Види і мова мистецтва |
|||||||||
Вступ. Жанри мистецтва |
|||||||||
№ |
Тема |
Зміст |
Види навчальної діяльності |
Результати навчальної діяльності |
К-сть год |
Дата |
Приміт-ка |
||
1 |
Образи народного і професійного мистецтва |
1Роль мистецтва в житті людини. 2.Художній образ 3Жанри м-ва 4ХТД «І сотворив Бог небо голубе» |
Метод «Мікрофон» - «Роль мистецтва у своєму житті» Робота з підручником. Перегляд картин Перегляд дитячих робіт.
|
-розпізнає види образотворчого мистецтва; -описує особливості мови різних видів мистецтва; -пояснює засоби виразності художнього образу у творах різних видів мистецтва; -наводить приклади творів різних видів мистецтв). |
1 |
|
|
||
2 |
Образи народного і професійного мистецтва (продовження) |
1Декоративне мистецтво. 2Дек. образ 3ХТД «Дек. образ іграшки-відгадки» |
Відеоролик «Види ДУМ» Аналіз картин Марії Приймаченко Вправа «Локальні кольори» |
-дає визначення ДУМ; -називає види ДУМ; -розрізняє художні твори професійного і народного мистецтва. |
1 |
|
|
||
Розділ І. Образи природи в мистецьких жанрах |
|||||||||
3 |
Образи тварин у мистецтві |
1Анімалістичний жанр у скул-рі. 2Види скульптур 3Різновиди рельєфів. 4 ХТД Кіт (фольга) |
Відеоролик «Печера Альтаміра в Іспанії» Розповідь «Виникнення первісного мистецтва» Техніка зім'ятої фольги Аналіз культури Стародавнього Єгипту Схема «Види скульптури»
|
-усвідомлює роль образотворчого мистецтва; - називає види скульптур; -наводить приклади творів різних видів мистецтва; -висловлює судження про площинні та обꞌємні форми мистецтва; -виявляє знання спеціальної художньої термінології (контур).
|
1 |
|
|
||
4 |
Образи тварин у мистецтві (продовження) |
1Скул. анімал. образ. 2Ліплення і висікання 3ХТД «Їжак» (орігамі) |
Світлини із зображенням скульптурних композицій. Перегляд дитячих робіт. Бесіда «Мистецтво орігамі» |
-розрізняє види і наводить приклади скульптури; -пропонує власні ідеї, зокрема з урахуванням національних традицій; -збагачувати силуетну форму декором.
|
1 |
|
|
||
5 |
Образи тварин у мистецтві (продовження) |
1.Анімалістична графіка 2Тонування 3ХТД «Кіт» |
Презентація «Тварини і скульптури» Індивідуальне дослідження «Скульптури в повсякденному житті» |
-виконує зображення і розробляє ескізи анімалістичної графіки; -створювати асоціативні образи; -уміє створювати орнаменти різних видів; |
1 |
|
|
||
6 |
Образи тварин у мистецтві (продовження) |
1Монументал. живопис (фреска, мозаїка) 2Колір 3Насиченість 5.4 ХТД «Птах» |
Репродукції графічних творів мистецтва Стародавнього Єгипту. Аналіз зразків. Перегляд дитячих робіт. Розповідь «На яку тваринку я схожий» |
-характеризує види монументального живопису; -уважно сприймає твори різних видів мистецтва; -висловлює власне ставлення до творів мистецтва; |
1 |
|
|
||
7 |
Довкілля в художніх образах |
1 Пейзаж 2Різновиди пейзажів, динаміка. 3ХТД «Осінь» |
Вправа « Малювання лініями з різними характерами». Перегляд дитячих робіт. Порівняння виражальних штрихів та ліній. Презентація «Пейзаж» |
-називає види пейзажу; -висловлює судження про основні пропорції природніх форм; -знає засоби художньої виразності графіки (лінія, штрих, крапка, пляма); -застосовує різні графічні техніки та матеріали. |
1 |
|
|
||
8 |
Довкілля в художніх образах (продовження) |
1Друкована графіка 2Лінійна перспектива 3ХТД «Гірський пейзаж»
|
Міні-дослідження «Друкована графіка в житті людини» Перегляд дитячих робіт. Робота з підручником |
-спостерігає за довкіллям, фіксує власні спостереження; -створює зображення в процесі експериментування з кольорами, лініями, формами; -дотримується основних законів композиції. |
1 |
|
|
||
9 |
Довкілля в художніх образах (продовження) |
1Повітряна перспектива 2Колорит (статика) 8.3ХТД «Вечірній пейзаж»
|
Репродукції графічних творів мистецтва та світлини, що яскраво відображають рух об’єктів зображення. Картини Андрія Черниша Перегляд дитячих робіт. |
-спостерігає за природними формами навколишнього середовища; -розпізнає природні форми у певному емоційному стані, спокої та русі; -зображувати природні форми в статиці та динаміці. |
1 |
|
|
||
10 |
Довкілля в художніх образах (продовження) |
1.Авторський пейзаж 2Колорит 3ХТД ««Пейзаж у техніці скраб» |
Репродукції живописних творів мистецтва та світлини, що яскраво репрезентують видовий поділ у живописі. Вправа : змішування фарб та їх нанесення у різні способи. |
-уміє утворювати та відрізняти відтінки одного кольору; -спостерігає за впливом світла на зміну кольорів у природному середовищі; -вірно розміщує елементи сюжетної композиції; -знає основні та похідні кольори. |
1 |
|
|
||
11 |
Довкілля в художніх образах (продовження) |
1Натюрморт 2Пропорції (олівець) 3ХТД «Тістечко» |
Репродукції картин, що яскраво відображають спорідненість кольорів. Вправа «Визначення пропорцій за допомогою олівця» |
-висловлює свою думку в обговореннях творів мистецтва; -використовує різні види інформації під час творчості; -пояснює вплив творів на зміну емоційного настрою; -уміє створювати сюжетну к-цію. |
1 |
|
|
||
12 |
Мистецтво у звичайних речах |
1Тематичний натюрморт 2Композиція 3ХТД «Тематичний натюрморт для сучасних підлітків» |
Твори картин Стародавньої Греції Вправа «Визнач колорит картини» Перегляд дитячих робіт. |
-обирає різні способи творення для художнього самовираження; -шукає з допомогою вчителя ілюстративні матеріали; -називає теплі та холодні кольори; -розпізнає види натюрморту.
|
1 |
|
|
||
13 |
Мистецтво у звичайних речах (продовжен-ня) |
1Живописний натюрморт 2Рефлекс 3ХТД «Різдвяний арт-ярмарок»
|
Репродукції картин, що яскраво відображають контрастність кольорів. Анрі Матіс «Червоні рибки» Перегляд дитячих робіт. |
-визначає улюблені види мистецької діяльності, пояснює, від чого отримує задоволення; -називає види живопису; -застосовує під час уроку відповідну термінологію (рефлекс) |
1 |
|
|
||
14 |
Мистецтво у звичайних речах (продовження) |
1Декоративний натюрморт 2Контраст 13.2ХТД «Дідух»
|
Світлини, що яскраво репрезентують видовий поділ скульптури. Вправа «Наведи приклади контрастних кольорів» Перегляд зразків. Створення фото каталогу «Скульптура мого краю»
|
-наводити приклади синтезу мистецтв, зв’язків між видами мистецтва, мистецтва з життям; -висловлює свою думку в обговореннях творів мистецтва; -використовує різні види інформації під час творчості; -називає види натюрмортів; -називає засоби художньої виразності (контраст), контрастні за кольором кольори.
|
1 |
|
|
||
15 |
Мистецтво у звичайних речах (продовження) |
14.1Професійне мистецтво 14.2Види та матеріали скульптури 14.3ХТД «Ялинкова іграшка» |
Відео «Виготовлення скляної новорічної іграшки. Робота з підручником. Перегляд дитячих робіт. Міні-дослідження «З чого роблять скульптури» |
-обирає різні способи творення для художнього самовираження; -шукає з допомогою вчителя ілюстративні матеріали; -застосовує різні матеріали для створення скульптури; -наводить приклади видів скульптури. |
1 |
|
|
||
16 |
Урок узагальнення |
Панно «У наших серцях Україна» |
Світлини, що яскраво репрезентують український живопис. Галерея образів. Аналіз робіт зимової тематики. Вправа « Знавці мистецтва». Виставка робіт учнів. |
-знає і розуміє особливості взаємодії різних видів мистецтва; -застосовує різні художні техніки, матеріали, формати, прийоми; -визначає сильні й слабкі сторони своєї роботи в чітких формулюваннях; -презентує результати власної творчості публічно, пояснює свій задум.
|
1 |
|
|
||