Практикум
Діяльнісний та компетентнісний підходи в умовах сучасного уроку учителя історії та громадянської освіти Часовоярського опорного закладу освіти № 17
План
*робота здійснюється в 3-х групах.
1. Мотиваційна вправа.
- Виконання вправи «Пухнасті іменники». Дібрати до слова «Пухнастий »5 іменників.
-Оцінювання за виконання вправи.
-Бесіда «Справедливість та прозорість оцінювання»
2.Слово. У процесі оцінювання компетентностей важливо дотримуватися таких принципів, як повага до гідності учня/учениці, прозорість та зрозумілість критеріїв оцінки, справедливість, рівність.
Курс особливий тим, що головна увагу в ньому приділяється не стільки здобуттю учнями/ученицями нової інформації ( до 25% навчального матеріалу курсу), скільки виробленню навичок, умінь та формуванню ціннісних орієнтацій людини і громадянина.
Актуальним для сучасного уроку є діяльнісний та компетентнісний підходи.
Орієнтуватися насамперед на діяльнісний компонент навчання передбачає вміння учня/учениці дебатувати, аргументувати позицію, написання есе, проведення дослідження, організації кампаній, акцій тощо.
Оцінювання повинне надавати учням можливість:
- самим аналізувати власний поступ;
- приймати рішення щодо вдосконалення власних навичок;
-спонукати до управління процесом їхнього навчання;
-сприяти їх становленню як активних громадян демократичного суспільства. Активна участь учнів/учениць у процесі оцінювання дозволяє перетворити цей процес на ефективний інструмент навчання.
Курс громадянської освіти особливий тим, що головна увага в ньому приділяється не стільки отриманню учнями нової інформації, скільки виробленню навичок, умінь та формуванню ціннісних орієнтирів людини і громадянина, що є принципом компетентнісного навчання, яке зараз впроваджує МОН.
Компетентність – це здатність мобілізувати та застосувати відповідні цінності, ставлення, вміння, знання та/ або розуміння, щоб належним чином ефективно реагувати на вимоги, виклики та можливості, які виникають у певному різновиді контексту. Це передбачає вибір, активізацію, координування та організацію відповідного кластеру цінностей, ставлень, знань, розуміння та вмінь, а також їхнього застосування у поведінці, яка підходить до ситуації. Визначення компетентностей нам дає Рамка компетентностей для культури демократії Ради Європи.
Інструментом, що дає можливість розкриття цієї роботи, є Таксономія Блума, яка реалізовує практику вирішення широкого кола проблем. В своїй роботі розробляю завдання за алгоритмом даної технології на уроках історії та громадянської освіти.
3.Практична робота з громадянської освіти.
-Перегляд відео «Сталий розвиток ».
-Виконання вправ в групах.
-Оцінювання за рамкою КДК.
4. Практична робота з історії.
-Робота в групах
- Оцінювання за рамкою КДК
5. Підсумки