Індивідуальне навчання
Календарно-тематичне планування 2019/2020
Географія «Україна у світі: природа, населення»
8 клас
17 годин (0,5 години на тиждень)
№ пп |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
|
||
Вступ. Розділ І. Географічна карта та робота з нею (2 год) |
||
1
|
|
Вступ. Географічні дослідження території України. Географічна карта. Картографічні проекції та види спотворень на географічних картах. Класифікація карт. Способи зображення географічних об’єктів та явищ на картах. |
2
|
|
Топографічна карта та її елементи. Читання та практичне використання топографічних карт. Практична робота №1. Визначення напрямків, відстаней, площ, географічних і прямокутних координат, висот точок за топографічною картою. Дослідження № 1. Прокладання маршрутів за топографічною картою та їх обґрунтування. Узагальнення. |
Розділ ІІ. Географічний простір України (2 год) |
||
3 |
|
Політична карта світу, її елементи. Географічне положення України . Дослідження №2. Порівняльна оцінка географічного положення України з країнами світу (2 – 3 на вибір). Державна територія України. Практична робота № 2. Позначення на контурній карті кордонів сусідніх держав, крайніх точок, географічних центрів України та Європи і зазначення їхніх назв; визначення координат точок, протяжності території України в градусах і кілометрах. Територіальні зміни кордонів України з ХХ ст. Адміністративно-територіальний устрій. |
4 |
|
Міжнародна система відліку часу. Годинні пояси. Час в Україні. Практична робота № 3. Аналіз карти годинних поясів Землі. Розв’язування задач на визначення часу. Дослідження №3. Планування маршруту мандрівки країнами світу з визначенням різниці в часі в них порівняно з київським. Узагальнення. |
Розділ ІІІ. Природні умови і ресурси України (9 год) |
||
5 |
|
Тектонічна і геологічна будова території України. Практична робота № 4 (початок). Встановлення за картами (тектонічною, геологічною, фізичною) зв’язків між тектонічною і геологічною будовою, рельєфом та корисними копалинами. Форми земної поверхні. Формування рельєфу. |
6 |
|
Паливні,рудні,нерудні корисні копалини: басейни, райони залягання та видобування. Практична робота № 4 (закінчення). Встановлення за картами (тектонічною, геологічною, фізичною) зв’язків між тектонічною і геологічною будовою, рельєфом та корисними копалинами. |
7 |
|
Кліматотвірні чинники. Кліматичні показники: температура, опади, коефіцієнт зволоження та їх розподіл на території Україні. Практична робота № 5. Визначення вологості повітря за заданими показниками. Кліматична карта. Регіональні відмінності клімату. Практична робота № 6. Визначення причин відмінностей кліматичних показників різних регіонів України за аналізом кліматичної карти та кліматичних діаграм. |
8 |
|
Несприятливі погодно-кліматичні явища. Прогноз погоди. Охорона атмосферного повітря. Дослідження № 4. Прогнозування погоди за народними прикметами та порівняння з прогнозом в інтернет-джерелах, ЗМІ. Узагальнення . Контрольна робота |
9 |
|
Склад вод суходолу. Поверхневі води. Водні ресурси України Практична робота № 7. Позначення на контурній карті назв найбільших річок, озер, водосховищ, каналів України. |
10 |
|
Ґрунти України: їх утворення й типи. Практична робота № 8 Порівняльний аналіз різних типів ґрунтів України.. Ґрунтові ресурси та їх охорона. Дослідження № 5. Вплив людини на родючість ґрунтів своєї місцевості. Рослинність, тваринний світ України. Узагальнення. |
11 |
|
Ландшафти України. Фізико-географічне районування території України. Зони мішаних лісів та широколистих лісів. Лісостепова природна зона. Степова природна зона. Дослідження (на вибір) № 6. Ландшафти своєї місцевості, їх освоєння і використання. № 7. Виявлення ландшафтів у світі, що мають схожість із ландшафтами України. |
12 |
|
Використання та охорона рівнинних ландшафтів. Практична робота № 9 Складання порівняльної характеристики природних зон України (за вибором) . Гірські ландшафти Українських Карпат і Кримських гір. Природні умови і ресурси Чорного й Азовського морів. |
13 |
|
Природокористування. Основні види забруднень довкілля в Україні. Моніторинг навколишнього середовища. Дослідження №8 (на вибір): а) Вплив компонентів природи на здоров’я людини. б) Зміни природи своєї місцевості під впливом діяльності людини. Природно-заповідний фонд України. Практична робота № 10. Позначення на контурній карті об’єктів природно-заповідного фонду України. Узагальнення. |
Розділ IV. Населення України та світу (3 год) |
||
14 |
|
Кількість населення в світі та Україні. Статево-віковий склад населення світу й України. Демографічна політика. Практична робота № 11. Аналіз статево-вікових пірамід України та окремих країн світу. Механічний рух населення. Міграційна політика. |
15 |
|
Розселення. Етнічний, релігійний склад населення України. |
16 |
|
Зайнятість населення в світі та Україні. Узагальнення. Контрольна робота |
Розділ V. Природа та населення свого адміністративного регіону (1 год) |
||
17 |
|
Географічне положення, адміністративно-територіальний устрій, історія формування і розвитку природа, населення Волинської області. Дослідження (екскурсія). Ознайомлення з об'єктами природи своєї місцевості. Узагальнююче повторення . |
Програмою передбачено виконання 11 практичних робіт, з яких чотири є обов'язковими для оцінювання. Дослідження оцінюються вибірково.
Запропонований розподіл годин є орієнтовним.
Як мінімум одна письмова контрольна робота на семестр є обов’язковою.