3 клас «Я досліджую світ»
Тема: Гори. Будова гір. Практична робота. Розпізнавання у гори підніжжя, схилів і вершини (за атласом, набором фотографій, на фізичній карті). Річка. Будова річки. Практична робота. Розпізнавання у річки витіка, гирла, русла, правого і лівого берегів (за атласом, набором фотографій, на контурній карті, фізичній карті України). Рівнинні і гірські річки. Практична робота. Розпізнавання рівнинних і гірських річок (за атласом, набором фотографій, відеорядом). Озеро. Гірські і рівнинні озера. Море. Позначення і запис назв на контурній карті водойм, гір України.
1. Коли відзначають Всесвітній день митя рук? Чому важливо мити руки? Чим ми миємо руки? Вода – це об’єк живої чи неживої природи? Де у природі ми зустрічаємо воду? Що таке колообіг води у природі?
2. Роздивись зображення пагорбів та гір (плакат) та поясни, чим схожі і чим різняться пагорби і гори; показажи стрілками частини пагорба та гори.
Продивись відео «Найвідоміші гори України» .
https://www.youtube.com/watch?v=G7NTJt0zdX4
3. Запиши слова, яких не вистачає в реченнях ( Річка; Озеро; Море) і поясни свій вибір.
Природний водний потік (водотік), який витікає з джерела, озера чи болота (рідше)- це…РІЧКА.
Частина океану, яка відокремлена від нього суходолом, вирізняється властивостями та складом води- це… МОРЕ.
Природна водойма в заглибленнях суходолу (улоговинах), не має безпосереднього зв'язку з морем чи океаном- це… ОЗЕРО.
Знайди у хмарі слів:
- назви морів, які омивають Україну;
Які з цих річок є у твоєму місті?
4. Установи відповідність між назвами частини річки та визначеннями і поясни свій вибір.
Річка має місце свого зародження …………….витік .
Місце (ділянку) впадіння в океан, море чи озеро або злиття з іншою річкою ………..гирло.
Річки, що безпосередньо впадають в океани, моря чи озера або зникають у пісках і болотах, називають …………….головними;
ті, що впадають у головні річки………………притоками.
6. Вчитель у невеличку ємкість набирає воду.
-Уявіть, що це озеро з якого бере початок річка? Чи тече зараз вода? (тримає рівно). Що треба зробити, щоб «річка» потекла? (нахил земної поверхні).
На основі отриманих знань – будуємо у групах модель річки ( гірської чи рівнинної – на вибір) з пластиліну. Модель будується на дошечці та ставиться в ємкість із бортиками. Після завершення роботи діти «запускають» воду у витік , перевіряючи чи діє модель. Презентують моделі в класі.
7. Розглянь світлини (гірська та рівнинна річка). Познач світлину із зображенням гірської річки олівцем синього кольору, рівнинної – олівцем зеленого кольору та пояснити свій вибір.
8. Упиши відповідні числа (рисунок будови річки). Перевірка за допомогою гри за посиланням https://learningapps.org/4770645
9. Об’єднайся з однокласником в пари та розкажи про одну із річок України.
Перегляд відео про рафтинг в Україні.
https://www.youtube.com/watch?v=IMa3abbMyKo
10. Познач світлину із зображенням гірського озера. Поясни свій вибір.
11. Робота із контурною картою України.
Яку карту зображено у цьому завданні?
Познач на контурній карті:
- олівцем коричневого кольору гори України – Українські Карпати (найвища вершина Говерла), Кримські гори (найвища вершина Роман-Кош).
- олівцем блакитного кольору водойми України – річки (Дніпро, Дністер, Дунай); озера (Ялпуг, Світязь, Синевир), моря (Чорне, Азовське).
Перевірку організувати у парах. Поріняти результати позначення на контурній карті з об’єктами на фізичній карті України. За наявності часу пограти за посиланнями:
https://learningapps.org/2018811 Робота з контурною картою України
https://learningapps.org/4757342 Найбільші річки та моря України на карті