Календарно-тематичне планування гуртка декоративно-ужиткового профілю «Виготовлення іграшок» на 2020-2021 н.р.

Про матеріал
Календарно-тематичне планування гуртка декоративно-ужиткового профілю «Виготовлення іграшок»на 2020-2021 н.р.(7 клас)
Перегляд файлу

Погоджено:                                                                                                                   Погоджено:

 Заступник директора з НВР                                                                                    Директор НВК                                                 

«___» ____________2020р.                                                                                    «___»  ________________ 2020р.   

…………….. / О.О.Білозуб /                                                                                         ....………………/С.М.Глагольєва/

 «___» ____________2021р.                                                                                 «___»  ________________ 2021р.

…………….. / О.О.Білозуб /                                                                                            ....………………/С.М.Глагольєва/

 

 

 

 

                   Календарно-тематичне планування

гуртка декоративно-ужиткового профілю

«Виготовлення іграшок»

на 2020-2021 н.р.

 

                                                                        Керівник гуртка

Дюдя Юлія Юріївна

 

       

         

 

                                                       

 

 

 

 

                                                        НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА

 

ВИГОТОВЛЕННЯ ІГРАШОК

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

  Під  час  роботи  з  виготовлення  іграшки  в  гуртківців  розвиваються старанність,  працьовитість,  фантазія,  творча  уява,  прищеплюються акуратність,  послідовність, формується  творче  ставлення  до  праці, виробляються  певні  навички  та  вміння,  які  можуть  бути  корисними  в повсякденному житті. Навчальна  програма  з  виготовлення  іграшки  художньо-естетичного напряму декоративно-ужиткового профілю розрахована на вихованців віком від 7 років.

Метою  навчальної  програми  є  формування  компетентностей особистості в процесі опанування виготовлення іграшок. Основні завдання полягають у формуванні таких компетентностей:

пізнавальна    ознайомлення  з  поняттями  та  знаннями,  які  стосуються виготовлення іграшок;

практична    оволодіння  уміннями  та  навичками  виготовлення  різних іграшок;

творча – розвиток творчих здібностей;

соціальна    виховання  дбайливого,  шанобливого  ставлення  до народних традицій, національної свідомості, формування естетичного смаку,популяризації народних промислів.

Програма  містить  теоретичну  і  практичну  частини.  Для  реалізації теоретичних  завдань  використовуються  розповідь,  яка  супроводжується показом  репродукцій,  бесіда  з  оглядом  іграшок  та  аналізом  їхніх конструкцій.  Практична  робота  включає  замальовку  моделі  іграшки, заготовку  лекал,  підбір  матеріалу,  з  якого  буде  виготовлятися  іграшка,

розкрій  тканини  і  хутра,  зметування,  шиття  деталей,  заповнення  форми наповнювачем, з’єднання деталей та оздоблення іграшки. Програма інтегрує знання гуртківців з історії, народознавства, креслення, трудового навчання.  Гуртківці  здобувають  навички  з художньої  творчості,  уявлення  про  пропорції,  виразність  форм,  засвоюють види  швів,  основні  технологічні  процеси  виготовлення  іграшки, послідовність виконання окремих операцій в її створенні та оформленні. Діти вчаться правильно замальовувати моделі, підбирати та  розкроювати  тканину,  шкіру,  хутро,  оздоблювати  свою  роботу.  Вони вивчають властивості матеріалів, з яких виготовляється найпростіша іграшка (тканина, шкіра, хутро, нитки), оволодівають прийомами та методами   роботи з матеріалами та інструментами, вчаться акуратно ремонтувати пошкоджені іграшки  та  дотримуватися  правил  техніки  безпеки  у  своїй  роботі. Знайомляться  з  історією  виникнення  та  вдосконалення  іграшки,  а  також  із розвитком народних промислів, пов’язаних з виготовленням іграшки. Для  виконання  складних  композицій  можна  використовувати  колективну  роботу.  Ця  форма  організації  праці  дозволяє  ефективно  виконувати  трудомістку  роботу,  згуртовує   дітей,     надихає  їх  до  творчості, викликає бажання змагатися один з одним і допомагати   товаришу.

        Вихованці  гуртка  беруть  активну  участь  у  різноманітних  конкурсах  і  виставках різного 

        рівня. Дуже корисними є екскурсії  в  місцеві музеї, зустрічі з народними умільцями.  За  цією 

        програмою  можуть  проводитися  заняття  в  групах індивідуального навчання, які 

        організовуються відповідно до Положення про порядок  організації  індивідуальної  та  

        групової  роботи  в  позашкільних навчальних закладах.

        Програма  є  орієнтовною.  Відповідно  до  організаційно-педагогічних умов гуртка, групи,   

        творчого об’єднання можуть бути внесені зміни.

 

 

 

 

 

 

 

 

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

 

 

Розділ, тема

 

 

Кількість годин

Теоретичні

Практичні

усього

1

 Вступ

1

-

1

2

Історія української народної іграшки. Ляльки.

2

10

12

3

Анімалістична іграшка

2

-

2

4

Домашні тварини. Іграшки.

2

13

15

5

Використання декоративних іграшок в сучасному інтер*єрі.

2

13

15

6

Історія створення сувенірів та їхнє призначення. Іграшки- сувеніри.

2

13

15

7

Поетизація стихій природи нашими предками.

1

11

12

8

Народний гумор у піснях, прислів*ях, приказках.

1

2

3

9

Житло та побут людей у фольклорі.

1

4

5

10

Обереги в житті українського народу.

1

3

4

11

Екскурсії, конкурси, свята, виставки.

 

3

3

12

Підсумок

1

-

1

 

                                                                                                Разом

16

72

88

 

 

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

1. Вступ (1год.)

Ознайомлення  з  планом  роботи  гуртка  на  навчальний  рік.  Правила поведінки  в  колективі.  Організаційні  питання.  Робоча  кімната.  Інструменти та матеріали. Правила техніки безпеки на заняттях. Розподіл робочих місць.

2. Історія української народної іграшки. Ляльки (12 год.)

Лялькоподібні фігурки як предмети культово-релігійного призначення  та  іграшки.  Виникнення  української  народної  іграшки.  Лялька    модель людини.  Гра  дитини  з  лялькою    підготовка  до  майбутнього  дорослого життя.  Одягання  ляльки    розвиток  уявлень  про  історію  одягу.  Підготовка креслень  для  іграшки.  Виготовлення  іграшки  зі  штучного  хутра. Використання лекал. Використання швів: шов «назад голку», «уперед голку», обкидний шов. Монтаж каркасу іграшки. Набивання ватою. Куляста деталь у виробах та способи її виготовлення. Кольори іграшки. Поняття про «теплі» та «холодні» кольори.

Практична частина. Виготовлення ляльок «Мати-земля», «Україночка», «Сонечко».

3. Анімалістична іграшка (2 год.)

Тварини, які нас оточують. Домашні та дикі тварини. Демонстрування ілюстративного  матеріалу  про  анімалістичну  іграшку.  Виразність  образів тварин  в  анімалістичній  іграшці.  Наділення  їх  рисами,  притаманними людині.  Простота  й  лаконічність  анімалістичної  іграшки.  Пропозиції  та виразність форм. Декоративне оформлення і кольори.

4. Домашні тварини. Іграшки (15 год.)

Бесіда  з  дітьми  про  їхніх  домашніх  улюбленців.  Основні  характерні риси кожної з цих тварин. Умовність кольорового вирішення  кожної окремої іграшки.  Декоративні  властивості  матеріалу  та  їхнє  використання  при виготовленні іграшки.

Практична  частина.  Виготовлення  іграшки  «Кіт-Воркіт», «Братик кролик»,«Цуценя».Підготовка матеріалів (щільне сукно, штучне хутро, тонкий мотузок, яскрава тканина, червона шкіра для очей і носика, клей) та інструментів (лінійка, олівець, ножиці, голка з нитками). Підготовка лекал із

картону.

 5.  Використання  декоративних  іграшок  у  сучасному  інтер’єрі  (15год.)

Декоративні  іграшки,  які  прикрашають  наш  побут.  Демонстрування декоративних  іграшок:  подушка-іграшка,  грілка  на  чайник,  підставка  для олівців тощо.

Практична  частина.  Виготовлення  іграшки «Теличка», «Вогняний бичок». Підготовка матеріалів (мішковина, сукно, тасьма, штучна шкіра, клей) та інструментів (лінійка, олівець, ножиці, голка з нитками). Підготовка лекал із картону.

 6.  Історія  створення  сувенірів  та  їхнє  призначення.  Іграшки-сувеніри (15 год.)

Сувенір    подарунок  на  спогад  про  якусь  людину  чи  подію.  Поняття про особистий сувенір. Поняття про сувенір загального значення, який несе у собі  інформацію  про  країну  та  її  історію,  художню  культуру  народу,  його традиції  та  естетичні  ідеали.  Сувенір,  зроблений  власноруч,    найкращий подарунок.

Практична  частина.  Виготовлення  іграшоки  «Поросятко Хрю», «Півник». Підготовка матеріалів та інструментів. Підготовка лекал із картону.

7. Поетизація стихій природи нашими предками (12 год.)

Українське  народне  мистецтво    багатовікове  уявлення  про  красу  й гармонію.  Наділення  різних  явищ  природи,  тварин  і  рослин  у  фольклорі особливими  властивостями  (сонце  і  вода    символи  життя,  верба    символ дерева роду, калина    поетичний символ України,  священні образи тварин і комах – лелека, бджола).

Практична  частина.  Виготовлення  іграшок  «Лебідь», «Коза-Дереза».  Підготовка  матеріалів  та  інструментів.  Підготовка  лекал  із картону.

8. Народний гумор у піснях, прислів’ях, приказках (3 год.)

Бесіда  з  дітьми.  Наведення  прикладів  пісень,  казок,  прислів’їв, приказок.

Практична  частина.  Виготовлення  іграшки  «Жабка».  Підготовка матеріалів та інструментів. Підготовка лекал із картону.

9. Житло та побут людей у фольклорі (5 год.)

Бесіда про мир та злагоду в кожному домі.Практична частина.  Виготовлення  іграшки  «Домовичок». Підготовка лекал із картону. Підготовка матеріалів та інструментів.

10. Обереги в житті українського народу (4 год.)

Обереги.  Головні  священні  символи  України    тризуб,  хрест,  коло. Рослинні  образи-обереги  (верба,  дуб,  тополя,  калина,  любисток,  м’ята, волошка).  Священні  тварини    корова,  лелека,  бджола.  Прадавні  обереги-ляльки, символи родючості та материнства.

Практична  частина.  Виготовлення  ляльки  «Берегиня».  Підготовка матеріалів та інструментів. Підготовка лекал із картону.

11. Екскурсії, конкурси, свята, виставки (3 год.)

Екскурсії для ознайомлення з природою, історією та культурою краю. Участь у виставках, конкурсах, святах.

12. Підсумок (1 год.)

Підведення підсумків.

 

                                                      ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ

 

Вихованці мають знати:

  декоративні  властивості  матеріалу  та  його  використання  при

виготовленні іграшки;

  історію виникнення української народної іграшки;

  особливості анімалістичної іграшки;

  особливості виготовлення креслень для іграшки;

  про теплі й холодні кольори;

  правила техніки безпеки;

  різні шви та їх використання при виготовленні іграшок;

  способи використання лекал;

  техніку та технологію виготовлення народних іграшок.

Вихованці мають уміти:

  виготовляти іграшки та ляльки;

  виконувати креслення;

  готувати матеріали, інструменти, лекала для виготовлення іграшок; 

  підбирати матеріал за кольором і фактурою;

  створювати композиції.

docx
Додав(-ла)
Дюдя Юлія
Додано
10 березня 2021
Переглядів
1965
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку