Програма та календарне планування адаптована на основі програми гуртка «ПІЗНАЄМО РІДНИЙ КРАЙ» (автор Пронтенко О. С.), яку схвалено науково-методичною комісією з позашкільної освіти науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України» (протокол №3 від 29.12.2015) збірник „Програми з позашкільної освіти: гуманітарний напрям" схвалено до видання з грифом „Рекомендовано Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України".
Причина адаптації: в оригіналі -144 годин на рік (4 години на тиждень); , у адаптованій -12 години (3 години на тиждень);
Календарно-тематичне планування гуртка «Пізнаємо рідний край»
Основний рівень, перший рік навчання
Програма адаптована на основі програми гуртка «ПІЗНАЄМО РІДНИЙ КРАЙ» (автор Пронтенко О. С.), яку схвалено науково-методичною комісією з позашкільної освіти науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України» (протокол №3 від 29.12.2015) збірник „Програми з позашкільної освіти: гуманітарний напрям" схвалено до видання з грифом „Рекомендовано Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України".
Причина адаптації: в оригіналі -144 годин на рік, у адаптованій -108 години (3 години на тиждень);
№ |
ДАТА |
ТЕОРИТИЧНА ЧАСТИНА |
ПРИМІТКИ |
ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА |
ВСТУП. ПОВТОРЕННЯ |
||||
1 |
|
Ознайомлення вихованців з завданнями роботи гуртка на рік. Правила безпеки життєдіяльності і поведінки у навчальному закладі, кабінеті. |
|
|
2 |
|
Повторення вивченого матеріалу. Народ, культура, історичні пам’ятки, народна творчість, обереги, фольклор, свята тощо |
|
|
ДЖЕРЕЛА КРАЄЗНАВСТВА |
||||
3 4 |
|
Джерела історичні (археологічні матеріали), усні джерела (прислів’я, приказки, дитячий фольклор), прикмети і повір’я. |
|
|
5 |
|
|
|
Фольклорна експедиція. Документування під час фольклорної експедиції. Створення звіту. |
6 |
|
|
|
Фольклорна експедиція. Документування під час фольклорної експедиції. Створення звіту. |
7 |
|
|
|
Фольклорна експедиція. Документування під час фольклорної експедиції. Створення звіту. |
8 |
|
|
|
Фольклорна експедиція. Документування під час фольклорної експедиції. Створення звіту. |
9 |
|
|
|
Фольклорна експедиція. Документування під час фольклорної експедиції. Створення звіту. |
10 |
|
|
|
Фольклорна експедиція. Документування під час фольклорної експедиції. Створення звіту. |
11 12 |
|
|
|
Презентація звіту про результати фольклорної експедиції |
КРАЄЗНАВЧІ МОЖЛИВОСТІ РІДНОГО КРАЮ |
||||
13 |
|
Знайомство із культурою регіону..
|
|
|
14 |
|
|
|
Віртуальна екскурсія музеями архітектури та побуту України. |
15 |
|
Вивчення кордонів рідного краю, вивчення історії населеного пункту |
|
|
16 |
|
|
|
Віртуальна екскурсія музеями архітектури та побуту України. |
17 |
|
Знайомство з переліком історичних, культурних та інших краєзнавчих пам’яток |
|
|
18 |
|
|
|
Екскурсія до місцевих церков, садиб, парків, музеїв. |
19 |
|
|
|
Екскурсія до місцевих церков, садиб, парків, музеїв. |
20 |
|
|
|
Екскурсія до місцевих церков, садиб, парків, музеїв. |
21 |
|
Вивчення друкованих довідників та інтернет-ресурсів. |
|
|
22 |
|
|
|
Складання власного краєзнавчого довідника |
23 |
|
|
|
Складання власного краєзнавчого довідника |
24 |
|
|
|
Складання власного краєзнавчого довідника |
ІСТОРИЧНІ ТА КУЛЬТУРНІ ПАМЯТКИ |
||||
25 26 |
|
Ознайомлення з історією виникнення та створення пам’яток, архітектура. Місце знаходження пам’яток. |
|
|
27 |
|
|
|
Відвідування історико-культурних об’єктів регіону. Документування інформації (фотографування, відеозапис, письмовий опис). |
28 |
|
|
|
Відвідування історико-культурних об’єктів регіону. Документування інформації (фотографування, відеозапис, письмовий опис). |
29 |
|
|
|
Відвідування історико-культурних об’єктів регіону. Документування інформації (фотографування, відеозапис, письмовий опис). |
30 31 |
|
Вивчення друкованих довідників та інтернет-ресурсів. |
|
|
32 |
|
|
|
Відвідування історико-культурних об’єктів регіону. Документування інформації (фотографування, відеозапис, письмовий опис). |
33 |
|
|
|
Відвідування історико-культурних об’єктів регіону. Документування інформації (фотографування, відеозапис, письмовий опис). |
34 |
|
|
|
Відвідування історико-культурних об’єктів регіону. Документування інформації (фотографування, відеозапис, письмовий опис). |
35 |
|
|
|
Підготовка, оформлення та оформлення представлення виставки «Історичні та культурні пам’ятники мого краю». |
36 |
|
|
|
Підготовка, оформлення та оформлення представлення виставки «Історичні та культурні пам’ятники мого краю». |
МЕТОДИ ВИВЧЕННЯ, ЗБИРАННЯ І ЗАПИСУ ДОСЛІДНИЦЬКОГО МАТЕРІАЛУ |
||||
37 |
|
Вивчення методів збирання і запису дослідницького матеріалу |
|
|
38 |
|
Паспорт фольклорного твору. |
|
|
39 |
|
|
|
Створення паспорту фольклорного твору |
40 |
|
|
|
Створення паспорту фольклорного твору |
41 |
|
Робота в бібліотеці. |
|
|
42 43 |
|
|
|
Екскурсія в бібліотеку. |
44 |
|
|
|
Знайомство з бібліотечними фондами (тема - фольклор). |
45 |
|
|
|
Бібліотечний каталог. Створення бібліотечної каталожної картки. |
46 |
|
|
|
Бібліотечний каталог. Створення бібліотечної каталожної картки. |
ІНДИВІДУАЛЬНІ ДОСЛІДЖЕННЯ |
||||
47 |
|
Поняття індивідуального дослідження. Види досліджень. |
|
|
48 |
|
Поняття індивідуального дослідження. Види досліджень. |
|
|
49 |
|
Поняття індивідуального дослідження. Види досліджень. |
|
|
50 |
|
|
|
Виконання дослідження за обраною тематикою |
51 |
|
|
|
Виконання дослідження за обраною тематикою |
52 |
|
|
|
Виконання дослідження за обраною тематикою |
53 |
|
|
|
Виконання дослідження за обраною тематикою |
54 |
|
|
|
Виконання дослідження за обраною тематикою |
55 |
|
|
|
Виконання дослідження за обраною тематикою |
МУЗЕЙНА РОБОТА |
||||
56 |
|
Поняття музейної роботи. Історія розвитку музейної роботи. Необхідність та важливість музейної роботи у вивченні історичного краєзнавства. |
|
|
57 |
|
|
|
Відвідування музеїв. Знайомство з фондами. |
58 |
|
|
|
Відвідування музеїв. Знайомство з фондами. |
59 |
|
Класифікація музеїв. Музеї закладів освіти. Літературно-мистецькі музеї. Історичні музеї. Художні музеї. |
|
|
60 |
|
|
|
Відвідування музеїв. Знайомство з фондами |
61 |
|
|
|
Відвідування музеїв. Знайомство з фондами |
62 |
|
|
|
Відвідування музеїв. Знайомство з фондами |
63 |
|
Роль музейної справи у відродженні культури українського народу. Можливості музейних досліджень. |
|
|
64 |
|
|
|
Відвідування музеїв. Знайомство з фондами |
65 |
|
|
|
Відвідування музеїв. Знайомство з фондами |
66 |
|
|
|
Складання письмового звіту та музейного довідника. |
67 |
|
|
|
Складання письмового звіту та музейного довідника. |
АРХЕОЛОГІЧНІ ПАМ᾽ЯТКИ |
||||
68 |
|
Поняття археології. Види археологічних пам’яток, їх важливість у вивченні історії краю. |
|
|
69 |
|
|
|
Відвідування археологічних розкопок |
70 |
|
|
|
Відвідування археологічних розкопок |
71 |
|
|
|
Відвідування археологічних розкопок |
72 |
|
|
|
Відвідування археологічних розкопок |
73 |
|
Складання опису археологічної пам’ятки. |
|
|
74 |
|
|
|
Виконання індивідуальних завдань та представлення результатів. |
75 |
|
|
|
Виконання індивідуальних завдань та представлення результатів. |
76 |
|
|
|
Виконання індивідуальних завдань та представлення результатів. |
КОЧОВИКИ І НАШ КРАЙ |
||||
77 78 |
|
Поява кочовиків на наших землях. Кочові племена. Вплив кочовиків на подальший розвиток рідного краю. |
|
|
79 |
|
|
|
Віртуальна екскурсія Національним історичним музеєм України. |
80 |
|
|
|
Віртуальна екскурсія Національним історичним музеєм України. |
81 |
|
|
|
Складання портрету кочовика (опис зовнішності) |
82 |
|
|
|
Складання портрету кочовика (опис одягу). |
83 |
|
|
|
Складання портрету кочовика (опис житла, побуту). |
84 |
|
|
|
Проведення індивідуальної роботи з колективною перевіркою. |
85 |
|
|
|
Проведення індивідуальної роботи з колективною перевіркою. |
86 |
|
|
|
Проведення індивідуальної роботи з колективною перевіркою. |
КОЗАЦТВО В ІСТОРІЇ РЕГІОНУ |
||||
87 |
|
Виникнення козацтва.
|
|
|
88 89 |
|
|
|
Екскурсії місцями козацької слави. (віртуальна подорож) |
90 |
|
|
|
Екскурсії місцями козацької слави (на місцевості) |
91 |
|
Козацька доба в регіоні. |
|
|
92 |
|
|
|
Складання портрету козака |
93 |
|
|
|
Складання портрету козака |
94 |
|
Особливості архітектури козацької доби. Пам’ятки козацької доби. |
|
|
95 |
|
|
|
Екскурсії місцями козацької слави. (віртуальна подорож) |
96 |
|
|
|
Екскурсії місцями козацької слави. (віртуальна подорож) |
НАШІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ ІНОЗЕМНИХ ДЕРЖАВ У 14-16 СТ. |
||||
97 |
|
Наші землі у складі іноземних держав у 14-16 ст. Вплив іноземних держав на історичний та культурний розвиток країни. |
|
|
98 99 |
|
|
|
Віртуальні та оглядові екскурсії, відвідування музеїв. Вивчення впливу іноземних культур на розвиток культури України на архітектурних пам’ятках та музейних експонатах. |
100 |
|
|
|
Віртуальні та оглядові екскурсії, відвідування музеїв. Вивчення впливу іноземних культур на розвиток культури України на архітектурних пам’ятках та музейних експонатах. |
101 |
|
|
|
Віртуальні та оглядові екскурсії, відвідування музеїв. Вивчення впливу іноземних культур на розвиток культури України на архітектурних пам’ятках та музейних експонатах. |
102 |
|
Культура та мистецтво. |
|
|
103 |
|
|
|
Оформлення презентації на тему «Українське бароко». |
104 |
|
|
|
Оформлення презентації на тему «Українське бароко». |
105 |
|
|
|
Оформлення презентації на тему «Українське бароко». |
КАРТИ.КАРТОСХЕМИ |
||||
106 |
|
Види карт. Умовні позначки. |
|
|
107 108 |
|
Робота з картами (читання, тлумачення). Орієнтування за картою. |
|
|
109 |
|
|
|
Складання докладної картосхеми історичних та культурних пам’яток міста з довідником. |
110 111 |
|
|
|
Складання докладної картосхеми історичних та культурних пам’яток міста з довідником. |
112 |
|
|
|
Складання докладної картосхеми історичних та культурних пам’яток міста з довідником. |
113 |
|
|
|
Складання докладної картосхеми історичних та культурних пам’яток міста з довідником. |
114 |
|
|
|
Художнє оформлення картосхеми. |
115 116 |
|
|
|
Художнє оформлення картосхеми. |
117 |
|
|
|
Презентація. |
118 |
|
Підведення підсумків. Огляд вивченого матеріалу. |
|
|
119 120 |
|
|
|
Презентація творчих робіт. |