Календарне планування для 9-го класу з поглибленим вивченням біології на ІІ семестр, складено відповідно до чинної програми, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 17.07.2013 № 983.
Погоджено
Заступник директора
_____________________
БІОЛОГІЯ
9 КЛАС
(140 годин – 4 години на тиждень, із них 4 години – резервних)
За програмою з біології для 8-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням біології, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України
від 17.07.2013 № 983.
№п/п
|
Тема уроку |
Практичні роботи, лабораторні роботи, дослідження, проекти |
К-сть годин |
Дата проведен-ня уроку |
Примітка |
Тема 7. Біорізноманіття (12 год.) |
|||||
64 |
Міжнародні Кодекси номенклатур. Міжнародні банки генетичної інформації, пошукові системи.
|
Практична робота 6.* Молекулярно-генетична ідентифікація видів за допомогою маркерних послідовностей ДНК (BLAST-ідентифікація. |
1 |
|
|
65 |
Макросистема органічного світу. |
|
1 |
|
|
66 |
Різноманітність органічного світу. Конвенція про біорізноманітність. |
|
1 |
|
|
67 |
Генетична, видова та екосистемна різноманітність. |
|
1 |
|
|
Тема 8. Надорганізмові біологічні системи (7 год.) |
|||||
68 |
Поняття про екосистему. Різноманітність екосистем. |
|
1 |
|
|
69 |
Харчові зв’язки, потоки енергії та колообіг речовин у екосистемах. |
|
1 |
|
|
70 |
Практична робота 7. Розв’язування задач з екології. |
|
1 |
|
|
71 |
Біотичні, абіотичні та антропогенні фактори. |
|
1 |
|
|
72 |
Стабільність екосистем та причини її порушення. |
|
1 |
|
|
73 |
Біосфера як цілісна система. |
|
1 |
|
|
74 |
Захист та збереження біосфери, основні заходи щодо охорони оточуючого середовища.
|
Проект Виявлення рівня антропогенного впливу в екосистемах своєї місцевості.
|
1 |
|
|
Тематична № 1 |
|||||
Тема 9. Різноманітність біоти України та принципи і підходи до її збереження (15 год) |
|||||
75 |
Природні зони України. |
|
1 |
|
|
76 |
Червона Книга України. |
|
1 |
|
|
77 |
Зелена Книга України. |
|
1 |
|
|
78 |
Природно-заповідний фонд України – основа збереження біорізноманітності держави. |
|
1 |
|
|
79 |
Основи заповідної справи. |
|
1 |
|
|
80 |
Біосферні заповідники. |
|
1 |
|
|
81 |
Природні заповідники. |
|
1 |
|
|
Тематична № 2 |
|||||
82 |
Національні парки. |
|
1 |
|
|
83 |
Заказники. |
|
1 |
|
|
84 |
Пам’ятки природи. |
|
1 |
|
|
85 |
Збереження біорізноманітності в ботанічних садах. |
|
1 |
|
|
86 |
Збереження біорізноманітності в зоопарках, колекціях культур, банках гермплазми. |
|
1 |
|
|
87 |
Проблеми біологічних інвазій. |
|
1 |
|
|
88 |
Екосистеми та ландшафти України особливого наукового та природоохоронного значення. |
|
1 |
|
|
89 |
Узагальнення знань з теми: «Різноманітність біоти України та принципи і підходи до її збереження». |
|
1 |
|
|
Тематична № 3 |
|||||
Тема 10. Біорізноманітність Українського Полісся (7 год.)
|
|||||
90 |
Основні природні комплекси Українського Полісся. |
|
1 |
|
|
91 |
Раритетні ландшафти та екосистеми. |
|
1 |
|
|
92 |
Види, що перебувають під особливою загрозою зникнення. |
|
1 |
|
|
93 |
Природні заповідники Українського Полісся. |
|
1 |
|
|
94 |
Національні природні парки. |
|
1 |
|
|
95 |
Особливості підходів до збереження біорізноманітності Українського Полісся. |
|
1 |
|
|
96 |
Екскурсія. Вивчення біорізноманіття (на прикладі своєї місцевості). |
|
1 |
|
|
Тематична № 4 |
|||||
Тема 11. Біорізноманітність лісостепу (6 год.) |
|||||
97 |
Основні природні комплекси лісостепової зони. |
|
1 |
|
|
98 |
Раритетні ландшафти та екосистеми. Види, що перебувають під особливою загрозою зникнення. |
|
1 |
|
|
99 |
Природні заповідники лісостепу. |
|
1 |
|
|
100 |
Національні природні парки Лівобережного лісостепу. |
|
1 |
|
|
101 |
Національні природні парки Правобережного лісостепу. |
|
1 |
|
|
102 |
Особливості підходів до збереження біорізноманітності лісостепу. |
|
1 |
|
|
Тематична № 5 |
|||||
Тема 12. Біорізноманітність українських степів (7 год.) |
|||||
103 |
Основні природні комплекси степової зони. Раритетні ландшафти та екосистеми. |
|
1 |
|
|
104 |
Види, що перебувають під особливою загрозою зникнення. Принципи збереження різноманітності степової біоти. |
|
1 |
|
|
105 |
Біосферні заповідники, природні заповідники степів України. |
|
1 |
|
|
106 |
Національні природні парки степової зони без морських охоронних акваторій. |
|
1 |
|
|
107 |
Степові комплекси природних заповідників та національних парків Криму. |
|
1 |
|
|
108 |
Особливості підходів до збереження біорізноманітності українських степів. |
|
1 |
|
|
109 |
Контрольна робота |
|
1 |
|
|
Тематична № 6 |
|||||
Тема 13. Біорізноманітність Українських Карпат (6 год.) |
|||||
110 |
Природні комплекси Українських Карпат. Основні висотні пояси та їх біота. |
|
1 |
|
|
111 |
Раритетні гірські екосистеми. Види, що перебувають під особливою загрозою зникнення. |
|
1 |
|
|
112 |
Принципи збереження різноманітності біоти Українських Карпат. |
|
1 |
|
|
113 |
Біосферні заповідники: Карпатський біосферний заповідник. |
|
1 |
|
|
114 |
Природні заповідники, Національні парки Українських Карпат. |
|
1 |
|
|
115 |
Особливості підходів до збереження біорізноманітності Українських Карпат. |
|
1 |
|
|
Тема 14. Біорізноманітність Гірського Криму |
|||||
116 |
Основні природні комплекси Гірського Криму. |
|
1 |
|
|
117 |
Природні заповідники Гірського Криму. |
|
1 |
|
|
118 |
Особливості підходів до збереження біорізноманітності Гірського Криму.
|
|
1 |
|
|
Тематична № 6 |
|||||
Тема 15. Біорізноманітність Чорного та Азовського морів (6 год.) |
|||||
119 |
Біота Азовського моря та проблеми її збереження. |
|
1 |
|
|
120 |
Основні причини збіднення морської біоти. |
|
1 |
|
|
121 |
Проблеми інтродукованих видів.
|
|
1 |
|
|
122 |
Біота Чорного моря та основні загрози для її різноманітності. |
|
1 |
|
|
123 |
Морські інвазійні види. |
|
1 |
|
|
124 |
Об’єкти природно-заповідного фонду України, що мають охоронні морські акваторії. |
|
1 |
|
|
125 |
Національні природні парки. |
|
1 |
|
|
126-129 |
Навчальний проект (на вибір) Збереження раритетних видів біоти та природних комплексів (на прикладі певної природної зони або гірської країни). Природа місцевості, де я живу. Чим пишаюсь я та мої земляки. Заповідний куточок, який я мрію відвідати. |
|
4 |
|
|
Тематична № 7 |
|||||
Тема 16. Біологія як основа біотехнології та медицини (6 год.) |
|||||
130 |
Одомашнення рослин та тварин. |
|
1 |
|
|
131 |
Поняття про селекцію. |
|
1 |
|
|
132 |
Огляд традиційних біотехнологій. |
|
1 |
|
|
133 |
Основи генетичної та клітинної інженерії. |
|
1 |
|
|
134 |
Роль генетичної інженерії в сучасних біотехнологіях і медицині. |
|
1 |
|
|
135 |
Генетично-модифіковані організми.
|
Практична робота 8. Порівняння природного, штучного добору та генетичної модифікації. |
1 |
|
|
Узагальнення |
|||||
136 |
Основні загальні властивості живих систем. |
|
1 |
|
|
Тематична № 8 |