Календарно-тематичне планування "Досліджуємо історію і суспільство" за програмою Васильків І., для 5 класу

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з курсу "Досліджуємо історію і суспільство", модельна програма Васильків І., підручник Васильків І. Вказано зміст, види роботи та результати навчальної діяльності
Перегляд файлу


 

 

 Календарно-тематичне планування

з історії для 5 класу, (2 години),

укладене на основі навчальної програми

«Досліджуємо історію і суспільство»,

розробленої у відповідності до модельної програми,

автори Васильків І, Димій І, Шеремета Р.


 

Тема

Зміст

Види навчальної

діяльності

Результати навчальної д-сті

К-сть

год

Дата

Приміт-ка

 

 

Розділ І.

Україна сучасна

європейська держава

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Досліджуємо

історію і

суспільство.

Вступ до

курсу

1. «Я», «Ми», 

«суспільство».

Будьмо знайомі! 

2. Що таке

історія 

 

Терміни

суспільство

(соціум),

спільноти, історія,

історики

 

 

 

 

Створення

асоціативного

куща або хмари

слів «Історія»

Складання

власної візитівки

Робота з текстом

підручника –

складання

запитань до

тексту. 

Вправа

«Прогнозування»

-пояснює терміни;

-аргументує потребу спільних

правил і законів, а також

необхідність їх дотримуватися;

виокремлює основне і

- формулює питання різного типу

до тексту;

-пояснює, що вдалося та не

вдалося досягти під час

виконання роботи ;

-формулює судження про

вчинки історичних осіб та

сучасних діячів, події, явища,

процеси з урахуванням

отриманих знань та власного

досвіду .

1

 

С.6-8

2

Хто і як досліджує історію

1. Геродот.

2. Михайло Грушевський

Робота в парах,

прийом

«Інтерв’ю»

Перегляд презентації «Видатні історики»

Складання анаграми.

-пояснює, як людина впливає на

різні спільноти і державу своєю

діяльністю;

-добирає інформацію за заданими критеріями;

-знає імена  істориків.

1

 

С.8-10

3

Україна 

молода

держава з

великим

минулим

1. Ознаки

суверенної та

незалежної

держави 

2. ШляхУкраїни

до незалежності

3. Акт

проголошення

незалежності

України

Терміни

держава,

незалежність,

суверенітет ,

ознаки держави.

Створення схеми

«Ознаки

суверенної та

незалежної

держави»

Вправа

«Історична

математика»

Робота з

документом (Акт

проголошення

незалежності

України)

-емоційно долучається до

заходів, які спрямовані на

утвердження цінності

незалежності і територіальної

цілісності України;

-визначає значущість історичної

та сучасної події для     людини і

суспільства ;

-виокремлює основне і

другорядне в тексті;

-формулює судження про

вчинки історичних осіб та

сучасних діячів, події, явища,

процеси з урахуванням

отриманих знань та власного

досвіду.

 

1

 

С.12-14

4

Державна

символіка та

мова

1. Державні

символи

2.Державна

мова

3. Гривня.

Терміни:

державні

символи,

державна мова

 

 

Формулювання

запитань до тексту .

Вправа «Сенкан

про мову»

(групова

робота) 

Вправа

«Візитівка

держави».

-формулює питання різного типу

до тексту;

-емоційно долучається до

заходів, які спрямовані на

утвердження цінності

незалежності і територіальної

цілісності України

-послідовно викладає

інформацію, будує виступ з

дотриманням структури;

 

 

1

 

С.14-18

5

Практичне заняття «Символіка села Борщівка»

1. Герб села

2. Прапор села

Вправа

«Історична

математика»

Практична робота «Прапор країни дитинства»

-визначає значущість історичної події для людини і суспільства;

формулює питання різного типу до візуальних джерел;

 

1

 

 

6

Територія

нашої

держави

1. Територія

України та її

адміністративний

устрій.

2. Столиця

3. Історичні

назви та

етнографічні

регіони України

Терміни:

Область, район,

територіальна

громада. 

Столиця.

Робота з

підручником

Створення картосхеми «Адміністративний поділ  України»

Робота з картою

історико-

етнографічних

регіонів України

Вправа «Підсумок одним реченням»

-виокремлює основні елементи

карти та пояснює їх значення ;

пояснює і доцільно застосовує

терміни, поняття, які вжито  в

запропонованих джерелах;

-розрізняє відносно сталі та

змінні об’єкти карти;

-визначає орієнтацію об’єктів

відносно сторін світу, суб’єкта

спостереження;

-наводить приклади етнічного,

релігійного, культурного та

іншого розмаїття в Україні та

світі в минулому і сьогоденні.

1

 

С.19-22

7

Україна на

мапі світу

1. Україна на

мапі світу

2. Взаємодія держав у світовому

співтоваристві

3. Європейські

цінності

Терміни:

Європейський

союз

Хмаринка слів

«Європейські

цінності».  Робота з

відеофрагментом

про європейські

цінності.

Творча вправа «Культурний

обмін»

(запрошення для

друга іноземця з

описом нашої

держави за зразком)

 

-визначає придатність отриманої

інформації для добору

аргументів за допомогою

вчителя;

-застосовує критерії визначення

достовірності інформації (з

допомогою вчителя;

-висловлює власне судження

про культурне розмаїття та його

цінність для суспільства,

виявляє зацікавленість

переконаннями інших людей

1

 

С.23-26

8

Практичне заняття

1.Територіальне розташування та історичне походження рідного села.

Створення візуальної  картосхеми «Наше село»

-показати на карті територіальне розміщення рідного села;

-розуміти, як природні умови можуть впливати на життя людей.

1

 

 

9

Людина в

Україні

1.Людина,

особа,

громадянин.

2.Населення 

3. Як стати

громадянином

України?

Терміни:

Громадянин.

Населення,

Іноземці.

Вправа «Наведи

порядок в реченні»

(формулювання

визначень за

опорними словами)

Фронтальна

робота – вправа

«Оживи

схему»

(складання

змістовної

розповіді за схемою)

-висловлює власне судження

про культурне розмаїття та його

цінність для суспільства,

виявляє зацікавленість

переконаннями інших людей;

-виокремлює основне і

другорядне в тексті;

-формулює питання різного типу до тексту.

1

 

С.27-28

10

Права та

обов’язки

громадян

1. Права людини

2.Права дитини

3. Єдність прав і обов’язків 

Терміни:

Права людини. 

Права дитини.

Обов’язки

Робота з

хмаринкою слів

«Права дитини»

(Робота з витягом

з Конституції

України та

заповнення

таблиці «Мої

обов’язки»).

Творча вправа

«Моє право…

закінчується там,

де…». 

-виокремлює основне і

другорядне в тексті;

-пояснює значення громадсько-

політичних понять (зокрема                

правá, право/закон) з

допомогою вчителя;

-аргументує потребу спільних

правил і законів, а також

необхідність їх дотримуватися;

-обґрунтовує необхідність

захищати права людини і

громадянина та дотримуватись

обов’язків громадянина 

пояснює, як держава забезпечує

реалізацію прав людини

(зокрема дитини).

1

 

С.29-32

11

Управління

державою

1 Законодавча

влада

2.Виконавча

влада

3 Судова влада

4. Президент

України

 Терміни:

Республіка.

Робота в групах

(вправа «Доповни

схему») .

Пошук

інформації в

інтернеті      про

органи державної

влади в Україні  за

запропонованими

параметрами

-добирає інформацію за

заданими критеріями;

-виокремлює основне і

другорядне в тексті;

-розрізняє повноваження органів

влади і приватних осіб;

-пояснює значення громадсько -

політичних понять (зокрема

демократія, свобода, права,

право/ закон) з допомогою

вчителя.

1

 

С.33-36

12

Як народ

України

управляє

своєю

державою?

1. Демократія

2. Вибори в

Україні

Терміни:

Верховна Рада

України —

законодавчий

орган. Верховний Суд. Кабінет МіністрівУкраїни -Уряд. Президент

України.

Метод

«Проблемне

навчання» (Як

народ управляє

своєю

державою?)

Складання

запитань до тексту.

Вправа

«Народовладдя 

нашого класу»

Робота з ребусами

-виокремлює основне і

другорядне в тексті;

-формулює питання різного типу

до тексту;

-пояснює значення громадсько-

політичних понять (зокрема

демократія, свобода, права,

право/ закон) з допомогою

вчителя;

-бере до уваги і зважає у власній

поведінці на інтереси класної та

інших спільнот, до яких

належить.

1

 

С.37-39

13

Господарст-во нашої

країни 

1. Природні

багатства України 

2. Господарство

України

Терміни:

Економіка

Природні ресурси

Робота з

підручником

Виготовлення

колажу «Природні

багатства

України»

Ментальна карта «Господарство

країни»

-виокремлює основне і

другорядне в тексті;

-позначає розміщення об’єктів

на карті, прокладає уявні

маршрути, визначає відстані;

-виявляє чинники, що

впливають на заняття людей,

спосіб ведення господарства,

соціальний устрій (клімат,географічне

розташування, доступ до

природних ресурсів)

1

 

С. 40-44

14

Сталий

розвиток

1. Сталий

Розвиток

2. Екологічні

проблеми регіону

3. Мій внесок у сталий розвиток

України

 Терміни:

Сталий розвиток

Робота з поняттям (Вправа «Наведи порядок в реченні») Фронтальна

робота (вправа

«Дерево рішень»

- що може

зробите вже

сьогодні кожен

для досягнення Україною 

сталого розвитку)

-критично осмислює ризики,

пов’язані зі шкодою для навколишнього середовища ;

-обговорює те, як громадяни та

уряди можуть сприяти сталому

розвитку;

-виявляє (з допомогою вчителя)

і пояснює виклики, які стоять

перед людиною, суспільством у

різних природних середовищах;

використовує пошукові системи

для отримання інформації.

 

1

 

С.44-46

15

Здобутки та

труднощі

сучасної

України

1. Історична

пам'ять 

 

Терміни:

Історична пам'ять

Робота з

підручником

(вправа «Стрічка

часу» - укладання

важливих подій

державотворення

України)

Укладання «листа в

майбутнє»/

самостійного

письмового

повідомлення/

-описує перебіг історичних

подій та визначає тяглість в

історичному процесі;

-встановлює одночасність подій

в історичному просторі,

тривалість подій, явищ,

процесів та їх віддаленість

одних від одних (у межах теми,

з допомогою вчителя;

-розташовує події у

хронологічній послідовності,

укладає хронологічну таблицю ;

-установлює послідовність

історичних подій за допомогою

лінії часу.

1

 

С.47-51

16

Захист

держави

1. Українське

військо

2. Захист

держави

Терміни:

українське

військо, Збройні

сили України,

добровольці

Робота в парах з

текстом підручника

(Вправа «П’ять

речень») .Запис власних міркувань про  

важливість захисту держави

(написання есе).

-застосовує відповідні поняття в

порівняльному описі історичних

та сучасних дій та подій;

-формулює судження про

вчинки історичних осіб та

сучасних діячів, події, явища,

процеси з урахуванням

отриманих знань та власного

досвіду.

1

 

С.51-53

17

Урок узагальнення

Узагальнення з розділу «Україна сучасна європейська держава»

Квест-гра у

формі практично -

узагальнюючої

мандрівки з

виконанням

завдань за маршрутом

-добирає приклади, які

розкривають  терміни;

-послідовно викладає

інформацію, будує виступ з дотриманням структури ;

-дотримується принципів

академічної доброчесності;

-обговорює те, як громадяни та уряди можуть сприяти сталому розвитку ;

-визначає на карті положення

географічних об’єктів ;

 

1

 

С.54

 

 

              Розділ 2.

        Від  родини -

до  України.

 

 

 

18

Моя

маленька

Батьківщина

1. Батьківщина

– «мала» та

«велика»

2. Сторінки

історії нашої

малої Батьківщини

Робота з онлайн

перекладачем

(з’ясувати як

звучить слово

«батьківщина на

різних мовах

світу»)

Вправа (логотип)

«Екскурсія Малою

Батьківщиною»

-позначає розміщення об’єктів

на карті, прокладає уявні

маршрути;

-гнучко та конструктивно

взаємодіє з новими людьми,

адаптується до нових місць та

ситуацій.

1

 

С.56-59

19

Моя вулиця

та рідний

дім

1. Моя вулиця

2.  Рідний дім

3. Рідна школа

Пошукова робота

(робота з

краєзнавчою

інформацією  -презентація

роботи  «Історія

однієї вулиці»

Вправа «Підсумок одним реченням»

-використовує пошукові системи

для отримання інформації;

-використовує в поясненнях

інформацію з різних джерел,

зокрема тексти та

відеоматеріали, усні історичні

свідчення, музейні експозиції,

власні спостереження ;

1

 

С.59-60

20

Я і моя сім’я.

Родовід

1. Сім’я.

Родина.

2. Родовід 

3. Біографія

Терміни: Родовід.

Родинне дерево.

Герб роду. 

Династія

Біографія.

Автобіографія

Історичний

портрет

Читання схеми в

підручнику

«Сім’я та

родина».  Складання

історичного портрету 

(фронтальна робота зі

складання

історичного

портрету

Т.Шевченка за

алгоритмом)

-установлює послідовність

історичних подій (подій свого

життя) за допомогою лінії часу; формулює судження про

вчинки історичних осіб та

сучасних діячів, події, явища,

процеси з урахуванням

отриманих знань та власного

досвіду;

-пояснює, як людина впливає на

різні спільноти і державу своєю

діяльністю.

1

 

С.61-64

21

Родинні

звичаї та

традиції

1. Традиції та

звичаї

українського народу

2. Родинні

традиції

 Терміни: 

Традиції

Звичаї

Знайомство з традиціями українського народу (Вправа «Історичне лото») . Знайомство з традиціями родин здобувачів освіти (Вправа «Хмаринка традицій»). Створення самостійного письмового повідомлення,  «Суперсила моєї родини»

-пояснює, як людина впливає на різні спільноти і державу своєю діяльністю  наводить приклади етнічного, релігійного, культурного та іншого розмаїття в Україні та світі в минулому;

 -висловлює власне судження про культурне розмаїття та його цінність для суспільства, виявляє зацікавленість переконаннями інших людей

1

 

С.64-66

22

Я -

особистість

1. Мій

саморозвиток

2. Гідність.

Революція

гідності 

3.Особистий

простір 

Терміни:

Особа 

Особистість

Самовизначення

Гідність Особистий

простір

Створення колажу «Моя суперсила» ;

складання чек-

листа «Кроки до

успіху»;

вправа «Шлях

розвитку»

(створення

особистого

шляху розвитку у

формі таблиці:

зліва, що нового

плануєте навчитися,

справа – що для

цього потрібно).

-дотримується принципів

академічної доброчесності в

навчанні та повсякденному

житті;

-детально описує та

характеризує в цілому себе та

інших осіб за різними ознаками

(інтереси, світогляд тощо);

-пояснює відмінності між

громадським та особистим

простором;

-дотримується вимог щодо

непорушення особистого

простору інших осіб.

1

 

С.86-90

23

Громада та

громадський

простір

1. «Я» і «ми»:

рівні та різні. 

2.  Громада 

3.  Правила

співжиття в

громаді та

громадський

простір

Терміни:

Громада.

Територіальна

громада.

Громадський

простір.

Вправи з

елементами

тренінгу «Рівні та 

різні»

(перегляд відео

фрагментів);

Робота над міні-

проєктом

«Як поводитись у

громадському

просторі».

-пояснює, як людина впливає на

різні спільноти і державу своєю

діяльністю ; 

-аргументує потребу спільних

правил і законів, а також

необхідність їх дотримуватися;

-визначає способи власної

співучасті в житті класу/

закладу освіти / родини /

місцевої спільноти;

-пояснює відмінності між

громадським та особистим

простором.

1

 

С.67-71

24

Моя

шкільна

громада

1. Моя шкільна

громада. Друзі

2. Громадські

справи

Терміни:

Шкільна громада.

Міні проєкт  «Школа

майбутнього»

Вправа

«Лідерство та

шкільна активність».

(визначення рис,

які  мають бути

притаманні шкільним

лідерам)

-визначає, що влаштовує/ не

влаштовує в знайомому

оточенні;

-пропонує, як можна змінити те,

що його не влаштовує;

-бере до уваги і зважає у власній

поведінці на інтереси класної та

інших спільнот, до яких

належить.

1

 

 

25

Практичне заняття «Шкільне самоврядну -вання»

1.Що таке шкільне

самоврядування

та чому воно

важливе?

Терміни:

Шкільне

самоврядування

Проведення

дослідження про

роботу шкільного

самоврядування

Запис власних

думок про реальні та

майбутні громадські справи свого класу,

шкільної громади

-бере участь у виборах до

органів самоврядування закладу

освіти, аналізує та оцінює їх

роботу ;

-бере до уваги і зважає у власній

поведінці на інтереси класної та

інших спільнот, до яких

належить

1

 

 

26

Дотримання

прав людини

1.Порушення

прав людини

(дискримінація та

мова ворожнечі,

булінг)

2.  Конфлікти та способи їх

подолання 

3.Толерант-ність

Терміни:

Дискримінація

Мова ворожнечі

Толерантність

Булінг

Створення мапи

знань «Порушення

прав людини »

(Групова робота)

Інтерактивні вправи на перевірку

розуміння булінгу (перегляд

відео,

– вправа «Рука допомоги»).

Створення

візуалізації до поняття

«толерантність»

-виявити випадки утисків, насилля та нерівності або

несправедливості, не замовчує їх;

-добирає інформацію за

заданими критеріями;

зважає на емоції та почуття

інших осіб у своїй поведінці;

поводиться з повагою до

гідності інших осіб;

-використовує в поясненнях

інформацію з різних джерел,

зокрема тексти та

відеоматеріали, власні

спостереження.

1

 

С.72-75

27

Захист прав

дитини

1. Дитина в

Україні

2. Захист прав

дитини

Терміни:

Дитина.

Повноліття.

Перегляд

мультфільму

«Права дитини»

Створення

плакату «Як   

діяти, коли

порушують мої права».

Ситуативні вправи на

вироблення навичок

безпечної поведінки у

конкретній ситуації

 

 

 

-добирає інформацію за

заданими критеріями;

-називає порядок дій у випадку

порушення прав дитини;

-обговорює важливість поваги

прав людини всіма людьми.

1

 

С.76-78

28

Інформацій-

ний простір.

Факти і

судження

1.Етапи

розвитку

інформаційного

простору

2.  Як

розпізнати факти і судження

 Терміни:

Інформація.

Інфопростір. 

Факт. Судження.

Дезінформація

Вправи на

визначення видів

джерел інформації

(створення

колективної

інфографіки

«Сучасний

інфопростір»)

Робота з відеоджерелами

-розрізняє джерела інформації за

видами (матеріальні/

нематеріальні,

первинні/вторинні, текстово-

візуальні тощо);

-установлює послідовність

історичних подій за допомогою

лінії часу;

-пояснює способи

нагромадження та пошуку

інформації ;

-формулює запитання щодо

достовірності інформації з

різних джерел.

1

 

С.80-85

29

Інформацій-

на безпека

1. Маніпуляції

в медіа на

прикладі реклами

2. Як

розпізнати фейк? 

3. Безпека в

соціальних

мережах

Терміни:

Фейк

Маніпуляції в

медіа

медіа грамотність

 

 

Робота з

відеоджерелом 

Тренінгові

вправи на

розпізнавання

фейків. Учнівська

активність

«Соціальні

мережі і я»

-розпізнає прояви

маніпулювання інформацією на

конкретних прикладах;

-використовує в поясненнях

інформацію з різних джерел,

зокрема тексти та

відеоматеріали, власні

спостереження;

-формулює висновок, судження

на основі наведених фактів

1

 

С.81

30

Історичний

факт, подія,

процес

1. Історичний

факт

2. Історична

подія

3. Історичний

процес 

 Терміни:

Історичний факт.

Історична подія.

Історичний

процес

Підбір відомих

дітям історичних

фактів в країні.

Створення

рейтингу цікавих

історичних подій

(наприклад «Топ-

5 цікавих подій в

історії  Борщівки»)

Робота з таблицею аналізу історичної події на основі

дослідження

історичних подій

-використовує в поясненнях

інформацію з різних джерел,

зокрема тексти та

відеоматеріали, власні

спостереження;

-виявляє і розрізняє з допомогою

вчителя причини і приводи,

результати і наслідки

історичних подій, явищ,процесів;

розкривають поняття/ терміни,

що використовуються в межах

теми.

1

 

С.83

31

Урок узагальнення

Узагальнення з розділу «Від родини –до України». Заочна мандрівка

«Маленька

Батьківщина

великих

українців»

 

 

 

 

Заочна мандрівка

«Маленька

Батьківщина

великих

українців»

За результатами мандрівки здобувачі освіти створюють стінгазету

-добирає інформацію за

заданими критеріями;

-використовує пошукові системи

для отримання інформації 

1

 

С.91

 

Тема

Зміст

Види навчальної

діяльності

Результати  навчальної

діяльності

К-сть

год

Дата

При –

мітка

 

 

Розділ 3:

Україна – світові,

світ - Україні

 

 

 

32

Україна: погляд крізь

час

1. Розвиток освіти

2. Освітні заклади

Терміни

Братські школи

Робота з підручником

Робота з картою

Логічний ланцюжок «Лінія цінностей»

Рекламна візитівка

Вправа «Асоціація»

-співвідносить дані карти з іншими джерелами інформації ;

 – визначає на карті положення географічних об’єктів;

 – обґрунтовує користь обміну досвідом та взаємонавчання;

- пояснює значення освіти ;

 – формулює питання різного типу до тексту, візуальних джерел

1

 

С.93-96

33

Книгодрукування

1.Іван Федорович

Робота з підручником

Перегляд ілюстрацій

Вправа «Види письма»

– обґрунтовує користь обміну досвідом та взаємонавчання;

-визнає успіхи та досягнення інших осіб;

-порівнює відкриття різних держав.

 

1

 

С.96

34

Скарби України

1. Скіфська пектораль.

2. Інформацій-

ні технології

Терміни

Пектораль

Робота з підручником

Вправа «Пам'ять»

Ребус

Справа «Скіфське золото»

Схема «Скарби України»

 

 

– розташовує події у хронологічній послідовності  за допомогою лінії часу;

– формулює питання різного типу до тексту/медіатексту, візуальних джерел.

1

 

С.97-100

35

Скарби України

1.«Пересопниць- ке Євангеліє»

Робота з підручником

Перегляд презентаці

Аналіз ілюстрацій

– обґрунтовує користь обміну досвідом та взаємонавчання;

– добирає інформацію за заданими критеріями;

– використовує пошукові системи для отримання інформації ;

 

 

1

 

С.97

36

Спортивні звитяги минулого

1. Зародження спортивного руху.

 2. Перша Київська олім-да

Терміни

Олімпіада

Робота з підручником

Онлайн-цікавинка «Київська олімпіада»

Вправа «Перегони»

Логічне завдання «Майстер запитань»

-добирає інформацію за заданими критеріями ;

– визнає успіхи та досягнення інших осіб;

– розрізняє джерела інформації за видами (матеріальні / нематеріальні) .

1

 

С.101-103

37

Спортивні здобутки сьогодення

1. Відомі спортсмени.

 

Робота з підручником

Перегляд ілюстрацій, відеороликів

Фотосушка

Репортаж «Новини спорту»

Вправа «Пядестал»

– добирає інформацію за заданими критеріями;

– використовує пошукові системи для отримання інформації ;

 – послідовно викладає інформацію, будує виступ з дотриманням структури ;

– визначає значущість історичної та сучасної події для людини.

 

 

 

1

 

С.104-108

38

Українське

мистецтво – дивуємо світ

1. Театр

2. Кіно

3. Музика

Терміни

Вертеп

Робота з підручником

Схема «Мистецтво»

Таблиця «Спортсмени»

Аналіз ілюстрацій

Вправа «Мікрофон»

–визнає успіхи та досягнення інших осіб;

– порівнює однотипні пам’ятки історії, природи та культури і пояснює їх значення;

 –визначає тему і походження запропонованого джерела ;

1

 

С.109-112

39

Памятки

архітектури

1. Архітектура Києва.

2. Архітектура рідного краю.

Терміни

Архітектура

Робота з підручником

Аналіз ілюстрацій

Презентація «Сім чудес Костопіль-ського краю»

Вправа «Памятки на карті»

–описує і характеризує за певним алгоритмом пам’ятку культури;

 –визнає успіхи та досягнення інших осіб;

 – добирає інформацію за заданими критеріями ;

– позначає розміщення об’єктів на карті

 

 

1

 

С.113

40

Шедеври

образотворчого

мистецтва

1. Собор Софії Київської

2. Творчість

Т. Шевченка

Терміни

Собор

Робота з підручником

Аналіз ілюстрацій

Перегляд відеороликів

Презентація «Тарас Шевченко, творчість»

–визначає тему і походження запропонованого джерела історичної та суспільної інформації ;

–визнає успіхи та досягнення інших осіб;

 –визначає риси  музейного об’єкта , візуального джерела.

 

1

 

С.114-116

41

Світові винаходи та Україна

1. Винаходи та відкриття

Робота з підручником

Перегляд ілюстрацій

Постер «Винаходи українців»

Фронтальна бесіда

– визнає успіхи та досягнення інших осіб;

 – використовує пошукові системи для отримання інформації ;

  – розрізняє технологічні зміни та наводить приклади впливу цих змін на життя людини і суспільства в минулому і теперішньому .

1

 

С.117-120

42

Здобутки в галузях медицини та космосу.

1.Розвиток медицини.

2. Розвиток космосу

 

Робота з підручником

Перегляд ілюстрацій

Ребус «Медицина»

Вправа «Мікрофон»

Логічне завдання «Склади речення з поданих слів»

-визнає успіхи та досягнення інших осіб;

 – використовує пошукові системи для отримання інформації ;

– пояснює, як людина впливає на різні спільноти і державу своєю діяльністю.

 

 

1

 

С.120-124

43

Відомі вихідці з України

1. Наука

2. Мистецтво

Терміни

Діаспора

Робота з підручником

Перегляд ілюстрацій

Вправа «Знайди помилку»

Відео «Відомі українці»

Анаграма

– визнає успіхи та досягнення інших осіб ;

– співвідносить дані карти з іншими джерелами інформації .

– зіставляє джерела інформації щодо достовірності та повноти ;

 – використовує пошукові системи для отримання інформації .

1

 

С.125-129

44

Відомі вихідці з України

1. Туризм.

2. Спорт.

Терміни

Туризм

Робота з підручником

Фронтальна бесіда

Вправа «Літачок»

Логічне завдання «Продовжи речення»

– визнає успіхи та досягнення інших осіб;

– пояснює вплив вчинків окремої людини на її найближче оточення, місцеву громаду, Україну та світ ;

 – використовує пошукові си-ми.

1

 

С.130-132

45

Урок узагальнення

Узагальнення з розділу «Україна – світові, світ – Україні»

Історична мандрівка зі складанням рекламного постеру «Містами України»

-добирає інформацію за

заданими критеріями;

-використовує пошукові системи

для отримання інформації .

 

 

1

 

С.133

 

 

Розділ 4:

Сторінки

Шлях        до

нашого минулого.

незалежності.

 

 

 

46

Народи в давнину на

території

України

1 Трипілля.

2.Скіфи.

Терміни

Словяни

Літопис

Князь

Робота з підручником

Аналіз історичної карти

Перегляд ілюстрацій

Відео «Скіфи»

Вправа «Трипільський орнамент»

– послідовно викладає інформацію, будує виступ з дотриманням структури;

– описує перебіг історичних подій;

– формулює запитання щодо можливого впливу тих чи інших подій на життя суспільства, окремих груп людей.

 

1

 

С.135-137

47

Русь - Україна

1.Утворення держави

2.Д-сть князів

Терміни

Князь

Дружина

Робота з підручником

Аналіз історичної карти

Перегляд ілюстрацій

Цікаві моменти «Русь-Україна»

– формулює судження про вчинки історичних осіб та сучасних діячів, події, явища, процеси з урахуванням отриманих знань та власного досвіду;

 – пояснює причини та наслідки розмаїття в сучасній Україні, аналізує культурне розмаїття України та світу;

 

 

1

 

138-141

48

Королівство Руське.

1.Д. Галицький

2.К. Острозький

Терміни

Король

Робота з підручником

Аналіз історичної карти

Вправа «Будьмо знайомі»

Фронтальна бесіда

– використовує пошукові системи для отримання інформації, дізнається значення незнайомих слів;

 – описує й характеризує за певним алгоритмом пам’ятку природи, історії та культури;

 – визначає на карті положення місця історичних подій

1

 

С.141-142

49

Крим

1.Кримське ханство

Робота з підручником

Аналіз історичної карти

Мікрофон «Крим – територія України?»

 

-використовує пошукові системи для отримання інформації, дізнається значення незнайомих слів;

– визначає на карті положення місця історичних подій

 

 

 

С.142-143

50

Козаччина

1.Дмитро Вишневецький

2. П. Конаш.-Сагайдачний

Терміни

Запорізька Січ

Гетьман

Робота з підручником

Аналіз історичної карти

Перегляд ілюстрацій

Ребус «Козак»

Вправа «Машина часу»

-послідовно викладає інформацію, будує виступ з дотриманням структури;

 – формулює запитання щодо можливого впливу тих чи інших подій на життя суспільства, окремих груп людей ;

 – зіставляє картографічну інформацію різних історичних періодів.

 

 

 

1

 

С.144-145

51

Гетьманщина

1.Богдан Хмельницький

2. І. Мазепа

3. П. Орлик

4. Г. Сковорода

Робота з підручником

Вправа «Будьмо знайомі»

Асоціативний ряд «Козаки»

– добирає приклади, які розкривають терміни;

 – формулює судження про вчинки історичних осіб та сучасних діячів, події, явища, процеси з урахуванням отриманих знань та власного досвіду.

 

1

 

С.145-148

52

Період

бездержавності

1.Іван Котляревський

2. Т. Шевченко

3.«Руська Трійця»

4. Л. Українка

5. І. Франко

Робота з підручником

Фронтальна бесіда

Вправа «Лист у минуле»

– послідовно викладає інформацію, будує виступ з дотриманням структури;

– описує перебіг історичних подій;

– формулює запитання щодо можливого впливу тих чи інших подій на життя суспільства ;

 

1

 

С.148-151

53

Спроби відродження української державності в 191-21 рр.

1.І Світова війна

2.УНР

Терміни

Світова війна

Революція

Робота з підручником

Логічне завдання «Віднайди зайве слово»

– послідовно викладає інформацію, будує виступ з дотриманням структури;

– описує перебіг історичних подій;

– виявляє розбіжності в тлумаченнях минулого.

 

 

 

 

1

 

С.152-154

54

Укр. Держава

П. Скоропадсь-

кого

1.Відновлення УНР

2.Поразка визволь-них змагань

Терміни

Універсал

Робота з підручником

Перегляд ілюстрацій

Вправа «Історична постать»

-розрізняє тексти соціального та історичного змісту ;

– використовує пошукові системи для отримання інформації, дізнається значення незнайомих слів ;

– формулює судження про вчинки історичних осіб та сучасних діячів, події, явища, процеси з урахуванням отриманих знань та власного досвіду.

1

 

С.155-156

55

Західноукраїн.

народна р-ка

1.Видатні діячи

2.Акт злуки

Терміни

Злука

Робота з підручником

Аналіз історичної карти

Фронтальна бесіда

Анаграма

-пояснює вплив вчинків окремої людини на її найближче оточення, місцеву громаду, Україну та світ;

 – встановлює одночасність подій в історичному просторі, тривалість подій, явищ, процесів та їх віддаленість одних від одних

1

 

С.157-159

56

Україна у складі СРСР

1.Влада більшовиків

2.Подвиг героїв Крут

3.«Розстріляне відродження»

Терміни

Терор

Українізація

Робота з підручником

Аналіз історичної карти

Відео «Герої Крут»

Гра «Поле чудес»

– формулює висновок, судження на основі наведених фактів, використовує пошукові системи для отримання інформації;

 – висловлює припущення стосовно можливого перебігу історичних подій ;

– зіставляє картографічну інформацію різних історичних періодів;

 

1

 

С.160-163

57

Голодомор 1932-33 років

1.Причини

2.Наслідки

Терміни

Геноцид

 

Робота з підручником

Рольова гра «Оживи історичну постать»

Перегляд ілюстрацій

Фронтальна бесіда

Віртуальний тур «Музей голодомору»

– виявляє і розрізняє з допомогою вчителя причини і приводи, результати і наслідки історичних подій, явищ, процесів;

 – розпізнає прояви маніпулювання інформацією на конкретних прикладах;

 – встановлює одночасність подій в історичному просторі, тривалість подій, явищ, процесів та їх віддаленість одних від одних.

 

 

1

 

С.164-166

58

Друга Світова війна

1.Окупація України

2.Депортація

Терміни

Ідеологія

 

Робота з підручником

Перегляд ілюстрацій

Робота з історич. Джерелами

Вправа «Малюнок словами»

Відео «Стежками війни»

– розрізняє тексти соціального та історичного змісту;

 – формулює висновок, судження на основі наведених фактів, використовує пошукові системи для отримання інформації, дізнається значення незнайомих слів

1

 

С.167-170

59

Рух Опору

1.УПА

2.Підпілля

Терміни

Рух Опору

Робота з підручником

Аналіз історичної карти

Перегляд ілюстрацій

Логічне завдання «Продовжіть ряди»

 

-пояснює вплив вчинків окремої людини на її найближче оточення, місцеву громаду, Україну та світ;

 – визначає значущість історичної події для людини і суспільства;

 – наводить історичні та сучасні приклади виявів дискримінації та її подолання;

1

 

С.170

60

Голокост

1.Праведники світу

Терміни

Голокост

Робота з підручником

Робота з історик. джерелами

Вправа «Знайди помилку»

Відео «Сторінками історії. Голокост»

– наводить історичні та сучасні приклади виявів дискримінації та її подолання;

 – обґрунтовує небезпеку замовчування порушення прав людини;

 – наводить приклади протидії порушенням прав людини.

1

 

С. 173-175

61

Розвиток України в повоєнний період

1.Повоєнні десятиліття.

2. Період «відлиги»

Терміни

Русифікація

Дефіцит

Робота з підручником

Робота з історик. джерелами

Фронтальна бесіда

Вправа «Історичний портрет»

 

– розпізнає прояви маніпулювання інформацією на конкретних прикладах;

 – встановлює одночасність подій в історичному просторі, тривалість подій, явищ, процесів та їх віддаленість одних від одних.

1

 

С.176-180

62

Розпад СРСР

1.Події 1980 років

Терміни

Перебудова

Робота з підручником

Аналіз історичної карти

Вправа «Малюнок словами»

Інтервю «Що я знаю…»

-наводить історичні та сучасні приклади виявів дискримінації та її подолання;

 – обґрунтовує небезпеку замовчування порушення прав людини ;

– наводить приклади протидії порушенням прав людини.

 

 

 

 

 

1

 

С.180-181

63

Чорнобильська трагедія

1.Перебіг подій

2.Наслідки трагедії

Терміни

Трагедія

Робота з підручником

Відео «Чорнобильська катастрофа»

Мікрофон «Що потрібно робити, щоб уникнути ….»

– формулює висновок, судження на основі наведених фактів, використовує пошукові системи для отримання інформації;

-дізнається значення незнайомих слів;

-встановлює одночасність подій в історичному просторі.

1

 

С.182-183

64

Перші кроки незалежної України

1.Проголошення незалежності

2.НРУ

Терміни

Економічна криза

Олігарх

Робота з підручником

Перегляд ілюстрацій

Робота з історик. джерелами

Фронтальна бесіда

Корисна гра «Становлення незалежності»

– розрізняє тексти соціального та історичного змісту;

 – формулює висновок, судження на основі наведених фактів, використовує пошукові системи для отримання інформації;

-дізнається значення незнайомих слів.

1

 

С.184-186

65

Розвиток громадянського суспільства

1.Помаранчева революція

2.Лідери рев-ції

Терміни

Гідність

Майдан

Робота з підручником

Перегляд ілюстрацій

Схема «Громадянське суспільство»

Пісня-гімн Помаранчевої р-ції «Разом нас багато»

– встановлює одночасність подій в історичному просторі, тривалість подій, явищ, процесів та їх віддаленість одних від одних (у межах теми, з допомогою вчителя) – визначає значущість історичної та сучасної події для людини і суспільства;

 – наводить приклади протидії порушенням прав людини .

 

 

1

 

С.186-189

66

Україна сучасна

1.Революція гідності

2.Небесна сотня

Терміни

Агресія

Окупація

Робота з підручником

Перегляд ілюстрацій

Робота з історик. джерелами

Відео «Небесна сотня»

Вправа «Мікрофон»

–використовує в поясненнях інформацію з різних джерел, зокрема тексти та відеоматеріали, усні історичні свідчення, музейні експозиції, власні спостереження;

 –наводить приклади змін у житті суспільства, пов’язаних із різними чинниками.

1

 

С.190-192

67

Російсько – українська війна

1.Антитерорис-тична операція

2.Кіборги

Терміни

Кіборги

Робота з підручником

Перегляд ілюстрацій

Робота з історик. джерелами

Відео «Герої війни»

Заочна екскурсія «Шляхами війни»

–виявляє і розрізняє з допомогою вчителя причини і приводи, результати і наслідки історичних подій, явищ, процесів;

 –пояснює, як людина впливає на різні спільноти і державу своєю діяльністю;

 –визначає, що влаштовує/не влаштовує в знайомому оточенні пропонує, як можна змінити те, що його/її не влаштовує.

1

 

С.193-194

68

Україна. Європа. Світ.

1.Виклики сучасності.

2.2022 рік…

Робота з підручником

Аналіз історичної карти

Перегляд ілюстрацій

Фронтальна бесіда

Заочна екскурсія «Майдан незалежності»

– пояснює, як погляди та потреби людей сьогодні і в минулому пов’язані з подіями їх життя, станом суспільства;

 – зіставляє культури, їх цінності, традиції, спосіб життя;

 – наводить приклади історичних пам’яток та інших проявів присутності минулого в сьогоденні

1

 

С. 194-196

69

Урок узагальнення

Узагальнення за розділом «Сторінками нашого минулого. Шлях до незалежності»

 

Урок-практикум, складання картосхеми

-добирає інформацію за

заданими критеріями;

-використовує пошукові системи

для отримання інформації 

1

 

С.197

70

Україна – подих незламності

Підсумковий урок

Віртуальна екскурсія «Сторінками історії України»

– наводить приклади історичних пам’яток та інших проявів присутності минулого в сьогоденні;

 -визначає місце і роль України в світі.

 

 

 

 

docx
Додано
3 вересня 2023
Переглядів
1832
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку