Календарно-тематичне планування філологічний профіль література

Про матеріал
Календарно-тематичне планування, філологічний профіль. Українська література ІІ семестр. 4 години на тиждень
Перегляд файлу

Тема уроку

Дата

Примітки

65.

Культурно-історичні витоки та естетичний світогляд шістдесятників. Рух до лібералізації і демократизації суспільства у західноєвропейському світі.

"Шістдесятництво" як феномен українського опозиційного руху. Дослідження впливу гуманістичної західної культури на формування поглядів шістдесятників. Естетичні засади «шістдесятництва». Поява політичної публіцистики та літературної журналістики. Статті І. Дзюби, Є. Сверстюка, В. Стуса та інших

11.01

 

66.

В. Симоненко. Творча біографія митця (О. Гончар про В. Симоненка - «витязь молодої української поезії»). Традиційність його лірики. Образ України, громадянський вибір поета («Задивляюсь у твої зіниці…»). Інтимна лірика В. Симоненка («Є в коханні і будні і свята»).

13.01

 

67.

«Казка про дурила» - казка для дорослих, алегорична розповідь про втрачену й віднайдену Батьківщину. Особливості жанру. Поема-містерія. Пошук автором форм історіософського та національного міфотворення. 

ТЛ: алегорія (поглиблено); поема-містерія

15.01

 

68

Дмитро Павличко.Основні відомості про поета, перекладача, політика і громадського діяча. Громадянські мотиви лірики. Образно-притчевий зріз часу, історії народу, проблеми нації, окремої людини.

15.01

 

69.

 Пісенна лірика Д. Павличка, її популярність. Вірш «Два кольори», який став народною піснею. Національний колорит поетичних образів, роль антитези. Збірка любовної лірики «Таємниця твого обличчя» (оглядово). Використання фольклорних, персоніфікованих образів для передачі глибокого почуття кохання («Найдовша з усіх доріг»).

18.01

 

70

Іван Драч.Основні відомості про поета, сценариста, громадського діяча. Дух шістдесятництва у творчості І. Драча.  Новаторство змісту і форми поезій. Новітні підходи до жанру балади. Метафоричність поетичного мислення І. Драча.

20.01

 

71 – 72

«Балада роду» зі збірки «Балади буднів» - поєднання філософічних роздумів про загальнолюдські цінності із картинами буденними, приземленими за своїми зовнішніми ознаками, але значними за своєю глибинною суттю.

«Крила» («Новорічна казка») – метафоричні роздуми про сенс життя людини; образ крил - як вічне прагнення людини до творчої мрії; образ дядька Кирила як символ нездатності людини осмислити висоту духу, нездатність подолати тяжіння мізерних потреб. Актуальність порушених проблем у баладі для самоусвідомлення людини в сьогоденні.

22.01

 

73

Микола Вінграновський. Основні відомості про поета, прозаїка, перекладача, кіномитця, сценариста. 

М. Вінграновський - учень О.Довженка.

Вселюдські, національні мотиви крізь призму «інтимного самозосередження».

Художні засоби вираження емоцій, внутрішніх переживань, пристрасті людини -  асоціативність, метафоричність, художня деталь, кольористика.

22.01

 

74.

«Цю жінку я люблю» - взірець інтимної лірики. Поезія про «вічну», одну-єдину любов, яка перемагає труднощі, долає час і простір.

«Губами тепли і оком золотим» - вірш з однойменної збірки, у якій органічно переплелися картини природи, спогади дитинства, інтимна лірика, предметна реальність світу, химерія і казка, добра витівка і гумор, затамована жура. Будні природи й людини як світова містерія у творчій уяві митця. Філософічність осмислення буття.

25.01

 

75

Борис Олійник.Огляд життя і творчості українського поета, перекладача, дійсного члена НАНУ, голови Українського фонду культури, Героя України. Творчі, жанрові пошуки митця. Мотив синівської вірності, відповідальності перед матір'ю – наскрізний у творчості Б. Олійника. Тематичне розмаїття.

«Вибір» - возвеличення прагнення кожної людини мати свій життєвий вибір. Поетика твору, художні тропи, які фокусують ідею твору.

«Пісня про матір» - уславлення узагальненого образу усіх матерів і кожної з них; прекрасних жінок, здатних на самопожертву заради своїх дітей. Поетика образу матері.

ТЛ: художня деталь (поглиблено); балада (поглиблено); кольористика в поезії.

27.01

 

76

Контрольна робота №5 (тестові завдання) з розділу «ШІСТДЕСЯТНИЦТВО ЯК СУСПІЛЬНЕ І МИСТЕЦЬКЕ ЯВИЩЕ».

29.01

Тематична

77-78

Григір Тютюнник.Основні відомості про життєвий шлях і творчу долю митця. Редакторська і журналістська діяльність (газета «Літературна Україна», видавництво «Веселка»). Гр. Тютюнник – сценарист.

Екзистенціалізм як стильова домінанта митця. Перегук стильових рис В. Стефаника і Г. Тютюнника. Образи селян як носіїв високої моралі в умовах складних перепетій життя, як прояв національного буття у радянських реаліях. Гр. Тютюнник – перекладач російського письменника В. Шукшина.

29.01

Зошит

79

Оповідання «Три зозулі з поклоном».  «Вічна» тема «любовного трикутника» в новітній інтерпретації.

ТЛ: художній символ; психологічна деталь.

01.02

 

80

Образ любові як втілення високої християнської цінності, яка вивищує людину над прагматичною буденністю, очищає її душу. Зміщення часових площин як художній прийом. Роль художньої деталі в розкритті характеру, ідеї.

03.02

 

81

РЗМ № 3 (У) Твір-відгук на оповідання «Три зозулі з поклоном» Г. Тютюнника

05.02

 

82

Ліна Костенко. Творчий шлях. Громадянська позиція митця. Роль та значення у суспільному та культурному житті України.

Особливості індивідуального стилю (філософічність, історизм мислення, традиційність, інтелектуалізм, публіцистичність).

05.02

 

83

«Страшні слова, коли вони мовчать» - ліричний роздум про значення слова в житті людини, суть мистецтва.

«Життя іде…» - роздуми поетеси про сенс життя. Засоби персоніфікації для передачі стрімкий стрімкості часу, миттєвість людського життя в часі.

 

08.02

 

84

«Доля» - поезія про нелегку долю поета. Символічний образ «чудернацького базару», де продаються долі.

«Моя любове, я перед тобою» - роздум про збереження особистості у вирі розбурханих почуттів ліричної героїні. Поетичні форми вираження почуттів.

10.02

 

85

Історико-фольклорна основа історичного роману у віршах «Маруся Чурай».

12.02

 

86

 Духовне життя нації крізь призму нещасливого кохання.

12.02

 

87

Центральні проблеми: митець і суспільство, індивідуальна свобода людини. Значення роману у житті України.

15.02

 

88

Пісні Марусі Чурай (повторення вивченого в попередніх класах).

17.02

 

89

РЗМ №4 (П) Цитатна характеристика персонажів роману у віршах «Маруся Чурай»

19.02

 

90-91

В. Стус - український поет, перекладач, прозаїк, літературознавець, правозахисник. Один із найактивніших представників українського культурного руху шістдесятників. Загальний огляд творчості (відчуження від світу, проблема вибору, стан трагічної самотності й активної дії, формування себе; атмосфера розтлінного духу тоталітарної системи). Узагальнені образи крізь призму індивідуальної долі.

19.02

 

92

Поезія Стуса – взірець «стоїчної» поезії у світовій ліриці («Крізь сотні сумнівів я йду до тебе…», «Господи, гніву пречистого…»). Екзистенційна (буттєва) проблема вибору, віра в себе, надія на здолання всіх перешкод.

22.02

 

93

Упевненість у своєму виборі («Як добре те, що смерті не боюсь я..») . Приклад великої мужності й сили духу («На колимським морозі», «Пам’яті Алли Горської»).

24.02

 

94

«Феномен доби (сходження на голгофу слави)» (оглядово) – філософсько-екзистенційний роздум про Митця у тоталітарному суспільстві.

ТЛ: «стоїчна» поезія; екзистенціалізм (поглиблено).

26.02

 

95

В. Стус про П. Тичини: «В історії світової літератури, мабуть, не знайдеться іншого такого прикладу, коли б поет віддав половину свого життя високій поезії, а половину – нещадній боротьбі зі своїм геніальним обдаруванням».

26.02

Зошит

96

Читацький практикум 

«Листи до матері з неволі» Валерія Марченка. «Ключі» до читання епістолярію. Листи Валерія Марченка як свідчення епохи.

01.03

 

97

УПЧ № 3 Олесь Гончар «Тронка»

03.03

 

98

ЛРК №2 Творчість В. Кулика

05.03

 

99

Контрольна робота № 6. Контрольний твір №2 за творчістю Г. Тютюнника, Л. Костенко, В. Стуса.

05.03

Тематична

100

ЛІТЕРАТУРА ЕПОХИ «СОЦІАЛІСТИЧНОГО РЕАЛІЗМУ» (ОГЛЯДОВО)

Літературний процес 50-х-90-х рр. ХХ ст. Переважання епічних форм. Жанрова і тематична специфіка. Перевага ідеологічного начала у творах соціалістичного реалізму. Причини звертання до історичної тематики. Особливості поетики. Огляд творчості.

10.03

 

101

Олесь Гончар «Собор» -  проблемно-філософський роман, у якому важливі соціальні та національні проблеми розглядаються крізь призму вічних гуманістичних істин, якими мусить керуватися людська цивілізація, щоб не прийти до свого остаточного руйнування і знищення.

Т.Л.: проблемно-філософський роман

12.03

 

102

Василь Земляк «Лебедина зграя» як зразок «химерної прози». Проблематика революції і громадянської війни крізь призму національних характерів і типів. Особливості жанру і стилістики письма.

Т.Л.: «химерний роман».

12.03

 

103

Павло Загребельний «Роксолана» - масштабний історичний роман про часи XV-XVI ст. про дивовижну долю дівчини з Прикарпаття - дочку священика з міста Рогатин Івано-Франківської області Лісовську Анастасію, яка стала дружиною Сулеймана І.

15.03

 

104

Павло Загребельний «Роксолана» - масштабний історичний роман про часи XV-XVI ст. про дивовижну долю дівчини з Прикарпаття - дочку священика з міста Рогатин Івано-Франківської області Лісовську Анастасію, яка стала дружиною Сулеймана І.

17.03

 

105

Роман Іваничук «Мальви» - історичний роман про зраду і яничарство.

19.03

 

106

Історична основа твору – активна діяльність яничарського корпусу в Османській імперії 1638 – 1648 рр. Особливості характеротворення персонажів.

19.03

 

107

Валерій Шевчук. «Дім на горі» - роман-балада про любов. Ідея формування особистості через психо-iнтуїтивне пiзнання її долi, за умови, що вона творилася не лише за логікою національної доцільності, а й слідує передусім за почуттями.

Т.Л.: «роман-балада».

22.03

 

108

Ервін Умеров  Життєвий і творчий шлях кримськотатарського письменника як відображення історії народу. Е.Умеров – король сучасної кримськотатарської малої прози. Тема депортації кримських татар  - наскрізна у творчості митця.

24.03

 

109

«Самотність» - розповідь про останній день життя пса Сабирли, через відчуття якого подано найдраматичнішу сторінку в історії кримських татар.

ТЛ: художня деталь (поглиблено); алегорія (поглиблено).

26.03

 

110

Символічність образу Сабирли.

26.03

Зошит

111

Контрольна робота № 7 (тестові завдання) з розділу «ЛІТЕРАТУРА ЕПОХИ «СОЦІАЛІСТИЧНОГО РЕАЛІЗМУ».

05.04

Тематична

112

ПОСТМОДЕРНІЗМ І ПОСТПОСТМОДЕРНІЗМ

Постмодернізм як продукт постіндустріальної епохи. Історико-культурна ситуація наприкінці ХХ – на початку ХХІ ст. Визначальні риси постмодернізму. Стильове розмаїття, експериментаторство, пошуки нових форм і нових тем. Література масова, популярна (її інтенсивний розвиток).

Т.Л. постмодернізм як художній напрям.

07.04

 

113

Постмодернізм як один із художніх напрямів мистецтва 1990-х років, його риси.

09.04

 

114

Постпостмодернізм і література сьогодення. Естетика постпостмодернізму. Риси стилю.

09.04

 

115

Ігор Римарук, «Обнови» - типова постмодерна стилістика й поетика вірша; центральна ідея - покликання й призначення людини на землі, коли завжди є проблема вибору життєвого шляху.

12.04

 

116

Василь Герасим’юк, «Аркан» - філософський верлібр про призначення чоловіка в житті, про чоловічу дружбу.

14.04

 

117

Юрій Андрухович, «Астролог», «Пісня мандрівного спудея», «Козак Ямайка».

16.04

 

118

Юрій Іздрик, «вишиванка», «молитва» - Ю.Іздрик як один із творців «Станіславського феномену»; пошук форм вираження нового світовідчуття і нового світогляду у поезії; роль візуалізація у творчості поета (ідея і візуальний прояв «вишиванки»); синтез національного і загальнолюдського у його творчості; спосіб поетичного вираження почуттів в естетиці постмодернізму.

16.04

 

119

Марія Матіос, «Триєдина перспектива (цикл); «Прості вірші» (цикл) – поезія як прояв сильної жінки у сучасному світі, яка може залишатися жіночною.

19.04

 

120

Сергій Жадан, «Музика, очерет…», «Смерть моряка». Збірка «Тамплієри» - поетичний щоденник за 2015-й – першої половини 2016 року.

21.04

 

121

Широкий жанрово-тематичний діапазон позії – від публіцистики до лірики. Сергій Жадан про збірку: ««Тамплієри» – 39 віршів про війну, яку ніхто не оголошував, про біль, із яким ніхто не може впоратися, про любов, від якої ніхто не може відмовитися, та надію, на якій усе тримається».

23.04

 

122

Галина Пагутяк, «Зачаровані музиканти» - роман фейєрія; села й містечка Галичини як прояв місцевого колориту та історичного тла оповіді.

23.04

 

123

Містичні і міфологічні алюзії в романі; ідея єдності людини з її витоками і природою, в якій вона живе; особливість авторського стилю письменниці.

26.04

 

124

Мирослав Дочинець, «Криничар».

28.04

 

125

Юрій Андрухович, «ShevchenkoisOK» - есе, у якому автор звертає увагу на потребу нового осмислення класичної літератури. Актуальність потреби пошуку Тараса Шевченка з «людським обличчям».

30.04

 

126

Оксана Забужко, «Казка про калинову сопілку» - повість-притча; міфологічна основа повість; жіноча версія леґенди про Каїна і Авеля, яка обертається напруженою психологічною драмою. Образи сестер – Ганни-панни та Олени як казкові моделі дідової і бабиної дочки. Понадчасовість образу-символу калини у повісті.

30.04

Зошит

127

Сергій Жадан.

«Ворошиловгард» - твір жорсткий, меланхолійний та реалістичний про людину, яка намагається протистояти тиску бездуховного прагматизму сьогодення і відвойовує своє право на буття.

05.05

 

128

Часові шари та їхнє переплетіння в романі. «Вчорашнє» як екзистенційна сталість для героїв твору. Система образів і персонажів роману.

07.05

 

129

Марія Матіос, «Майже ніколи не навпаки» - сімейна сага в новелах. Міфологічні витоки в романі. Біблійні  алюзії та їхня роль. Особливості оповіді і характеротворення.

07.05

 

130

Софія Андрухович, «Фелікс. Австрія» - бестселер по-галицьки. Зображення епохи через хронотоп провінційного містечка. Особливості оповіді – щоденник головної героїні Стефи. Психоаналітичні підвалини системи персонажів. Урбаністичний психологічний роман новітнього часу.

12.05

 

131

Драматургія

Олександр Ірванець, «Маленька п’єса про зраду» - жанр антимюзиклу; типово постмодерні літературні і музичні ремінісценції й  алюзії. 

14.05

 

132

Центральна тема - розгляд феномену зради, виявлення її природи на всіх рівнях: інтимних, дружніх стосунках, в певному соціальному середовищі, в суспільстві в цілому, в конкретному часі, за певних політичних умов і незалежно від них.

14.05

 

133

Читацький практикум

Читання творів сучасної актуальної літератури. «Ключ» до прочитання постмодерних і постпостмодерних творів. Деконструкція і дешифрація як один із методів прочитання

17.05

 

134

Контрольна робота № 8 (тестові завдання) з розділу «ПОСТМОДЕРНІЗМ І ПОСТПОСТМОДЕРНІЗМ».

19.05

 

 

135

УПЧ №4 Марія Матіос. «Солодка Даруся», «Нація».

21.05

 

 

136

ЛРК №4 Сучасні письменники Херсонщини.

21.05

 

 

137

Бесіда про твори, вивчені упродовж навчального року. Зосередження уваги на їхніх художніх особливостях, новаторстві (на тлі відповідного відрізка часу).

24.05

 

 

138

Бесіда про твори, вивчені упродовж навчального року. Зосередження уваги на їхніх художніх особливостях, новаторстві (на тлі відповідного відрізка часу).

26.05

 

 

139

Бесіда про твори, вивчені упродовж навчального року. Зосередження уваги на їхніх художніх особливостях, новаторстві (на тлі відповідного відрізка часу).

28.05

Зошит

 

140

Бесіда про твори, вивчені упродовж навчального року. Зосередження уваги на їхніх художніх особливостях, новаторстві (на тлі відповідного відрізка часу).

28.05

Тематична

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 грудня 2020
Переглядів
4366
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку