ПОГОДЖЕНО на засіданні МО « » серпня 2023р. протокол №
|
ЗАТВЕРДЖЕНО Заступник директора _______________
|
Громадянська освіта у 10 класах
Учитель І.О.Прибитько
2 год. на тиждень, 70 год. на рік
За програмою затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698
Календарно – тематичний план повністю відповідає програмі за кількістю годин в рамках розділів та пропонує використання різних видів практичної діяльності школярів, що спрямовані на формування предметних і ключових компетентностей.
Підручник: Бакка Т.В. Громадянська освіта» (інтегрований курс, рівень стандарту) : підруч. для 10 кл. закладів загальної середньої освіти / Бакка Т.В., Марголіна Л.В., Мелещенко Т.В. – К. : УОВЦ «Оріон», 2018. – 240 с. : іл.
№ з/п |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Дата |
Д/З |
Ключові компетентності |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
10-А |
|||||
Розділ 1. Особистість та її ідентичність. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
||||
|
Індивід. Особа. Особистість. Громадянин. |
|
§1 |
Спілкування державною мовою: доступно і переконливо висловлювати власну думку, використовувати можливості мови для розкриття тем громадянської освіти; розпізнавати мовні засоби впливу, володіти техніками переконування; вести аргументовану полеміку на відповідну тематику; читати і розуміти перекладені та адаптовані українською.
Уміння вчитися впродовж життя: визначати власні навчальні цілі, розвивати навички самоосвіти; аналізувати процес власного навчання, відстежувати інновації в науково-освітньому просторі; критично аналізувати й узагальнювати здобуті відомості й досвід, набувати нових компетентностей залежно від власних та суспільних потреб. Соціальна та громадянська компетентності: активно слухати та спостерігати, брати відповідальність на себе, проявляти громадянську свідомість, соціальну активність та участь у житті громадянського суспільства, аналітично мислити, критично розуміти світ: політику, право, права людини, культуру, релігію, історію, мас медіа, економіку тощо. Обізнаність та самовираження у сфері культури: розвивати власну національно-культурну ідентичність у сучасному полікультурному світі; окреслювати основні тенденції розвитку культури; зіставляти досягнення української культури з іншими культурами; виявляти вплив культури на людину та розвиток цивілізації. |
|
|
Формування ідентичності та самоідентичності. Особиста гідність та совість. |
|
§2 |
||
|
Соціалізація. Поняття. Склад. |
|
§3 |
||
|
Поняття сім’ї. Соціалізація в сім’ї. |
|
§4 |
||
|
Соціалізація серед однолітків. Субкультури. |
|
§5 |
||
|
Особистість. Її розвиток. Цінності та пріоритети. |
|
§6 |
||
|
Активна громадянська позиція. Мобільність і адаптивність людини. Креативність. |
|
§7 |
||
|
Практичне заняття №1. Якими є життєві цінності людини. |
|
|
||
|
Практичне заняття №2. Що означає бути українцем / українкою. |
|
|
||
|
Узагальнення до розділу 1 «Особистість та її ідентичність». Тематичне оцінювання. |
|
Повторити §1 – 7, С.32-33 |
||
Розділ 2. Права та свободи людини. |
Знаю:
Розумію:
|
||||
|
Людська гідність та її захист. |
|
§8 |
Соціальна та громадянська компетентності: активно слухати та спостерігати, брати відповідальність на себе, проявляти громадянську свідомість, соціальну активність та участь у житті громадянського суспільства, аналітично мислити, критично розуміти світ: політику, право, права людини, культуру, релігію, історію, мас медіа, економіку тощо.
Уміння вчитися впродовж життя: визначати власні навчальні цілі, розвивати навички самоосвіти; аналізувати процес власного навчання, відстежувати інновації в науково-освітньому просторі; критично аналізувати й узагальнювати здобуті відомості й досвід, набувати нових компетентностей залежно від власних та суспільних потреб.
Обізнаність та самовираження у сфері культури: розвивати власну національно-культурну ідентичність у сучасному полікультурному світі; окреслювати основні тенденції розвитку культури; зіставляти досягнення української культури з іншими культурами; виявляти вплив культури на людину та розвиток цивілізації.
Ініціативність і підприємливість: обирати дієві життєві стратегії; виявляти можливості й загрози для майбутньої професійної діяльності; співпрацювати з іншими для загального блага громади; генерувати нові ідеї, оцінювати переваги й ризики, вести перемовини, володіти й розвивати в собі соціальну комунікабельність, мобільність, адаптивність, відповідальність.
Інформаційно-цифрова компетентність: використовувати цифрові технології для пошуку потрібної інформації, її нагромадження, перевірки і впорядкування; досліджувати суспільні проблеми за допомогою сучасних засобів, працювати з масивами даних, співпрацювати онлайн у навчальних, соціальних та наукових проєктах; створювати вербальні й візуальні (графіки, діаграми, фільми) тексти, мультимедійні презентації та поширювати їх; виявляти маніпуляції інформацією у процесі аналізу повідомлень мас медіа; виявляти джерела та авторів інформації, робити коректні посилання. |
|
|
Права та свободи людини. Покоління прав. |
|
§9 |
||
|
Системи (класифікації) прав людини. |
|
§10 |
||
|
Гарантування та захист державою прав і свобод людини. |
|
§11 |
||
|
Права дитини та їх захист. |
|
§12 |
||
|
Порушення прав людини. Механізми їх захисту. |
|
§13 |
||
|
Практична робота №3. Права та свободи людини, як основа демократичного суспільства. |
|
|
||
|
Урок узагальнення до розділу 2 «Права та свободи людини». Тематичний контроль. |
|
Повторити §8 – 13, С.64 |
||
Розділ 3. Людина в соціокультурному просторі. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
||||
|
Суспільство. Соціальні цінності. |
|
§14 |
Спілкування державною мовою: доступно і переконливо висловлювати власну думку, використовувати можливості мови для розкриття тем громадянської освіти; розпізнавати мовні засоби впливу, володіти техніками переконування; вести аргументовану полеміку на відповідну тематику; читати і розуміти перекладені та адаптовані українською.
Соціальна та громадянська компетентності: активно слухати та спостерігати, брати відповідальність на себе, проявляти громадянську свідомість, соціальну активність та участь у житті громадянського суспільства, аналітично мислити, критично розуміти світ: політику, право, права людини, культуру, релігію, історію, мас медіа, економіку тощо.
Обізнаність та самовираження у сфері культури: розвивати власну національно-культурну ідентичність у сучасному полікультурному світі; окреслювати основні тенденції розвитку культури; зіставляти досягнення української культури з іншими культурами; виявляти вплив культури на людину та розвиток цивілізації.
Екологічна грамотність і здорове життя: змінювати навколишній світ засобами сучасних технологій без шкоди для довкілля й оточення; надавати допомогу собі й тим, хто її потребує; ухвалювати рішення, обмірковуючи альтернативи і прогнозуючи наслідки для свого здоров’я, добробуту й безпеки; вести активний спосіб життя, демонструвати рухові вміння й навички з фізичної культури та використовувати їх у різних життєвих ситуаціях. |
|
|
Суспільна різноманітність. Поняття рівності. |
|
§15 |
||
|
Значення комунікації для суспільства та людини. |
|
§16 |
||
|
Стереотипи. Способи їх подолання. |
|
§17 |
||
|
Дискримінація. Способи захисту від дискримінації. |
|
§18 |
||
|
Конфлікти та способи їх подалання. |
|
§19 |
||
|
Практична робота №4. Вплив технологій на культуру спілкування. |
|
|
||
|
Практична робота №5. Міграція та культурна інтеграція в сучасному суспільстві. |
|
|
||
|
Урок узагальнення до розділу 3 «Людина в соціокультурному просторі». Тематичний контроль. |
|
Повторити §14 – 19, С.96. |
||
Розділ 4. Демократичне суспільство та його цінності. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
||||
|
Демократія. Інститути. Цінності. |
|
§20 |
Спілкування державною мовою: доступно і переконливо висловлювати власну думку, використовувати можливості мови для розкриття тем громадянської освіти; розпізнавати мовні засоби впливу, володіти техніками переконування; вести аргументовану полеміку на відповідну тематику; читати і розуміти перекладені та адаптовані українською.
Соціальна та громадянська компетентності: активно слухати та спостерігати, брати відповідальність на себе, проявляти громадянську свідомість, соціальну активність та участь у житті громадянського суспільства, аналітично мислити, критично розуміти світ: політику, право, права людини, культуру, релігію, історію, мас медіа, економіку тощо.
Ініціативність і підприємливість: обирати дієві життєві стратегії; виявляти можливості й загрози для майбутньої професійної діяльності; співпрацювати з іншими для загального блага громади; генерувати нові ідеї, оцінювати переваги й ризики, вести перемовини, володіти й розвивати в собі соціальну комунікабельність, мобільність, адаптивність, відповідальність.
Інформаційно-цифрова компетентність: використовувати цифрові технології для пошуку потрібної інформації, її нагромадження, перевірки і впорядкування; досліджувати суспільні проблеми за допомогою сучасних засобів, працювати з масивами даних, співпрацювати онлайн у навчальних, соціальних та наукових проєктах; створювати вербальні й візуальні (графіки, діаграми, фільми) тексти, мультимедійні презентації та поширювати їх; виявляти маніпуляції інформацією у процесі аналізу повідомлень мас медіа; виявляти джерела та авторів інформації, робити коректні посилання.
Уміння вчитися впродовж життя: визначати власні навчальні цілі, розвивати навички самоосвіти; аналізувати процес власного навчання, відстежувати інновації в науково-освітньому просторі; критично аналізувати й узагальнювати здобуті відомості й досвід, набувати нових компетентностей залежно від власних та суспільних потреб.
|
|
|
Принципи виборчого права. Вибори та референдум. |
|
§21 |
||
|
Політичні партії та громадські організації в демократичному суспільстві. |
|
§22 |
||
|
Громадянське суспільство та правова держава. |
|
§23 |
||
|
Громада. Її роль в житті людини, суспільства та держави. |
|
§24 |
||
|
Громадське врядування. Захист громадських прав. |
|
§25 |
||
|
Громадянин в процесі демократизації. Громадянська культура. |
|
§26 |
||
|
Шкільна громада. Шкільне самоврядування. |
|
§27 |
||
|
Асоціації. Дитячі та молодіжні об’єднання та рухи. |
|
§28 |
||
|
Практична робота №6. Рольова гра: «Моя політична кампанія». |
|
|
||
|
Урок узагальнення до розділу 4 «Демократичне суспільство та його цінності». Тематичний контроль. |
|
Повторити §20 – 28, С.129 |
||
Розділ 5. Світ інформації та мас-медіа. |
Знаю:
Умію:
Розумію:
|
||||
|
Мас-медіа. Роль інформації та медіа в сучасному світі. |
|
§29 |
Інформаційно-цифрова компетентність: використовувати цифрові технології для пошуку потрібної інформації, її нагромадження, перевірки і впорядкування; досліджувати суспільні проблеми за допомогою сучасних засобів, працювати з масивами даних, співпрацювати онлайн у навчальних, соціальних та наукових проєктах; створювати вербальні й візуальні (графіки, діаграми, фільми) тексти, мультимедійні презентації та поширювати їх; виявляти маніпуляції інформацією у процесі аналізу повідомлень мас медіа; виявляти джерела та авторів інформації, робити коректні посилання.
Ініціативність і підприємливість: обирати дієві життєві стратегії; виявляти можливості й загрози для майбутньої професійної діяльності; співпрацювати з іншими для загального блага громади; генерувати нові ідеї, оцінювати переваги й ризики, вести перемовини, володіти й розвивати в собі соціальну комунікабельність, мобільність, адаптивність, відповідальність.
Соціальна та громадянська компетентності: активно слухати та спостерігати, брати відповідальність на себе, проявляти громадянську свідомість, соціальну активність та участь у житті громадянського суспільства, аналітично мислити, критично розуміти світ: політику, право, права людини, культуру, релігію, історію, мас медіа, економіку тощо.
Спілкування державною мовою: доступно і переконливо висловлювати власну думку, використовувати можливості мови для розкриття тем громадянської освіти; розпізнавати мовні засоби впливу, володіти техніками переконування; вести аргументовану полеміку на відповідну тематику; читати і розуміти перекладені та адаптовані українською.
Екологічна грамотність і здорове життя: змінювати навколишній світ засобами сучасних технологій без шкоди для довкілля й оточення; надавати допомогу собі й тим, хто її потребує; ухвалювати рішення, обмірковуючи альтернативи і прогнозуючи наслідки для свого здоров’я, добробуту й безпеки; вести активний спосіб життя, демонструвати рухові вміння й навички з фізичної культури та використовувати їх у різних життєвих ситуаціях.
|
|
|
Різновиди медіа. Роль медіа у формуванні громадської думки. |
|
§30 |
||
|
Свобода слова та свобода медіа. |
|
§31 |
||
|
Замовні матеріали. Суспільні медіа. Шкільні медіа. |
|
§32 |
||
|
Маніпуляція в медіа. Підробна інформація. |
|
§33 |
||
|
Пропаганда. Інформаційна війна. |
|
§34 |
||
|
Достовірність інформації в мас-медіа. Критичний аналіз медійної інформації. |
|
§35 |
||
|
Цифрова ідентичність. Соціальні мережі. Права людини в інтернеті. |
|
§36 |
||
|
Практична робота №7. Приклади пропаганди. Аналіз і протидія. |
|
|
||
|
Практична робота №8. Вплив соціальних мереж на індивіда. |
|
|
||
|
Урок узагальнення до розділу 5 «Світ інформації та мас-медіа». Тематичний контроль. |
|
Повторити §29-36, С.166. |
||
Розділ 6. Взаємодія громадян та держави в досягненні суспільного добробуту. |
Знаю:
Умію:
Розумію:
|
||||
|
Економіка – сфера життя людей. |
|
§37 |
Ініціативність і підприємливість: обирати дієві життєві стратегії; виявляти можливості й загрози для майбутньої професійної діяльності; співпрацювати з іншими для загального блага громади; генерувати нові ідеї, оцінювати переваги й ризики, вести перемовини, володіти й розвивати в собі соціальну комунікабельність, мобільність, адаптивність, відповідальність.
Екологічна грамотність і здорове життя: змінювати навколишній світ засобами сучасних технологій без шкоди для довкілля й оточення; надавати допомогу собі й тим, хто її потребує; ухвалювати рішення, обмірковуючи альтернативи і прогнозуючи наслідки для свого здоров’я, добробуту й безпеки; вести активний спосіб життя, демонструвати рухові вміння й навички з фізичної культури та використовувати їх у різних життєвих ситуаціях.
Інформаційно-цифрова компетентність: використовувати цифрові технології для пошуку потрібної інформації, її нагромадження, перевірки і впорядкування; досліджувати суспільні проблеми за допомогою сучасних засобів, працювати з масивами даних, співпрацювати онлайн у навчальних, соціальних та наукових проєктах; створювати вербальні й візуальні (графіки, діаграми, фільми) тексти, мультимедійні презентації та поширювати їх; виявляти маніпуляції інформацією у процесі аналізу повідомлень мас медіа; виявляти джерела та авторів інформації, робити коректні посилання.
Уміння вчитися впродовж життя: визначати власні навчальні цілі, розвивати навички самоосвіти; аналізувати процес власного навчання, відстежувати інновації в науково-освітньому просторі; критично аналізувати й узагальнювати здобуті відомості й досвід, набувати нових компетентностей залежно від власних та суспільних потреб.
|
|
|
Раціональне використання ресурсів. |
|
§38 |
||
|
Сталий розвиток, як спосіб збереження довкілля. |
|
§39 |
||
|
Ринкова економіка. Конкуренція. |
|
§40 |
||
|
Домашнє господарство. |
|
§41 |
||
|
Раціональне споживання. Права споживачів. |
|
§42 |
||
|
Підприємницька діяльність. Правовий захист бізнесу. |
|
§43 |
||
|
Учасники ринку праці. Професії. Заробітна плата. |
|
§44 |
||
|
Поняття «лобізму». Корупція. |
|
§45 |
||
|
Корупційні ризики. Причини і наслідки корупції. Шляхи подолання. |
|
§46 |
||
|
Практична робота №9. Аналіз попиту на ринку праці і складання резюме. |
|
|
||
|
Урок узагальнення до розділу 6 «Взаємодія громадян та держави в досягненні суспільного добробуту». Тематичний контроль. |
|
Повторити §37-46, С.211-212. |
||
Розділ 7. Україна. Європа. Світ. |
Знаю:
Умію:
Розумію:
|
||||
|
Інтеграція та глобалізація. |
|
§47 |
Соціальна та громадянська компетентності: активно слухати та спостерігати, брати відповідальність на себе, проявляти громадянську свідомість, соціальну активність та участь у житті громадянського суспільства, аналітично мислити, критично розуміти світ: політику, право, права людини, культуру, релігію, історію, мас медіа, економіку тощо.
Спілкування державною мовою: доступно і переконливо висловлювати власну думку, використовувати можливості мови для розкриття тем громадянської освіти; розпізнавати мовні засоби впливу, володіти техніками переконування; вести аргументовану полеміку на відповідну тематику; читати і розуміти перекладені та адаптовані українською.
Інформаційно-цифрова компетентність: використовувати цифрові технології для пошуку потрібної інформації, її нагромадження, перевірки і впорядкування; досліджувати суспільні проблеми за допомогою сучасних засобів, працювати з масивами даних, співпрацювати онлайн у навчальних, соціальних та наукових проєктах; створювати вербальні й візуальні (графіки, діаграми, фільми) тексти, мультимедійні презентації та поширювати їх; виявляти маніпуляції інформацією у процесі аналізу повідомлень мас медіа; виявляти джерела та авторів інформації, робити коректні посилання.
|
|
|
Міграція. Європейська політика сусідства. Східне партнерство. |
|
§48 |
||
|
Міжнародні відносини. Міжнародне право. |
|
§49 |
||
|
Система безпеки. Урядові та неурядові міжнародні організації. |
|
§50 |
||
|
Світове співробітництво України. |
|
§51 |
||
|
Європейський вектор України. |
|
§52 |
||
|
Практичне заняття №10. Які основні економічні, соціальні та політичні переваги та недоліки вступу України до ЄС. |
|
|
||
|
Урок узагальнення до розділу 7 «Україна. Європа. Світ». Тематичний контроль. |
|
Повторити §47 – 52, С.240 |
||
|
Узагальнення до курсу «Громадянська освіта». |
|
|