Календарно-тематичне планування розроблено згідно модельної навчальної програми «Вступ до історії України та громадянської освіти», 5 клас для ЗЗСО під редакцією авторів Бурлака О.В., Власова Н.С., Желіба О.В., Майорський В.В.,Піскарьова І.О.,Щупак І.Я. (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 №795) за підручником Віталія Власова, Ігоря Гирича, Оксани Данилевської (Київ: Генеза, 2022) 52 години
|
№ уроку |
Дата |
Тема уроку
|
Примітка |
Вступ |
|||
1 |
|
Вступ до курсу Предмет шкільної історії
|
|
Розділ 1. Науки, що вивчають минуле |
|||
2 |
|
Історія як наука про розвиток людства |
|
3 |
|
Творчий проєкт «Історія моєї родини» |
|
4 |
|
Джерела історичної інформації |
|
5 |
|
Значення археології для дослідження минулого |
|
6 |
|
Археологічні скарби України.Трипільська культура |
|
7 |
|
Археологічні скарби України.Скіфське золото |
|
8 |
|
Науки-помічниці історії. Спеціальні історичні дисципліни |
|
9 |
|
Писемні пам’ятки та їх дослідження |
|
10 |
|
Етнографічні дослідження. Фольклор як історичне джерело |
|
11 |
|
Узагальнення з теми «Науки, що вивчають минуле» |
|
12 |
|
Тематичний контроль |
|
Розділ 2. Історичний час і простір |
|||
13 |
|
Час в уявленнях людини протягом історії. Лічба часу в народів світу та на теренах України |
|
14 |
|
Розвиток системи літочислення. Лічба часу в історії |
|
15 |
|
Способи впорядкування історичного часу |
|
16 |
|
Міні-дослідницький проєкт «Перші київські князі» (завдання на встановлення хронологічної послідовності) |
|
17 |
|
Історія приладів для вимірювання часу |
|
18 |
|
Історія світу та України на лінії часу |
|
19 |
|
Творчий проєкт «Презентація Історичних епох» |
|
20 |
|
Історична карта (мапа). Навчальна історична карта, атласи, контурні карти. Правила роботи з контурною картою |
|
21 |
|
Історичний простір на картах упродовж історії. Як пов’язані історія та простір |
|
22 |
|
Українські землі на картах упродовж історії |
|
23 |
|
Території розселення українців у світі. Українська діаспора |
|
24 |
|
Узагальнення з теми «Історичний час і простір» |
|
25 |
|
Тематичний контроль |
|
Розділ 3. Історична наука та історична пам’ять |
|||
26 |
|
Становлення історичної науки. Як народжувалась історична наука. Описи історії в донаукові часи |
|
27 |
|
Хто започаткував наукові дослідження історії України |
|
28 |
|
Видатні українські історики |
|
29 |
|
Музеї України та світу |
|
30 |
|
Архіви України та світу |
|
31 |
|
Історична пам’ять. Культура пам’яті. Формування історичної пам’яті |
|
32 |
|
Творчий проєкт «Фотоколаж» |
|
33 |
|
Міфи в історії. Усна історія |
|
34 |
|
Історія України в пам’ятках і пам’ятниках. Види пам’яток і пам`ятників |
|
35 |
|
Творчий проєкт «Пам’ятки історії рідного краю» |
|
36 |
|
Узагальнення з теми «Історична наука й історична пам'ять» |
|
37 |
|
Тематичний контроль |
|
Розділ 4. Розвиток людства впродовж історії |
|||
38 |
|
Поява і розселення людини на Землі. Перші люди на українських теренах |
|
39 |
|
Періодизація історії людства від давнини до сучасності. |
|
40 |
|
Середні віки: «темні часи» чи доба прогресу . Людина як частина природи |
|
41 |
|
Новий час: відкриття Америки, революції, передові ідеї. |
|
42 |
|
Новітня історія: події, постаті |
|
43 |
|
Людина і довкілля протягом історії: господарювання, проблема ресурсів |
|
44 |
|
Становище чоловіків, жінок і дітей на різних етапах історії. Родове дерево |
|
45 |
|
Права та обов’язки людини впродовж історії. Які правила взаємодії існують у суспільстві. Як захистити свої права в сучасному світі |
|
46 |
|
Народи, які живуть на теренах України. Міфологія, релігія, освіта. Атеїзм |
|
47 |
|
Наукове бачення світу . Наукові знання та художня культура людства впродовж історії |
|
48 |
|
Міні-проєкт «Мій топ винаходів людства» |
|
49 |
|
Значення історичної науки для поступу людства. Уроки історії |
|
50 |
|
Узагальнення з теми «Розвиток людства упродовж історії» |
|
51 |
|
Тематичний контроль |
|
52 |
|
Узагальнення до курсу «Вступ до історії України та громадянської освіти» |
|