ГЕОМЕТРІЯ – 9 клас
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Зміст навчального матеріалу |
Тема 1. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ТРИКУТНИКІВ (10 год) |
|
Учень/учениця: пояснює, що таке синус, косинус, тангенс кутів від 0° до 180°; що означає «розв’язати трикутник»; формулює теорему: косинусів; синусів; записує та пояснює формули площі трикутника (Герона; за двома сторонами і кутом між ними); зображує та знаходить на малюнках елементи трикутника, необхідні для обчислення його невідомих елементів; обчислює: довжини невідомих сторін та градусні міри невідомих кутів трикутника; площі трикутників; застосовує вивчені формули й властивості до розв’язування задач |
Синус, косинус, тангенс кутів від 0° до 180°. Тотожності: sin (180° – α) = sin α; cos (180° – α) = – cos α.
Теореми косинусів і синусів.
Формули для знаходження площі трикутника |
Тема 2. КООРДИНАТИ НА ПЛОЩИНІ (8 год) |
|
Учень/учениця: наводить приклади співвідношень, указаних у змісті; пояснює: рівняння фігури; · як можна задати на координатній площині: пряму; коло;
формулює теореми про: записує та пояснює: · формули координат середини відрізка, відстані між двома точками; · рівняння кола, прямої; зображує та знаходить на малюнках геометричну фігуру (пряму, коло) за її рівнянням у заданій системі координат; обчислює: · координати середини відрізка; · відстань між двома точками, заданих своїми координатами; доводить теорему про: відстань між двома точками; координати середини відрізка; застосовує вивчені формули й рівняння фігур до розв’язування задач |
Координати середини відрізка.
Відстань між двома точками із заданими координатами.
Рівняння кола і прямої
|
Тема 3. ГЕОМЕТРИЧНІ ПЕРЕМІЩЕННЯ (6 год) |
|
Учень/учениця: наводить приклади:· фігур та їх образів при геометричних переміщеннях, указаних у змісті; фігур, які мають центр симетрії, вісь симетрії; рівних фігур; пояснює, що таке: переміщення (рух); образ фігури при геометричному переміщенні; фігура, симетрична даній відносно точки (прямої); симетрія відносно точки (прямої); паралельне перенесення; поворот; рівність фігур; формулює: · означення: рівних фігур; · властивості: переміщення; симетрії відносно точки (прямої); паралельного перенесення; повороту; зображує і знаходить на малюнках фігури, в які переходять дані фігури при різних видах переміщень; обґрунтовує: симетричність двох фігур відносно точки (прямої); наявність у фігури центра (осі) симетрії; рівність фігур із застосуванням переміщень; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач |
Переміщення (рух) та його властивості.
Симетрія відносно точки і прямої, поворот, паралельне перенесення.
Рівність фігур
|
Тема 4. ВЕКТОРИ НА ПЛОЩИНІ (12 год) |
|
Учень/учениця: наводить приклади: рівних, протилежних, колінеарних векторів; пояснює: · що таке: вектор; модуль і напрям вектора; одиничний вектор; нуль-вектор; колінеарні вектори; протилежні вектори; координати вектора; сума і різниця векторів; добуток вектора на число; · як задати вектор; · як відкласти вектор від заданої точки; · за якими правилами знаходять: суму векторів; добуток вектора на число; формулює: · означення рівних векторів, скалярного добутку векторів; · властивості дій над векторами; зображує і знаходить на малюнках: вектор; вектор, рівний або протилежний даному, колінеарний із даним, у т. ч. за його координатами; вектор, що дорівнює сумі (різниці) векторів, добутку вектора на число; обчислює: · координати вектора, суми (різниці) векторів, добутку вектора на число; · довжину вектора, кут між двома векторами; обґрунтовує: рівність, колінеарність векторів; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач |
Вектор. Модуль і напрям вектора. Рівність векторів.
Координати вектора. Додавання і віднімання векторів. Множення вектора на число. Колінеарні вектори. Скалярний добуток векторів
|
Тема 5. Правильні многокутники. Довжина кола. Площа круга (10 год) |
|
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: дуга кола; довжина кола; площа круга; правильний многокутник (трикутник, чотирикутник, шестикутник), вписаний у коло та описаний навколо кола; співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності вказані у змісті фігури; обчислює: радіус кола за стороною вписаного в нього правильного многокутника (трикутника, чотирикутника, шестикутника) і навпаки; радіус кола за стороною описаного навколо нього правильного многокутника (трикутника, чотирикутника, шестикутника) і навпаки; довжини кола і дуги кола; площі круга, сектора будує; правильний трикутник, чотирикутник, шестикутник; застосовує вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач |
Правильний многокутник, його види та властивості.
Правильний многокутник, вписаний у коло та описаний навколо кола.
Довжина кола. Довжина дуги кола.
Площа круга та його частин |
Розв’язує задачі на: знаходження невідомих елементів реальних об’єктів; знаходження площ реальних об’єктів, покриття площини правильними многокутниками тощо |
Геометрія : підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. / [А. П. Єршова,
В. В. Голобородько, О. Ф. Крижановський, С. В. Єршов]. — Харків : Вид-во «Ранок», 2017. — 256 c. : іл.
(70 год, 2 год на тиждень, резерв — 24 год)
І семестр – 32 години
ІІ семестр – 38 годин
№/п |
Тема уроку |
дата |
прим. |
Розв’язування трикутників (13 годин). |
|||
1 |
Вступний інструктаж. Діагностична контрольна робота. |
1.09 |
|
2 |
Означення тригонометричних функцій на колі. |
5.09 |
|
3 |
Тригонометричні тотожності. |
8.09 |
|
4 |
Теорема косинусів. Наслідки з теореми косинусів. |
12.09 |
|
5 |
Теорема синусів та наслідки з неї. |
15.09 |
|
6 |
Розв’язування трикутників. |
19.09 |
|
7 |
Розв’язування трикутників. |
22.09 |
|
8 |
Зв'язок між пропорційними відношеннями теореми синусів і діаметром описаного кола |
26.09 |
|
9 |
Площі трикутника та чотирикутника. Формула Герона. |
29.09 |
|
10 |
Формули радіусів вписаного та описаного кіл трикутника. |
3.10 |
|
11 |
Розв’язування вправ та задач. Самостійна робота. |
6.10 |
|
12 |
Узагальнення та систематизація матеріалу. |
10.10 |
|
13 |
Контрольна робота № 1. |
13.10 |
|
Координати на площині ( 11 годин ). |
|||
14 |
Прямокутна система координат на площині. Координати середини відрізка. Відстань між двома точками. |
17.10 |
|
15 |
Розв’язування вправ та задач. |
20.10 |
|
16 |
Рівняння фігури на площині. Рівняння кола. |
31.10 |
|
17 |
Рівняння прямої. |
3.11 |
|
18 |
Розв’язування вправ та задач. |
7.11 |
|
19 |
Розв’язування задач методом координат. |
10.11 |
|
20 |
Розв’язування задач методом координат. |
14.11 |
|
21 |
Взаємне розміщення прямих у системі координат. |
17.11 |
|
22 |
Розв’язування вправ та задач. Самостійна робота. |
21.11 |
|
23 |
Узагальнення та систематизація матеріалу. |
24.11 |
|
24 |
Контрольна робота № 2. |
28.11 |
|
Геометричні перетворення ( 9 годин ). |
|||
25 |
Переміщення та його властивості. |
1.12 |
|
26 |
Симетрія відносно точки. Симетрія відносно прямої. |
5.12 |
|
27 |
Поворот. |
8.12 |
|
28 |
Співнапрямлені промені. Паралельне перенесення. |
12.12 |
|
29 |
Симетрія в природі, науці й мистецтві. |
15.12 |
|
30 |
Розв’язування вправ та задач. Самостійна робота. |
19.12 |
|
31 |
Узагальнення та систематизація матеріалу. |
22.12 |
|
32 |
Контрольна робота № 3. |
26.12 |
|
33 |
Підсумковий урок за І семестр. |
29.12 |
|
1