УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
5 КЛАС
(Відповідно до навчальної програми:
Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх
навчальних закладів. – К.: Освіта, 2013 зі змінами,
затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804)
Розроблено для індивідуального навчання в 5 класі
1 год на тиждень (35 годин на рік)
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
|
К-сть |
К-сть |
||
Контрольні роботи у формі: |
Всього |
1 |
2 |
контрольного класного твору |
- |
1 |
|
виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо) |
1 |
1 |
|
Позакласне читання |
1 |
1 |
|
Виразне читання |
1 |
1 |
|
Література рідного краю |
1 |
1 |
|
Розвиток мовлення |
2 у+п |
2 у+п |
№ з/п |
Тема уроку
|
К-сть
|
Дата
|
||||||
1. |
Початок словесного мистецтва: фольклор і літописи. Міфи: „Берегиня", „Дажбог". Легенда «Чому пес живе коло людини». Легенди: „Неопалима купина", «Як виникли Карпати»
ТЛ: фольклор, міф, легенда |
1 |
|
||||||
2. |
Народні перекази. «Прийом у запорожці». Звичаї та традиції запорозьких козаків ТЛ: переказ |
1 |
|
||||||
3. |
Урок літератури рідного краю № 1. Перекази та легенди нашого краю |
1 |
|
||||||
4. |
Тематика народних казок, їхні різновиди. Побудова казки, її яскравий національний колорит. „Мудра дівчина".«Яйце-райце». Світогляд народу, його морально-етичні принципи в казці ТЛ: народна казка, тема, гіпербола. |
1 |
|
||||||
5. |
Урок мовленнєвого розвитку №1(усно). Складання казок |
1 |
|
||||||
6. |
„Летючий корабель". Фантастичне й реальне, смішне і страшне, красиве й потворне в казках |
1 |
|
||||||
7. |
Урок виразного читання №1. Українські народні казки |
1 |
|
||||||
8. |
Дитинство письменника. І. Франко – казкар (збірка «Коли ще звірі говорили»). Казка „Фарбований Лис" ТЛ: літературна казка |
1 |
|
||||||
9 |
В. Королів-Старий. Короткі відомості про письменника і його фантастичні казки. „Хуха-Моховинка". Образи фантастичних істот, створені уявою автора на основі українського фольклору. Урок позакласного читання №1. В. Королів-Старий. «Потерчата» |
1 |
|
||||||
10 |
В. Симоненко. Цікаві сторінки з дитинства митця. Казка „Цар Плаксій та Лоскотон". ТЛ: віршована мова (рима, строфа, ритм), епітети, порівняння |
1 |
|
||||||
11 |
Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Повість-казка сучасної дитячої письменниці ТЛ: повість-казка |
1 |
|
||||||
12 |
Урок мовленнєвого розвитку №2(письмово). Складання продовження пригоди Алі та її нових друзів |
1
|
|
||||||
13. |
Загадка як вид усної народної творчості. Розгляд змісту і форми загадок. Види загадок (про людей, їхнє життя, про природу та її явища, про рослини, тварин) Прислів’я та приказки. ТЛ: загадка, метафора, прислів’я, приказка |
1 |
|
||||||
14 |
Леонід Глібов - відомий український поет і байкар. „Химерний, маленький…", „Що за птиця?" Хто вона?», „Хто розмовляє?", „Хто сестра і брат?" ТЛ: акровірш |
1 |
|
||||||
15. |
Контрольна робота №1. Вступ. Світ фантазії та мудрості |
|
|
||||||
16
|
«Повість минулих літ» – найдавніший літопис нашого народу. Літописна оповідь «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь». Казкові й історичні мотиви літописних сюжетів Літописна оповідь «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам». ТЛ: літопис |
1 |
|
||||||
17 |
Літописна оповідь «Володимир вибирає віру». Значення літописання для нащадків. Урок мовленнєвого розвитку №3. Усне переказування літописних оповідей |
1 |
|
||||||
18 |
Урок позакласного читання №3. Є. Гуцало. «Сім’я дикої качки» |
1 |
|
||||||
19 |
Олександр Олесь. Поезії з книги «Княжа Україна», їх зв’язок із літописами. «Україна в старовину» „Ярослав Мудрий". |
1 |
|
||||||
20 |
Олександр Олесь. «Микита Кожум’яка». Драматичний твір на тему народної казки |
2 |
|
||||||
21 |
Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі». Пригодницька повість про мандрівку історичними місцями сучасної України». Образи козаків та символіка козацької шаблі у творі ТЛ: епічний твір |
1 |
|
||||||
22 |
Контрольна робота №2(твір). Історичне минуле нашого народу |
1 |
|
||||||
23 |
Т. Шевченко. Розповідь про поета, його дитинство (на основі повісті С. Васильченка «У бур’янах») Оповідання С.Васильченка «У бур’янах» |
1 |
|
||||||
24 |
Тарас Шевченко. «За сонцем хмаронька пливе...». Картини довколишнього світу, природи у поезіях Т.Шевченка ТЛ: ліричний твір, персоніфікація |
1 |
|
||||||
25 |
Т. Шевченко. «Садок вишневий коло хати». Художня реальність, створена уявою митця за допомогою засобів образної мови |
1 |
|
||||||
26 |
П. Тичина. Коротко про поета і край, де він народився. „Не бував ти у наших краях!" |
1 |
|
||||||
27 |
П. Тичина. „Гаї шумлять…», «Блакить мою душу обвіяла…». Майстерне відтворення краси природи, вираження життєрадісності, патріотичних почуттів засобами художнього слова. Мелодійність віршів П.Тичини ТЛ: метафора, епітет |
1
|
|
||||||
28 |
Урок виразного читання №2. Поезії Т. Шевченка та П.Тичини |
1 |
|
||||||
29 |
Є. Гуцало. Основні відомості про письменника. Вічне протистояння добра і зла – наскрізна тема світового мистецтва. Порушення цієї теми в оповіданні «Лось» ТЛ: оповідання |
1 |
|
||||||
30 |
Урок мовленнєвого розвитку №4(письмово). Складання портрета літературного героя |
1 |
|
||||||
31 |
М. Рильський. Основні відомості про поета. Краса рідної природи й відтворення її поетом засобами поетичної мови. «Дощ», «Осінь-маляр із палітрою пишною…» |
1 |
|
||||||
32 |
Урок літератури рідного краю №4. Цікаві твори письменників-земляків |
1 |
|
||||||
33 |
Г. Тютюнник. Коротко про письменника. «Дивак». Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини. Паралельність і єдність двох світів –природи й людини, зображених в оповіданні |
1 |
|
||||||
34 |
Микола Вінграновський. «Сіроманець» – захоплива й драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи |
1 |
|
||||||
35 |
Контрольна робота №3. Рідна Україна. Світ природи |
1 |
|
||||||