 3: «Ситуації»

А тепер давайте з вами розберемо декілька життєвих ситуацій, що можуть трапитись з вами в інтернеті, та з’ясуємо що ж треба робити в таких ситуаціях.

Уважно прочитайте листи. Яку відповідь ви дасте на них? Обґрунтуйте.

Лист 1. Привіт! Мене звати Сашко. Мені 15 років. Я живу в Володимирі-Волинському. Шукаю друзів по переписці. Я полюбляю комп’ютерні ігри, читати книги, дивитися телевізор. Я мрію подорожувати. Хочу побувати в Лондоні ....

Лист 2. Привіт! Мене звати С. Я хочу з тобою познайомитися. Мені 30 років. Я живу в Сполучених Штатах Америки. Я маю власну фірму. У мене свій двохповерховий будинок. Я збираюся відвідати Україну. Може ми зустрінемося? Пришли мені свою фотокартку та домашню адресу.

Лист 3.

Всім!!!

Наша організація займається збиранням коштів для потерпілих від повені в N. Ми купуємо їжу, теплі речі для тих, хто втратив домівки. Не будьте байдужими до чужого горя! Хто скільки може. Наш рахунок № 123456789.

Вдячні діти Вас ніколи не забудуть.

Дякуємо.

(учні відповідають на листи, обґрунтовуючи)

Вправа 4:  Анкета «Рівень поведінки в Інтернеті»

Виберіть, будь ласка, один із двох варіантів відповідей (А або Б) той, котрий найкраще підходить для опису вашої поведінки в Інтернеті й відзначте його галочкою. У цій анкеті немає правильних або неправильних відповідей.

Анкета «Рівень поведінки в Інтернеті»

1. Коли вам сумно ви:

А)  заходите в Інтернет;

Б) не відчуваю необхідності в Інтернеті.

2) Коли Ви проводите в Інтернеті менше часу, ніж завджи…

А) відчуваю себе подавлено;

Б) емоційний стан не залежить від того, скільки часу я проводжу в Інтернеті

3. Моє захоплення Інтернетом…

А) заважає моєму навчанню, роботі, відносинам з людьми поза Інтернетом;

Б) не заважає навчанню, відносинам з людьми.

4. Більшість моїх знайомих…

А) не знають скільки часу я насправді проводжу в Інтернеті;

Б) знають скільки часу я насправді проводжу в Інтернеті.

5. Я намагаюся…

А) зменшити кількість часу, яку я проводжу в Інтернеті;

Б)  не зменшувати кількість часу, яку я проводжу в Інтернеті.

6. Коли я не в Інтернеті, то…

А) Часто думаю про те, що там відбувається;

Б)Я рідко думаю про нього.

7. Я надаю перевагу…

А) спілкуванню з людьми та пошуку інформації через Інтернет, а не в реальному житті;

Б) не завжди вдаюся до допомоги Інтернету, коли мені потрібно знайти інформацію або поспілкуватися.

Ключі. 

Вибір варіанта "А" оцінюється в 1 бал, вибір варіанта "Б" - 0 балів.

Від 0 до 3 балів  - не зловживаєте Інтернетом.

Від 3 до 5 балів - звичайний користувач, але інколи забагато часу проводите в Інтернеті.

Від 6 і вище Ви занадто багато часу проводити в Інтернеті. Озирніться навколо - на світі є стільки цікавого, поспілкуйтесь з друзями.

Вчитель.

Думаю, цей коротенький тест допоміг вам визначитися з рівнем поведінки та подумати над тим, добре це чи погано.

А зараз давайте разом сформулюємо правила розумного користувача Інтернету.

 

Шість правил розумного користувача Інтернету:

  1.               Я буду поводитись в Інтернеті чемно і не ображати інших.
  2.               Я буду залишати негарні веб-сайти.
  3.               Я буду зберігати свій пароль в таємниці.
  4.               Я буду розповідати своїм батькам про проблеми й користуватися їхньою підтримкою.
  5.               Я буду шукати цікаві веб-сайти й ділитися посиланнями зі своїми друзями.
  6.               Я знаю, що можна бути легко обманутим і не буду повідомляти реальні імена, адреси й номери телефонів.

 

Вправа 6: «Моделюємо мережу»

Як ви думаєте чи можемо ми фізично  показати роботу мережі? (Відповідь учнів: «так»). Яким чином ми це зробимо? (Відповідь: «станемо в коло та візьмемося за руки»). В колі учні передають повідомлення один одному через рукостискання.

Перегляд соціального відеоролику, відзнятого учнями «Зміни своє життя» http://larisakacalap.blogspot.com/p/blog-page_23.html

Підсумок тренінгу.

Наш тренінг дійшов логічного завершення. Подумайте, друзі, щоб ви взяли із собою з тренінга. Давайте запакуємо наші валізи. Що ви в них покладете?

(Учні висловлюють свої думки, що їм запам’яталось з проведенного тренінгу, що стане їм корисним у житті)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Давайте познайомимося із правилами проведення тренінгу.

  1.                   Цінувати час
  2.                   Говорити по черзі
  3.                   Говорити коротко і не часто, по темі
  4.                   Говорити тільки від свого імені
  5.                   Бути позитивними до себе та до інших (Бути +)
  6.                   Правило додавання (Я + Ти + Ми)
  7.                   Правило поваги до своєї і протилежної статі (♀+♂)
  8.                   Правило добровільної активності
  9.                   Правило конфіденційності
docx
Додано
31 травня 2023
Переглядів
943
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку