Календарно-тематичне планування. Громадянська освіта

Про матеріал
Календарно-тематичне планування інтегрованого курсу «Громадянська освіта» (рівень стандарту), 10 клас (70 годин на рік, 2 години на тиждень)
Перегляд файлу

                                              

10 клас                                                                                                                         Громадянська освіта                                                                                                                       (70 годин)

 

* Громадянська освіта. Інтегрований курс, рівень стандарту: підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти.// І.Д. Васильків, В.М. Кравчук, О.А. Сливка, І.З. Танчин, В.Ю. Тимошенко, Л.М. Хлипавка. Тернопіль: Астон. 2018

 

Дата

Зміст розділу / уроку

 

 

 

Вступ

1

 

Вступ до курсу «Громадянська освіта» Вступ до онлайн-курсу "Громадянська освіта"

 

Розділ 1. Особистість та її ідентичність

2

 

Що таке ідентичність . Види ідентичності. Громадянська ідентичність. Змінний характер ідентичності. Самовизначення. Особиста гідність. Совість. Практичне заняття :  Як українці проявляють національну ідентичність і пишаються приналежністю до Українського народу. Що таке ідентичність

§1-2

3

 

Соціалізація особистості. Поняття соціалізації. Етапи соціалізації. Суб’єкти соціалізації

§3

4

 

Соціалізація як ресурс формування громадянської ідентичності. Практичне заняття:  Як українці проявляють національну  ідентичність і пишаються  приналежністю до Українського  народу

ст.19

5

 

Соціалізація в сім’ї. Партнерські стосунки в сім'ї. Трансформація моделей сім'ї

§4

6

 

Соціалізація серед однолітків. Молодіжні субкультури

ст.25

7

 

Самореалізація людини. Самореалізація і розвиток. Індивідуальність особистості. Життєві цінності й пріоритети. Активна громадянська позиція Практичне заняття:  Що означає бути українцем / українкою в часи російської  агресії проти України

§5

8

 

Соціальна мобільність. Мобільність і адаптивність людини. Креативність

§6

9

 

 

Повторення та узагальнення за розділом

Т.О.

Розділ  2. Права і свободи людини

10

 

Людська гідність і права людини. Поняття людської гідності. Людська гідність – основа прав людини. Рівність і рівноправність. Практичне заняття:  Чому права і свободи людини є основою демократії

§7

11

 

Еволюція прав людини. Поява та розвиток прав людини. Основоположні права і свободи людини. Класифікація прав людини. Борці за права людини. Позитивні і негативні зобов’язання держави

§8

12

 

Людина і держава. Взаємовідносини «людина – держава». Верховенство права. Права і свободи людини та їх гарантування і захист державою. Позитивні і негативні зобов’язання держави

§9

13

 

Права дитини. Поняття прав дитини. Конвенція ООН про права дитини. Забезпечення та реалізація прав дитини в Україні

§10

14

 

Механізми захисту прав людини і прав дитини. Порушення прав людини. Поняття механізмів захисту прав людини. Міжнародні та європейські механізми захисту прав людини. Практичне заняття:  Як звертатися до Європейського Суду з прав людини

§11

15

 

Національні механізми захисту прав людини, їх класифікація. Захист прав дитини. Практичне заняття:  Хто і як захищає права дитини в Україні

§12

16

 

Права людини та права дитини в умовах збройного конфлікту.  Забезпечення та захист прав людини та прав дитини в умовах збройного конфлікту. Міжнародне гуманітарне право. Практичне заняття:  Як убезпечити себе та своїх близьких в умовах збройного конфлікту

 

17

 

Повторення та узагальнення за розділом

Т.О.

Розділ 3. Людина в соціокультурному просторі

18

 

Соціокультурна багатоманітність. Поняття, соціальна структура суспільства. Соціальна згуртованість, солідарність і відповідальність

§13

19

 

Соціальні цінності. Гендерна, етнічна, конфесійна різноманітність

§14

20

 

Ефективна комунікація. Роль спілкування в житті людини й суспільства. Вербальна й невербальна комунікація. Практичне заняття:  Чому мистецтво спілкування є важливим

§15

21

 

Стереотипи та упередження. Дискримінація. Поняття стереотипів і упереджень. Забобони. Шляхи подолання. стереотипів. Поняття дискримінації. Практичне заняття:  Чому існують та якими бувають стереотипи

§16

22

 

Конфлікти, їх подолання. Поняття конфлікту та його види. Стадії конфлікту. Війна як найжорсткіший прояв збройного конфлікту. Способи подолання конфліктів. Переговори і медіація. Консенсус і компроміс.

§17

23

 

Практичне заняття:  Як поводитися в конфліктних ситуаціях. Громадянський опір збройній агресії рф в Україні

 

24

 

Повторення та узагальнення за розділом

Т.О.

Розділ 4. Демократичне суспільство та його цінності 

25

 

Демократична держава. Демократичні цінності. Загрози для демократії. Демократичні інститути. Конституція та її призначення

§18

26

 

Правова держава. Законодавча, виконавча та судова влада в демократичній державі. Вибори і референдум як інструменти демократії

§19

27

 

Роль політичних партій в демократичній державі

§20

28

 

Громадянське суспільство. Поняття і функції  громадянського суспільства. Роль громадян у становленні й функціонуванні громадянського суспільства. Громадські організації. Інші форми самоорганізації громадян

§21

29

 

Громада. Поняття громади. Роль громади в житті людини, суспільства, держави. Реалізація та захист громадою своїх прав і законних інтересів. Участь громадян у розв’язанні проблем громади

Практичне заняття:  Які принципи місцевого самоврядування в Україні

§22

30

 

Громадянська участь. Роль громадянина у демократизації суспільства. Демократичний громадянин. Громадянська позиція, активність та відповідальність. Волонтерство

§23

31

 

Школа – простір демократії. Шкільна громада. Взаємодія учнів, учителів, батьків, адміністрації. Врядування та управління школою. Шкільне самоврядування (учнівське, вчительське, батьківське). Принципи та значення учнівського самоврядування. Моделі учнівського самоврядування. Учнівське самоврядування онлайн. Школа і місцева громада. Практичне заняття:  Як організувати й провести загальношкільні громадські слухання

§24

32

 

Дитячі й молодіжні громадські об'єднання. Свобода асоціацій. Дитячі й молодіжні об'єднання та рухи. Створення молодіжної громадської організації. Молодіжні соціальні проєкти. Практичне заняття:  Як створити дитячу організацію

§25

33

 

Повторення та узагальнення за розділом

Т.О.

 

Розділ 5.  Світ інформації та мас-медіа

34

 

Комунікація, інформація, медіа. Поняття мас-медіа(медіа). Роль інформації та медіа в сучасному світі. Мас медіа, комунікація, аудиторія, медіатекст

§26

35

 

Різновиди медіа (книга, преса, фото, радіо, кіно, телебачення, Інтернет, мобільний зв’язок) та їхній розвиток. Реклама. Вплив мас медіа на формування громадської думки та власної позиції людини

§27

36

 

Свобода, етика і відповідальність. Свобода слова. Обмеження свободи слова. Баланс між свободою вираження поглядів та відповідальністю. Свобода мас медіа – критерій демократичності суспільства

§28

37

 

Медіа і демократія. Що таке цензура. Замовні матеріали («джинса») та їхні ознаки. Суспільні медіа і їхня місія. Шкільні медіа. Практичне заняття:   Створюємо шкільні медіа. Як провести власну соціальну кампанію в шкільній/місцевій громаді

§29

38

 

Маніпулятивний вплив медіа. Як розпізнати фейкову інформацію, пропаганду, постправду. Роль медіа у провокуванні конфліктів та поширенні стереотипів

§30

39

 

Маніпуляції в медіапросторі. Що таке «мова ворожнечі» і як її розпізнати. Інформаційні війни.

§31

40

 

Критичне сприйняття та протидія маніпуляціям мас-медіа. Достовірність інформації в мас медіа. Джерела інформації. Факт та судження. Авторство медіатексту. Стандарти подання інформації. Критичний аналіз медіатекстів. Інформаційна безпека та її складові. Практичне заняття:  Як аналізувати медіатексти.  Як розпізнати маніпуляції та захиститись від них

§32

41

 

Інтернет. Приватність та конфіденційність у віртуальному світі. Цифрова ідентичність. Соціальні мережі. Права людини в Інтернеті. Безпека та етика поведінки у мережі. Кіберзлочинність. Кібератаки в умовах конфлікту: хто є ціллю. Особливості захисту прав дітей та молоді в Інтернеті. Приклади пропаганди: аналіз та протидія. Практичне заняття:  Як подати скаргу на медіа: звертаємося до Комісії з журналістської етики.

§33

42

 

Практичне заняття:  Які основні наративи застосовуються в інформаційних війнах

 

43

 

Повторення та узагальнення за розділом

Т.О.

Розділ 6. Взаємодія громадян і держави в досягненні  суспільного добробуту

44

 

Соціальні цілі економіки. Економіка як сфера життя людей. Економічні потреби та блага. Процеси, що забезпечують задоволення потреб: виробництво, розподіл, обмін і споживання. Учасники (суб’єкти) економічних відносин. Зміни потреб та економічних процесів виробництва, розподілу, обміну, споживання під час війни. Економічна безпека. Соціальна держава.

§34

45

 

Сталий розвиток. Обмеженість ресурсів. Необхідність раціонального та ефективного використання ресурсів. Вплив діяльності людини на довкілля. Практичне заняття: Як долучитися до сталого розвитку моєї держави.

§35

46

 

Ринкова економіка. Принципи ринкової економіки. Кругообіг в ринковій економіці

§36

47

 

Попит і пропозиція, ринкова ціна, конкуренція. Зміни попиту та пропозиції окремих товарів під час війни.

§37

48

 

Функції держави в ринковій економіці. Державний бюджет, податки, напрямки видатків. Зміни доходів та видатків державного бюджету у воєнний час

§38

49

 

Економіка домогосподарства. Домашнє господарство як власник і споживач. Поняття про раціональне споживання. Права споживачів.

§39

50

 

Бюджет домогосподарств: види доходів, напрямки витрат, заощадження, в тому числі в умовах воєнного стану

§40

51

 

Практичне заняття:  Як планувати і витрачати родинний бюджет.  Як будувати економіку домогосподарства.

 

52

 

Практичне заняття:  Що таке місцевий бюджет та яка його структура. Звідки і куди йдуть податки

 

53

 

Підприємництво. Підприємницька діяльність. Мета і соціальна відповідальність підприємця. Правовий захист бізнесу

§41

54

 

Практичне заняття:  Як започаткувати власну справу.

 

55

 

Ринок праці. Учасники ринку праці: роботодавці і наймані працівники. Поняття професії, спеціальності, кваліфікації працівника. Заробітна плата як дохід найманого працівника. Трудові відносини під час війни: гарантії та зміни

§42

56

 

Лобіювання інтересів та корупція. Поняття лобізму. Сутність корупції та корупціогенних ризиків. Причини та наслідки корупції в економіці та політиці. Шляхи подолання корупції

§43

57

 

Практичне заняття:  Аналіз попиту на ринку праці і складання резюме

 

58

 

Повторення та узагальнення за розділом

Т.О.

Розділ 7. Україна, Європа, світ

59

 

Інтеграція та глобалізація. Поняття інтеграції та глобалізації.  Вплив глобалізаційних процесів на економіку, культуру, довкілля, людину

§44

60

 

Витоки та процес європейської інтеграції. Загрози сучасному світу. Збройна агресія рф проти України як виклик світовому порядку та демократичним цінностям. Міграційні процеси. Види та форми сучасної міграції. Практичне заняття:  Як волонтери різних країн підтримують Україну в умовах збройного конфлікту

§47

61

 

Міжнародні відносини. Система безпеки. Урядові і неурядові міжнародні організації. Міжнародна солідарність

§45

62

 

Міжнародне право. Особливості міжнародного права

§46

63

 

Україна – член європейського співтовариства. Європейське і світове співробітництво. Європейський вибір України. Угода про асоціацію Україна – ЄС

§48

64

 

Україна – член світового співтовариства. Участь України в ООН, ОБСЄ, Раді Європи, СОТ тощо. Україна і НАТО: напрямки співпраці

§49

65

 

Практичне заняття:  Які міжнародні гуманітарні організації надають допомогу під час збройного конфлікту та надзвичайних ситуацій

 

66

 

Практичне заняття:  Які основні економічні, соціальні та політичні переваги вступу України до ЄС

 

67

 

Практичне заняття:  НАТО – сила, що захищає мирних громадян. Солідарність «зірок» (сelebrity) з Україною

 

68

 

Практичне заняття:  Як зібрати ровесників та однодумців з інших країн для реалізації соціального проєкту через Інтернет

 

69

 

Повторення та узагальнення за розділом

Т.О.

70

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 серпня
Переглядів
3510
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку