Практикум Діяльнісний та компетентнісний підходи в умовах сучасного уроку

Про матеріал
Матеріал допомагає педагогу застосовувати діяльністний та компетентністний підходи на уроках громадянської освіти.
Перегляд файлу

Практикум

Діяльнісний та компетентнісний підходи в умовах сучасного уроку  учителя історії та громадянської освіти  Часовоярського опорного закладу освіти  № 17 

План

*робота здійснюється в 3-х групах.

1. Мотиваційна вправа.

- Виконання вправи «Пухнасті іменники». Дібрати до слова «Пухнастий »5 іменників. 

-Оцінювання за виконання вправи.

-Бесіда «Справедливість та прозорість оцінювання»

2.Слово. У процесі оцінювання компетентностей важливо дотримуватися таких принципів, як повага до гідності учня/учениці, прозорість та зрозумілість критеріїв оцінки, справедливість, рівність.  

Курс особливий тим, що головна увагу в ньому приділяється не стільки здобуттю учнями/ученицями нової інформації ( до 25% навчального матеріалу курсу), скільки виробленню навичок, умінь та формуванню ціннісних орієнтацій людини і громадянина.

Актуальним для сучасного уроку є діяльнісний та компетентнісний підходи.

Орієнтуватися насамперед на діяльнісний компонент навчання передбачає вміння учня/учениці дебатувати, аргументувати позицію, написання есе, проведення дослідження, організації кампаній, акцій тощо. 

Оцінювання повинне надавати учням можливість:

-     самим аналізувати власний поступ; 

-     приймати рішення щодо вдосконалення власних навичок;

-спонукати до управління процесом їхнього навчання;

-сприяти їх становленню як активних громадян демократичного суспільства.  Активна участь учнів/учениць у процесі оцінювання дозволяє перетворити цей процес на ефективний інструмент навчання.

Курс громадянської освіти особливий тим, що головна увага в ньому приділяється не стільки отриманню учнями нової інформації, скільки виробленню навичок, умінь та формуванню ціннісних орієнтирів людини і громадянина, що є принципом компетентнісного навчання, яке зараз впроваджує МОН. 

Компетентність – це здатність мобілізувати та застосувати відповідні цінності, ставлення, вміння, знання та/ або розуміння, щоб належним чином ефективно реагувати на вимоги, виклики та можливості, які виникають у певному різновиді контексту. Це передбачає вибір, активізацію, координування та організацію відповідного кластеру цінностей, ставлень, знань, розуміння та вмінь, а також їхнього застосування у поведінці, яка підходить до ситуації. Визначення компетентностей нам дає Рамка компетентностей для культури демократії Ради Європи.

Інструментом, що дає можливість  розкриття цієї  роботи, є Таксономія Блума, яка реалізовує практику вирішення широкого кола проблем. В своїй роботі розробляю завдання за алгоритмом даної технології на уроках історії та громадянської освіти.

3.Практична робота з громадянської освіти. 

-Перегляд відео  «Сталий розвиток ». 

-Виконання вправ в групах. 

-Оцінювання за рамкою КДК.

4. Практична робота з історії.

-Робота в групах

- Оцінювання за рамкою КДК

5. Підсумки 

 

 

  

pdf
Додано
30 серпня
Переглядів
40
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку