Календарне планування уроків
української літератури у 5 класі,
складене на основі Модельної навчальної програми «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти, автори: Яценко Т.О., Качак Т.Б., Кизилова В.В., Пахаренко В.І., Дячок С.О., Овдійчук Л.М., Слижук О.А., Макаренко В.М., Тригуб І.А., рекомендованої Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 12 липня 2021 року №795)
(Підручник: Українська література Яценко Т. Підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти. − Київ, Видавничий дім «Освіта», 2022 Рекомендовано Міністерством освіти і науки України. (наказ Міністерства освіти і науки України від 08 лютого 2022 р. № 140)
(4 год. на тиждень)
ЗА ПРОГРАМОЮ |
ЗАПЛАНОВАНО |
Всього: 140 годин І семестр – 64 год. ІІ семестр – 74 год. |
Всього: І семестр – 61 год. ІІ семестр |
Діагностування – 6 год. =3+3
РМ – 4 год.= 2 (у+п)+2 (у+п))
ВДН – 4 год.=0+4
ПЧ – 4 год. =2+2
ЛРК – 2 год.=1+1
І СЕМЕСТР |
|||
Тема. Вступ. Малі жанри фольклору та літератури (7 год.) |
|||
1. |
|
|
Роль книги в житті людини. Значущість читання в житті особистості. |
2. |
|
|
ПЧ. Презентація самостійно прочитаних художні твори. |
3. |
|
|
Прислів’я та приказки – перлини народної мудрості. Художнє відтворення в прислів’ях і приказках життєвого досвіду багатьох поколінь українців. |
4. |
|
|
Народні загадки. Первісне та сучасне значення народних загадок. Тематика загадок. |
5. |
|
|
Акровірші та авторські загадки у творчості Л. Глібова, їх загальна характеристика. Фольклорні мотиви та жартівливий характер загадок дідуся Кенира. |
6. |
|
|
РМ(у) Висловлювання на основі прислів’я |
7. |
|
|
Діагностична контрольна робота |
Тема. Народні та літературні казки (11 год.) |
|||
8. |
|
|
Народні казки. Повторення та узагальнення: види народних казок. їх спільні й відмінні риси. Особливості мови народної казки. |
9. |
|
|
Українська народна казка «Яйце-райце». Символіка казки, відображення у ній світогляду, звичаїв та обрядів, морально-етичних принципів українців. |
10. |
|
|
Літературні казки. Особливості літературної казки, її відмінність від народної. Іван Франко. «Фарбований Лис». |
11. |
|
|
Іван Франко. «Фарбований Лис». Морально- етична проблематика твору. |
12. |
|
|
Леся Українка Короткі біографічні відомості про дитинство письменниці. «Лелія». Соціальні мотиви в казці. |
13. |
|
|
«Лелія». Чарівні перетворення, їх роль у казці. |
14. |
|
|
Валерій Шевчук. Замальовка життєпису письменника. «Чотири сестри». Тема зміни пір року, її художнє втілення. |
15. |
|
|
«Чотири сестри». Значення мотиву сну та змалювання родинних взаємини між сестрами. Осмислення символічного змісту казки-притчі. |
16. |
|
|
ПЧ. Василь Королів-Старий «Хуха-Моховинка». |
17. |
|
|
РМ(п) Створення власного мовно-літературного продукту. |
18. |
|
|
Діагностична контрольна робота |
Тема. Минуле українського народу: легенди, перекази літописні оповіді (13 год.) |
|||
19. |
|
|
Легенди українців. Спільне та відмінне в народних казках і легендах. Ознаки фантастичного в легендах. Види народних легенд. |
20. |
|
|
Легенда «Берегиня» . Протистояння добра і зла. Символічні образи в легенді. Утілення образу Берегині в різних видах народного мистецтва. |
21. |
|
|
Народні перекази як вияв історичної пам’яті українців. «Старі Кодаки й перші запорожці- козари». Переказ про заснування перших козацьких поселень та козацьку старшину. |
22. |
|
|
«Старі Кодаки й перші запорожці- козари». Мотив національної пам’яті про запорожців – оборонців рідної землі. |
23. |
|
|
Літописні оповіді. «Повість минулих літ» – перший історичний твір на землях Київської Русі, пам’ятка ХІІ ст., основа українського літописання. «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь». |
24. |
|
|
«Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь»Змалювання вчинків літописних героїв. Уславлення засновників Київської Русі. Героїчний зміст літопису, його сюжети в різних видах мистецтва. |
25. |
|
|
Олександр Олесь. Стисла розповідь про долю поета. Жанрові ознаки драми-казки за народними мотивами «Микита Кожум’яка». |
26. |
|
|
Олександр Олесь «Микита Кожум’яка». Уславлення юного героя. Особливості мови твору |
27. |
|
|
Сергій Плачинда. Стисла розповідь про письменника. Історична основа твору «Богатирська застава». |
28. |
|
|
«Богатирська застава». Образ Будимира – патріота рідної землі. Особливості мови історичного оповідання. |
29. |
|
|
Діагностична контрольна робота |
30. |
|
|
Література рідного краю. Виразне читання. |
31. |
|
|
Цікавинки сучасної дитячої української літератури. |