Календарно-тематичне планування філологічний профіль

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з української літератури 11 клас філологічний профіль 4 год.на тиждень
Перегляд файлу

Тема уроку

Дата

Примітки

1

Читацький практикум

Читання творів художньої літератури як єдність насолоди і пізнання.  Читання як спосіб самореалізації особистості. Особистість, яка читає, – тренд сьогодення. Література художні і нон-фікшин.

02.09

 

2

Повторення вивченого

Стильові риси культурно-історичних епох. Поняття «бароко», «романтизм», «реалізм», «модернізм»: загальна характеристика стилів та їх прояви у літературі й інших видах мистецтва.

Жанрова система літератури. Ліричні, епічні та драматичні жанри.

Письменник як творча особистість. Громадянська позиція митця як етична проблема.

04.09

 

3

Коригувальне навчання.

Повторення вивчених творів у 10 класі.

04.09

 

4

Коригувальне навчання.

Повторення вивчених творів у 10 класі.

07.09

 

5

Українська література 1920-1930 років ХХ ст. – новий етап в історії національної культури. Суспільно-політичні умови її розвитку.

Відображення в літературі духовних пошуків людини післяреволюційного часу.

Різноманітність стильових манер: романтико-героїчна (Ю. Яновський), лірико-імпресіоністична (М. Хвильовий, Г. Косинка), реалістична (П. Панч, А. Головко), експресіоністична (М. Турянський) та інші.

09.09

 

6

Розстріляне відродження» як духовно-культурне та літературно-мистецьке покоління 20-х–30-х рр. в Україні, яке залишило по собі високохудожні твори в  літературі, філософії, живописі, музиці, кінематографії і театрі, і яке було знищене сталінським тоталітарним режимом. 

11.09

 

7-8

ЛІТЕРАТУРНИЙ І МИСТЕЦЬКИЙ АВАНГАРД

Авангардизм - напрям у мистецтві XX століття як прояв руйнуванням традиційних форм і канонів. Стильові течії авангардизму: футуризм, суперматизм, конструктивізм, дадаїзм, сюрреалізм, імажинізм, абстракціонізм, кубізм та інші. Художні пошуки митців, які заперечують традицію.

Передумови появи авангарду початку ХХ століття у Європі та в Україні.

Суспільно-історичні особливості розвитку авангардизму 10-30 рр. ХХ ст. в українській культурі. Харківська літературно-мистецька група «Авангард», очолювана Валер’яном Поліщуком.

 

ТЛ: авангардизм як «мистецтво протесту і руйнування».

11.09

 

9

Життєвий і творчий шлях поета-футурист

 М. Семенка як представника «розстріляного відродження». Участь у футуристичному угрупуванні «Аспанфут».

Творче обдарування М.Семенка: музика, кінематографія. Активна видавнича діяльність митця – журнал «Мистецтво», «Альманах трьох», «Семафор у майбутнє».

Пошук форми у творчості поета. Збірки «П'єро мертвопетлює», «Bloc-notes» і «В садах безрозних» (оглядово).

14.09

 

10

Творчість М. Семенка як екзистенційні пошуки людини свого місця у новому пореволюційному світі; спосіб пошуку – вихід за межі традицій.

«Місто» - як прояв захоплення містом, яке живе своїм інтенсивним, повнокровним життям. Особливості версифікації та строфіки. Образ ліричного героя, який відчуває неспокій міста.

«Бажання» - вірш-медитація у формі верлібра; провідний мотив – бажання ліричного героя перевернути світ із ніг на голову, і тоді, на його думку, все й стане на свої місця; експерименти з мовою і формою в поезії.

Значення творчості Михайля Семенка для розвитку української літератури. 2012-й – рік Семенка в Україні. Повне видання творів до 125-річчя митця (2017 р.)

ТЛ: футуризм; верлібр як жанр авангардистської поезії.

16.09

 

11

МОДЕРНІЗМ

Особливості модернізму в українській літературі 20-30-х років ХХ ст. зв’язок із модернізмом кінця ХІХ – поч. ХХ ст.

Проблема митця і влади, свободи творчості і тиску тоталітарної машини. Творчі пошуки модерністів і суспільно-політичні реалії післяреволюційної України

18.09

 

12-13

Максим Рильський. «Солодкий світ!..», «У теплі дні збирання винограду»

«Київські неокласики» як прояв неокласицизму - течія в літературі та мистецтві, яка відмежовувалась від так званої пролетарської культури, і прагнула наслідувати класичне мистецтво минулих епох, надаючи перевагу історико-культурній та морально-психологічній проблематиці. «П’ятірне гроно» українських неокласиків. Тематика, проблематика, образна система творчості (оглядово). Неокласики як літературні критики та теоретики українського модернізму.

Творчість М.Рильського. Філософічність, афористичність його лірики. Мотиви пошуків душевної рівноваги, краси в житті та в душі, вітаїзм, сповідальність, життєлюбство. Жанр сонету у творчості митця.

Ліризм поезії М. Рильського як пошук людиною гармонії у соціально-політичних лихоліттях доби.

«Солодкий світ!..» – усвідомлення неповторності кожної хвилини буття.

ТЛ: неокласика, сонет.

18.09

 

14

«У теплі дні збирання винограду» – вишуканий зразок інтимної лірики. Краса природи, краса людини та її почуттів. Звернення до античних образів.

Перекладацький доробок М. Рильського (оглядово). А. Міцкевич, «Пан Тадеуш».

21.09

 

15

Осип Турянський. Огляд життя і творчості письменника й літературного критика, поліглота, учителя середніх шкіл Галичини. Історичний матеріал Першої світової війни як предмет художнього узагальнення й філософського осмислення. Проблема пошуку жанрового виражання думок і світовідчуття автора.

23.09

 

16

«Поза межами болю» - типовий експресіоністичний твір, антивоєнна психологічна повість-поема про часи Першої світової війни. Різні погляди на визначення жанру твору. Особливості композиції твору.  Проблематика твору: держава й людина; війна й людина; війна й політичні амбіції владної верхівки; влада грошей.

Центральна ідея твору - у найскладнішій ситуації людина залишається людиною, та зберігає духовні і моральні цінності.

ТЛ: експресіонізм (поглиблено); поема у прозі; повість-поема.

25.09

 

17

В. Свідзинський. Василь Стус: творчість Володимира Свідзинського як «…спосіб шляхетної герметизації власного духу…». Проблема митця і свободи творчої особистості та творчості у тоталітарній системі. Основні віхи життєвого і творчого шляху. Домінанта творчого мислення митця — пам'ять як опір забуттю і небуттю, як своєрідна антитеза «проминальності» та «зникомості» сьогодення. («Холодна тиша. Місяцю надламаний…»).

25.09

 

18

Ідея єдності люди з природою, яка дає їй сили, і яка оточує людину. Міфологічні витоки уваги до природи. Фольклорні образно-символічні засоби вираження єдності людини, її пам’яті, її внутрішнього стану і природи («Прозорий січень небо розтворив»).

В. Свідзинський – перекладач античності; автор першого повного перекладу «Слова про Ігорів похід» сучасною українською мовою. «Несучасна сучасність» В. Свідзинського.

ТЛ: художній міфологізм, міфологічні образи; фольклоризм поезії.

28.09

 

19-20

Богдан-Ігор Антонич

Творчий шлях аполітичного митця. Заборона та визнання. Лемківська етнічна традиція як джерело художнього світу поета та авторського стилю. «Зелена євангелія» – нерозривна єдність природи і людини, ідея життєствердження. Поєднання язичницьких мотивів із християнськими («Різдво», «Коляда»).

Особливості фольклоризму у літературі минулих часів та творчості Антонича.

ТЛ: художній міфологізм, міфологічні образи; фольклоризм поезії.

30.09

Зошит

21

Є. Плужник. Огляд життєвого і творчого шляху типового представника «розстріляного відродження». Авторська манера - глибокий ліризм, драматизм почуттів, майстерна поетична мова.

«Вчись у природи творчого спокою...» - жанр пейзажна лірика. Ідея твору виражає думку, що  взірець для творчої людини – природа, у якій все гармонійно поєднане, включене в життєвий коловорот. Поетичні засоби вираження захоплення красою навколишнього світу і біль з приводу відсутності душевної гармонії, заклик шанувати природу, тому що все минеться, а людина все одно буде бажати гармонії з довколишнім світом.

«Ніч... а човен – як срібний птах!..» - лірична медитація. Особливості поетики мариністично-символічна поетичної мініатюри.

ТЛ: пейзажна лірика; лірична медитація.

02.10

 

22

Читацький практикум

Комплексний аналіз поезії Б.Ю. Антонича.

Лірична поезія. «Ключі» до прочитання й аналізу образно-символічної системи. Літературознавчий аналіз поетичного твору як одна з форм прочитання твору.

02.10

 

23

Контрольна робота №1 (тестові завдання) за творістю М. Семенка, М. Рильського, О. Турянського, В. Свідзинського, Б.-І. Антонича, Є. Плужника.

05.10

Тематична

24

Творчість митців-політичних-емігрантів. «Празька школа» в українській літературі та громадському життя.

07.10

 

25

Є. Маланюк. Життєвий і творчий шлях письменника, літературного критика  (оглядово). Євген Маланюк – поет-симфоніст. Утвердження державності України — центральна ідея поетичного Універсуму Євгена Маланюка.

«Один вечір» - взірець інтимної лірики; художні засоби вираження почуттів ліричного героя.

09.10

 

26

«Напис на книзі віршів..»– ліричний роздум про призначення поезії, важливості місії поета закарбовувати свій час для нащадків.

«Під чужим небом» - ліричний роздум про митця у вигнанні; туга за рідною землею.

«Малоросійство» - палке таврування «комплексу малоросійства» як наскрізна тема роздумів митця; осмислення ідентичності українства. Особливості жанру.

ТЛ: публіцистична стаття; літературні засоби вираження думки у статті.

09.10

 

27

ЛРК №1. Поезія Л. Марченка.

12.10

 

28

В. Домонтович (Віктор Петров) Основні віхи життєвого і творчого шляху Віктора Домонтовича (Петрова). Художньо-естетичне тяжіння митця до угрупування неокласиків. В. Домонтович – один із фундаторів інтелектуальної урбаністичної прози в українській літературі.

«Дівчинка з ведмедиком» - філософсько-інтелектуальна повість про інтелігенцію Києва 20-30 років ХХ століття.  Зіна Тихменєва як представниця національної еліти, втілення нового способу життя, переконань, уявлень та прагнень.

16.10

 

 

29-30

Філософічність повісті – розмірковування персонажів як текст в тексті (наприклад, розуми Іполіта Варецького про спадщину Ніколо Макіавеллі).

Причини «несвоєчасності» прочитання роману сучасниками. Композиційна особливість філософсько-інтелектуального роману – розгортання оповіді у різних часових і просторових вимірах.

Актуальність жанру інтелектуального роману в сьогоденні.

ТЛ: філософсько-інтелектуальний роман.

16.10

 

31

М. Хвильовий (Фітільов) Життєвий і творчий шлях митця. Роль М. Хвильового у літературному і суспільному житті 1920-х років. «Романтика вітаїзму» як світоглядна домінанта митця часів революції. Діяльність М. Хвильового в об’єднанні ВАПЛІТЕ; участь у літературній дискусії

1925-1928 рр.

19.10

 

32

«Я (Романтика)» – новела про внутрішній розкол особистості у час революційних трансформацій. Проблема внутрішнього розколу людини між гуманізмом і фанатичною відданістю революції. Образ ліричного героя - «Я». Образ матері як символ істинного «я» ліричного героя. Символічність новели. Посвята новели та її особливості.

ТЛ: символ у літературі; символічний образ та його значення (поглиблено).

21.10

 

33

РЗМ №1 (П) Написання есе за новелою

М. Хвильвого («Чи завжди людина має вибір?»)

23.10

 

34

«Кіт у чоботях» - імпресіоністична настроєвість твору; емансипація і наслідки революційної трансформації особистості; образ Гапки – Товариша Жучка революції.

23.10

Зошит

35

Контрольна робота №2 (тестові завдання) за творчістю Є. Маланюка, В. Домонтовича,

 М. Хвильового.

02.11

Тематична

36

Юрій Яновський Творча біографія письменника письменника. Ю.Яновський і кіно. Романтичність світовідчуття і новаторство митця. Романтизована стихія національно-визвольного руху (роман «Чотири шаблі»).

04.11

 

37

«Майстер корабля»: роман-містифікація, динамічний, модерний сюжет, умовність фабули, зміщення часопростору.

ТЛ: художній час і простір; роман-містифікація.

06.11

 

38

Проблеми творення нової української урбаністичної культури; самоусвідомлення і пошук власного «я» новою українською людиною в новій дійсності.

06.11

 

39

Прототипи персонажів твору та їхнє неоромантичне представлення - То-Ма-Кі, Режисер, Сев, Тайях; символічні образи Міста, Моря. Морально-етичні колізії твору. Національне крізь призму загальнолюдського.

09.11

 

40

УПЧ №1 Ю. Яновський «Голлівуд на березі Чорного моря».

11.11

 

41

Валер’ян Підмогильний. Життєвий і творчий шлях В. Підмогильного  - типова доля безкомпромісного митця в тоталітарному суспільстві. Розвиток інтелектуально-психологічної роману. В. Підмогильний - перекладач.

13.11

 

42

Роман «Місто» - тяглість та новизна урбаністичної теми в українській літературі. Тематично-проблемна домінанта – зображення «цілісної» людини у єдності біологічного, духовного, соціального.

13.11

 

43

Образ українського інтелігента Степана Радченка, вихідця із селян, еволюція його характеру, проблеми ствердження в міському середовищі. Морально-етичні колізії твору. Жіночі образи в ньому. Неоднозначність образу Степана Радченка.

ТЛ: бінарні опозиції в романі; форми художнього вираження.

16.11

 

44

РЗМ №2 (У) Усний твір-роздум «Чи підкорив

С. Радченко місто?»

18.11

 

45

Роман на одну частину» «Невеличка драма» - «вийти за межі» як екзистенціалістська моде¬ль буття; філосо-фія   жіночого   існування; динаміка тематики емансипації та фемінізму в українській літературі.  Проблема «свобода вибору та вибір свободи» в романі.

20.11

 

46

Образ Марти Висоцької. Форми художнього вираження героїні. Образи  Ліни, Ірен, Марії Миколаївни та Тетяни Ничипорівни як носії патріархального світогляду. Образ Дмитра Стайничого у контексті бінарних опозицій роману: раціонального / ірраціонально¬го, маскулінного / фемінного, духовного/тілесного тощо.

20.11

 

47

Контрольна робота №3 Контрольний твір№1 за творчістю Ю. Яновського, В. Підмогільного.

23.11

Тематична

48

МОДЕРНА ДРАМАТУРГІЯ І ТЕАТР

Розвиток нового українського театру («Березіль» Леся Курбаса, Харківський театр ім. І.Франка), драматургії 1920−1930 рр. (від ідеологічних агіток до психологічної драми). П’єси В.Винниченка, М.Куліша, І.Дніпровського, І.Кочерги, Я.Мамонтова на перетині традицій «корифеїв», зарубіжної класики і модерної драматургії.

Пошук модерних форм сценічного мистецтва. Роль театру «Березіль» у суспільному й культурному житті України.

25.11

 

49

Трагізм життя і творчий злет М. Куліша. Співпраця із театром Л.Курбаса. Національний матеріал і вселюдські, «вічні» мотиви та проблеми у п’єсах. Європейський контекст творчих пошуків Л. Курбаса. Експерсіонізм як естетична домінанта творчості митця.

27.11

 

50

Сатирична комедія «Мина Мазайло». Проблема готовності українського суспільства бути українським (на прикладі позиції, поведінки дійових осіб). Специфіка комедійного жанру: про серйозне легко, грайливо.

ТЛ: сатирична комедія; необароко.

27.11

 

51

Розвінчання національного нігілізму, духовної обмеженості на матеріалі українізації (Мина, Мокій, дядько Тарас, тьотя Мотя). Сатиричне викриття бездуховності обивателів, що зрікаються своєї мови, культури, родового коріння.

Актуальність п’єси в сьогоденні.

30.11

Зошит

52

«Патетична соната» - драматична опозиція високої мрії і потворної дійсності. Проблема вибору людиною між мрією, покликом душі і дійсністю. Необарокова організація часу й простору у п’єсі; особливості композиції. Християнські алюзії та способи їх драматургічного вирішення. Вибір Мариною пари як конфлікт вірності поклику душі й ідеологічних переконань. Образ Ілька Юги як головного персонажа і коментатора подій.

 

02.12

 

53

Іван Багряний (Лозов’ягін). Основні віхи життя й творчості митця, його громадянська позиція.

04.12

 

54

«Тигролови» - український пригодницький роман  з автобіографічними елементами. Проблематика роману: свобода особистості і свобода волі. Жанрові особливості: динаміка сюжету, неоромантичність.

ТЛ: пригодницький роман; автобіографізм в романі.

04.12

 

55

Герої-антиподи:  Григорій Многогрішного і майор НКВС Медвин та їхній морально-етичний двобій. Символіка роману, ідея перемоги добра над злом. Популярність твору в повоєнній Європі. Актуальність для нашого часу.

07.12

 

56

Читацький практикум

«Щоденник» Олеся Гончара

Щоденник письменника як свідчення епохи. «Ключі» до прочитання «Щоденника» як жанру літератури. «Щоденник» О. Гончара як прояв екзистенційних пошуків митця ХХ століття.

09.12

 

57

О. Довженко. Трагічна й велична творча біографія митця. Класик світового кінематографу, засновник поетичного кіно. Романтизм сприйняття світу, який реалізується в настанові «бачити зорі в калюжах». Довженко-графік. Довженко-прозаїк. Довженко - сценарист і режисер кіно.

11.12

 

58

Кіноповість як новаторський жанр і спосіб прояву мистецьких пошуків митця. «Зачарована Десна» - маніфест величі і краси рідної землі. ТЛ: кіноповість; психологічний портрет.

11.12

 

59

Автобіографічна основа твору, медитативна сповідальність оповіді. Поєднання минулого і сучасного. Два ліричні герої у творі: малий Сашко і зріла людина. Морально-етичні проблематика кіноповісті.

14.12

 

60

Оповідання «Мати» як  гімн невмирущій красі українки. Особливості композиції, часо-просторової організації твору. Образотворення. Публіцистичні елементи оповіді та їхня роль.

16.12

 

61

Новела «Воля до життя». Ідейна домінанта - ніколи не втрачати надії, до останньої миті боротися за життя. Образ Воїна у творі: солдата Івана Карналюка і лікаря-хірурга Миколи Дудка. Психологічний портрет героїв та засоби художнього вираження. Проблема війни і цінності людського життя.

18.12

 

62

Контрольна робота №4 (тестові завдання) за творчістю М. Куліша, І. Багряного, О. Довженка.

18.12

 

63

УПЧ №2 М. Куліш «Народний Малахій»

21.12

Зошит

Тематична

64

ЛРК№2 Творчість А. Кичинського

23.12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Скрипник Світлана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Масюк Людмила Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 вересня 2020
Переглядів
4959
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку