Моделі організації навчання учнів
інтегрованого курсу «Я досліджую світ. 2 клас»
Навчальна програма: Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти під керівництвом О. Я. Савченко.
Підручник: «Я досліджую світ. 2 клас» у 2-х частинах (автори І.В. Грущинська, З.М. Хитра; Н.І. Морзе, О.В. Барна).
Моделі кал.-тем. планування |
Кількість годин |
Освітні галузі |
Примітка |
І |
175 годин (5 годин на тиждень) |
природнича, громадянська та історична, соціальна та здоров'язбережувальна, інформатична, технологічна |
Усі освітні галузі викладає один вчитель початкової школи. |
ІІ |
105 годин (3 години на тиждень)
35 годин (1 година на тиждень)
35 годин (1 година на тиждень) Разом: 175 годин |
природнича, громадянська та історична, соціальна та здоров'язбережувальна;
інформатична;
технологічна |
Інтегрований курс «Я досліджую світ» викладає вчитель початкової школи, а інформатику та технології викладають інші вчителі-предметники. |
ІІІ |
140 годин (4 години на тиждень)
35 годин (1 година на тиждень) Разом: 175 годин
|
природнича, громадянська та історична, соціальна та здоров'язбережувальна, технологічна
інформатична
|
Інтегрований курс «Я досліджую світ» та технологічну освітню галузь викладає один вчитель початкової школи. Інформатику викладає інший вчитель-предметник. |
Календарно-тематичне планування
«Я досліджую світ. 2 клас» (175 год.)
Навчальна програма: Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти під керівництвом О. Я. Савченко.
Освітні галузі: природнича, громадянська та історична, соціальна та здоров'язбережувальна, інформатична, технологічна
1. І.В. Грущинська «Я досліджую світ» : підруч. для 2 кл. закладів загальної середньої освіти. Частина 1 / І.В. Грущинська, З.М. Хитра. — К. : УОВЦ «Оріон», 2019. — 144 с.: іл.
2. Н. В. Морзе «Я досліджую світ» : підруч. для 2 кл. закладів загальної середньої освіти. Частина 2 / Н. В. Морзе, О. В. Барна. — К. : УОВЦ «Оріон», 2019. — 144 с.: іл.
№ |
Дата |
Тема уроку |
Сторінки підручників, примітка |
І семестр (16 тижнів; 80 год.) |
|||
Тиждень № 1 Я — людина розумна! |
|||
1 |
|
Як я росту і розвиваюсь? |
Ч.1 §1 С. 5-6 |
2 |
|
Як стежити за своєю поставою? |
Ч.1 § 2 С. 6-7 |
3 |
|
Який у мене характер? |
Ч.1 § 3 С. 7-8 |
4 |
|
Навколишній світ та інформація |
Інформатика Ч.2 С. 5-8 |
5 |
|
Природне і штучне середовище. Збирання природних матеріалів, подібних на рукотворні форми |
технології Ч.2 С. 5-8 |
Тиждень № 2 Як жити у злагоді? |
|||
6 |
|
Що таке суспільство? |
Ч.1 § 4 С. 9-10 |
7 |
|
Як потрібно поводитися серед людей? |
Ч.1 § 5 С.10 |
8 |
|
Як зробити спілкування приємним? |
Ч.1 § 6 С. 11 |
9 |
|
Отримання інформації |
інформатика Ч.2 С. 9-12 |
10 |
|
Спостереження. Створення аплікації з природних матеріалів за інструкцією |
технології Ч.2 С. 9-12 |
Тиждень № 3 Ми — громадяни України |
|||
11 |
|
Хто такі громадяни своєї країни? |
Ч.1 § 7 С. 12-13 |
12 |
|
Які є символи в моєї країни? |
Ч.1 § 8 С. 13-14 |
13 |
|
Ким славиться наша історія? |
Ч.1 § 9 С. 15-16 |
14 |
|
Види інформації за способом подання |
інформатика Ч.2 С. 13-16 |
15 |
|
Вироби з природних матеріалів. Створення у малих групах квіткової композиції за зображенням та елементами власного задуму |
технології Ч.2 С. 13-16 |
Тиждень № 4 Дорога до рідного краю |
|||
16 |
|
Як знайти на карті України свій рідний край? |
Ч.1 §10 С. 17-18 |
17 |
|
Які особистості прославили мій край? |
Ч.1 § 11 С. 19-20 |
18 |
|
Застосовуємо знання щодня |
Ч.1§ 12 С. 21-22 |
19 |
|
Передавання інформації. Правдива та неправдива інформація |
інформатика Ч.2 С. 17-20 |
20 |
|
Спостереження, імітація, фантазування. Декоративно-прикладне мистецтво (петриківський ропис). Конструювання фантастичної істоти з використанням конструктора Лего |
технології Ч.2 С. 17-20
|
Тиждень № 5 Спостереження за явищами природи |
|||
21 |
|
Що приховують назви осінніх місяців? |
Ч.1§ 13С.24 |
22 |
|
Що називають явищами природи? |
Ч.1 §14С.25 |
23 |
|
Урок-екскурсія. Що змінюється в природі та житті людей восени? |
Ч.1 §15С.26 |
24 |
|
Обмін інформацією під час спілкування. Мережа |
інформатика Ч.2 С. 21-24 |
25 |
|
Матеріали. Технологічні операції з матеріалами. Створення виробу з паперу з використанням технологічних операцій (згинання, складання, скручування, рвання, зібгання, склеювання) |
технології Ч.2 С. 21-24
|
Тиждень № 6 Прикмети осені |
|||
26 |
|
Як вимірювати температуру повітря? |
Ч.1§ 16 С.27-28 |
27 |
|
Звідки беруться хмари? |
Ч.1§ 17 С.28-30 |
28 |
|
Як виникає вітер? |
Ч.1§ 18 С.30-31 |
29 |
|
Інструменти. Комп’ютерна техніка, як засіб здійснення дій з інформацією |
інформатика Ч.2 С. 26-30 |
30 |
|
Інструменти та пристосування. Створення паперового вітряка з допомогою інструментів та пристосувань |
технології Ч.2 С. 26-30 |
Тиждень № 7 Погода восени |
|||
31 |
|
Що таке погода? |
Ч.1 §19 С.32 |
32 |
|
Як одягатися за погодою? |
Ч.1§ 20-21 С.32-34 |
33 |
|
Як вберегтися від хвороб? |
Ч.1§ 20-21 С.32-34 |
34 |
|
Безпека при роботі із комп’ютерними пристроями |
інформатика Ч.2 С. 31-35 |
35 |
|
Світ професій. Побутове самообслуговування. Виготовлення пристосування та оволодіння прийомами зав’язування шнурків на взутті |
технології Ч.2 С. 31-35 |
Тиждень № 8 Рослини восени |
|||
36 |
|
Як рослини зустрічають осінь? |
Ч.1 § 22 С.35 |
37 |
|
Чому жовтіє й опадає листя? |
Ч.1 §23 С.36-37 |
38 |
|
Як восени розселяються рослини? |
Ч.1§ 24 С.37 |
39 |
|
Пристрої для роботи з відео та зображеннями |
інформатика Ч.2 С. 36-39 |
40 |
|
Дизайн-проектування – моделювання та конструювання. Створення моделей осінніх рослин з використанням конструктора Лего |
технології Ч.2 С. 36-39 |
Тиждень № 9 Тварини восени |
|||
41 |
|
Як змінюється життя комах і риб восени? |
Ч.1 §25 С.38-39 |
42 |
|
Чи всі птахи восени відлітають у теплі краї? |
Ч.1 § 26 С.39-40 |
43 |
|
Які турботи у звірів восени? |
Ч.1§ 27 С.40 |
44 |
|
Пристрої для роботи із звуковою інформацією |
інформатика Ч.2 С. 40-43 |
45 |
|
Конструктори. Виготовлення виробу за графічними зображеннями. Створення моделей тварин з використанням конструктора Лего |
технології Ч.2 С. 40-43 |
Тиждень № 10 Праця і відпочинок людей восени |
|||
46 |
|
Яка праця восени першочергова? |
Ч.1 § 28 С.41 |
47 |
|
Як люди готуються до зими? |
Ч.1 § 29 С.42 |
48 |
|
Які свята «дарує» осінь? |
Ч.1 § 30 С.42-43 |
49 |
|
Пристрої для роботи з текстовою інформацією |
інформатика Ч.2 С. 44-47 |
50 |
|
Матеріали. Властивості матеріалів (папір, картон). Створення з кольорового картону колекції «Дари осені» з використанням шаблонів |
технології Ч.2 С. 44-47 |
Тиждень № 11 Здорова й безпечна поведінка восени на природі |
|||
51 |
|
Чи знаєш ти отруйні рослини? |
Ч.1 § 31 С.44-45 |
52 |
|
Яких тварин варто стерегтися восени? |
Ч.1 § 32 С.45-46 |
53 |
|
Чи безпечно для здоров’я збирати гриби? |
Ч.1 § 33 С.46-47 |
54 |
|
Пристрої для обчислень. Клавіатура |
інформатика Ч.2 С. 48-50 |
55 |
|
Технологічні операції з матеріалами (складання). Створення ребусів з використанням конструктора Лего |
технології Ч.2 С. 48-50 |
Тиждень № 12 Охорона природи восени |
|||
56 |
|
Що робити з опалим листям? |
Ч.1 § 34 С.48-49 |
57 |
|
Чому настають осінь та інші пори року? |
Ч.1 § 35 С.49-50 |
58 |
|
Застосовуємо знання щодня |
Ч.1 § 36 С.51-52 |
59 |
|
Об’єкт. Властивості об’єкта |
інформатика Ч.2 С. 51-55 |
60 |
|
Моделі-аналоги. Властивості матеріалів (пластилін). Створення моделей грибів із пластиліну |
технології Ч.2 С. 51-55 |
Тиждень № 13 Рік. Доба. Зимові місяці |
|||
61 |
|
Яку форму має Земля? |
Ч.1 § 37 С.54-55 |
62 |
|
Що таке доба і рік? |
Ч.1 § 38 С.56-57 |
63 |
|
Чому зимові місяці мають такі назви? |
Ч.1 § 39 С.57-58 |
64 |
|
Дії з об’єктами |
інформатика Ч.2 С. 56-59 |
65 |
|
Властивості матеріалів (тканина, нитки). Створення комбінованої аплікації «Зимовий пейзаж» |
технології Ч.2 С. 56-59 |
Тиждень № 14 Вплив Сонця на природу взимку |
|||
66 |
|
Урок-екскурсія. Як спостерігати за природою та життям людей узимку? |
Ч.1 § 40 С.59 |
67 |
|
Коли починається зима у твоєму краї? |
Ч.1 § 41 С.59-60 |
68 |
|
Якою буває погода взимку? |
Ч.1§ 42 С.61-62 |
69 |
|
Об’єкт і середовище. Робочий стіл комп’ютера |
інформатика Ч.2 С. 60-63 |
70 |
|
Світ професій соціальної сфери. Сервірування чайного столу |
технології Ч.2 С. 60-63 |
Тиждень № 15 Здорова й безпечна поведінка взимку |
|||
71 |
|
Як зміцнити своє здоров’я взимку? |
Ч.1 §43 С.63-64 |
72 |
|
Які є помічники на дорогах? |
Ч.1 § 44 С.64-65 |
73 |
|
Як дбати про безпеку на дорогах узимку? |
Ч.1 §45 С.66 |
74 |
|
Комп’ютерна програма. Інструменти комп’ютерних програм.
|
інформатика Ч.2 С. 64-67 |
75 |
|
Графічні зображення для послідовного виготовлення виробу пласкої та об’ємної форми. Виготовлення героя комп’ютерної гри в техніці оригамі |
технології Ч.2 С. 64-67
|
Тиждень № 16 Зимові свята |
|||
76 |
|
На які свята чекають узимку? |
Ч.1 § 46 С.67-68 |
77 |
|
Як святкують Різдво Христове в Україні та світі? |
Ч.1 § 47 С.68 |
78 |
|
Як зберегти ялинці життя? |
Ч.1 § 48 С.68-69 |
79 |
|
Меню комп’ютерної програми. Огляд різних прикладів меню.
|
інформатика Ч.2 С. 68-71 |
80 |
|
Цінність виконаного проекту для соціальної сфери. Виготовлення листівки новорічного меню |
технології Ч.2 С. 68-71 |
ІІ семестр (19 тижнів; 95 год.) |
|||
Тиждень № 17 Рослини взимку |
|||
81 |
|
Що допомагає рослинам пережити зиму? |
Ч.1 § 49 С. 69-70 |
82 |
|
Які рослини живуть удома? |
Ч.1 § 50-51 С.71-72 |
83 |
|
Як доглядати за кімнатними рослинами? |
Ч.1 § 50-51 С.71-72 |
84 |
|
Графічний редактор. Інструменти графічного редактора та їх налаштування. |
інформатика Ч.2 С. 73-76 |
85 |
|
Побутове самообслуговування. Догляд за рослинами (Екскурсія в оранжерею) |
технології Ч.2 С. 73-76 |
Тиждень № 18 Тварини взимку |
|||
86 |
|
Які небезпеки загрожують рибам узимку? |
Ч.1 §52 С.73 |
87 |
|
У чому полягають особливості зимового життя птахів? |
Ч.1 § 53С.74-75 |
88 |
|
Як звірі пристосувалися до життя взимку? |
Ч.1 § 54 С. 75 |
89 |
|
Зафарбовування малюнків у графічному редакторі. Контур малюнка. Збереження малюнків. |
інформатика Ч.2 С. 77-80 |
90 |
|
Поетапне проектування технології виготовлення виробу. Благочинна діяльність. Створення іграшки-подарунка із вторинних матеріалів |
технології Ч.2 С. 77-80 |
Тиждень № 19 Зимові турботи й радощі людей |
|||
91 |
|
Чому люди повинні піклуватися про рослини й тварин узимку? |
Ч.1 § 55 С.76-77 |
92 |
|
Які радощі й небезпеки підготувала людям зима? |
Ч.1 §56 С.77 |
93 |
|
Застосовуємо знання щодня |
Ч.1 § 57 С.78-79 |
94 |
|
Створення та редагування не складних малюнків у графічному редакторі |
інформатика Ч.2 С. 81-84 |
95 |
|
Технологічні операції з матеріалами (згинання, складання, різання). Створення листівки-подарунка в техніці кірігамі |
технології Ч.2 С. 81-84 |
Тиждень № 20 Земля — наша рідна планета |
|||
96 |
|
Чи можна дійти до краю Землі? |
Ч.1 § 58 С.81-82 |
97 |
|
Скільки на Землі сторін світу? |
Ч.1 § 59 С.82-83 |
98 |
|
Як визначати сторони світу? |
Ч.1 §60 С.83-84 |
99 |
|
Створення малюнків засобами графічного редактора |
інформатика Ч.2 С.85-87 |
100 |
|
Технологічні операції з матеріалами (скручування). Виготовлення картинки сніговика в техніці квілінг |
технології Ч.2 С.85-87 |
Тиждень № 21 Країни світу |
|||
101 |
|
Про що «розповідає» карта світу? |
Ч.1 §61 С.85-86 |
102 |
|
Які країни є на Землі? |
Ч.1 § 62 С.86-87 |
103 |
|
Чому країни прагнуть об’єднуватися? |
Ч.1 § 63 С.88 |
104 |
|
Створення малюнків з допомогою штампів у графічному редакторі |
інформатика Ч.2 С. 88-91 |
105 |
|
Моделі-аналоги. Виготовлення моделі глобуса із пластиліну та м’ячика |
технології Ч.2 С. 88-91 |
Тиждень № 22 Культура народів світу |
|||
106 |
|
Які народи є на Землі? |
Ч.1 § 64 С.89-90 |
107 |
|
Чому цікаво вивчати культуру різних народів? |
Ч.1 § 65 С.90-91 |
108 |
|
У яких країнах живуть твої улюблені казкові герої? |
Ч.1 § 66 С.91-92 |
109 |
|
Створення малюнків із геометричних фігур |
інформатика Ч.2 С. 92-95 |
110 |
|
Дизайн-проектування – моделювання та конструювання. Реклама. Виготовлення з кольорового картону гри танграм |
технології Ч.2 С. 92-95 |
Тиждень № 23 Вивчаємо культуру України |
|||
111 |
|
Як знайти Україну на картах світу та Європи? |
Ч.1 § 67 С.93-94 |
112 |
|
Які традиції українського народу тобі відомі? |
Ч.1 § 68 С.94 |
113 |
|
Які народи проживають в Україні? |
Ч.1 § 69 С.94-95 |
114 |
|
Створення у графічному редакторі орнаментів |
інформатика Ч.2 С. 96-99 |
115 |
|
Декоративно-ужиткове мистецтво (гончарство). Властивості матеріалів (солене тісто). Виготовлення з соленого тіста тарілочки. Розпис виробу орнаментом |
технології Ч.2 С. 96-99
|
Тиждень № 24 Винаходи людства |
|||
116 |
|
Як природа допомагає людям створювати винаходи? |
Ч.1 §70 С.70-71 |
117 |
|
Що ти знаєш про українських винахідників? |
Ч.1 §71 С.97 |
118 |
|
Де і як люди використовують штучні матеріали? |
Ч.1 § 72 С.98 |
119 |
|
Створення графічних задач у графічному редакторі |
інформатика Ч.2 С. 100-102 |
120 |
|
Дизайн-проектування – моделювання та конструювання. Оздоблення виробів. Виготовлення виробів з оздобленням тасьмою |
технології Ч.2 С. 100-102 |
Тиждень № 25 Славетні українці |
|||
121 |
|
Які митці прославили нашу Україну? |
Ч.1 §73 С.99 |
122 |
|
Хто такі олімпійці та параолімпійці? |
Ч.1 §74 С.100 |
123 |
|
Застосовуємо знання щодня |
Ч.1 § 75 С.101-102 |
124 |
|
Створення малюнків за зразком та власним задумом у графічному редакторі |
інформатика Ч.2 С 103-106 |
125 |
|
Побутове самообслуговування. Власна справа. Виготовлення виробу за графічними зображеннями. |
технології Ч.2 С 103-106 |
Тиждень № 26 Прикмети весни |
|||
126 |
|
Коли у твій край приходить весна? |
Ч.1 § 76 С.104-105 |
127 |
|
Урок-екскурсія. Які зміни відбулися в природі навесні? |
Ч.1 § 77 С.105 |
128 |
|
Чому назви весняних місяців такі промовисті? |
Ч.1 § 78 С.106 |
129 |
|
План та інструкція. Команди та їх виконавці |
інформатика Ч.2 С. 108-111 |
130 |
|
Виготовлення виробу за графічними зображеннями з використанням вторинних матеріалів. Виготовлення картини з оздобленням |
технології Ч.2 С. 108-111 |
Тиждень № 27 Погода і здоров’я навесні |
|||
1311 |
|
Які примхи підготувала весна? |
Ч.1 § 79-80 С.107 |
132 |
|
Що таке здоровий спосіб життя? |
Ч.1 § 79-80 С.108 |
133 |
|
Як звички впливають на твоє здоров’я? |
Ч.1 § 81 С.109 |
134 |
|
Алгоритм. Складання алгоритму. |
інформатика Ч.2 С.112 -114 |
135 |
|
Трудові дії в побуті: приготування їжі. Приготування бутербродів із готових інгредієнтів. |
технології Ч.2 С.112 -114 |
Тиждень № 28 Рослини навесні |
|||
136 |
|
Коли рослини весну зустрічають? |
Ч.1 § 82 С.109-110 |
137 |
|
Які трав’янисті рослини називають першоцвітами? |
Ч.1 § 83 С.110-111 |
138 |
|
Які трав’янисті рослини продовжують весняне цвітіння? |
Ч.1 §84 С.111 |
139 |
|
Комп’ютерне середовище виконавців алгоритму |
інформатика Ч.2 С. 115-118 |
140 |
|
Виготовлення виробу за графічними зображеннями. Створення виробу із серветок |
технології Ч.2 С. 115-118 |
Тиждень № 29 Тварини навесні |
|||
141 |
|
Які комахи з’являються навесні першими? |
Ч.1 § 85 С.112-113 |
142 |
|
Як змінюється життя риб навесні? |
Ч.1 § 86 С.113 |
143 |
|
Коли повертаються з теплих країв птахи? |
Ч.1 § 87 С.114 |
144 |
|
Створення малюнків за готовими алгоритмами
|
інформатика Ч.2 С. 119-121 |
145 |
|
Виготовлення виробу за власним задумом. Виготовлення паперової іграшки із вторинних матеріалів |
технології Ч.2 С. 119-121 |
Тиждень № 30 Весняні турботи та радощі |
|||
146 |
|
Які турботи приносить весна звірам? |
Ч.1 § 88-89 С.115 |
147 |
|
Як звірі турбуються про своє потомство? |
Ч.1 § 88-89 С.116 |
148 |
|
Які весна свята нам на своїх зелених крилах принесла? |
Ч.1 § 90 С.116-117 |
149 |
|
Середовище для створення алгоритмів |
інформатика Ч.2 С. 122-125 |
150 |
|
Виготовлення виробу за власним задумом. Створення закладки для книжок. Оздоблення закладки китицею |
технології Ч.2 С. 122-125 |
Тиждень № 31 Охорона природи навесні |
|||
151 |
|
Які рослини потребують охорони з боку людини? |
Ч.1 § 91С.118-119 |
152 |
|
Чому тваринам загрожує небезпека зникнення? |
Ч.1 § 92 С.119-120 |
153 |
|
Застосовуємо знання щодня |
Ч.1 § 93 С.121-122 |
154 |
|
Складання власних графічних алгоритмів |
інформатика Ч.2 С. 126-131 |
155 |
|
Складання власних графічних алгоритмів |
Технології Ч.2 С. 126-131 |
Тиждень № 32 Прикмети літа |
|||
156 |
|
За якими прикметами дізнаються про прихід літа? |
Ч.1 § 94 С.124-125 |
157 |
|
Чому літні місяці отримали такі назви? |
Ч.1 § 95 С.125-126 |
158 |
|
Урок-екскурсія. Які зміни відбуваються в природі влітку? |
Ч.1 § 96 С.126 |
159 |
|
Складання алгоритму побудови зображення в середовищі Скретч |
інформатика Ч.2 С. 132-135 |
160 |
|
Дизайн-проектування – моделювання та конструювання, зокрема з використанням конструкторів. Створення моделі замку з використанням конструктора Лего |
технології Ч.2 С. 132-135
|
Тиждень № 33 Рослини влітку |
|||
161 |
|
Які цікаві «секрети» приховують рослини? |
Ч.1 § 97 С.127-128 |
162 |
|
Які кущі ростуть у твоєму краї? |
Ч.1 §98 С.128-129 |
163 |
|
Які трав’янисті рослини називають «синоптиками», а які — «годинниками»? |
Ч.1 § 99 С.129-130 |
164 |
|
Побудова алгоритму в середовищі Скретч |
інформатика Ч.2 С. 136-138 |
165 |
|
Виготовлення виробу за власним задумом. Раціональне використання матеріалів. Виготовлення підвіски з паперу та комп’ютерного диска |
технології Ч.2 С. 136-138 |
Тиждень № 34 Тварини влітку |
|||
166 |
|
Яких тварин улітку найбільше? |
Ч.1 §100 С.131-132 |
167 |
|
Чому птахи влітку перестають співати? |
Ч.1 §101 С.132-133 |
168 |
|
Які найважливіші події відбуваються в житті звірів улітку? |
Ч.1 § 102 С.133 |
169 |
|
Створення власного проекту |
інформатика Ч.2 С.139-142 |
170 |
|
Презентабельність та реклама. Підготовка та проведення виставки власних виробів |
технології Ч.2 С.139-142 |
Тиждень № 35 Зміцнення здоров’я влітку |
|||
171 |
|
Як активно відпочивати? |
Ч.1 § 103 С.134-135 |
172 |
|
Які існують правила поведінки влітку? |
Ч.1 § 104 С.135-136 |
173 |
|
Застосовуємо знання щодня |
Ч.1 § 105 С.137-138 |
174 |
|
Узагальнення вивченого у 2 класі |
інформатика Ч.2 С.150 |
175 |
|
Узагальнення вивченого у 2 класі |
технології Ч.2 С.150 |
1