Календарно-тематичне планування
«Досліджуємо історію і суспільство (інтегрований курс)»
Модельна навчальна програма «Досліджуємо історію і суспільство. 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти
(наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
(2 год. на тиждень, 70 год. на рік)
№ |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
Примітки |
ВСТУП. ЛЮДИНА. СУСПІЛЬСТВО. ІСТОРІЯ |
|||
1 |
Людина – неповторна особистість. Гідність людини. |
|
|
2 |
Людські спільноти та їх розмаїття. Самоідентифікація людини |
|
|
3 |
Історія як минуле людини і суспільства. |
|
|
4 |
Історія України – частина європейської та світової історії. Історія мого краю |
|
|
РОЗДІЛ І. ІСТОРИЧНИЙ ЧАС І ПРОСТІР |
|||
5 |
Хронологія. Календарний та історичний час |
|
|
6 |
Відлік історичного часу. Лінія часу. |
|
|
7 |
Основні періоди історії людства |
|
|
8 |
Географічний та історичний простір. Історична мапа |
|
|
9 |
Історичні події у просторі. Взаємодія людини і природи. |
|
|
10 |
Україна та її сусіди на географічних та історичних картах. |
|
|
11 |
Локальна історія |
|
|
12 |
Етнографічні регіони України. |
|
|
13 |
Географічні назви в історії |
|
|
14 |
Проєкт Віхи історії моєї родини/громади |
|
|
15 |
Узагальнення з розділу «Історичний час і простір» |
|
|
РОЗДІЛ ІІ. ДЖЕРЕЛА ІНФОРМАЦІЇ. ІСТОРИЧНІ ДЖЕРЕЛА |
|||
16 |
Джерела інформації та їх види. Первинні та вторинні історичні джерела |
|
|
17 |
Писемні історичні джерела |
|
|
18 |
Речові історичні джерела |
|
|
19 |
Візуальні історичні пам’ятки |
|
|
20 |
Мова, топоніміка, фольклор як джерела знань про минуле |
|
|
21 |
Текст та медіа текст. Факти і судження. Достовірність джерел |
|
|
22 |
Способи нагромадження та пошуку інформації у минулому і сьогодні. |
|
|
23 |
Книги в історії людства. Йоган Гутенберг. Іван Федоров |
|
|
24 |
Пошук та збереження історичних джерел |
|
|
25 |
Архіви, музеї, бібліотеки України та світу. |
|
|
26 |
Пошукові інтернет-системи отримання інформації |
|
|
27 |
Узагальнення з розділу «Джерела інформації. Історичні джерела» |
|
|
РОЗДІЛ ІІІ. МАНДРІВКИ У МИНУЛЕ УКРАЇНИ |
|||
28 |
Історичні події і процеси. Причини, приводи, результати і наслідки історичних подій, явищ, процесів. |
|
|
29 |
Люди в історії: історичні персонажі, групи людей і народи. Історичні постаті |
|
|
30 |
Київ – давня столиця Руси-України. «Повість минулих літ» про заснування Києва братами Києм, Щеком, Хоривом та сестрою Либідь. |
|
|
31 |
Русь-Україна. Княгиня Ольга. |
|
|
32 |
Легенди про князів Аскольда, Діра, Олега, Ігоря, Святослава і княгиню Ольгу. |
|
|
33 |
Королівство Руське. Король Данило |
|
|
34 |
Українське козацтво у військовий та мирний час |
|
|
35 |
Військове мистецтво українського козацтва. Легенди про козаків. |
|
|
36 |
Козацькі військові винаходи. Звичаї та обряди козаків. |
|
|
37 |
Українська революція (1917 – 1921). |
|
|
38 |
М. Грушевський. Є. Петрушевич |
|
|
39 |
Голодомор в пам’ятниках України та світу |
|
|
40 |
Україна у Другій світовій війні (1939 – 1945) |
|
|
41 |
Утворення держави Україна. |
|
|
42 |
Віхи становлення української державності. В’ячеслав Чорновіл |
|
|
43 |
Історія мого краю∶ від минулого до сьогодення. |
|
|
44 |
Історія моєї родини |
|
|
45 |
Проєкт Про що та про кого розповідає історія мого краю? |
|
|
46 |
Узагальнення з розділу «Мандрівки у минуле України» |
|
|
РОЗДІЛ ІV. ІСТОРІЯ НАВКОЛО НАС |
|||
47 |
Зміни в житті людини і суспільства. Зв'язок минулого і сьогодення |
|
|
48 |
Господарство, підприємництво. |
|
|
49 |
Гроші упродовж історії людства. Українська гривня: історія та сьогодення. |
|
|
50 |
Освіта, наука, техніка у минулому й сьогоденні |
|
|
51 |
Проєкт Школа у минулому і сьогоденні |
|
|
52 |
Місто і село∶ від виникнення до сучасності |
|
|
53 |
Дозвілля і спорт колись і тепер. |
|
|
54 |
Подорожі та міграції. Українці в світі |
|
|
55 |
Доброчинність і волонтерство∶ історія і сучасність |
|
|
56 |
Віртуальна подорож історично-культурними і природними пам’ятними місцями України і світу (в межах теми) |
|
|
57 |
Історико-культурні пам’ятки мого краю |
|
|
58 |
Узагальнення з розділу «Історія навколо нас» |
|
|
РОЗДІЛ V. РОЗМАЇТТЯ УКРАЇНИ |
|||
59 |
Полікультурність∶ етнічне, релігійне, культурне та інше розмаїття в Україні |
|
|
60 |
Замки, фортеці, палаци України. |
|
|
61 |
Релігії, храми України Софійський собор і Києво-Печерська лавра |
|
|
62 |
Історичні та природні заповідники |
|
|
63 |
Парки і сади. «Софіївка» в Умані та заповідник «Качанівка» на Чернігівщині |
|
|
64 |
Вулиці та площі. Вулиця Хрещатик у Києві. Площа Ринок у Львові |
|
|
65 |
Взаємодія культур в минулому і сьогоденні. |
|
|
66 |
Зв'язок минулого, теперішнього і майбутнього в житті людини та суспільства |
|
|
67 |
Проєкт «Культурне розмаїття мого краю» |
|
|
68 |
Узагальнення з розділу «Розмаїття України» |
|
|
69-70 |
Узагальнення до курсу |
|
|