Календарно-тематичне планування інтегрованого курсу "Я досліджую світ" за підручником «Я досліджую світ. Автори: Т. Гільберг, С. Тарнавська, Л. Грубіян, Н. Павич (2020)» для 3 класу за програмою НУШ (2021-2022 н.р.) 4 години на тиждень.
№ уроку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Примітки |
І семестр |
|||
Я і моя шкільна громада |
|||
1. |
|
Разом ми сильніші (с. 4-7).
|
|
2. |
|
Виготовлення «Куточка іменинників» (за зразком чи власним задумом) (с. 7-8). |
|
3. |
|
Як люди взаємодіють у спільноті (с. 9-11). |
|
4. |
|
Яка знайти друзів (с. 14-18). |
|
5. |
|
Які в дітей права та обов’язки (с.18-21). |
|
6. |
|
Виконання проекту «Наші обов’язки» (робота в групах) (с. 21-22).
|
|
7. |
|
Чи всі люди рівні. Що таке справедливість (с. 22-27). |
|
8. |
|
Чому людині потрібен особистий простір (с. 27-31). |
|
9. |
|
Екскурсія. Як розпізнати неправдиву інформацію. |
|
Я і моя сім’я |
|||
10. |
|
Що об’єднує людей в спільні групи (с. 35-37).
|
|
11. |
|
Чи здатні люди змінювати суспільство (с. 38-41).
|
|
12-13. |
|
Проект «Місто / село майбутнього». Виготовлення макетів будинків (с. 41-43). |
|
14. |
|
Чому сім’я – найголовніше в нашому житті (с. 46-51).
|
|
15-16. |
|
Проект «Ми родичі». Виготовлення аплікації (с. 48-49). |
|
17. |
|
Що я знаю про історію свого роду (с. 51-54). |
|
18. |
|
Традиції моєї сім’ї (с. 55-57). |
|
19. |
|
Що таке сімейний добробут (с. 58-61). |
|
20. |
|
Як досягти мети (с. 61-62).
|
|
21-22. |
|
Колективний проект «Дерево успіху». Виготовлення макету дерева (с. 63). |
|
23. |
|
Чому важливо бути відповідальним. |
|
24. |
|
Узагальнення і систематизація знань учнів. Діагностична робота з теми «Я і моя шкільна громада», «Я і моя сім’я»
|
|
Як людина досліджує природу |
|||
25. |
|
Як провести спостереження (с. 66-70). |
|
26. |
|
Екскурсія. Проводимо спостереження «Як змінилась природа восени». |
|
27. |
|
Як провести експеримент (с. 70-72). |
|
28. |
|
Як провести вимірювання (с. 73-75).
|
|
29. |
|
Виготовлення лепбуку «Вимірювання у нашому житті» (с. 76). |
|
Явища природи. Тіла і речовини |
|||
30. |
|
Які бувають явища природи (с. 79-81). |
|
31. |
|
Які тіла нас оточують і з чого вони складаються (с. 82-85). |
|
32. |
|
Виготовлення з фетру серветки-тримача «Ялинка» (с. 85-86). |
|
33. |
|
Де ховається вода (с. 88-90). |
|
34. |
|
Які властивості має вода (с. 90-93).
|
|
35. |
|
Виготовлення витинанки (с. 93-94). |
|
36. |
|
Які речовини розчиняються у воді (с. 94-96). |
|
37. |
|
Чому вода потребує охорони (с. 96-99). |
|
38. |
|
Створення лепбука «Кругообіг води в природі». |
|
39. |
|
Яка роль повітря у природі (с. 99-103). |
|
40. |
|
Які властивості має повітря (с. 103-106). |
|
41. |
|
Виготовлення паперового літачка (с. 106). |
|
42. |
|
Чому повітря потребує охорони (с. 107-109). |
|
43. |
|
Що таке гірські породи (с. 113-114). |
|
44. |
|
Як добувають корисні копалини (с. 115-117). |
|
45. |
|
Яке значення корисних копалин для людини (с. 117-120). |
|
46. |
|
Чому ґрунт – важливе тіло природи (с. 120 - 122).
|
|
47. |
|
Проект «Озеленення класної кімнати» (с. 122-124). |
|
48. |
|
Чому ґрунти потребують охорони (с. 124-126). |
|
49. |
|
Узагальнення і систематизація знань учнів. Діагностична робота з теми «Як людина досліджує природу», «Явища природи. Тіла і речовини». |
|
Різноманітність рослин і тварин |
|||
50. |
|
Які бувають рослини (с. 127-129). |
|
51. |
|
Як розмножуються квіткові рослини (с. 129-132). |
|
52. |
|
Які умови потрібні для розвитку рослин (с. 132-134). |
|
53. |
|
Як виростити нову рослину без насіння (с. 134-137). |
|
54. |
|
Пристосування квіткових рослин до різних умов життя (с. 137-138). |
|
55. |
|
Різноманітність культурних рослин. Значення рослин (с. 139-141). |
|
56. |
|
Яке значення грибів для природи (с. 141-142). |
|
57. |
|
Які їстівні гриби, а яка – отруйні (с. 142-144). |
|
58. |
|
Різноманітний світ тварин (с. 144-146). |
|
59. |
|
«Веселі павуки». Робота з природними матеріалом (с. 146). |
|
60. |
|
Хто чим живиться (с. 149-151). |
|
61. |
|
Як з’явилися свійські тварини (151-152). |
|
62. |
|
Чому рослини і тварини потребують охорони (153-155). |
|
63. |
|
Виготовлення декоративної квітки (с. 155-156). |
|
64. |
|
Узагальнення і систематизація знань учнів. Діагностична робота з теми «Різноманітність рослин і тварин». Підсумок за семестр. |
|
ІІ семестр |
|||
Людина та її здоров’я. Організм людини. |
|||
65. |
|
Яку будову має наше тіло (с. 3-6). |
|
66-67. |
|
Виготовлення лепбука «Моє тіло» (початок) (с. 6) |
|
68. |
|
Яка роль шкіри в організмі людини (с. 10-12). |
|
69. |
|
Надання першої домедичної допомоги собі та іншим при незначних ушкодження шкіри (с. 12-14). |
|
70. |
|
Що утворює опорно-рухову систему (с. 15-19). |
|
71. |
|
Як ми пересуваємося (с. 19-21).
|
|
72. |
|
Виготовлення макету людини в русі (дріт, намистини, 2 трубочки для соку) (с. 21-22). |
|
73. |
|
Яке значення має кровоносна система. Вимірювання частоти свого пульсу (с. 22-25). |
|
74. |
|
Як берегти і зміцнювати серце (с. 25-26). |
|
75. |
|
Які органи утворюють дихальну систему (с. 26-27). |
|
76. |
|
Як оберігати дихальну систему. Дослідження свого дихання (с. 28-29). |
|
77. |
|
Виготовлення моделі дихальної системи (кольоровий папір, картон, 2 пластикові торбинки, 2 трубочки для соку, скотч) (с. 29-30). |
|
78. |
|
Як перетравлюється їжа (с. 31-32). |
|
79. |
|
Збереження органів травлення. Правила споживання їжі (с. 33-34). |
|
80. |
|
Що таке нервова система. Вправи на розвиток пам’яті (с. 34-36). |
|
81. |
|
Виготовлення моделі руки людини (картон, трубочки для напоїв) (с. 36-37). |
|
82. |
|
Як роль органів чуття (с. 41-43). |
|
83. |
|
Збереження органів чуття. Створення плаката на тему «Органи чуття мої помічники» (с. 43-44). |
|
84. |
|
Чому кожний з нас неповторний. Розвиток людини протягом життя: від малюка до дорослої людини (с. 45-46). |
|
85. |
|
Чому кожний з нас неповторний (с. 47-49). |
|
86. |
|
Чому кожний з нас неповторний. Мініпроєкт «Я- неповторний / неповторна» (с. 49). |
|
87. |
|
Узагальнення і систематизація знань учнів. Діагностична робота з теми «Людина та її здоров’я Організм людини». |
|
Здоровий спосіб життя |
|||
88. |
|
Яка ціна здоров’я. Здоровий спосіб життя (с. 50-52). |
|
89. |
|
Яка ціна здоров’я. Корисні і шкідливі звички (с. 52-54) |
|
90. |
|
Виготовлення квітки з паперу (кольоровий папір, паличка для барбекю) (с. 55-56). |
|
91. |
|
Як зміцнювати своє здоров’я. Проект «Гордість України» (с. 59-61). |
|
92. |
|
Як зміцнювати своє здоров’я. Загартування (с. 62-63). |
|
93. |
|
Чому важливо поєднуваним працю і відпочинок (с. 64-66).
|
|
94-95. |
|
Виготовлення гри «Лабіринт» (коробка від цукерок, кольоровий папір, трубочки для напоїв) (с. 66-67). |
|
96. |
|
Як дотримуватися правил безпеки в школі, в побуті, громадських місцях. Служби оперативного реагування (с. 67-68). |
|
97. |
|
Як дотримуватися правил безпеки в школі, в побуті, громадських місцях. Правила безпечної поведінки вдома. Як діяти, якщо відчули запах газу (с. 69-70). |
|
98. |
|
Як дотримуватися правил безпеки в школі, в побуті, громадських місцях. Правила пожежної безпеки (с. 70-71). |
|
99. |
|
Як дотримуватися правил безпеки в школі, в побуті, громадських місцях. Як уникнути натовпу? Правила безпечної поведінки з тваринами (с. 71-73). |
|
100. |
|
Як харчування впливає на здоров’я людини. Дослідження: «Послухаємо своє тіло» (с. 76-77). |
|
101. |
|
Як харчування впливає на здоров’я людини. Страви української кухні. Мініпроєкт «Як з’явився перший вареник?» (с. 78-79). |
|
102. |
|
Як харчування впливає на здоров’я людини. Мініпроєкт «Старовинні українські страви» (с. 80-81).
|
|
103. |
|
Чим корисна їжа (с. 81-83). |
|
104. |
|
Чим корисна їжа. Створення меню на 1 день. Рекоме -ндації для правильного харчування (с. 84-85). |
|
105-106. |
|
Виготовлення макетів овочів і фруктів «Вітамінна компанія» (кольоровий папір і картон) (с. 85-86). |
|
107. |
|
Чи може їжа стати причиною інфекційних хвороб (с. 86- 87). |
|
108. |
|
Як захиститися від інфекційних хвороб (с. 88-89). |
|
109. |
|
Що впливає на наш вибір. Необхідні і бажані витрати (с. 90-92). |
|
110. |
|
Що впливає на наш вибір. Реклама і анонс (с. 92-95). |
|
111. |
|
Узагальнення і систематизація знань учнів. Діагностична робота з теми «Здоровий спосіб життя». |
|
Земля — наш спільний дім Україна — європейська держава |
|||
112. |
|
Хто такі земляни (с. 96-98). |
|
113. |
|
Хто такі земляни. Співробітництво народів у світі. Дослідження: «Що у вашому домі вироблено в інших країнах» (с. 98-99). |
|
114. |
|
Із чого все починалося (с. 104-107).
|
|
115. |
|
Виготовлення рухомої іграшки — тварини (с. 107-109). |
|
116. |
|
Хто вони — творці української держави (с. 109-112). |
|
117. |
|
Як знайти Україну на карті світу (с. 113-114). |
|
118. |
|
Як знайти Україну на карті світу. Робота з адміністративною картою та контурною картою України (с. 114-115).
|
|
119. |
|
Хто є громадянами України (с. 118-122).
|
|
120-121. |
|
Виготовлення кеглів для гри в боулінг (порожні пластикові пляшки, скотч жовтого і блакитного кольору) (с. 123-124). |
|
121. |
|
Чому державні символи є важливим атрибутом держави (с. 124-128).
|
|
122. |
|
Створення символа / герба для свого класу (о. 128). |
|
123. |
|
Узагальнення і систематизація знань учнів. Діагностична робота з теми «Земля — наш спільний дім Україна — європейська держава». |
|
Наш рідний край |
|||
124. |
|
За що ми любимо наш рідний край (с. 129-130). |
|
125. |
|
За що ми любимо наш рідний край. Збереження чистоти свого населеного пункту. Створення постера про чистоту і порядок у нашому населеному пункті (с. 130-131). |
|
126. |
|
Де працюють наші земляки (с. 132-135).
|
|
127. |
|
Виготовлення чашки з пластичного матеріалу (с. 135-136). |
|
128. |
|
Чого нас навчають свята (с. 139-143). |
|
129. |
|
Чим славиться наш рідний край (с. 143-146). |
|
130. |
|
Чим славиться наш рідний край. Пам’ятки природи рідного краю. Підготовка презентації або повідомлення (с. 147).
|
|
131-132. |
|
Створення альбому або колажу з фотографіями, малюнками та текстами на тему «Наш чудовий рідний край» (с. 147-149). |
|
133. |
|
Чим славетна Україна (с. 149-151). |
|
134. |
|
Чим славетна Україна (с. 151-154).
|
|
135-136. |
|
Виготовлення виробів для ярмарку (техніки і матеріали за вибором) (с. 154-155). |
|
137-138. |
|
Пізнаємо Україну. Груповий проект «Ми любимо нашу Україну!» (с. 158).
|
|
139. |
|
Узагальнення і систематизація знань учнів. Діагностична робота з теми «Наш рідний край» |
|
140. |
|
Підсумок за рік. |
|