Календарно-тематичне планування: "Громадянська освіта у 10 класах"

Про матеріал
Календарно-тематичне планування "Громадянська освіта у 10 класах". Підручник: Бакка Т.В. Громадянська освіта» (інтегрований курс, рівень стандарту) : підруч. для 10 кл. закладів загальної середньої освіти / Бакка Т.В., Марголіна Л.В., Мелещенко Т.В. – К. : УОВЦ «Оріон», 2018. – 240 с. : іл.
Перегляд файлу

 

  

ПОГОДЖЕНО                                                                                                                   на засіданні МО                                                                                                                                « » серпня 2023р. протокол №

 

ЗАТВЕРДЖЕНО                                                                                                                 Заступник директора  _______________              

 

Календарно-тематичне планування

Громадянська освіта у 10 класах

 Учитель І.О.Прибитько

                                                  2 год. на тиждень, 70 год. на рік

За програмою затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698

Календарно – тематичний план повністю відповідає програмі за кількістю годин в рамках розділів та пропонує використання різних видів практичної діяльності школярів, що спрямовані на формування предметних і ключових компетентностей.

Підручник: Бакка Т.В. Громадянська освіта» (інтегрований курс, рівень стандарту) : підруч. для 10 кл. закладів загальної середньої освіти / Бакка Т.В., Марголіна Л.В., Мелещенко Т.В. – К. : УОВЦ «Оріон», 2018. – 240 с. : іл.

 

 

 

 

 

 

 

 

№ з/п

Зміст навчально-пізнавальної діяльності

Дата

Д/З

Ключові компетентності

Результати навчально-пізнавальної діяльності

10-А

Розділ 1. Особистість та її ідентичність.

Знаю:

  • визначення понять: ідентичність, соціалізація, самовизначення, самореалізація, особиста гідність, совість, сім’я, субкультура.
  • називаю загальні риси та ознаки ключових понять.
  • логічні зв’язки між усіма складовими розділу.
  • основну частину навчального матеріалу, основоположні теорії та факти, вдало добираю приклади.
  •  

Розумію:

  • цінність людського життя.
  • свою ідентичність, ідентичність інших.
  • цінність особистої гідності людини.
  • важливість процесу соціалізації людини в суспільстві.
  • необхідність збереження власної автономії та індивідуальності як важливої умови самореалізації особистості.
  • інститут сім'ї, як основну ланку держави, суспільства, народу.

 

Умію:

  • оперувати основними поняттями.
  • використовувати загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією. демонструвати здатність самостійно добирати необхідну інформацію до уроку.
  • формулювати і висловлювати власну думку щодо особистої гідності, необхідності автономії особистості, ролі сім’ї у процесі формування людини та громадянина.
  • відстоювати власну позицію, використовуючи інформацію з різних джерел.
  • демонструвати навички критичного мислення стосовно себе та інших.
  • окреслити власні життєві пріоритети.
  • відстоювати ідею здорового способу життя, підкріплює її власними навичками поведінки у повсякденному житті.
  • критично аналізувати власні реальні можливості, умови середовища для успішної самореалізації.
  • аналізувати вплив субкультур на молодь.
  1.  

Індивід. Особа. Особистість. Громадянин.

 

§1

Спілкування державною мовою: доступно і переконливо висловлювати власну думку,

використовувати можливості мови для розкриття тем громадянської

освіти; розпізнавати мовні засоби впливу, володіти техніками

переконування; вести аргументовану полеміку на відповідну

тематику; читати і розуміти перекладені та адаптовані українською.

 

Уміння вчитися

впродовж життя:

визначати власні навчальні цілі, розвивати навички самоосвіти; аналізувати процес власного навчання, відстежувати інновації в науково-освітньому просторі; критично аналізувати й узагальнювати здобуті відомості й досвід, набувати нових компетентностей залежно від власних та суспільних потреб.

Соціальна та громадянська

компетентності:

активно слухати та спостерігати, брати відповідальність на себе, проявляти громадянську свідомість, соціальну активність та участь у житті громадянського суспільства, аналітично мислити, критично розуміти світ: політику, право, права людини, культуру, релігію, історію, мас медіа, економіку тощо.

Обізнаність та самовираження у сфері культури:

розвивати власну національно-культурну ідентичність у сучасному полікультурному світі; окреслювати основні тенденції розвитку культури; зіставляти досягнення української культури з іншими культурами; виявляти вплив культури на людину та розвиток цивілізації.

  1.  

Формування ідентичності та самоідентичності. Особиста гідність та совість.

 

§2

  1.  

Соціалізація. Поняття. Склад.

 

§3

  1.  

Поняття сім’ї. Соціалізація в сім’ї.

 

§4

  1.  

Соціалізація серед однолітків. Субкультури.

 

§5

  1.  

Особистість. Її розвиток. Цінності та пріоритети.

 

§6

  1.  

Активна громадянська позиція.  Мобільність і адаптивність людини. Креативність.

 

§7

  1.  

Практичне заняття №1. Якими є життєві цінності людини.

 

 

  1.  

Практичне заняття №2. Що означає бути українцем / українкою.

 

 

  1.  

Узагальнення до розділу 1 «Особистість та її ідентичність».

Тематичне оцінювання.

 

Повторити §1 – 7,

С.32-33

Розділ 2. Права та свободи людини.

Знаю:

  • поняття: людська гідність, свобода, гуманізм, права і свободи людини, права дитини, рівність, рівноправність, справедливість, солідарність, верховенство права, відповідальність, порушення прав людини, міжнародні стандарти захисту прав людини, механізми захисту прав людини і прав дитини, збройний конфлікт, міжнародне гуманітарне право;
  •  природу прав людини; права людини крізь призму відносин «людина – держава»; права людини та права й обов’язки громадянина; невідчужувані права людини та права дитини; порушення прав людини;
  • приклади національних та міжнародних механізмів захисту прав людини; інформацію про порядок звернень щодо захисту прав людини до національних і міжнародних органів та організацій; роль прав людини в особистому житті, житті суспільства та інших людей; умови, сутність та особливості застосування МГП, кваліфікацію міжнародного збройного конфлікту на території України;  роль держави та державних інституцій щодо захисту прав людини та прав дитини; як працює система захисту прав людини / дитини; сфери застосування права прав людини і міжнародного гуманітарного права.

Розумію:

  • поняття «особиста гідність» та «людська гідність»; як захищати свої права та права інших людей; брати участь та організовувати соціальні групи; як розпізнавати порушення прав людини;
  • як знаходити відповідну інформацію, критично оцінювати факти, приймати рішення на основі мотивованих суджень;
  • як аргументовано презентувати власну думку щодо шляхів та засобів реалізації прав людини в Україні; як визначати шляхи можливих дій у разі проблемної ситуації, пов’язаної з порушенням прав людини. 
  • Умію:
  • демонструвати почуття людської гідності, самоповаги та поваги до інших, незалежно від соціальних, культурних, мовних, релігійних та інших відмінностей;
  • пояснювати важливість захисту прав людини у мирний час і в період збройних конфлікті;
  • брати відповідальність за свої дії, прагнення особистого розвитку та соціальних змін;
  • проявляти стійке негативне ставлення до фактів дискримінації, зневажання людської гідності та зазіхань на права людини;
  • проявляти співчуття та солідарність з іншими, прагнення підтримувати тих, чиї права людини знаходяться під загрозою;
  • працювати на користь ідеалів фундаментальних прав людини, рівності та поваги до відмінностей.

 

  1.  

Людська гідність та її захист.

 

§8

Соціальна та громадянська

компетентності:

активно слухати та спостерігати, брати відповідальність на себе, проявляти громадянську свідомість, соціальну активність та участь у житті громадянського суспільства, аналітично мислити, критично розуміти світ: політику, право, права людини, культуру, релігію, історію, мас медіа, економіку тощо.

 

Уміння вчитися

впродовж життя:

визначати власні навчальні цілі, розвивати навички самоосвіти; аналізувати процес власного навчання, відстежувати інновації в науково-освітньому просторі; критично аналізувати й узагальнювати здобуті відомості й досвід, набувати нових компетентностей залежно від власних та суспільних потреб.

 

Обізнаність та самовираження у сфері культури:

розвивати власну національно-культурну ідентичність у сучасному полікультурному світі; окреслювати основні тенденції розвитку культури; зіставляти досягнення української культури з іншими культурами; виявляти вплив культури на людину та розвиток цивілізації.

 

Ініціативність і підприємливість:

обирати дієві життєві стратегії; виявляти можливості й загрози для майбутньої професійної діяльності; співпрацювати з іншими для загального блага громади; генерувати нові ідеї, оцінювати переваги й ризики, вести перемовини, володіти й розвивати в собі соціальну комунікабельність, мобільність, адаптивність, відповідальність.

 

Інформаційно-цифрова компетентність:

використовувати цифрові технології для пошуку потрібної інформації, її нагромадження, перевірки і впорядкування; досліджувати суспільні проблеми за допомогою сучасних засобів, працювати з масивами даних, співпрацювати онлайн у навчальних, соціальних та наукових проєктах; створювати вербальні й візуальні (графіки, діаграми, фільми) тексти, мультимедійні презентації та поширювати їх; виявляти маніпуляції інформацією у процесі аналізу повідомлень мас медіа; виявляти джерела та авторів інформації, робити коректні посилання.

  1.  

Права та свободи людини. Покоління прав.

 

§9

  1.  

Системи (класифікації) прав людини.

 

§10

  1.  

Гарантування та захист державою прав і свобод людини.

 

§11

  1.  

Права дитини та їх захист.

 

§12

  1.  

Порушення прав людини. Механізми їх захисту.

 

§13

  1.  

Практична робота №3. Права та свободи людини, як основа демократичного суспільства.

 

 

  1.  

Урок узагальнення до розділу 2 «Права та свободи людини».

Тематичний контроль.

 

Повторити §8 – 13,

С.64

Розділ 3. Людина в соціокультурному просторі.

Знаю:

  • Поняття: суспільство, соціум, соціальна стратифікація, полікультурне суспільство, суспільна відповідальність, солідарність, стереотипи, упередження, дискримінація, конфлікти, толерантність; переговори, медіація, консенсус, компроміс.
  • Описую соціальну структуру суспільства та соціальні інститути. Визначаю причини виникнення стереотипів, їхній вплив на життя у багатоманітному суспільстві.
  • Характеризую джерела виникнення конфліктів. Називаю фази перебігу конфлікту.
  • Розумію причини виникнення збройних конфліктів.
  • Називаю основні принципи діалогу між соціальними групами в полікультурному суспільстві: принцип соціальної рівності та справедливості, принцип згуртованості, принцип соціального партнерства.
  • Пояснюю, що таке соціальні цінності та яку роль в житті суспільства відіграє соціальна відповідальність.
  • Характеризую соціальні норми.
  • Пояснюю, що таке гендерна рівність та в чому полягає її значення.

Розумію:

  • Цінність культурного багатоманіття.
  • Необхідність поваги та толерантного ставлення до культурних відмінностей.
  • Важливість міжкультурного діалогу.
  • Що подолання більшості проблем багатокультурного суспільства можливо лише завдяки спільним зусиллям людини, держави, міжнародної спільноти.

 

Умію:

  • Графічно зображувати структуру сучасного суспільства.
  • Порівнювати міжнародні та національні засоби захисту від дискримінації.
  • Наводити приклади дискримінації та ксенофобії.
  • Характеризувати види конфліктів.
  • Пояснювати стан людини та суспільства під час розгортання конфлікту.
  • Добирати способи виходу із конфліктних ситуацій.
  • Демонструвати навички виходу із конфліктних ситуацій на різних рівнях.
  • Розрізняти види соціальної відповідальності, види стереотипів та конфліктів.
  • Демонструвати навички ефективної комунікації та ненасильницького розв’язання соціальних конфліктів.
  • Моделювати / удосконалювати процес спілкування з представниками інших культур.
  • Вчитися вести переговори, досягати компромісу та консенсусу засобами діалогу через критичне дослідження ситуації конфлікту.
  • Проявляти медіаторські вміння, пропонує шляхи розв'язання конфліктів.
  • Встановлювати прогнозовані наслідки збройних конфліктів.
  • Протистояти проявам расизму. Виявляти емпатію.
  1.  

Суспільство. Соціальні цінності.

 

§14

Спілкування державною мовою: доступно і переконливо висловлювати власну думку,

використовувати можливості мови для розкриття тем громадянської

освіти; розпізнавати мовні засоби впливу, володіти техніками

переконування; вести аргументовану полеміку на відповідну

тематику; читати і розуміти перекладені та адаптовані українською.

 

Соціальна та громадянська

компетентності:

активно слухати та спостерігати, брати відповідальність на себе, проявляти громадянську свідомість, соціальну активність та участь у житті громадянського суспільства, аналітично мислити, критично розуміти світ: політику, право, права людини, культуру, релігію, історію, мас медіа, економіку тощо.

 

Обізнаність та самовираження у сфері культури:

розвивати власну національно-культурну ідентичність у сучасному полікультурному світі; окреслювати основні тенденції розвитку культури; зіставляти досягнення української культури з іншими культурами; виявляти вплив культури на людину та розвиток цивілізації.

 

Екологічна грамотність і здорове життя:

змінювати навколишній світ засобами сучасних технологій без шкоди для довкілля й оточення; надавати допомогу собі й тим, хто її потребує; ухвалювати рішення, обмірковуючи альтернативи і прогнозуючи наслідки для свого здоров’я, добробуту й безпеки; вести активний спосіб життя, демонструвати рухові вміння й навички з фізичної культури та використовувати їх у різних життєвих ситуаціях.

  1.  

Суспільна різноманітність. Поняття рівності.

 

§15

  1.  

Значення комунікації для суспільства та людини.

 

§16

  1.  

Стереотипи. Способи їх подолання.

 

§17

  1.  

Дискримінація. Способи захисту від дискримінації.

 

§18

  1.  

Конфлікти та способи їх подалання.

 

§19

  1.  

Практична робота №4.

Вплив технологій на культуру спілкування.

 

 

  1.  

Практична робота №5. Міграція та культурна інтеграція в сучасному суспільстві.

 

 

  1.  

Урок узагальнення до розділу 3 «Людина в соціокультурному просторі».

Тематичний контроль.

 

Повторити §14 – 19, С.96.

Розділ 4. Демократичне суспільство та його цінності.

Знаю:

  • Поняття: демократія, демократичні процедури, плюралізм, врядування, громадянське суспільство, правова держава, громада, адвокація, волонтерство, солідарність, соціальна згуртованість, влада, державна влада, громадянська активність, пряма та представницька демократія, вибори, принципи виборчого права, референдум ; права і обов’язки учнів, учнівське самоврядування, дитяча організація, ініціатива.
  • Ознаки демократичного врядування та демократичні процедури.
  • Ефективні форми участі вчителів, учнів та батьків у врядуванні школою.
  • Зміст основоположних принципів демократії, значення людського капіталу для розвитку демократичного суспільства, демократичні цінності.
  • Співвідношення громадянського суспільства і правової держави, основи місцевого самоврядування, способи визначення та вирішення проблем місцевої громади за участю громадян, роль учнівського самоврядування, права і обов’язки учнів.

 

Розумію:

  • Особистість як найвищу цінність демократії.
  • Значення власної ініціативи в захисті прав і свобод людини.
  • Роль інститутів громадянського суспільства у державі.
  • Свою ідентифікацію зі шкільною громадою.

 

Умію:

  • Порівнювати суспільні явища, системи, процедури, пов’язані з темами розділу.
  • Розтлумачувати принципи демократії.
  • Оцінюти роль громадських організацій, форм самоорганізації громадян у функціонуванні демократичного суспільства та держави.
  • Моделювати взаємодію з органами державної влади та місцевого самоврядування.
  • Визначати форми громадянської активності на рівні місцевої громади, регіону, держави.
  • Адаптуватися у шкільну громаду, не втрачаючи особистої автономії.
  • Взаємодіяти з учасниками освітнього процесу на засадах партнерства.
  • Брати участь у демократичних процедурах на рівні школи і громади.
  1.  

Демократія. Інститути. Цінності.

 

§20

Спілкування державною мовою: доступно і переконливо висловлювати власну думку,

використовувати можливості мови для розкриття тем громадянської

освіти; розпізнавати мовні засоби впливу, володіти техніками

переконування; вести аргументовану полеміку на відповідну

тематику; читати і розуміти перекладені та адаптовані українською.

 

Соціальна та громадянська

компетентності:

активно слухати та спостерігати, брати відповідальність на себе, проявляти громадянську свідомість, соціальну активність та участь у житті громадянського суспільства, аналітично мислити, критично розуміти світ: політику, право, права людини, культуру, релігію, історію, мас медіа, економіку тощо.

 

Ініціативність і підприємливість:

обирати дієві життєві стратегії; виявляти можливості й загрози для майбутньої професійної діяльності; співпрацювати з іншими для загального блага громади; генерувати нові ідеї, оцінювати переваги й ризики, вести перемовини, володіти й розвивати в собі соціальну комунікабельність, мобільність, адаптивність, відповідальність.

 

Інформаційно-цифрова компетентність:

використовувати цифрові технології для пошуку потрібної інформації, її нагромадження, перевірки і впорядкування; досліджувати суспільні проблеми за допомогою сучасних засобів, працювати з масивами даних, співпрацювати онлайн у навчальних, соціальних та наукових проєктах; створювати вербальні й візуальні (графіки, діаграми, фільми) тексти, мультимедійні презентації та поширювати їх; виявляти маніпуляції інформацією у процесі аналізу повідомлень мас медіа; виявляти джерела та авторів інформації, робити коректні посилання.

 

Уміння вчитися

впродовж життя:

визначати власні навчальні цілі, розвивати навички самоосвіти; аналізувати процес власного навчання, відстежувати інновації в науково-освітньому просторі; критично аналізувати й узагальнювати здобуті відомості й досвід, набувати нових компетентностей залежно від власних та суспільних потреб.

 

  1.  

Принципи виборчого права. Вибори та референдум.

 

§21

  1.  

Політичні партії та громадські організації в демократичному суспільстві.

 

§22

  1.  

Громадянське суспільство та правова держава.

 

§23

  1.  

Громада. Її роль в житті людини, суспільства та держави.

 

§24

  1.  

Громадське врядування. Захист громадських прав.

 

§25

  1.  

Громадянин в процесі демократизації. Громадянська культура.

 

§26

  1.  

Шкільна громада. Шкільне самоврядування.

 

§27

  1.  

Асоціації. Дитячі та молодіжні об’єднання та рухи.

 

§28

  1.  

Практична робота №6. Рольова гра: «Моя політична кампанія».

 

 

  1.  

Урок узагальнення до розділу 4 «Демократичне суспільство та його цінності».

Тематичний контроль.

 

Повторити §20 – 28, С.129

Розділ 5. Світ інформації та мас-медіа.

Знаю:

  • Поняття: свобода слова, інформація, мас медіа (медіа), медіатекст, суспільне мовлення, пропаганда, реклама, соціальні мережі, фейк, реклама, маніпуляція, джерела інформації, факт, судження, «мова ворожнечі»
  • Функції медіа в демократичній державі та наводить приклади їхнього впливу на прийняття рішень.
  • Як медіа впливають на формування громадської думки.
  • Ознаки замовних матеріалів в медіа.
  • Базові стандарти подання інформації в медіа.
  • Можливості Інтернету та усвідомлює небезпеки, пов'язані з його використанням.
  • Особливості дотримання авторського права.

 

Умію:

  • Розрізняти реальну подію та її відображення у медіатексті.
  • Володіти базовими технологіями запобігання впливу маніпулятивних та пропагандистських медіаповідомлень.
  • Описувати ознаки «мови ворожнечі» і здатний її розпізнати.
  • Застосовувати способи перевірки достовірності джерел інформації.
  • Надавати підтвердження переваг, недоліків і обмежень джерел інформації.
  • Описувати відмінність між фактом і судженням.
  • Володіти базовими технологіями критичного аналізу медіатекстів.
  • Простежувати переваги і ризики під час користування соціальними мережами.

 

Розумію:

  • Ідею свободи інформації в сучасному світі.
  • Критичний підхід до медіатекстів.
  • Свободу слова, як фундаментальну цінність демократичного суспільства.
  • Що не можна вживати «мову ворожнечі».
  1.  

Мас-медіа. Роль інформації та медіа в сучасному світі.

 

§29

Інформаційно-цифрова компетентність:

використовувати цифрові технології для пошуку потрібної інформації, її нагромадження, перевірки і впорядкування; досліджувати суспільні проблеми за допомогою сучасних засобів, працювати з масивами даних, співпрацювати онлайн у навчальних, соціальних та наукових проєктах; створювати вербальні й візуальні (графіки, діаграми, фільми) тексти, мультимедійні презентації та поширювати їх; виявляти маніпуляції інформацією у процесі аналізу повідомлень мас медіа; виявляти джерела та авторів інформації, робити коректні посилання.

 

Ініціативність і підприємливість:

обирати дієві життєві стратегії; виявляти можливості й загрози для майбутньої професійної діяльності; співпрацювати з іншими для загального блага громади; генерувати нові ідеї, оцінювати переваги й ризики, вести перемовини, володіти й розвивати в собі соціальну комунікабельність, мобільність, адаптивність, відповідальність.

 

Соціальна та громадянська

компетентності:

активно слухати та спостерігати, брати відповідальність на себе, проявляти громадянську свідомість, соціальну активність та участь у житті громадянського суспільства, аналітично мислити, критично розуміти світ: політику, право, права людини, культуру, релігію, історію, мас медіа, економіку тощо.

 

Спілкування державною мовою: доступно і переконливо висловлювати власну думку,

використовувати можливості мови для розкриття тем громадянської

освіти; розпізнавати мовні засоби впливу, володіти техніками

переконування; вести аргументовану полеміку на відповідну

тематику; читати і розуміти перекладені та адаптовані українською.

 

Екологічна грамотність і здорове життя:

змінювати навколишній світ засобами сучасних технологій без шкоди для довкілля й оточення; надавати допомогу собі й тим, хто її потребує; ухвалювати рішення, обмірковуючи альтернативи і прогнозуючи наслідки для свого здоров’я, добробуту й безпеки; вести активний спосіб життя, демонструвати рухові вміння й навички з фізичної культури та використовувати їх у різних життєвих ситуаціях.

 

 

 

 

  1.  

Різновиди медіа. Роль медіа у формуванні громадської думки.

 

§30

  1.  

Свобода слова та свобода медіа.

 

§31

  1.  

Замовні матеріали. Суспільні медіа. Шкільні медіа.

 

§32

  1.  

Маніпуляція в медіа. Підробна інформація.

 

§33

  1.  

Пропаганда. Інформаційна війна.

 

§34

  1.  

Достовірність інформації в мас-медіа. Критичний аналіз медійної інформації.

 

§35

  1.  

Цифрова ідентичність. Соціальні мережі. Права людини в інтернеті.

 

§36

  1.  

Практична робота №7. Приклади пропаганди. Аналіз і протидія.

 

 

  1.  

Практична робота №8. Вплив соціальних мереж на індивіда.

 

 

  1.  

Урок узагальнення до розділу 5 «Світ інформації та мас-медіа».

Тематичний контроль.

 

Повторити §29-36, С.166.

Розділ 6. Взаємодія громадян та держави в досягненні суспільного добробуту.

Знаю:

  • Визначення понять: економіка як сфера життя, домогосподарство, підприємницька діяльність, сталий розвиток, соціальна держава, ринкова економіка, конкуренція, бюджет, податки, прибуток, зарплата, професія, лобізм, корупція.
  • Пояснити ознаки економічної безпеки окремої людини, громади, країни.
  • Функції підприємців, домогосподарств і держави в ринковій економіці, учасників різних ринків: покупців і продавців
  • Роль грошей в ринковому кругообігу, принципи та механізми ринкової економіки.
  • Основні засади економічних відносин «держава – підприємець» та «держава – людина».
  • Зв’язок між сплатою податків та видатками державного та місцевих бюджетів на оборону, правоохоронну діяльність, освіту, медицину, культуру.
  • Загальні права та обов'язки платників податків.
  • Відмінності між потребами, бажаннями і можливостями людини.
  • Необхідність та межі державного втручання в економіку, причини корупції.

Умію:

  • Аналізувати чинники попиту і пропозиції на ринках ресурсів і товарних ринках та їх вплив на ринкову ціну.
  • Визначати інтереси економічних субʼєктів (підприємців, домогосподарств, держави) в різних ситуаціях.
  • Визначати способи реалізації власних економічних інтересів у межах законодавства та прав інших осіб.
  • Оцінювати вимоги роботодавців щодо найманих працівників за оголошеннями.
  • Скласти власне резюме.
  • Формувати навички прийняття рішення з питань сімейного бюджету.
  • Визначати економічний та юридичний зміст відносин власності.
  • Визначати переваги та обмеження організації економіки на ринкових засадах.
  • Аналізувати способи впливу на органи місцевого самоврядування щодо змін у видатках місцевих бюджетів.
  • Визначати потребу власної родини в державній соціальній допомозі.
  • Господарювати на основі принципів сталого розвитку.
  • Розпізнавати вияви корупції та застосовує механізми їхньої протидії.

Розумію:

  • Цінність підприємництва для розвитку економіки.
  • Ідею сталого розвитку.
  • Місце власного домогосподарства в економічних процесах та власні економічні інтереси.
  • Економічні інтереси інших суб’єктів економічних відносин.
  • Необхідність навчання впродовж життя.
  • Зважену самооцінку власних здібностей та талантів як запоруку успішної професійної діяльності.

 

  1.  

Економіка – сфера життя людей.

 

§37

Ініціативність і підприємливість:

обирати дієві життєві стратегії; виявляти можливості й загрози для майбутньої професійної діяльності; співпрацювати з іншими для загального блага громади; генерувати нові ідеї, оцінювати переваги й ризики, вести перемовини, володіти й розвивати в собі соціальну комунікабельність, мобільність, адаптивність, відповідальність.

 

Екологічна грамотність і здорове життя:

змінювати навколишній світ засобами сучасних технологій без шкоди для довкілля й оточення; надавати допомогу собі й тим, хто її потребує; ухвалювати рішення, обмірковуючи альтернативи і прогнозуючи наслідки для свого здоров’я, добробуту й безпеки; вести активний спосіб життя, демонструвати рухові вміння й навички з фізичної культури та використовувати їх у різних життєвих ситуаціях.

 

Інформаційно-цифрова компетентність:

використовувати цифрові технології для пошуку потрібної інформації, її нагромадження, перевірки і впорядкування; досліджувати суспільні проблеми за допомогою сучасних засобів, працювати з масивами даних, співпрацювати онлайн у навчальних, соціальних та наукових проєктах; створювати вербальні й візуальні (графіки, діаграми, фільми) тексти, мультимедійні презентації та поширювати їх; виявляти маніпуляції інформацією у процесі аналізу повідомлень мас медіа; виявляти джерела та авторів інформації, робити коректні посилання.

 

Уміння вчитися

впродовж життя:

визначати власні навчальні цілі, розвивати навички самоосвіти; аналізувати процес власного навчання, відстежувати інновації в науково-освітньому просторі; критично аналізувати й узагальнювати здобуті відомості й досвід, набувати нових компетентностей залежно від власних та суспільних потреб.

 

  1.  

Раціональне використання ресурсів.

 

§38

  1.  

Сталий розвиток, як спосіб збереження довкілля.

 

§39

  1.  

Ринкова економіка. Конкуренція.

 

§40

  1.  

Домашнє господарство.

 

§41

  1.  

Раціональне споживання. Права споживачів.

 

§42

  1.  

Підприємницька діяльність. Правовий захист бізнесу.

 

§43

  1.  

Учасники ринку праці. Професії. Заробітна плата.

 

§44

  1.  

Поняття «лобізму». Корупція.

 

§45

  1.  

Корупційні ризики. Причини і наслідки корупції. Шляхи подолання.

 

§46

  1.  

Практична робота №9.

Аналіз попиту на ринку праці і складання резюме.

 

 

  1.  

Урок узагальнення до розділу 6 «Взаємодія громадян та держави в досягненні суспільного добробуту».

Тематичний контроль.

 

Повторити

§37-46, С.211-212.

Розділ 7. Україна. Європа. Світ.

Знаю:

  • Поняття: інтеграція, глобалізація, міграція; агресія, Європейський Союз, Європейська політика сусідства, Східне партнерство, міжнародне право, європейське та світове співтовариство, система безпеки і співробітництва в Європі, НАТО.
  • Масштаби впливу глобалізації на економіку, культуру, довкілля, людину.
  • Цілі ООН та компетенцію її органів (Генеральна Асамблея, Рада Безпеки, Генеральний секретар тощо), загрози сучасному світу.
  • Причини і наслідки міграційних процесів в Україні та світі. Гуманітарні організації, що діють в період збройного конфлікту та надзвичайних ситуацій.
  • Умови вступу України до ЄС та НАТО.
  • Міжнародні організації, членом / учасником яких є Україна.
  • Основні аспекти Європейської політики сусідства.
  •  

Умію:

  • Аналізувати основні принципи міжнародних відносин, виклики світовому порядку та демократичним цінностям, спричинені збройною агресією Російської Федерації проти України.
  • Давати характеристику основним функціям міжнародних організацій.
  • Аналізувати роль окремих осіб, організацій і держав у розвитку міжнародного гуманітарного права.
  • Пояснювати взаємозв'язок між нормами міжнародного права і національним законодавством.
  • Пояснювати важливість міжнародної солідарності.
  • Добирати з різних джерел додаткову інформацію щодо особливостей функціонування ЄС та її інституцій.
  • Аргументувано обговорювати витоки і процес європейської інтеграції.
  • Дискутувати щодо перспектив збереження та розширення ЄС, НАТО.
  • Давати характеристику політиці регіонального співробітництва України та систем безпеки.

 

Розумію:

  • Важливість європейського вектору розвитку України.
  • Взаємозалежність життя місцевої громади, України, Європи та світу.
  • Роль і значення міжнародних організацій для регіону, України, світу.
  • Діяльність міжнародних гуманітарних організацій та волонтерську участь в їх діяльності.
  • Ідею європейської ідентичності Українського народу і європейського та євроатлантичного курсу України.
  1.  

Інтеграція та глобалізація.

 

§47

Соціальна та громадянська

компетентності:

активно слухати та спостерігати, брати відповідальність на себе, проявляти громадянську свідомість, соціальну активність та участь у житті громадянського суспільства, аналітично мислити, критично розуміти світ: політику, право, права людини, культуру, релігію, історію, мас медіа, економіку тощо.

 

Спілкування державною мовою: доступно і переконливо висловлювати власну думку,

використовувати можливості мови для розкриття тем громадянської

освіти; розпізнавати мовні засоби впливу, володіти техніками

переконування; вести аргументовану полеміку на відповідну

тематику; читати і розуміти перекладені та адаптовані українською.

 

Інформаційно-цифрова компетентність:

використовувати цифрові технології для пошуку потрібної інформації, її нагромадження, перевірки і впорядкування; досліджувати суспільні проблеми за допомогою сучасних засобів, працювати з масивами даних, співпрацювати онлайн у навчальних, соціальних та наукових проєктах; створювати вербальні й візуальні (графіки, діаграми, фільми) тексти, мультимедійні презентації та поширювати їх; виявляти маніпуляції інформацією у процесі аналізу повідомлень мас медіа; виявляти джерела та авторів інформації, робити коректні посилання.

 

  1.  

Міграція. Європейська політика сусідства. Східне партнерство.

 

§48

  1.  

Міжнародні відносини. Міжнародне право.

 

§49

  1.  

Система безпеки. Урядові та неурядові міжнародні організації.

 

§50

  1.  

Світове співробітництво України.

 

§51

  1.  

Європейський вектор України.

 

§52

  1.  

Практичне заняття №10. Які основні економічні, соціальні та

політичні переваги та недоліки вступу України

до ЄС.

 

 

  1.  

Урок узагальнення до розділу 7 «Україна. Європа. Світ».

Тематичний контроль.

 

Повторити §47 – 52, С.240

  1.  

Узагальнення до курсу

«Громадянська освіта».

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Дашкевич Юлія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шелковський Ігор Васильович
    Чудовий матеріал. Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Рижкова Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 серпня 2023
Переглядів
2988
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку