10 клас
Громадянська освіта
(70 год)
№ уроку |
Дата |
Тема, зміст уроку |
Примітки |
1. |
|
Вступ до курсу «Громадянська освіта» |
|
Розділ 1. Особистість та її ідентичність |
|||
2. |
|
Що таке ідентичність |
|
3. |
|
Активна громадянська позиція |
|
4. |
|
Практичне заняття. Що означає бути українцем / українкою в часи російської збройної агресії проти України |
|
5. |
|
Самореалізація людини |
|
6. |
|
Соціалізація особистості |
|
7. |
|
Соціалізація серед однолітків |
|
8. |
|
Практичне заняття. Що означає для тебе життєвий успіх |
|
9. |
|
Узагальнення до розділу 1 «Особистість та її ідентичність» (тематична) |
|
Розділ 2. Права і свободи людини |
|||
10. |
|
Людська гідність і права людини |
|
11. |
|
Еволюція прав людини |
|
12. |
|
Людина і держава |
|
13. |
|
Права дитини |
|
14. |
|
Практичне заняття. Чому права і свободи людини є основою демократії? |
|
15. |
|
Механізми захисту прав людини і прав дитини |
|
16. |
|
Права людини та дитини в умовах збройного конфлікту |
|
17. |
|
Практичне заняття. Як убезпечити себе та своїх близьких в умовах збройного конфлікту |
|
18. |
|
Узагальнення до розділу 2 «Права і свободи людини» (тематична) |
|
Розділ 3. Людина в соціокультурному просторі |
|||
19. |
|
Соціокультурна багатоманітність |
|
20. |
|
Ефективна комунікація |
|
21. |
|
Практичне заняття. Гендерна різноманітність |
|
22. |
|
Стереотипи та упередження |
|
23. |
|
Практичне заняття. Як подолати гендерні стереотипи |
|
24. |
|
Дискримінація |
|
25. |
|
Конфлікти |
|
26. |
|
Практичне заняття. Як поводитися в конфліктних ситуаціях |
|
27. |
|
Узагальнення до розділу 3 «Людина в соціокультурному просторі» (тематична) |
|
Розділ 4. Демократичне суспільство та його цінності |
|||
28. |
|
Демократична держава |
|
29. |
|
Вибори і референдум |
|
30. |
|
Громадянське суспільство |
|
31. |
|
Громада |
|
32. |
|
Громадянська участь. Роль громадянина у демократичному суспільстві |
|
33. |
|
Практичне заняття. Які принципи місцевого самоврядування в Україні |
|
34. |
|
Школа - простір демократії |
|
35. |
|
Шкільне самоврядування |
|
36. |
|
Практичне заняття. Якими мають бути правила шкільного співжиття |
|
37. |
|
Дитячі й молодіжні громадські об’єднання |
|
38. |
|
Практичне заняття. Як створити дитячу організацію |
|
39. |
|
Узагальнення до розділу 4 «Демократичне суспільство та його цінності» (тематична) |
|
Розділ 5. Світ інформації та мас-медіа |
|||
40. |
|
Комунікація, інформація, медіа |
|
41. |
|
Медіа і демократія. Свобода, етика і відповідальність |
|
42. |
|
Цензура. Шкільні медіа |
|
43. |
|
Маніпулятивний вплив медіа |
|
44. |
|
Критичне сприйняття та протидія маніпуляціям мас-медіа |
|
45. |
|
Практичне заняття. Приклади пропаганди: аналіз та протидія |
|
46. |
|
Інтернет |
|
47. |
|
Безпека та етика поведінки у мережі |
|
48. |
|
Практичне заняття. Які основні наративи застосовуються в інформаційних війнах |
|
49. |
|
Узагальнення до розділу 5 «Світ інформації та мас-медіа» (тематична) |
|
Розділ 6. Взаємодія громадян і держави в досягненні суспільного добробуту |
|||
50. |
|
Соціальні цілі економіки |
|
51. |
|
Сталий розвиток |
|
52. |
|
Ринкова економіка |
|
53. |
|
Економіка домогосподарства |
|
54. |
|
Практичне заняття. Як планувати та витрачати родинний бюджет |
|
55. |
|
Підприємництво |
|
56. |
|
Практичне заняття. Що таке місцевий бюджет та яка його структура |
|
57. |
|
Ринок праці |
|
58. |
|
Практичне заняття. Як започаткувати власну справу |
|
59. |
|
Лобіювання інтересів та корупція |
|
60. |
|
Узагальнення до розділу 6 «Взаємодія громадян і держави в досягненні суспільного добробуту» (тематична) |
|
Розділ 7. Україна, Європа, світ |
|||
61. |
|
Інтеграція та глобалізація |
|
62. |
|
Міжнародні відносини та міжнародне право |
|
63. |
|
Україна - член європейського та світового співтовариства |
|
64. |
|
Практичне заняття. Як глобальні проблеми сучасності заторкують Україну |
|
65. |
|
Європейський вибір України |
|
66. |
|
Практичне заняття. Які основні економічні, соціальні та політичні переваги вступу до ЄС |
|
67. |
|
Узагальнення до розділу 7 «Україна, Європа, світ» (тематична) |
|
68. |
|
Повторення вивченого за рік |
|
69. |
|
Повторення вивченого за рік |
|
70. |
|
Підсумковий урок з курсу |
|