Календарно-тематичне планування до модельної навчальної програми
«Історія України. Всесвітня історія. 6 клас»
для закладів загальної середньої освіти (розрахунок на 2 години)
(автори Піскарьова І.О., Бурлака О.В., Майорський В.В., Мелещенко Т.В., Щупак І.Я.)
Підручник: Історія України. Всесвітня історія. 6 клас (І.Я.Щупак, Н.С. Власова, І.О. Піскарьова)
№ з/п |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Дата |
Примітка |
Вступ до інтегрованого курсу історії |
|||
|
Повторення. Що вивчає наука історія |
|
|
|
Історична періодизація: світ і Україна. Археологічна періодизація. Хронологічні межі історії Стародавнього світу. |
|
|
|
Лічба часу в історії Стародавнього світу. |
|
|
|
Лічба часу в історії Стародавнього світу. |
|
|
|
Лічба часу в історії Стародавнього світу. |
|
|
|
Історичні джерела з історії Стародавнього світу |
|
|
|
Тематичний контроль |
|
|
Розділ І. Життя людей у первісні часи |
|||
|
Поява і розселення людини на планеті Земля. Теорії походження людини. |
|
|
|
Кам’яний вік людства. |
|
|
|
Життя та заняття найдавніших людей. |
|
|
|
Життя людини на теренах України в первісну добу. Перші люди на теренах України. Основні стоянки та пам’ятки первісних людей на території України. |
|
|
|
Виникнення землеробства та скотарства. Неолітична революція. Початок обробки металів. Виникнення ремесел. Зародження торгівлі. |
|
|
|
Перші землероби та скотарі України. Трипільська археологічна культура. Середньостогівська археологічна культура. |
|
|
|
Форми організації первісних спільнот |
|
|
|
Первісна культура та релігійні вірування людей. Практичні знання та вірування первісних людей. Мистецтво за первісної доби |
|
|
|
Узагальнення |
|
|
|
Тематичний контроль |
|
|
Розділ ІІ. Цивілізації Стародавнього Сходу |
|||
|
Цивілізаційні центри Стародавнього Сходу в часі і просторі. Наукові дослідження стародавніх цивілізацій. |
|
|
|
Землеробські цивілізації Стародавнього світу. Вплив природних умов на особливості господарювання давніх цивілізацій Сходу. |
|
|
|
Давній Єгипет. |
|
|
|
Народження цивілізації Дворіччя. Давній Вавилон. Фінікія. Ізраїльсько-Юдейське царство. |
|
|
|
Давні Індія та Китай. |
|
|
|
Держава і суспільство. Влада фараона в Давньому Єгипті. Міста-держави Шумеру. Закони Хаммурапі. Поняття закону. Ізраїльсько-Юдейське царство. Перська держава. |
|
|
|
Закони Хаммурапі. Поняття закону. Ізраїльсько-Юдейське царство. Перська держава. |
|
|
|
Родина, освіта і виховання дітей у суспільствах стародавнього Сходу. Становище жінок. Варни і касти в Індії. Ранги в китайському суспільстві. |
|
|
|
Міфологія. Релігійні уявлення. Язичницькі вірування народів Стародавнього Сходу. |
|
|
|
Поява монотеїстичних релігій. Буддизм. Конфуціанство. Біблія як історичне джерело. |
|
|
|
Культурні надбання Стародавнього Сходу. |
|
|
|
Будівництво пірамід. Мистецтво. Писемність. Батьківщина алфавіту. |
|
|
|
Узагальнення |
|
|
|
Тематичний контроль |
|
|
|
Підсумковий урок за І семестр |
|
|
Розділ ІІІ. Давня Греція та її сусіди |
|||
|
Природа і населення стародавньої Греції. Наукові дослідження давньогрецької цивілізації. Природні умови та населення. Розвиток господарства. |
|
|
|
Цивілізація Давньої Греції та її сусіди у просторі та часі. Мінойська цивілізація. Ахейська Греція. |
|
|
|
Дорійці. Грецькі поліси (міста-держави). Давньогрецький поліс. Суспільство і держава в Стародавній Греції. Система рабства. |
|
|
|
Велика грецька колонізація. Еллінізм. Елліністичні держави. |
|
|
|
Афіни – батьківщина демократії: від Солона до Перикла. |
|
|
|
Стародавня Спарта – приклад олігархічної держави. |
|
|
|
Греко-перські війни як приклад рівня розвитку військової справи в Давній Греції. |
|
|
|
Військова справа в Стародавній Греції. Поняття конфлікту, його види, стадії та способи подолання. Образ воїна-героя. Озброєння, стратегія і тактика полководців. |
|
|
|
Александр Македонський. Держава Александра Македонського. |
|
|
|
Тематичний контроль |
|
|
|
Родина і виховання в Давній Греції. Ґендер. Становище жінки. Навчання дітей. Виховання громадян і воїнів (на прикладі Афін і Спарти). |
|
|
|
Традиції повсякденного життя. Давньогрецька мода. |
|
|
|
Міфологія. Релігія. Олімпійські ігри. |
|
|
|
Культура Давньої Греції. Наукові здобутки. |
|
|
|
Пам’ятки мистецтва Мінойської цивілізації, «золотої доби» грецької культури, еллінізму. Видатні діячі давньогрецької культури. Історичне значення давньогрецької культури. |
|
|
|
Осередки давньогрецької цивілізації та їх сусіди на теренах України: античні міста-держави. |
|
|
|
Кіммерійці на території України. |
|
|
|
Скіфи на території України. |
|
|
|
Сармати та землеробське населення українських земель. |
|
|
|
Узагальнення |
|
|
|
Тематичний контроль |
|
|
Розділ ІV. Давній Рим і його сусіди |
|||
|
Давній Рим у часі і просторі. Природа і населення Апеннінського півострова. Наукові дослідження давньоримської цивілізації. Природні умови та населення. Розвиток господарства. Виникнення міста Рим. |
|
|
|
Царський період. Римська республіка. Людина в правовій та політичній системі.Давнього Риму. Організація влади в Давньому Римі: від республіки до імперії. Закони XII таблиць. Римське право. Права і обов’язки громадян в Римі. Соціальний захист. Основні форми та прояви дискримінації. Система рабства. |
|
|
|
Воєнна експансія Риму. Військова справа в Давньому Римі. Образ воїна-героя. Ставлення до ветеранів армії. Озброєння, стратегія і тактика полководців. Війни Риму на різних етапах історії. Видатні полководці. |
|
|
|
Юлія Цезар та Октавіан Август |
|
|
|
Римська імперія. |
|
|
|
Родина і виховання. Родина в Давньому Римі. Становище жінки. Навчання і виховання дітей. |
|
|
|
Традиції повсякденного життя. Розваги в давньоримському суспільстві. |
|
|
|
Релігія в Стародавньому Римі: від язичництва до християнства. Пантеон римських богів. Християнське вчення. Ісус Христос. Перші християнські громади і церкви. Перетворення християнства на державну релігію. |
|
|
|
Культура Давнього Риму. Римська культура як продовження античної традиції Давньої Греції. Розвиток наукових знань. |
|
|
|
Пам’ятки мистецтва Стародавнього Риму. Історичне значення давньоримської культури. |
|
|
|
Сусіди Стародавнього Риму. Початок Великого переселення народів. Життя варварських племен. Відносини Риму з варварами. Падіння Стародавнього Риму: причини та наслідки. |
|
|
|
Давні слов’яни на теренах України. Питання походження і прабатьківщини слов’ян. Венеди, анти і склавини в писемних джерелах. |
|
|
|
Повсякденне й господарське життя слов’ян на теренах України. Духовний світ давніх слов’ян |
|
|
|
Узагальнення |
|
|
|
Тематичний контроль |
|
|
|
Узагальнення. Внесок цивілізацій Стародавнього світу в історію людства |
|
|
|
Підсумковий урок за рік |
|
|