Календарно-тематичне планування
з історії для 5 класу, (2 години),
укладене на основі навчальної програми
«Досліджуємо історію і суспільство»,
розробленої у відповідності до модельної програми,
автори Васильків І, Димій І, Шеремета Р.
№ |
Тема |
Зміст |
Види навчальної діяльності |
Результати навчальної д-сті |
К-сть год |
Дата |
Приміт-ка |
|
|
Розділ І. |
Україна сучасна |
європейська держава |
|
|
|
1
|
Досліджуємо історію і суспільство. Вступ до курсу |
1. «Я», «Ми», «суспільство». Будьмо знайомі! 2. Що таке історія
Терміни суспільство (соціум), спільноти, історія, історики
|
Створення асоціативного куща або хмари слів «Історія» Складання власної візитівки Робота з текстом підручника – складання запитань до тексту. Вправа «Прогнозування» |
-пояснює терміни; -аргументує потребу спільних правил і законів, а також необхідність їх дотримуватися; виокремлює основне і - формулює питання різного типу до тексту; -пояснює, що вдалося та не вдалося досягти під час виконання роботи ; -формулює судження про вчинки історичних осіб та сучасних діячів, події, явища, процеси з урахуванням отриманих знань та власного досвіду . |
1 |
|
С.6-8 |
2 |
Хто і як досліджує історію |
1. Геродот. 2. Михайло Грушевський |
Робота в парах, прийом «Інтерв’ю» Перегляд презентації «Видатні історики» Складання анаграми. |
-пояснює, як людина впливає на різні спільноти і державу своєю діяльністю; -добирає інформацію за заданими критеріями; -знає імена істориків. |
1 |
|
С.8-10 |
3 |
Україна молода держава з великим минулим |
1. Ознаки суверенної та незалежної держави 2. ШляхУкраїни до незалежності 3. Акт проголошення незалежності України Терміни держава, незалежність, суверенітет , ознаки держави. |
Створення схеми «Ознаки суверенної та незалежної держави» Вправа «Історична математика» Робота з документом (Акт проголошення незалежності України) |
-емоційно долучається до заходів, які спрямовані на утвердження цінності незалежності і територіальної цілісності України; -визначає значущість історичної та сучасної події для людини і суспільства ; -виокремлює основне і другорядне в тексті; -формулює судження про вчинки історичних осіб та сучасних діячів, події, явища, процеси з урахуванням отриманих знань та власного досвіду.
|
1 |
|
С.12-14 |
4 |
Державна символіка та мова |
1. Державні символи 2.Державна мова 3. Гривня. Терміни: державні символи, державна мова
|
Формулювання запитань до тексту . Вправа «Сенкан про мову» (групова робота) Вправа «Візитівка держави». |
-формулює питання різного типу до тексту; -емоційно долучається до заходів, які спрямовані на утвердження цінності незалежності і територіальної цілісності України -послідовно викладає інформацію, будує виступ з дотриманням структури;
|
1 |
|
С.14-18 |
5 |
Практичне заняття «Символіка села Борщівка» |
1. Герб села 2. Прапор села |
Вправа «Історична математика» Практична робота «Прапор країни дитинства» |
-визначає значущість історичної події для людини і суспільства; формулює питання різного типу до візуальних джерел;
|
1 |
|
|
6 |
Територія нашої держави |
1. Територія України та її адміністративний устрій. 2. Столиця 3. Історичні назви та етнографічні регіони України Терміни: Область, район, територіальна громада. Столиця. |
Робота з підручником Створення картосхеми «Адміністративний поділ України» Робота з картою історико- етнографічних регіонів України Вправа «Підсумок одним реченням» |
-виокремлює основні елементи карти та пояснює їх значення ; пояснює і доцільно застосовує терміни, поняття, які вжито в запропонованих джерелах; -розрізняє відносно сталі та змінні об’єкти карти; -визначає орієнтацію об’єктів відносно сторін світу, суб’єкта спостереження; -наводить приклади етнічного, релігійного, культурного та іншого розмаїття в Україні та світі в минулому і сьогоденні. |
1 |
|
С.19-22 |
7 |
Україна на мапі світу |
1. Україна на мапі світу 2. Взаємодія держав у світовому співтоваристві 3. Європейські цінності Терміни: Європейський союз |
Хмаринка слів «Європейські цінності». Робота з відеофрагментом про європейські цінності. Творча вправа «Культурний обмін» (запрошення для друга іноземця з описом нашої держави за зразком)
|
-визначає придатність отриманої інформації для добору аргументів за допомогою вчителя; -застосовує критерії визначення достовірності інформації (з допомогою вчителя; -висловлює власне судження про культурне розмаїття та його цінність для суспільства, виявляє зацікавленість переконаннями інших людей |
1 |
|
С.23-26 |
8 |
Практичне заняття |
1.Територіальне розташування та історичне походження рідного села. |
Створення візуальної картосхеми «Наше село» |
-показати на карті територіальне розміщення рідного села; -розуміти, як природні умови можуть впливати на життя людей. |
1 |
|
|
9 |
Людина в Україні |
1.Людина, особа, громадянин. 2.Населення 3. Як стати громадянином України? Терміни: Громадянин. Населення, Іноземці. |
Вправа «Наведи порядок в реченні» (формулювання визначень за опорними словами) Фронтальна робота – вправа «Оживи схему» (складання змістовної розповіді за схемою) |
-висловлює власне судження про культурне розмаїття та його цінність для суспільства, виявляє зацікавленість переконаннями інших людей; -виокремлює основне і другорядне в тексті; -формулює питання різного типу до тексту. |
1 |
|
С.27-28 |
10 |
Права та обов’язки громадян |
1. Права людини 2.Права дитини 3. Єдність прав і обов’язків Терміни: Права людини. Права дитини. Обов’язки |
Робота з хмаринкою слів «Права дитини» (Робота з витягом з Конституції України та заповнення таблиці «Мої обов’язки»). Творча вправа «Моє право… закінчується там, де…». |
-виокремлює основне і другорядне в тексті; -пояснює значення громадсько- політичних понять (зокрема правá, право/закон) з допомогою вчителя; -аргументує потребу спільних правил і законів, а також необхідність їх дотримуватися; -обґрунтовує необхідність захищати права людини і громадянина та дотримуватись обов’язків громадянина пояснює, як держава забезпечує реалізацію прав людини (зокрема дитини). |
1 |
|
С.29-32 |
11 |
Управління державою |
1 Законодавча влада 2.Виконавча влада 3 Судова влада 4. Президент України Терміни: Республіка. |
Робота в групах (вправа «Доповни схему») . Пошук інформації в інтернеті про органи державної влади в Україні за запропонованими параметрами |
-добирає інформацію за заданими критеріями; -виокремлює основне і другорядне в тексті; -розрізняє повноваження органів влади і приватних осіб; -пояснює значення громадсько - політичних понять (зокрема демократія, свобода, права, право/ закон) з допомогою вчителя. |
1 |
|
С.33-36 |
12 |
Як народ України управляє своєю державою? |
1. Демократія 2. Вибори в Україні Терміни: Верховна Рада України — законодавчий орган. Верховний Суд. Кабінет МіністрівУкраїни -Уряд. Президент України. |
Метод «Проблемне навчання» (Як народ управляє своєю державою?) Складання запитань до тексту. Вправа «Народовладдя нашого класу» Робота з ребусами |
-виокремлює основне і другорядне в тексті; -формулює питання різного типу до тексту; -пояснює значення громадсько- політичних понять (зокрема демократія, свобода, права, право/ закон) з допомогою вчителя; -бере до уваги і зважає у власній поведінці на інтереси класної та інших спільнот, до яких належить. |
1 |
|
С.37-39 |
13 |
Господарст-во нашої країни |
1. Природні багатства України 2. Господарство України Терміни: Економіка Природні ресурси |
Робота з підручником Виготовлення колажу «Природні багатства України» Ментальна карта «Господарство країни» |
-виокремлює основне і другорядне в тексті; -позначає розміщення об’єктів на карті, прокладає уявні маршрути, визначає відстані; -виявляє чинники, що впливають на заняття людей, спосіб ведення господарства, соціальний устрій (клімат,географічне розташування, доступ до природних ресурсів) |
1 |
|
С. 40-44 |
14 |
Сталий розвиток |
1. Сталий Розвиток 2. Екологічні проблеми регіону 3. Мій внесок у сталий розвиток України Терміни: Сталий розвиток |
Робота з поняттям (Вправа «Наведи порядок в реченні») Фронтальна робота (вправа «Дерево рішень» - що може зробите вже сьогодні кожен для досягнення Україною сталого розвитку) |
-критично осмислює ризики, пов’язані зі шкодою для навколишнього середовища ; -обговорює те, як громадяни та уряди можуть сприяти сталому розвитку; -виявляє (з допомогою вчителя) і пояснює виклики, які стоять перед людиною, суспільством у різних природних середовищах; використовує пошукові системи для отримання інформації.
|
1 |
|
С.44-46 |
15 |
Здобутки та труднощі сучасної України |
1. Історична пам'ять
Терміни: Історична пам'ять |
Робота з підручником (вправа «Стрічка часу» - укладання важливих подій державотворення України) Укладання «листа в майбутнє»/ самостійного письмового повідомлення/ |
-описує перебіг історичних подій та визначає тяглість в історичному процесі; -встановлює одночасність подій в історичному просторі, тривалість подій, явищ, процесів та їх віддаленість одних від одних (у межах теми, з допомогою вчителя; -розташовує події у хронологічній послідовності, укладає хронологічну таблицю ; -установлює послідовність історичних подій за допомогою лінії часу. |
1 |
|
С.47-51 |
16 |
Захист держави |
1. Українське військо 2. Захист держави Терміни: українське військо, Збройні сили України, добровольці |
Робота в парах з текстом підручника (Вправа «П’ять речень») .Запис власних міркувань про важливість захисту держави (написання есе). |
-застосовує відповідні поняття в порівняльному описі історичних та сучасних дій та подій; -формулює судження про вчинки історичних осіб та сучасних діячів, події, явища, процеси з урахуванням отриманих знань та власного досвіду. |
1 |
|
С.51-53 |
17 |
Урок узагальнення |
Узагальнення з розділу «Україна сучасна європейська держава» |
Квест-гра у формі практично - узагальнюючої мандрівки з виконанням завдань за маршрутом |
-добирає приклади, які розкривають терміни; -послідовно викладає інформацію, будує виступ з дотриманням структури ; -дотримується принципів академічної доброчесності; -обговорює те, як громадяни та уряди можуть сприяти сталому розвитку ; -визначає на карті положення географічних об’єктів ;
|
1 |
|
С.54 |
|
|
Розділ 2. |
Від родини - |
до України. |
|
|
|
18 |
Моя маленька Батьківщина |
1. Батьківщина – «мала» та «велика» 2. Сторінки історії нашої малої Батьківщини |
Робота з онлайн перекладачем (з’ясувати як звучить слово «батьківщина на різних мовах світу») Вправа (логотип) «Екскурсія Малою Батьківщиною» |
-позначає розміщення об’єктів на карті, прокладає уявні маршрути; -гнучко та конструктивно взаємодіє з новими людьми, адаптується до нових місць та ситуацій. |
1 |
|
С.56-59 |
19 |
Моя вулиця та рідний дім |
1. Моя вулиця 2. Рідний дім 3. Рідна школа |
Пошукова робота (робота з краєзнавчою інформацією -презентація роботи «Історія однієї вулиці» Вправа «Підсумок одним реченням» |
-використовує пошукові системи для отримання інформації; -використовує в поясненнях інформацію з різних джерел, зокрема тексти та відеоматеріали, усні історичні свідчення, музейні експозиції, власні спостереження ; |
1 |
|
С.59-60 |
20 |
Я і моя сім’я. Родовід |
1. Сім’я. Родина. 2. Родовід 3. Біографія Терміни: Родовід. Родинне дерево. Герб роду. Династія Біографія. Автобіографія Історичний портрет |
Читання схеми в підручнику «Сім’я та родина». Складання історичного портрету (фронтальна робота зі складання історичного портрету Т.Шевченка за алгоритмом) |
-установлює послідовність історичних подій (подій свого життя) за допомогою лінії часу; формулює судження про вчинки історичних осіб та сучасних діячів, події, явища, процеси з урахуванням отриманих знань та власного досвіду; -пояснює, як людина впливає на різні спільноти і державу своєю діяльністю. |
1 |
|
С.61-64 |
21 |
Родинні звичаї та традиції |
1. Традиції та звичаї українського народу 2. Родинні традиції Терміни: Традиції Звичаї |
Знайомство з традиціями українського народу (Вправа «Історичне лото») . Знайомство з традиціями родин здобувачів освіти (Вправа «Хмаринка традицій»). Створення самостійного письмового повідомлення, «Суперсила моєї родини» |
-пояснює, як людина впливає на різні спільноти і державу своєю діяльністю наводить приклади етнічного, релігійного, культурного та іншого розмаїття в Україні та світі в минулому; -висловлює власне судження про культурне розмаїття та його цінність для суспільства, виявляє зацікавленість переконаннями інших людей |
1 |
|
С.64-66 |
22 |
Я - особистість |
1. Мій саморозвиток 2. Гідність. Революція гідності 3.Особистий простір Терміни: Особа Особистість Самовизначення Гідність Особистий простір |
Створення колажу «Моя суперсила» ; складання чек- листа «Кроки до успіху»; вправа «Шлях розвитку» (створення особистого шляху розвитку у формі таблиці: зліва, що нового плануєте навчитися, справа – що для цього потрібно). |
-дотримується принципів академічної доброчесності в навчанні та повсякденному житті; -детально описує та характеризує в цілому себе та інших осіб за різними ознаками (інтереси, світогляд тощо); -пояснює відмінності між громадським та особистим простором; -дотримується вимог щодо непорушення особистого простору інших осіб. |
1 |
|
С.86-90 |
23 |
Громада та громадський простір |
1. «Я» і «ми»: рівні та різні. 2. Громада 3. Правила співжиття в громаді та громадський простір Терміни: Громада. Територіальна громада. Громадський простір. |
Вправи з елементами тренінгу «Рівні та різні» (перегляд відео фрагментів); Робота над міні- проєктом «Як поводитись у громадському просторі». |
-пояснює, як людина впливає на різні спільноти і державу своєю діяльністю ; -аргументує потребу спільних правил і законів, а також необхідність їх дотримуватися; -визначає способи власної співучасті в житті класу/ закладу освіти / родини / місцевої спільноти; -пояснює відмінності між громадським та особистим простором. |
1 |
|
С.67-71 |
24 |
Моя шкільна громада |
1. Моя шкільна громада. Друзі 2. Громадські справи Терміни: Шкільна громада. |
Міні проєкт «Школа майбутнього» Вправа «Лідерство та шкільна активність». (визначення рис, які мають бути притаманні шкільним лідерам) |
-визначає, що влаштовує/ не влаштовує в знайомому оточенні; -пропонує, як можна змінити те, що його не влаштовує; -бере до уваги і зважає у власній поведінці на інтереси класної та інших спільнот, до яких належить. |
1 |
|
|
25 |
Практичне заняття «Шкільне самоврядну -вання» |
1.Що таке шкільне самоврядування та чому воно важливе? Терміни: Шкільне самоврядування |
Проведення дослідження про роботу шкільного самоврядування Запис власних думок про реальні та майбутні громадські справи свого класу, шкільної громади |
-бере участь у виборах до органів самоврядування закладу освіти, аналізує та оцінює їх роботу ; -бере до уваги і зважає у власній поведінці на інтереси класної та інших спільнот, до яких належить |
1 |
|
|
26 |
Дотримання прав людини |
1.Порушення прав людини (дискримінація та мова ворожнечі, булінг) 2. Конфлікти та способи їх подолання 3.Толерант-ність Терміни: Дискримінація Мова ворожнечі Толерантність Булінг |
Створення мапи знань «Порушення прав людини » (Групова робота) Інтерактивні вправи на перевірку розуміння булінгу (перегляд відео, – вправа «Рука допомоги»). Створення візуалізації до поняття «толерантність» |
-виявити випадки утисків, насилля та нерівності або несправедливості, не замовчує їх; -добирає інформацію за заданими критеріями; зважає на емоції та почуття інших осіб у своїй поведінці; поводиться з повагою до гідності інших осіб; -використовує в поясненнях інформацію з різних джерел, зокрема тексти та відеоматеріали, власні спостереження. |
1 |
|
С.72-75 |
27 |
Захист прав дитини |
1. Дитина в Україні 2. Захист прав дитини Терміни: Дитина. Повноліття. |
Перегляд мультфільму «Права дитини» Створення плакату «Як діяти, коли порушують мої права». Ситуативні вправи на вироблення навичок безпечної поведінки у конкретній ситуації
|
-добирає інформацію за заданими критеріями; -називає порядок дій у випадку порушення прав дитини; -обговорює важливість поваги прав людини всіма людьми. |
1 |
|
С.76-78 |
28 |
Інформацій- ний простір. Факти і судження |
1.Етапи розвитку інформаційного простору 2. Як розпізнати факти і судження Терміни: Інформація. Інфопростір. Факт. Судження. Дезінформація |
Вправи на визначення видів джерел інформації (створення колективної інфографіки «Сучасний інфопростір») Робота з відеоджерелами |
-розрізняє джерела інформації за видами (матеріальні/ нематеріальні, первинні/вторинні, текстово- візуальні тощо); -установлює послідовність історичних подій за допомогою лінії часу; -пояснює способи нагромадження та пошуку інформації ; -формулює запитання щодо достовірності інформації з різних джерел. |
1 |
|
С.80-85 |
29 |
Інформацій- на безпека |
1. Маніпуляції в медіа на прикладі реклами 2. Як розпізнати фейк? 3. Безпека в соціальних мережах Терміни: Фейк Маніпуляції в медіа медіа грамотність
|
Робота з відеоджерелом Тренінгові вправи на розпізнавання фейків. Учнівська активність «Соціальні мережі і я» |
-розпізнає прояви маніпулювання інформацією на конкретних прикладах; -використовує в поясненнях інформацію з різних джерел, зокрема тексти та відеоматеріали, власні спостереження; -формулює висновок, судження на основі наведених фактів |
1 |
|
С.81 |
30 |
Історичний факт, подія, процес |
1. Історичний факт 2. Історична подія 3. Історичний процес Терміни: Історичний факт. Історична подія. Історичний процес |
Підбір відомих дітям історичних фактів в країні. Створення рейтингу цікавих історичних подій (наприклад «Топ- 5 цікавих подій в історії Борщівки») Робота з таблицею аналізу історичної події на основі дослідження історичних подій |
-використовує в поясненнях інформацію з різних джерел, зокрема тексти та відеоматеріали, власні спостереження; -виявляє і розрізняє з допомогою вчителя причини і приводи, результати і наслідки історичних подій, явищ,процесів; розкривають поняття/ терміни, що використовуються в межах теми. |
1 |
|
С.83 |
31 |
Урок узагальнення |
Узагальнення з розділу «Від родини –до України». Заочна мандрівка «Маленька Батьківщина великих українців»
|
Заочна мандрівка «Маленька Батьківщина великих українців» За результатами мандрівки здобувачі освіти створюють стінгазету |
-добирає інформацію за заданими критеріями; -використовує пошукові системи для отримання інформації |
1 |
|
С.91 |
№ |
Тема |
Зміст |
Види навчальної діяльності |
Результати навчальної діяльності |
К-сть год |
Дата |
При – мітка |
|
|
Розділ 3: |
Україна – світові, |
світ - Україні |
|
|
|
32 |
Україна: погляд крізь час |
1. Розвиток освіти 2. Освітні заклади Терміни Братські школи |
Робота з підручником Робота з картою Логічний ланцюжок «Лінія цінностей» Рекламна візитівка Вправа «Асоціація» |
-співвідносить дані карти з іншими джерелами інформації ; – визначає на карті положення географічних об’єктів; – обґрунтовує користь обміну досвідом та взаємонавчання; - пояснює значення освіти ; – формулює питання різного типу до тексту, візуальних джерел |
1 |
|
С.93-96 |
33 |
Книгодрукування |
1.Іван Федорович |
Робота з підручником Перегляд ілюстрацій Вправа «Види письма» |
– обґрунтовує користь обміну досвідом та взаємонавчання; -визнає успіхи та досягнення інших осіб; -порівнює відкриття різних держав.
|
1 |
|
С.96 |
34 |
Скарби України |
1. Скіфська пектораль. 2. Інформацій- ні технології Терміни Пектораль |
Робота з підручником Вправа «Пам'ять» Ребус Справа «Скіфське золото» Схема «Скарби України»
|
– розташовує події у хронологічній послідовності за допомогою лінії часу; – формулює питання різного типу до тексту/медіатексту, візуальних джерел. |
1 |
|
С.97-100 |
35 |
Скарби України |
1.«Пересопниць- ке Євангеліє» |
Робота з підручником Перегляд презентаці Аналіз ілюстрацій |
– обґрунтовує користь обміну досвідом та взаємонавчання; – добирає інформацію за заданими критеріями; – використовує пошукові системи для отримання інформації ;
|
1 |
|
С.97 |
36 |
Спортивні звитяги минулого |
1. Зародження спортивного руху. 2. Перша Київська олім-да Терміни Олімпіада |
Робота з підручником Онлайн-цікавинка «Київська олімпіада» Вправа «Перегони» Логічне завдання «Майстер запитань» |
-добирає інформацію за заданими критеріями ; – визнає успіхи та досягнення інших осіб; – розрізняє джерела інформації за видами (матеріальні / нематеріальні) . |
1 |
|
С.101-103 |
37 |
Спортивні здобутки сьогодення |
1. Відомі спортсмени.
|
Робота з підручником Перегляд ілюстрацій, відеороликів Фотосушка Репортаж «Новини спорту» Вправа «Пядестал» |
– добирає інформацію за заданими критеріями; – використовує пошукові системи для отримання інформації ; – послідовно викладає інформацію, будує виступ з дотриманням структури ; – визначає значущість історичної та сучасної події для людини.
|
1 |
|
С.104-108 |
38 |
Українське мистецтво – дивуємо світ |
1. Театр 2. Кіно 3. Музика Терміни Вертеп |
Робота з підручником Схема «Мистецтво» Таблиця «Спортсмени» Аналіз ілюстрацій Вправа «Мікрофон» |
–визнає успіхи та досягнення інших осіб; – порівнює однотипні пам’ятки історії, природи та культури і пояснює їх значення; –визначає тему і походження запропонованого джерела ; |
1 |
|
С.109-112 |
39 |
Памꞌятки архітектури |
1. Архітектура Києва. 2. Архітектура рідного краю. Терміни Архітектура |
Робота з підручником Аналіз ілюстрацій Презентація «Сім чудес Костопіль-ського краю» Вправа «Памꞌятки на карті» |
–описує і характеризує за певним алгоритмом пам’ятку культури; –визнає успіхи та досягнення інших осіб; – добирає інформацію за заданими критеріями ; – позначає розміщення об’єктів на карті
|
1 |
|
С.113 |
40 |
Шедеври образотворчого мистецтва |
1. Собор Софії Київської 2. Творчість Т. Шевченка Терміни Собор |
Робота з підручником Аналіз ілюстрацій Перегляд відеороликів Презентація «Тарас Шевченко, творчість» |
–визначає тему і походження запропонованого джерела історичної та суспільної інформації ; –визнає успіхи та досягнення інших осіб; –визначає риси музейного об’єкта , візуального джерела.
|
1 |
|
С.114-116 |
41 |
Світові винаходи та Україна |
1. Винаходи та відкриття |
Робота з підручником Перегляд ілюстрацій Постер «Винаходи українців» Фронтальна бесіда |
– визнає успіхи та досягнення інших осіб; – використовує пошукові системи для отримання інформації ; – розрізняє технологічні зміни та наводить приклади впливу цих змін на життя людини і суспільства в минулому і теперішньому . |
1 |
|
С.117-120 |
42 |
Здобутки в галузях медицини та космосу. |
1.Розвиток медицини. 2. Розвиток космосу
|
Робота з підручником Перегляд ілюстрацій Ребус «Медицина» Вправа «Мікрофон» Логічне завдання «Склади речення з поданих слів» |
-визнає успіхи та досягнення інших осіб; – використовує пошукові системи для отримання інформації ; – пояснює, як людина впливає на різні спільноти і державу своєю діяльністю.
|
1 |
|
С.120-124 |
43 |
Відомі вихідці з України |
1. Наука 2. Мистецтво Терміни Діаспора |
Робота з підручником Перегляд ілюстрацій Вправа «Знайди помилку» Відео «Відомі українці» Анаграма |
– визнає успіхи та досягнення інших осіб ; – співвідносить дані карти з іншими джерелами інформації . – зіставляє джерела інформації щодо достовірності та повноти ; – використовує пошукові системи для отримання інформації . |
1 |
|
С.125-129 |
44 |
Відомі вихідці з України |
1. Туризм. 2. Спорт. Терміни Туризм |
Робота з підручником Фронтальна бесіда Вправа «Літачок» Логічне завдання «Продовжи речення» |
– визнає успіхи та досягнення інших осіб; – пояснює вплив вчинків окремої людини на її найближче оточення, місцеву громаду, Україну та світ ; – використовує пошукові си-ми. |
1 |
|
С.130-132 |
45 |
Урок узагальнення |
Узагальнення з розділу «Україна – світові, світ – Україні» |
Історична мандрівка зі складанням рекламного постеру «Містами України» |
-добирає інформацію за заданими критеріями; -використовує пошукові системи для отримання інформації .
|
1 |
|
С.133 |
|
|
Розділ 4: |
Сторінки Шлях до |
нашого минулого. незалежності. |
|
|
|
46 |
Народи в давнину на території України |
1 Трипілля. 2.Скіфи. Терміни Словꞌяни Літопис Князь |
Робота з підручником Аналіз історичної карти Перегляд ілюстрацій Відео «Скіфи» Вправа «Трипільський орнамент» |
– послідовно викладає інформацію, будує виступ з дотриманням структури; – описує перебіг історичних подій; – формулює запитання щодо можливого впливу тих чи інших подій на життя суспільства, окремих груп людей.
|
1 |
|
С.135-137 |
47 |
Русь - Україна |
1.Утворення держави 2.Д-сть князів Терміни Князь Дружина |
Робота з підручником Аналіз історичної карти Перегляд ілюстрацій Цікаві моменти «Русь-Україна» |
– формулює судження про вчинки історичних осіб та сучасних діячів, події, явища, процеси з урахуванням отриманих знань та власного досвіду; – пояснює причини та наслідки розмаїття в сучасній Україні, аналізує культурне розмаїття України та світу;
|
1 |
|
138-141 |
48 |
Королівство Руське. |
1.Д. Галицький 2.К. Острозький Терміни Король |
Робота з підручником Аналіз історичної карти Вправа «Будьмо знайомі» Фронтальна бесіда |
– використовує пошукові системи для отримання інформації, дізнається значення незнайомих слів; – описує й характеризує за певним алгоритмом пам’ятку природи, історії та культури; – визначає на карті положення місця історичних подій |
1 |
|
С.141-142 |
49 |
Крим |
1.Кримське ханство |
Робота з підручником Аналіз історичної карти Мікрофон «Крим – територія України?»
|
-використовує пошукові системи для отримання інформації, дізнається значення незнайомих слів; – визначає на карті положення місця історичних подій
|
|
|
С.142-143 |
50 |
Козаччина |
1.Дмитро Вишневецький 2. П. Конаш.-Сагайдачний Терміни Запорізька Січ Гетьман |
Робота з підручником Аналіз історичної карти Перегляд ілюстрацій Ребус «Козак» Вправа «Машина часу» |
-послідовно викладає інформацію, будує виступ з дотриманням структури; – формулює запитання щодо можливого впливу тих чи інших подій на життя суспільства, окремих груп людей ; – зіставляє картографічну інформацію різних історичних періодів.
|
1 |
|
С.144-145 |
51 |
Гетьманщина |
1.Богдан Хмельницький 2. І. Мазепа 3. П. Орлик 4. Г. Сковорода |
Робота з підручником Вправа «Будьмо знайомі» Асоціативний ряд «Козаки» |
– добирає приклади, які розкривають терміни; – формулює судження про вчинки історичних осіб та сучасних діячів, події, явища, процеси з урахуванням отриманих знань та власного досвіду.
|
1 |
|
С.145-148 |
52 |
Період бездержавності |
1.Іван Котляревський 2. Т. Шевченко 3.«Руська Трійця» 4. Л. Українка 5. І. Франко |
Робота з підручником Фронтальна бесіда Вправа «Лист у минуле» |
– послідовно викладає інформацію, будує виступ з дотриманням структури; – описує перебіг історичних подій; – формулює запитання щодо можливого впливу тих чи інших подій на життя суспільства ;
|
1 |
|
С.148-151 |
53 |
Спроби відродження української державності в 191-21 рр. |
1.І Світова війна 2.УНР Терміни Світова війна Революція |
Робота з підручником Логічне завдання «Віднайди зайве слово» |
– послідовно викладає інформацію, будує виступ з дотриманням структури; – описує перебіг історичних подій; – виявляє розбіжності в тлумаченнях минулого.
|
1 |
|
С.152-154 |
54 |
Укр. Держава П. Скоропадсь- кого |
1.Відновлення УНР 2.Поразка визволь-них змагань Терміни Універсал |
Робота з підручником Перегляд ілюстрацій Вправа «Історична постать» |
-розрізняє тексти соціального та історичного змісту ; – використовує пошукові системи для отримання інформації, дізнається значення незнайомих слів ; – формулює судження про вчинки історичних осіб та сучасних діячів, події, явища, процеси з урахуванням отриманих знань та власного досвіду. |
1 |
|
С.155-156 |
55 |
Західноукраїн. народна р-ка |
1.Видатні діячи 2.Акт злуки Терміни Злука |
Робота з підручником Аналіз історичної карти Фронтальна бесіда Анаграма |
-пояснює вплив вчинків окремої людини на її найближче оточення, місцеву громаду, Україну та світ; – встановлює одночасність подій в історичному просторі, тривалість подій, явищ, процесів та їх віддаленість одних від одних |
1 |
|
С.157-159 |
56 |
Україна у складі СРСР |
1.Влада більшовиків 2.Подвиг героїв Крут 3.«Розстріляне відродження» Терміни Терор Українізація |
Робота з підручником Аналіз історичної карти Відео «Герої Крут» Гра «Поле чудес» |
– формулює висновок, судження на основі наведених фактів, використовує пошукові системи для отримання інформації; – висловлює припущення стосовно можливого перебігу історичних подій ; – зіставляє картографічну інформацію різних історичних періодів;
|
1 |
|
С.160-163 |
57 |
Голодомор 1932-33 років |
1.Причини 2.Наслідки Терміни Геноцид
|
Робота з підручником Рольова гра «Оживи історичну постать» Перегляд ілюстрацій Фронтальна бесіда Віртуальний тур «Музей голодомору» |
– виявляє і розрізняє з допомогою вчителя причини і приводи, результати і наслідки історичних подій, явищ, процесів; – розпізнає прояви маніпулювання інформацією на конкретних прикладах; – встановлює одночасність подій в історичному просторі, тривалість подій, явищ, процесів та їх віддаленість одних від одних.
|
1 |
|
С.164-166 |
58 |
Друга Світова війна |
1.Окупація України 2.Депортація Терміни Ідеологія
|
Робота з підручником Перегляд ілюстрацій Робота з історич. Джерелами Вправа «Малюнок словами» Відео «Стежками війни» |
– розрізняє тексти соціального та історичного змісту; – формулює висновок, судження на основі наведених фактів, використовує пошукові системи для отримання інформації, дізнається значення незнайомих слів |
1 |
|
С.167-170 |
59 |
Рух Опору |
1.УПА 2.Підпілля Терміни Рух Опору |
Робота з підручником Аналіз історичної карти Перегляд ілюстрацій Логічне завдання «Продовжіть ряди»
|
-пояснює вплив вчинків окремої людини на її найближче оточення, місцеву громаду, Україну та світ; – визначає значущість історичної події для людини і суспільства; – наводить історичні та сучасні приклади виявів дискримінації та її подолання; |
1 |
|
С.170 |
60 |
Голокост |
1.Праведники світу Терміни Голокост |
Робота з підручником Робота з історик. джерелами Вправа «Знайди помилку» Відео «Сторінками історії. Голокост» |
– наводить історичні та сучасні приклади виявів дискримінації та її подолання; – обґрунтовує небезпеку замовчування порушення прав людини; – наводить приклади протидії порушенням прав людини. |
1 |
|
С. 173-175 |
61 |
Розвиток України в повоєнний період |
1.Повоєнні десятиліття. 2. Період «відлиги» Терміни Русифікація Дефіцит |
Робота з підручником Робота з історик. джерелами Фронтальна бесіда Вправа «Історичний портрет»
|
– розпізнає прояви маніпулювання інформацією на конкретних прикладах; – встановлює одночасність подій в історичному просторі, тривалість подій, явищ, процесів та їх віддаленість одних від одних. |
1 |
|
С.176-180 |
62 |
Розпад СРСР |
1.Події 1980 років Терміни Перебудова |
Робота з підручником Аналіз історичної карти Вправа «Малюнок словами» Інтервꞌю «Що я знаю…» |
-наводить історичні та сучасні приклади виявів дискримінації та її подолання; – обґрунтовує небезпеку замовчування порушення прав людини ; – наводить приклади протидії порушенням прав людини.
|
1 |
|
С.180-181 |
63 |
Чорнобильська трагедія |
1.Перебіг подій 2.Наслідки трагедії Терміни Трагедія |
Робота з підручником Відео «Чорнобильська катастрофа» Мікрофон «Що потрібно робити, щоб уникнути ….» |
– формулює висновок, судження на основі наведених фактів, використовує пошукові системи для отримання інформації; -дізнається значення незнайомих слів; -встановлює одночасність подій в історичному просторі. |
1 |
|
С.182-183 |
64 |
Перші кроки незалежної України |
1.Проголошення незалежності 2.НРУ Терміни Економічна криза Олігарх |
Робота з підручником Перегляд ілюстрацій Робота з історик. джерелами Фронтальна бесіда Корисна гра «Становлення незалежності» |
– розрізняє тексти соціального та історичного змісту; – формулює висновок, судження на основі наведених фактів, використовує пошукові системи для отримання інформації; -дізнається значення незнайомих слів. |
1 |
|
С.184-186 |
65 |
Розвиток громадянського суспільства |
1.Помаранчева революція 2.Лідери рев-ції Терміни Гідність Майдан |
Робота з підручником Перегляд ілюстрацій Схема «Громадянське суспільство» Пісня-гімн Помаранчевої р-ції «Разом нас багато» |
– встановлює одночасність подій в історичному просторі, тривалість подій, явищ, процесів та їх віддаленість одних від одних (у межах теми, з допомогою вчителя) – визначає значущість історичної та сучасної події для людини і суспільства; – наводить приклади протидії порушенням прав людини .
|
1 |
|
С.186-189 |
66 |
Україна сучасна |
1.Революція гідності 2.Небесна сотня Терміни Агресія Окупація |
Робота з підручником Перегляд ілюстрацій Робота з історик. джерелами Відео «Небесна сотня» Вправа «Мікрофон» |
–використовує в поясненнях інформацію з різних джерел, зокрема тексти та відеоматеріали, усні історичні свідчення, музейні експозиції, власні спостереження; –наводить приклади змін у житті суспільства, пов’язаних із різними чинниками. |
1 |
|
С.190-192 |
67 |
Російсько – українська війна |
1.Антитерорис-тична операція 2.Кіборги Терміни Кіборги |
Робота з підручником Перегляд ілюстрацій Робота з історик. джерелами Відео «Герої війни» Заочна екскурсія «Шляхами війни» |
–виявляє і розрізняє з допомогою вчителя причини і приводи, результати і наслідки історичних подій, явищ, процесів; –пояснює, як людина впливає на різні спільноти і державу своєю діяльністю; –визначає, що влаштовує/не влаштовує в знайомому оточенні пропонує, як можна змінити те, що його/її не влаштовує. |
1 |
|
С.193-194 |
68 |
Україна. Європа. Світ. |
1.Виклики сучасності. 2.2022 рік… |
Робота з підручником Аналіз історичної карти Перегляд ілюстрацій Фронтальна бесіда Заочна екскурсія «Майдан незалежності» |
– пояснює, як погляди та потреби людей сьогодні і в минулому пов’язані з подіями їх життя, станом суспільства; – зіставляє культури, їх цінності, традиції, спосіб життя; – наводить приклади історичних пам’яток та інших проявів присутності минулого в сьогоденні |
1 |
|
С. 194-196 |
69 |
Урок узагальнення |
Узагальнення за розділом «Сторінками нашого минулого. Шлях до незалежності»
|
Урок-практикум, складання картосхеми |
-добирає інформацію за заданими критеріями; -використовує пошукові системи для отримання інформації |
1 |
|
С.197 |
70 |
Україна – подих незламності |
Підсумковий урок |
Віртуальна екскурсія «Сторінками історії України» |
– наводить приклади історичних пам’яток та інших проявів присутності минулого в сьогоденні; -визначає місце і роль України в світі. |
|
|
|